Zepto Znote 6615WD Gamer

Pagina: 1 ... 10 11 Laatste
Acties:
  • 5.925 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 14-05 11:18
Daar heb je geen speciale software voor nodig hoor, je zou NHC kunnen gebruiken maar voor mij heeft dat geen toegevoegde waarde. Windows (ik neem aan dat je dat gebruikt) doet dat al voor je, en je videokaart wordt geregeld door de nvidea software.

Power settings moet uiteraard wel op notebook staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206478

is zit ook een beetje te checken naar mooie laptops

ik heb een msi notebook aangeschaft maar die krijgt me pa dan aangezien zijn laptop kapot is en ik het 17" scherm gewoon te groot vond...

Maar kan ik nou echt high-end gamen met die go 7600? Want ik wil er echt flink mee gaan gamen en dan lijkt me een 9750GTX misschien een duurdere maar wel een veel betere kaart waarmee ik een tijdje vooruit kan...

of is dit totaal overbodig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-05 13:30
Anoniem: 206478 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 01:47:
is zit ook een beetje te checken naar mooie laptops

ik heb een msi notebook aangeschaft maar die krijgt me pa dan aangezien zijn laptop kapot is en ik het 17" scherm gewoon te groot vond...

Maar kan ik nou echt high-end gamen met die go 7600? Want ik wil er echt flink mee gaan gamen en dan lijkt me een 9750GTX misschien een duurdere maar wel een veel betere kaart waarmee ik een tijdje vooruit kan...

of is dit totaal overbodig
1) Zoek naar benchmarks van mobile gpu
2) games gaat prima maar is niet high end
3) beter dan een go 7600 gpu ga je niet vinden in een 15" laptop
4) verzorg je posts op got 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Registratie: Mei 2001
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm, gisteren was het dan zover, de tijd had de verwachte leverdatum van de 12cell batterijen ingehaald... maar nu is ie zelfs rood geworden op de site, niet op voorraad. :(

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17-05 22:47
@ s4nd0rz
Koko heeft gelijk, gamen gaat goed, maar helaas moet je niet verwachten dat native resoluties (1680x1050) vloeiend zullen lopen op de laatste games. als je ECHT wilt dat hij knalt, dan kun je kijken naar Dell, die hebben er een paar staan met een GTX, of Asus, maar anders moet je wachten totdat Zepto met een andere kaart komt. Volgens verschillende topic-members is de nieuwe 6625 uitgerust met betere kaarten.

@ steveman
Tja, wat zal ik zeggen? afwachten dan maar? ik kan zo nu toch die batterij wel gebruiken hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202010

Beste Tweakers/ Znote eigenaars,

Ik ben van plan aankomende week een Zepto Znote 6615WD ultimate gamer te gaan kopen bij Zepto.nl.

Voor de aankoop had ik nog een paar vraagjes waar ik van hoopte dat jullie mij met jullie ervaring konden helpen,

De speciaficaties van de te kopen Znote:

900230 1GB RAM extra en passende sleeve gratis; plus gratis verzenden!
100265 15.4" WSXGA+ 1680x1050 (6615WD)
120622 2.00 GHz Intel® Core™2 Duo T7200 4MB
130108 1024MB DDR2 PC5300 - 667MHZ
140020 100GB 7200omdr. SATA Hitachi
150122 DVD-RW Dual Layer Brander (Alle modellen)
260025 Intel® PRO/Wireless 3945ABG 54Mbit
270010 Ingebouwde bluetooth (6214W/6314W/6x15WD)
170051 US (United States) 6x15WD
250324 6 Cell Standaard Batterij
300203 24 maanden gar. (6 maanden op batterij)

Vraagjes:

- Er zit wel een webcam in maar geen ingebouwde microfoon, heb ik dit goed begrepen?

- Het scherm is 1680*1050 pxels als ik dit goed begrepen heb is dit ideaal om te photoshoppen?

- De speakers in het systeem zijn deze goedgenoeg om een dvd'tje op te luisteren onderweg?

- Ik wil hem ook gaan gebruiken om HD-films af te gaan spelen op mijn plasma TV ( LG- 42PC1), er zit een VGA aansluiting op mijn Tv en op de laptop alleen geen Dvi op de laptop is dit een nadeel(kwaliteitsverlies??) of is dit amper merkbaar?

- Is de uitbreiding van het draadloze netwerk met de 300mbit module zijn geld waard?

- Weet iemand of hij ook te verzekeren is ergens? (of 3 jaar garantie?)

- Weet iemand of als je een dode pixel heb als je hem ontvangt of ze deze vervangen of dat je er mee zit?

- Garantie bij zepto is goed geregeld heb ik begrepen?

