Toon posts:

Enkele vraagjes

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

Ik heb eea opgezocht maar echte duidelijkheid omtrent de volgende zaken heb ik niet:

Wat is momenteel de beste desktop harde schijf? Voor mij belangrijk: stil (!) geen gekraak dus, sata (II), 160 gb voldoet, 7200 toeren.

Overigens, dat gekraak van een harde schijf is dat ALTIJD en aan wat ligt dat, ligt dat aan de capaciteit die wat voller geraakt (bv de helft van de schijf gevuld) of aan anderen dingen, zoals kwaliteit schijf, sata of ide? Of ligt dat aan de cpu en ram?

Kan ik een sata 2 schijf op een gewoon sata aansluiting doen, zo ja verlies ik dan aan snelheid tov een gewone sata of draaid ie dan op sata 150 snelheid?

Ik heb een ECS P4M800PRO-M + pentium d 915 gekocht icm 512 DDR2 533 ram
Ik speel GEEN games, ik wou graag een dual cpu desktop omdat ik veel dingen tegelijk open wil hebben en adobe progs gebruik.

"2 x 184-pin DDR DIMM socket support up to 2 GB
2 x 240-pin DDR DIMM socket support up to 2 GB
Support DDR400/333 DDR SDRAM or DDR2 533/400 DDR2 SDRAM"

op het mobo zit er de mogelijkheid om zowel DDR als DDR2 te draaien
nu was mijn vraag kan ik TEGELIJKERTIJD een ddr1 lat van 512 bv en een ddr2 lat van 512 op steken
herkent ie dan 1gb ram en verlies ik dan snelheid van me ddr2 lat omdat er ook een ddr1 lat in zit?

Thanks, dat was het.

Verwijderd

Wat ik in ieder geval wel kan zeggen, is dat je OF ddr OF ddr2 moet draaien, een mix kan dus niet. Die vraag is trouwens wel vaker langsgekomen.

Sata2 schijven gaan bij een Sata aansluiting gewoon op Sata150 draaien, als je dus geen Sata300 heb.

Ikzelf gebruik Samsung Spinpoints, en vind die harde schijven erg stil. Ik heb niet erg veel ervaring met andere merken HDD's, dus daar kan ik je niet veel over vertellen :).

Verwijderd

Topicstarter
wow thanks voor je snelle reply, charlotje.
Mijn oog was ook gevallen op samsung nl deze http://www.samsung.com/nl...ies/p80series/hd160jj.asp
Heb je die ook draaien?
ik zou er bv ook een hard drive cooler kunnen opzetten?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 01:43:
wow thanks voor je snelle reply, charlotje.
Mijn oog was ook gevallen op samsung nl deze http://www.samsung.com/nl...ies/p80series/hd160jj.asp
Heb je die ook draaien?
ik zou er bv ook een hard drive cooler kunnen opzetten?
Op elke hardeschijf die standaard 3.5" is voor desktop modellen, kunnen in een HD koeler lijkt mij. Ik had die 160JJ wel volgens mij, maar recentelijk heb ik bij Salland grote HD's (van Samsung) gekocht. Ze zullen wel ongeveer gelijk presteren en qua geluid zal het ook niet veel uitmaken, ik merk het verschil in ieder geval niet.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

De eerste vraag over de schijf staat gewoon in de FAQ van het juiste subforum beantwoord:
Opslagmedia & I/O Controllers » OM FAQ / Beleid » Welke moet ik nemen?

De tweede vraag over DDR + DDR2 staat in de handleiding van je moederbord beantwoord.

Gezien de vindbaarheid van de antwoorden laat jouw inzet en research hier te wensen over. Zie verder ook de Algemene gedragsregels (Netiquette).

Dit topic is gesloten.