Toon posts:

Upgrade, nodig?

Pagina: 1
Acties:
  • 67 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

ik heb hier een PC staan waar ik zowat alles mee doe. Ik neem hier mee op (Geluidsstudiotje), speel er games op, webdevelopment, etc. Het heeft de volgende configuratie:

AMD Athlon64 3000+
1 GB DDR Ram
Asus K8N-SE Deluxe (skt 754)
ATI Radeon X800 Pro

Deze configuratie heb ik 3 jaar geleden aangeschaft voor een behoorlijk prijs (2000 euro). Mijn vraag is nu, is het zinvol om te upgraden naar dualcore? Of kan ik beter wachten op de quadcore? En als ik moet upgraden naar dualcore, zou ik dan mijn videokaart behouden (Kostte me toen 400 euro)? Zijn er nog dingen die ik mee kan nemen, want ik wil er het liefst zo weinig mogelijk aan uitgeven.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2006 12:17 ]

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Het is een vraag die jij alleen kan beantwoorden. Voldoet deze configuratie nog steeds, kan je er mee leven of wil je iets anders en heb je er het geld voor over?

Persoonlijk gezien zou ik nog even wachten met een dergelijke configuratie. Processor, geheugen en videokaart is nog lang niet het oudste van het oudste.

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 14:07

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Waarom denk je aan upgraden? Ondervind je hinder tijdens je dagelijks werk? Draaien games niet meer lekker? Iets anders?
In principe heb je nog een prima setup voor een beetje opnemen en webdevelopen, ook een beetje gamen kan er prima mee. Als je bijvoorbeeld veel gamet en je wilt allemaal wat meer eyecandy en dergelijke dan kun je voor een andere videokaart gaan kijken bijvoorbeeld. Anders zou ik gewoon lekker blijven sparen en pas upgraden als je het echt nodig hebt!

[ Voor 6% gewijzigd door Mad Marty op 11-10-2006 12:20 ]

Rail Away!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb er niet echt last van, ik werk al jaren op dit systeem. Maar, je wilt toch wel een beetje met je tijd mee.. en Dualcore wordt zo omhooggeprezen bij elke PC-zaak..

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17:00
Mijn advies: OF goed upgraden, of niet upgraden. Je videokaart is AGP, je moederbord/processor socket 754 en je geheugen is DDR1. Dit zijn allemaal oude technieken die langzaam uitgefaseerd worden. Het zou zonde zijn te investeren in bijvoorbeeld een moederbord met AGP slot.

Als de PC nog voldoet zou ik niks nieuws halen. Ik zie geen speciale reden om te wachten op quad core, maar ik zou het gewoon laten afhangen of je iets snellers/beter wil of niet. Upgraden is niet echt aan de orde. Het kan dan beter meteen een nieuw systeem worden.

Dual core is leuk voor een wat meer 'responsive' systeem als je een paar dingen tegelijk doet. Maar het is zeker niet heilig. Zeker niet met games (die zijn meestal nog niet dual core).

Ik zou gewoon nog even wachten en als dual core echt interessanter wordt en je PC echt te langzaam is in 1 keer goed upgraden. Het wordt dan automatisch een dual core tegen die tijd.

[ Voor 25% gewijzigd door Luuk1983 op 11-10-2006 12:21 ]

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

• Redwood
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 25-05 21:55

Redwood

The Truth Is In Here

Mooie van zo'n configuratie is, dat je er van alles aan kan upgraden!

Ik heb onlangs mijn 2 6800gt's vervangen door 1 7950, en mijn pc loopt op 1600x1200 uitmuntend!
En volgend jaar doe ik er misschien nog een 7950 bij, en dan kan ik weer vooruit!

Je zou kunnen kijken idd, naar een videokaart. een 7950 kost rond de 300 euro, geheugen is prima.
Evt. een andere processor, al denk ik dat deze nog aardig meekomt!

Ook even afhankelijk wat je precies met je pc doet uiteraard!