Als alternatief heb ik de Asus F3JP-Ap026c gevonden,
belangrijke plus/minpunten hierbij voor mij in vergelijking met de Zepnote:

+ Microfoon aanwezig
+ DVI-Uitgang aanwezig
+ Mogelijk te kopen met Pixel garantie

+ Bekend merk

- Stuk duurder
- Lagere Resolutie --> Photoshop lastig
- Colorshine technologie
- Vista inbegrepen(heb ik al liggen)
- geen afstandsbediening te koop

Mijn voorkeur gaat naar de Zepto uit alleen de dode pixel garantie & DVI uitnag twijfel ik over.
Graag advies gevraagd, (andere alternatieven ook welkom budget max 1600 euro)

Koen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
Kijk eens bij Dell. Tot woensdag krijg je gratis dubbel geheugen en tot eind maart tot 150 EU korting. Als je via telefoon besteld kun je nog wel ff gratis verzending fixen ook (+-90EU).

[ Voor 3% gewijzigd door kokorico op 02-03-2007 12:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Hmm nu heb ik je vragenlijstje weggeedit... hopen dat ik het onthouden heb..

Microfoon zit er wel in ingebouwd, kwam ik ook een keer toevallig achter :) (zit naast de webcam)

De speakers zijn prima, maar als je met onderweg de trein bedoelt vraag ik je namens treinreizend Nederland om oordopjes te gebruiken (!!)

Je hebt veel ruimte op je scherm met die resolutie, voor photoshoppen is dat idd erg fijn (waarvoor niet eigenlijk?)

Ik heb m'n laptop verzekerd bij m'n bank (die dat weer bij interpolis doet) met een kostbaarheden verzekering, voor het geval ik er mee van de trap/fiets/whatever aflazer. Voor diefstal zul je altijd met braaksporen aan moeten komen.

Dat was wat ik zoal wist :)

"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
- Er zit wel een webcam in maar geen ingebouwde microfoon, heb ik dit goed begrepen?
- Het scherm is 1680*1050 pxels als ik dit goed begrepen heb is dit ideaal om te photoshoppen?
- De speakers in het systeem zijn deze goedgenoeg om een dvd'tje op te luisteren onderweg?
- Ik wil hem ook gaan gebruiken om HD-films af te gaan spelen op mijn plasma TV ( LG- 42PC1), er zit een VGA aansluiting op mijn Tv en op de laptop alleen geen Dvi op de laptop is dit een nadeel(kwaliteitsverlies??) of is dit amper merkbaar?
- Is de uitbreiding van het draadloze netwerk met de 300mbit module
zijn geld waard?
- Weet iemand of hij ook te verzekeren is ergens? (of 3 jaar garantie?)
- Weet iemand of als je een dode pixel heb als je hem ontvangt of ze deze vervangen of dat je er mee zit?
- Garantie bij zepto is goed geregeld heb ik begrepen?
- Microfoon zit erin (niet naast de camera, maar links van de mediaknoppen voorin. zie je het icoontje?), en werk uitstekend zelfs. heb regelmatig geskyped waarbij ik gewoon lukraak tegen mijn laptop zat te lullen. mijn pa, waar ik mee praatte, ging ervan uit dat ik zijn nieuwe skypefoon testte, maar ik gebruikte liever mijn 'top, hihi.
- Oorspronkelijk heb ik deze top gekocht voor mijn studie, communicatie en multimedia design. Laat ik je vertellen, Photoshoppen is ideaal, zelfs op de accu! Ook bij Office 2007 passen twee pagina's naast elkaar met die resolutie, en dat vind ik geweldig.
- De speakers zijn zelfs uitstekend. Helder geluid met hier een daar een apart 'surround' -idee wat ik erbij krijg. zet 'm alleen niet te hard, want dat doet afbraak (en hard is hard ;) )
- Ik (okee, mijn ouders) gaan binnekort een mooi LCD schermpje halen. in mijn onderzoek ernaar heb ik uitgevonden dat een DVI naar VGA convertertje moet werken, met een klein beetje signaal verslechtering, maar niet vreselijk. dat HD ideetje ga ik zeker ook uitproberen als ik dat schermpje krijg, hihi ;)
-Nee! Mijn huidige 54mbit werkt, zelfs dat je het niet zou denken dat het ingebouwd is, fantastisch. Ik heb downloadsnelheden gehad van 700kb/s en bijna altijd kan hij internet in mijn huis vinden. dat is speciaal, omdat onze router omgeven is met een betonnen muur. Mijn broer, die een compaq heeft gekocht, kan bijna nooit internet opvangen; evenals verschillende andere problemen met onze internet. dit toppie is een uniek geval in deze situatie.
-Verzekeren is inderdaad mogelijk, maar ik heb dit geprobeerd bij een kennis van ons, die zei dat hij niet meer aan laptopgarantie doet. De reden hiervoor is dat, als de laptop verouderd, de fraudekans stijgt. Het was voor hun niet meer lucratief om daarmee door te gaan aangezien er bijna altijd na 3-4 jaar iemand aankwam dattie gestolen was. de verzekeringswaarde was dan vele malen hoger dan zijn huidige waarde. Maar goed, ik heb hem zelf niet verzekerd, en ik ben dus nog steeds op zoek naar een verzekeraar. Gewoon heel zuinig op zijn.
-Toevallig. ik heb midden in mijn scherm een dode pixel zitten. jammer en zonde, maar zelf vind ik het niet de moeite waard om hem terug te sturen. Ik merk er zelf niks van, bij bewerken, gamen of films. alleen nu, als het grijs van tweakers erop staat, zie hem wel. Stuur een mailtje naar Joep (van zepto.nl), die kan erg goed dingen regelen, en schijnbaar boeit geld hem minder dan klantenservice. en dat is écht uniek. (Ik kon, met een beetje overtuigingskracht, een franco verzending regelen. dan kan een dode pixel ook wel worden verholpen denk ik.)
-Volgens verschillende topicmembers was de garantie beter dan wat ie beschreef. ik weet zijn naam niet meer, maar hij liet zijn top vallen en zijn scherm scheurde. Hij kreeg netjes een gerepareerde top terug. Apart, als je het mij vraagt. Ik zou denken dat die typische bedrijven veel minder buigruimte toelaten in geval van garantie.

