Toon posts:

[XP] Windows Xp setup blijft hangen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,

Ik heb een Packerd Hell laptop met de volgende configuratie:

AMD Sempron 3000+ mobile
50 Gb schijf 5400 rpm
2x 256 mb ram (333mhz)
En een DVD-RW speler.

Ik heb altijd keurig met windows xp prof gewerkt todat ik wat met linux begon te klooien Fedora Core 4 erop gezet.. even mee gespeelt maar dat begon me ook te vervelen. Nu wil ik windows xp prof weer installeren maar zodra ik de cd erin doe en hij vraagt om op een toets te drukken bljift het scherm zwart... en dit blijft zo..

Ik heb al verschillende windows cd's gebruikt maar bij iedere cd blijft hij zwart.

Bvd. Ik ben radeloos :/

• warcow
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 15-02 16:25
Ik zou beginnen toch met een bios resetje. Mocht dat niet lukken zou ik proberen met een ubcd (ultimate boot cd) of iets dergelijks te booten en dan netjes de schijf formatteren naar ntfs (xp) of fat32 (oudere windows versie's)
Alle andere partitie's er ook even vanaf gooien, ben je van de linux meuk af. :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoe kun je een bios reset op een laptop doen?
Ik kan in de bios iig niets instellen kwa bios.

• Mopperman
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 04-03 11:36
ik weet niet precies wat voor laptop je hebt, maar meestal is bij d elaptop het batterijtje eruit halen genoeg.

hiervoor zal je waarschijnlijk je laptop even open moeten maken.

als je een jumpertje ziet zitten met iets van VBAT in de buurt van je bios batterij, ook deze even omzetten.

I can see clearly now the rain has gone. I can see all obstacles in my way.

• magiel
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 14:15
ik heb dit probleem ook gehad. Oplossing is eigelijk heel simpel.
Je XP-installatie loopt vast bij het bekijken van de harde schijf omdat hij het bestandsformaat niet kent.

Partition Magic herkent dit wel en daarmee kan je hem formateren naar NTFS of FAT32, waardoor je XP-installatie gewoon verder loopt.

Ik wil het er _niet_ over hebben.

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:59
Mopperman schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 21:18:
ik weet niet precies wat voor laptop je hebt, maar meestal is bij d elaptop het batterijtje eruit halen genoeg.

hiervoor zal je waarschijnlijk je laptop even open moeten maken.

als je een jumpertje ziet zitten met iets van VBAT in de buurt van je bios batterij, ook deze even omzetten.
Je kunt toch net zo goed je bios naar default settings instellen.. beetje dom wat je nu aan het vertellen bent.

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers..!

MIJN DANK IS GROOT _/-\o_ _/-\o_ _/-\o_

Na het verwijderen van de partitie start hij de setup!

:> :> :>

• begintmeta
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
Ik heb ook zo'n probleem, zwart scherm voor starten setup van de WinXP-cd. CD is in orde, bios instellingen niet anders dan toen ik windows voor het eerst zonder problemen installeerde. Enige verschil is dat er diverse partities bij zijn gekomen, (schijf was leeg, toen windows op primair 1, freebsd op 2, extended partitie(f) met enkele linux partities).

Hij boot niet meer, alleen als ik de huidige primaire controller(ich5r) op twee zet en de 3ware controller op een in de bootvolgorde gaat de startcd door, maar dan heb ik een hal probleem na de reboot...

Als het erom gaat dat de windows-cd niet overweg kan met de partitiesoorten, zie ik enkele oplossingen:

partitietabel wissen en na windows in de juiste ruimte is geinstalleerd weer herstellen.
partitietypes van linux en freebsd veranderen in bijvoorbeeld type 7(ntfs) (zou mijn voorkeur hebben)

Klopt dat? (ga het natuurlijk ook proberen, maar misschien leuk om eerst wat meer zekerheid te hebben)
[XP] Opstart beschadigd, leest geen XP-CD is een van de andere recente topics die hiermee te maken hebben, maar kom er niet uit.

... vervolg

het is dus inderdaad zo dat toen ik de partities behalve de eerste (voor windows) er af had gehaald, de installatiecd prima opstarte. daarna even de partitietabel in oude staat brengen en klaar. Vreemd dat windows op enkele onbelangrijke, (voor windows) onbekende bitjes aan het begin van de schijf zonder foutmelding blijft hangen...

[ Voor 19% gewijzigd door begintmeta op 24-01-2007 03:22 ]

Pagina: 1