EDIT:
Zie inderdaad dat je agp hebt..... stel voor nieuw MOBO+Graka, je processor kan nog wel ff mee.
En je kunt volgend jaar weer upgraden!

een nieuwe pc voor 2000 is ook een optie, maar zou ik persoonlijk niet doen, met Vista voor de deur.
DX10, geforce 8 serie, dan beter volgend jaar helemaal nieuwe pc

[ Voor 23% gewijzigd door Redwood op 11-10-2006 12:26 ]

Walk without Rythm, and you won't attract the worm!

Verwijderd

Topicstarter
redwood schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 12:20:
Mooie van zo'n configuratie is, dat je er van alles aan kan upgraden!

Ik heb onlangs mijn 2 6800gt's vervangen door 1 7950, en mijn pc loopt op 1600x1200 uitmuntend!
En volgend jaar doe ik er misschien nog een 7950 bij, en dan kan ik weer vooruit!

Je zou kunnen kijken idd, naar een videokaart. een 7950 kost rond de 300 euro, geheugen is prima.
Evt. een andere processor, al denk ik dat deze nog aardig meekomt!

Ook even afhankelijk wat je precies met je pc doet uiteraard!
Een nieuwe processor heeft denk ik niet echt veel zin, aangezien er niet echt snellere processor voor de socket 754 zijn. Maar ik heb nog een AGP aansluiting op mijn mobo, en de kaart die daar nu inzit is denk ik nog wel toereikent..

Je was me voor. Maar, dan moet ik een nieuw moederbord met nog een oude socket 754 maar wel met PCI-e.. dat is ook een beetje nutteloos..

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2006 12:23 ]

• 0X55AA
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 07-05-2023
Als je op een forum moet vragen of het nodig is te upgraden: neen je hoeft niet te upgraden.

Upgraden is pas nodig als je zelf merkt dat je pc niet meer mee kan, dat hij niet meer alles kan doen wat je wilt doen.

Eventueel een gigje ram bij, is altijd leuk. Maar om te gaan upgraden om op te graden, nee niet doen. Wat je wel altijd kan doen (als je toch wat wilt kopen) is es kijken naar een leuk schermpje, nieuw tobo... andere kast. Die dingen gaan heel lang mee en zijn een investering altijd wel waard

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 12:19:
Ik heb er niet echt last van, ik werk al jaren op dit systeem. Maar, je wilt toch wel een beetje met je tijd mee.. en Dualcore wordt zo omhooggeprezen bij elke PC-zaak..
Waarom wil je met de tijd mee? Bang dat je systeem niet meer in de "mode" is? Als het voor jou snel genoeg is, waarom dan upgraden? Alleen omdat de shops zeggen dat dual core goed is? :?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 26-05 22:33

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

TS als je alles gewoon nog kunt doen op dit systeem en alle, b.v. games, draaien naar jouw tevredenheid, dan zou ik helemaal niets upgraden. Ondanks dat jouw systeempje 3 jaar oud is kan hij nog prima mee. Dual core is ook niet zalig makend hoor. Je hebt daar pass echt profijt van wanneer alle software ook daadwerkelijk gebruik maakt van beide core's. Windows XP zal dat wel doen, maar tot op heden doen games bijvoorbeeld hier nog bijzonder weinig mee of liever gezegd niets. Ik zou mooi het geld dat je nu wilde besteden op je spaarekening zetten en op het moment dat je echt zoiets hebt en nu heb ik iets snellers nodig dan heb jij alleen maar meer te besteden voor een mooie config.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

Ikzelf ben van plan om mijn processor zelf ook een upgrade beurt te geven.
Heb nu een Celleron 2.8ghz en wil deze upgrade tot een dual core 3.0ghz.
Maar wacht netjes af totdat de quadcore uit komt, want dan dale deze prijzen toch lekker.

Tot die tijd draait m'n pc toch geweldig. :)

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17:25

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Kijk eens naar Het "Wat kan ik het beste hieraan upgraden" topic - part 13

"(Wat) moet ik upgraden?" zijn niet echt vragen die we op GoT willen zien, want ze zijn te allen tijde te beantwoorden door gewoon goed je eisen en budget te vergelijken met prestaties nu en verwachte prestaties van upgrade.

"Kennis" is ook op computergebied 1% inspiration and 99% perspiration ;)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.