goed... hoop dat je overtuigd bent. Veel succes met de topkeuze!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 206478

bij DVI van VGA converter krijg je iets mindere prestaties zeggen ze. Maar die ga jij niet op je tv scherm zien...

dat verschil is tegenwoordig nihil te noemen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Lol!

je hebt gelijk over die mic! :o
Wel maf want onder dat icoontje zit namelijk de IR unit... Zit ie zeker ergens in dat gat voor het sluitmechaniek verstopt?

Maar ! WTF is dat voor ding naast de camera dan :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
ga er eens aan zitten.

inderdaad, je kan de camera omhoog en omlaag bewegen met dat frutseltje!

over die mic; ik heb geen idee waarom de IR er inderdaad onder zit. misschien tussen de rand ofzo. ik weet wel dat de mic daar zit, want ik heb met mijn zusje dat getest. die zit nog geen 3 meter verderop op de desktop van ons. daar riep ik een keer naar haar msn via de mic (met mijn mond 10 cm van het mic icoontje), en de boxjes van de desktop versterkte het geluid zo erg dat me moeder, een kamer verderop, zich rotschrok, hihi :D

[ Voor 46% gewijzigd door Mday op 02-03-2007 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Mday schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 21:38:
ga er eens aan zitten.

inderdaad, je kan de camera omhoog en omlaag bewegen met dat frutseltje!

over die mic; ik heb geen idee waarom de IR er inderdaad onder zit. misschien tussen de rand ofzo. ik weet wel dat de mic daar zit, want ik heb met mijn zusje dat getest. die zit nog geen 3 meter verderop op de desktop van ons. daar riep ik een keer naar haar msn via de mic (met mijn mond 10 cm van het mic icoontje), en de boxjes van de desktop versterkte het geluid zo erg dat me moeder, een kamer verderop, zich rotschrok, hihi :D
Wtf?!!!oneoneoen zo ontdek je nog eens wat over je laptop :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sander817
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-05 10:52

sander817

5260 Wp + 13,2GJ Zonneboiler

HammerT schreef op donderdag 01 maart 2007 @ 22:00:
Daar heb je geen speciale software voor nodig hoor, je zou NHC

Power settings moet uiteraard wel op notebook staan :)
heb ik nu geinstalleerd, maar ik zie de cpu niet terugklokken, hij blijft op 2 ghz

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210275

Bereid je voor op een zeeeer lange post…

Ik heb mijn laptop (6615WD Extreme configuratie, met slot-in brander en 100GB 7200rpm HD) sinds eind januari. Had hem besteld de week voor Kerst, met azerty-klavier. Door leveringsproblemen in Denemarken van het klavier, is-ie mij uiteindelijk toegezonden met qwerty-klavier. Ik zou het azerty-klavier kosteloos toegestuurd krijgen met een handleiding hoe ik het zelf kan vervangen. Ondertussen is deze leveringsdatum al een keer of 2 opgeschoven en nu staat hij op 5 maart. Beniewd.
Ook had ik er Windows XP MCE bijbesteld, om later te kunnen upgraden naar Premium. Waren ze vergeten XP erop te zetten en er zat ook geen cd bij. Daar zat ik dan… Gelukkig kon ik de XP home licentie van mijn oude pc op de Zepto activeren. Toen Vista premium uitkwam heb ik dezelfde week nog de 64 bit versie ontvangen van Zepto. XP MCE NL was niet leverbaar…
Ik had nog geen ervaring met Vista en was me ervan bewust dat alles nog niet naar behoren zou werken, maar kon me toch niet bedwingen om het toch te installeren. Geen dual-boot naast XP want daarvoor had ik mijn partities niet optimaal verdeeld.
Mijn ervaringen tot dusver…

Eerst met Windows XP home:
  • Zeer snelle, mooie en stille notebook. De eerste week al meegenomen naar een mini-LANparty Cod 2 met collega’s en het draaide fantastisch. Ook in de native schermresolutie, hoewel je dan wel best antialiasing uitschakelt. Maar 1280 x 800 met alle andere instellingen op max is het beste compromis.
  • Lastig dat de mediatoetsen aan de voorkant de laptop uit standby halen. Weet iemand hoe je dit kan omzeilen?
  • Eén helblauwe pixel die af en toe continu brandt, maar even vaak weer verdwijnt, op een erg zichtbare plek. Maar dit zal enkel op mij van toepassing zijn waarschijnlijk. Verder een erg aangenaam scherm om aan te werken. Mag ook wel, want op mijn werk ben ik Barco monitoren van 2048 x 2560 gewend…
  • Meestal draait de ventilator op de laagste stand. Tenzij hij op een koude slaapkamer staat, draait-ie continu. Bij gamen schakelt hij niet vaak hoger. Gelukkig is de laagste stand erg stil.
  • De bouw lijkt me vrij stevig. Alleen bij sommige dvd’s of cd-roms durft de slot-in drive heel erg te ratelen als de schijf draait. Dit wordt erger als je de druk op het chassis verandert, vb door er langs onder op te drukken t.h.v. de drive als je de laptop verplaatst. Vreemd genoeg is dit niet bij alle schijfjes het geval. Hopelijk lijdt de drive er niet te erg onder.
  • Ik heb er geen tv-tuner bijbesteld, maar in de verpakking zat zo’n antenne-adapterstukje en aan de linkerkant van de laptop zit een gummi afsluitdopje op een antenne-aansluiting. Wel wordt er geen tv-tuner gemeld in mijn systeembeheer dus de aansluiting zal wel standaard zijn op alle laptops. Nog iemand dit gemerkt?
  • Als ik op batterijen werk, wordt de helderheid van het scherm blijkbaar automatisch teruggeschroefd. Maar als ik dan de draad inplug blijft het scherm gedimd. Waarom gaat dit niet vanzelf terug op max helderheid? Of mis ik ergens een instelling…
Dan met Vista home premium 64bit:
  • Eerst een backup image gemaakt van de XP installatie. Goed idee, bleek achteraf.
  • Het nieuwste BIOS geïnstalleerd, v1.10. Ging zonder problemen. Maar ik merkte geen enkel verschil. In het BIOS kan je kiezen welk besturingssysteem gebruikt wordt, maar Vista staat er nog niet tussen. Iemand?
  • Installatie verliep vlot. Dan op zoek naar drivers. Bij de Vista dvd zat een cd-rom van Zepto met drivers voor 4 onderdelen van de laptop. De chipset driver van Intel installeerde zonder problemen; nvidia drivers lukte niet. Op laptopvideo2go een goede versie gevonden. Op de ftp van Zepto is de Vista 64 bit-map nog akelig leeg. Met de links op het forum van Denned (ook in de startpost te vinden) geraakte ik al iets verder. De touchpad drivers deden het niet. Uiteindelijk gewoon van de website van synaptics de laatste drivers geïnstalleerd. De webcam kreeg ik niet aan de praat onder Vista64. Geluid en wifi werkten perfect. De QL-buttondriver heb ik nergens gevonden. Bluetooth heb ik me niet mee bezig gehouden.
  • De problemen…
    De harde schijf blijft na het opstarten vrij lang doorratelen, vermoedelijk om het geheugen vol te proppen (superfetch). Maar af en toe (ook als-ie al een half uur draait) bevriest alles en stopt plots de harde schijf. Enige remedie is herstarten door de powerknop ingedrukt te houden.
    Het sluimer- en slaapstandgedoe werkt niet naar behoren. Soms gaat het goed, maar vaak verschijnt er niets op het scherm als je de laptop probeert te wekken, en blijft de ventilator op de hoogste stand draaien. Enige remedie is herstarten door de powerknop ingedrukt te houden. Heb ook al enkele keren meegemaakt dat hij gewoon blijft draaien i.p.v. in slaapstand te gaan als je het scherm toeklapt. In XP werkt de hibernate-stand wel naar behoren. Het duurt enkel langer om terug tot op je bureaublad te geraken, omdat in de hybride slaapstand van Vista ook het RAMgeheugen onder stroom blijft staan. De mediaknoppen wekken onder XP de laptop niet als-ie slaapt, maar onder Vista wel. Erg lastig dus om hem te vervoeren zonder helemaal uit te schakelen.
  • Als ik tv kijk via mijn Terratec Cinergy Hybrid T USB XS, hapert de uitzending telkens ik even een ander venster activeer. Onder XP heb ik dit probleem niet. Kan aan de drivers van Terratec liggen natuurlijk…
Ik heb niet de tijd genomen om alle problemen helemaal uit te zoeken en besloten mijn XP home image terug te zetten, tot Zepto met goede vista 64 bit ondersteuning komt. Het zag er allemaal wat moderner uit en werkt bliksemsnel. Maar vooral door de frequente vastlopers en problemen met de standby-stand ga ik toch wat afwachten met Vista. Er zijn ook nog geen drivers voor mijn Tascam US-144 audio-/MIDI-interface beschikbaar. Nu heb ik wel geen media center meer, wat onder Vista erg leuk was. Alternatieven die werken met mijn hybride tuner heb ik nog niet gevonden…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
@ hierboven:
Het probleem is dus dat vista64nit niet stabiel draait omdat er nog geen goeie drivers zijn. Eigenlijk kan je zoiets niet bij zepto neerleggen, alleen bij de fabrikant van de onderdelen. Die moeten uiteindelijk de drivers maken.
sander817 schreef op zaterdag 03 maart 2007 @ 17:43:
[...]
heb ik nu geinstalleerd, maar ik zie de cpu niet terugklokken, hij blijft op 2 ghz
Dan kijk je fout, hij doet het toch echt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 210275

HammerT schreef op zondag 04 maart 2007 @ 11:55:
@ hierboven:
Eigenlijk kan je zoiets niet bij zepto neerleggen, alleen bij de fabrikant van de onderdelen. Die moeten uiteindelijk de drivers maken.
Idd, maar voor sommige onderdelen bestaan reeds drivers, en die mag Zepto toch wel op zijn ftp zetten. Niet? Toch wel zo handig als je niet de tijd hebt er zelf naar op zoek te gaan... Hoe dan ook, ik kijk nog wel even de kat uit de boom, al duurt het tot <+:) .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wiend
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 20-04 22:53
Effe iets heel anders:

Ik heb een Znote 6615WD en ben er zeer tevreden over, kan er eigenlijk niks negatiefs over zeggen en zo hoort het ook :9 Het is een geweldig ding.

"Helaas" heb ik bij het bestellen niet dat TV tunertje meebesteld (Mini PCI TV Tuner DVT-B & Analoog 6x15WD (260411) [ 86,87 € ]) en daar heb ik nu toch een beetje spijt van. Ik overweeg dat tunertje alsnog bij te bestellen. Heeft iemand ervaring met het inbouwen van zo'n ding bij een ZNote? Is dat moeilijk?

Zijn er eventueel andere Mini PCI tuners voor dit doel geschikt? USB is ook een mogelijkheid, maar ik vind het wel makkelijk als er zoveel mogelijk ingebouwd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
zover je verteld denk ik dat het simpel weg een externe PCI kaart die je erin steekt. bijbestellen moet niet moeilijk zijn, alhoewel ik huiver voor vertragingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Baserk
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:33
6615 WD besteld...... het vervolg #2

Ok, ff terug, 31 januari had ik mn znote besteld, deze werd 13 februari compleet geleverd (sleeve, 2 gb, us-tobo). Op tijd dus.
Helaas wel DOA (dead on arrival). Het scherm ging niet aan :'(, de vga-connector zat los bleek later . Opgestuurd naar IJsselstein op de 14e, na reparatie kreeg ik m de 17e weer in mn handen.
Helaas, bij het opstarten vage tekens en kleurtjes op het scherm; BIOS naar de klote :(
Weer naar IJsselstein opgestuurd en daar hebben ze een nieuwe BIOS geflashed. Mij was het met een bootable BIOSCDtje niet gelukt.

Vrijdag 23 februari. TNT belt aan, de 6615. Eindelijk aan de slag. Remco had me gemaild dat ze mn 6615 grondig hadden getest voor uitlevering.
Ik was redelijk sceptisch (niet zo gek lijkt me) maar ging er weer eens goed voor zitten.
De 6615 aangezet en, godzijdank, geen onverwachte zaken. Na ouderwets 'ERASE-ALL-DATA'-progje en XP (pro 32) en drivers te hebben geinstalleerd ging ik aan de gang.
Nu, 2 weken verder dus, mijn oordeel:

Deze laptop is gruwelijk. Gruwelijk in de zin van goed. Heilig. Een beest. (tsja, zullen een aantal mensen denken, na die ellende wil je m natuurlijk goed vinden, al is het maar om je eigen ego, maar zo is het dus niet).
Deze bak heerscht!! :9 :9. en geloof me, ik was zeeeeeeeeer sceptisch 2 weken geleden.
Ik heb m niet gekocht om te fotosjoppen maar om ook mee te gamen (waar koop je m anders voor.....). Supreme Commander, CoH, COD2, FEAR, 2142, Medieval 2. Het speelt gruwelijk lekker.
('hoeveel fps'? en 'in welke resolutie dan?, zie posts van anderen)

Ik heb, zoals velen, de config met de 2Duo T7200, 2 GB 667mhz, 100GB 7200 (en de abgn-kaart met het oog op de komende jaren en nog een afst.bed. enzo). Daar is 1550 euri voor neergelegd.
In mijn geval was de aankoop (via Zepto Nederland/N4ALL) in het begin een behoorlijk drama.
Gelukkig was de service goed al valt er op het gebied van communicatie wel wat te verbeteren.
Joep en Remco hebben mij goed op de hoogte gehouden gedurende de reparaties maar ik heb wel gemerkt (en gelezen in andere posts) dat de klant vaak zelf achter informatie aan moet over een vertraging oid.

Voor al diegenen die overwegen om een prachtige notebook te kopen; hou ook de volgende in de gaten: Asus Lamborghini VX2
Heeft ook een 1650 * 1080 scherm, ook 2 GB 667mhz, een 2 Duo T7400 (2,16 GHz ipv mijn 2,0 GHz T7200, een 7700 Go 512 MB (3Dmark06; 2700. de 7600 Go doet 1900), ingebouwde webcam etc, etc. Op de videokaart na, behoorlijk hetzelfde dus.
Hij is wel alleen zo'n 1200 euri duurder 8)7 maar ja, daar heb je dan wel een 'mooi' geel laklaagje voor. ;)

De 6615 WD is dus heeeeeeeel veel notebook (en plezier) voor een hele mooie prijs. _/-\o_

Romanes eunt domus | AITMOAFU

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online
Suuupertjes om allemaal te horen!
Baserk schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 16:55:
Voor al diegenen die overwegen om een prachtige notebook te kopen; hou ook de volgende in de gaten: Asus Lamborghini VX2
Waarom 'n Asus van 1200,- duurder neerplempen :?

Wat denk je van de nieuwe Zepto 6625WD Gamer met 'n GO8600 512MB videokaart :9 _/-\o_

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
*opent gouden poort*

welcome to the club!

> maar inderdaad, precies zoals je uitlegd denk ik er ook over. nog over CoH. ik speel dit op mijn desktop, omdat ik bang ben dat ik teveel settings omlaag moet zetten om een degelijk fps te krijgen hiero (deze game vind ik namelijk zo goed dat ik weiger settings omlaag te doen omdat imo dat afbraak aan het spel is). dus, de vraag: hoe doe COH het op dit dingetje?

over die lamborghini? ik vind het een goeie top, maar voor 1000 euro aan lak vind een schaamteloze commerciele stunt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200915

Mijn mooie monster is afgelopen donderdag uit mijn kamer in Groningen gejat. Khad ook dezelfde configuratie als iedereen hier ongeveer :( Gelukkig komt het wel goed met de verzekering waarschijnlijk, maar grr kzit nou weer op mn oude CL56 zonder scherm (heb k erafgesloopt omdat dat scherm gescheurd was en dan hoefde ik dat gewicht niet meer mee te zeulen(A)

Gelijk ook Denned gebeld en die zou serienummers van alle onderdelen als gestolen opgeven en ook Zepto.nl bellen. Zodat wanneer er enkel een lader zou worden besteld de juiste maatregelen getroffen konden worden.

Twordt nog vervolgd maar ik heb er alle vertrouwen in. tot die tijd mot het maar op de oude :(
Flink balen maarja, eigenlijk is het natuurlijk een compliment dat alleen zo'n laptop wordt meegenomen en dat ze de ipod die ernaast ligt en het geld laten liggen....

Ik hou mn ogen gewoon flink open naar een junk met veel meiden om zich heen, want 't enige andere dat ie meenam was Axedouchegel...

[ Voor 18% gewijzigd door Anoniem: 200915 op 10-03-2007 21:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
gestolen laptop: 1700 euro
verslechterde school/werkprestaties: 200 euro

kansloze junk die axe douchegel jat en iPod laat liggen: onbetaalbaar.

hierbij vervloek ik degene die het gestolen heeft!

let op: houd marktplaats/speurders in de gaten! daar verschijnt ie waarschijnlijk als ie m kwijt moet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

* Steve woont ook in Groningen, maar niet meer in studentenhuis

mooi klote! Tja ... ik heb een programmaatje gemaakt dat op een server het ip-adres opslaat zodra m'n windows opgestart is. Alleen in de huidige implementatie zie je nog een popup van "programmatje.exe" :o dus nog niet heel geschikt om met dingen als "laptoptrace" oid te concureren...

Maar je hebt dus wel braaksporen ed, dat vind de verzekering altijd wel een voorwaarde.

Voor mijn zepto heb ik trouwens een kostbaarhedenverzekering afgesloten, daarvoor moet je inboedel ook verzekerd zijn, had ik ook nog niet :X
Mday schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 22:28:
[...]

hear hear, nekschotbehandeling voor zulk tuig! })

[ Voor 15% gewijzigd door steveman op 10-03-2007 22:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
  • Laatst online: 12-04 15:17
Mday schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 22:28:
[...]

gestolen laptop: 1700 euro
verslechterde school/werkprestaties: 200 euro

kansloze junk die axe douchegel jat en iPod laat liggen: onbetaalbaar.

let op: houd marktplaats/speurders in de gaten! daar verschijnt ie waarschijnlijk als ie m kwijt moet.
zepto's worden idd niet zo snel aangeboden op marktplaats. Zal dus wel redelijk makkelijk te vinden zijn als ie hem verkoopt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One_Eight_Se7en
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05 12:21
[b]CLB schreef op zaterdag 10 maart 2007 @ 17:37:
Wat denk je van de nieuwe Zepto 6625WD Gamer met 'n GO8600 512MB videokaart :9 _/-\o_
Enig idee wanneer deze zal komen? Schatting van een aantal dagen/weken of maanden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ik heb wel enig idee ja O-) Wanneer uhm ja... :9
Ligt ook aan de release van de videokaarten door nVidia (die verlaat is) dus conrete data heb ik niet!
Zit wel tussen de aantal weken en de 3 maanden, voor zover je daar wat aan mocht hebben! ;)

[ Voor 23% gewijzigd door CLB op 11-03-2007 13:41 ]

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 121250

Ik heb de laatste tijd steeds vaker dat m`n laptop niet opstart. Als ik de startknop induw dan gaat heel even de harde schijf draaien ( en de fans enzo gaan ook aan ) maar voor de rest gebeurd er niks, ik kom nog niet een op het scherm waar Zepto staat. Soms geeft hij dan ook 4 harde piepen. Afgelopen week dacht ik dat hij nu echt kapot was, maar na 10 keer herstarten deed hij het toen weer. Het probleem doet zich ook niet altijd voor, maar het is deze week toch al 3 keer gebeurd. Ik kijk nu nog even aan of het zich blijft voordoen anders moet ik maar eens contact met zepto opnemen..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• One_Eight_Se7en
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 11-05 12:21
CLB schreef op zondag 11 maart 2007 @ 13:40:
Ik heb wel enig idee ja O-) Wanneer uhm ja... :9
Ligt ook aan de release van de videokaarten door nVidia (die verlaat is) dus conrete data heb ik niet!
Zit wel tussen de aantal weken en de 3 maanden, voor zover je daar wat aan mocht hebben! ;)
In zoverre... ik heb (dringend) een nieuwe laptop nodig, omdat mn huidige overleden. En in verband met school en werk, is dat heel erg onhandig.

Maar als ik bij wijze van spreken nu deze bestel, en het blijken vanaf volgende week ineens het nieuwe model te worden... beetje jammer!

Snap je?

Aantal weken t/m 3 maanden... is een behoorlijke window :) Ik wacht dan wel af en dit topic/Zepto-site in de gaten, voor meer info :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
misschien even Joep mailen one eight. die weet misschien meer.

ohja jelle, 4 harde piepen? mobo kaduuk zie ik:
4 Beeps: System timer failure

Explanation: There is a problem with one or more of the timers used by the system to control functions on the motherboard.

Diagnosis: This is usually a motherboard failure.
even beroepen op je garantie zou ik zeggen.

[ Voor 6% gewijzigd door Mday op 11-03-2007 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
One_Eight_Se7en schreef op zondag 11 maart 2007 @ 18:27:
[...]
Aantal weken t/m 3 maanden... is een behoorlijke window :) Ik wacht dan wel af en dit topic/Zepto-site in de gaten, voor meer info :P
Naja met 'paar weken' bedoel ik wel minstens 6, dus geen 1 of 2 ofzo ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22-01 16:22
Met het goede weer eens mijn laptop naar buiten genomen.
Niet recht in de zon gaan zitten ofzo, en het is al half 5 maar ik merk toch op dat het beeld toch wel zeer flets is.
Ik zie haast niets.. :'(
Op school had ik ook al gemerkt dat mijn klasgenoten hun schermen ook veel helderder kunnen dan het mijne.
Is dit bij iedereen zo of heb ik gewoon een slecht scherm?

Iemand een idee wat de contrast ratio is van dit scherm?

[ Voor 7% gewijzigd door crazyheinz op 12-03-2007 16:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 181666

Ik heb zelf een 6214w en hier merk ik ook bij dat het scherm niet echt top-class is. Vergeleken met het scherm van een macbook/vaio is het inderdaad wat flets en is de contrast ratio niet echt denderend. Denk dat het dus gewoon aan de panelen ligt die Zepto gebruikt in hun modellen....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Contrastratio van dit scherm is 500:1, dus dat is meer dan zat imho :)
Zijn Samsung-panelen, dus daar is ook niks op aan te merken denk ik...
(uhm dit zijn wel de specs van de 6214W, neem aan dat dat ook bij de 6615WD het geval is dus)

Ik vind m'n scherm gewoon perfect qua helderheid! Op welke 'stand' staatie crazyheinz?

Mijne staat op stand 4 vd 8 als ik gewoon overdag werk!
Kijk ik snachts 'n filmpje in het totale donker dan staatie op 2
(0 is dus op de gedimtste stand, 8 is op de helderste)

[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 12-03-2007 17:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Een paar weken terug heb ik hem ook eens mogen aanschouwen naast zo'n macbook pro(?) dat won die mac wel mooi :(

Maarja op dat ding zie je mij echt niet gamen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
500:1is niet bepaald super te noemen.
Weet je ook de cd/m² ?
Ik dacht dat het sony schermen waren.
Stond op hoogste stand. Staat hij altijd op want anders is ie echt te flets...

Iemand al de webcam aan hang gekregen op vista?
Bij msn kan ik hem wel gebruiken, maar er komt geen venstertje meer te voorschijn om fotots te trekken...

[ Voor 30% gewijzigd door crazyheinz op 12-03-2007 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
crazyheinz schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:30:
500:1is niet bepaald super te noemen.
Ik zei ook niet dat het super was ;) Ach jij bent denk ik meer 'gewend' dan mij, want ik vind 't wel goed. M'n TFT scherm heeft 'n contrast-ratio van 700:1 en ik zie nou geen verschil ofzo moet ik zeggen.
Weet je ook de cd/m² ?
Niet zo 1,2,3, zal er even achteraan gaan voor je!
Ik dacht dat het sony schermen waren.
Die 6214W's zijn zogezegd Samsungs, 6615WD's weet ik dus niet zeker :)
Stond op hoogste stand. Staat hij altijd op want anders is ie echt te flets...
Hmm kwestie van denk ik... zou weleens wat Zepto's bij elkaar wilen zien staan eerlijk gezegd :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
Mijn gewoon scherm heeft 800:1 en dat merk ik zeker en vast :)
Nuja voor de rest is het wel een leuk topje, en aangezien ik binnkort een ander scherm krijg zal ik niet teveel klagen zeker ^^
Als dat ander scherm ook flets is zal ik er maar moeten mee leren leven, ofwel mijn 20incher meeslepen naar buiten en dan aansluiten :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
dat is de grootste teleurstelling van de zepto notebooks, de schermen. hoewel de heldereid wel flets is, zijn de pixels wel scherp.

gelukkig maakt de rest alles ruim goed. Het probleem is dat je graag wil patsen met dit dingetje, en op het eerste gezicht ziet niemand dat het een superleetuber omfg vet bakbeestje is. Sterker nog, men dacht laatst dat dit een dood merk was...

maar ach, wij weten beter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
Een ander schermpje opzetten zal ook wel niet lukken zeker :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Hmm
Mday schreef op maandag 12 maart 2007 @ 17:43:
dat is de grootste teleurstelling van de zepto notebooks, de schermen.
hoewel de heldereid wel flets is, zijn de pixels wel scherp.
Hmm voor jou en crazyheinz dan... Ik vind niks 'teleurstelling' qua scherm
en op het eerste gezicht ziet niemand dat het een superleetuber omfg vet bakbeestje is.
Is ook niet m'n bedoeling haha, ben ik 'm binnen een week kwijt als ik op de Uni ben
maar ach, wij weten beter.
_/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
CLB schreef op maandag 12 maart 2007 @ 18:11:
Hmm
[...]

Hmm voor jou en crazyheinz dan... Ik vind niks 'teleurstelling' qua scherm
okee, ik had iets anders verwacht, maar inderdaad, tis niet echt een teleurstelling.
Is ook niet m'n bedoeling haha, ben ik 'm binnen een week kwijt als ik op de Uni ben
dat klopt dan ook weer. 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
Werken ze eigenlijk op maandag bij zepto.nl?
Vandaag een berichtje naar remco en naar eljtraam gestuurd, geen antwoord...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ze zijn druk bezig met de Cebit van aanstaande week, zodoende misschien wat minder mail-contact!?

[ Voor 11% gewijzigd door CLB op 12-03-2007 21:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
de cebit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Joep :-)

Als ik naar www.zepto.nl surf kom ik terecht op de site van BTO,
maar blijf wel gewoon www.zepto.nl in de adresbalk zien :-)

Beetje raar, dus weet niet precies hoe of wat, maar wilde 't even melden :-)

Groetjes Colin
Beste Colin,

Sorry we hebben een issue met Zepto. Tot deze is opgelost geen zepto.nl

Ik ben echt ziek aan het worden over hoe zepto denemarken werkt op dit moment….
Ik hoop dat het snel is opgelost!

Groeten, Joep

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
[quote]Mday schreef op woensdag 14 maart 2007 @ 22:18:
wat is er met Zepto gebeurd?!

Lol

[ Voor 6% gewijzigd door crazyheinz op 14-03-2007 23:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Ik vond het al zo raar! Wilde even checken of de 12 cell batterijdatum nog veranderd was... denned is ook al "aan het vernieuwen"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10:09
Nieuw in dit topic en zal het ook blijven volgen.
Ben op zoek naar een notebook en heb/had ook de Compal H80 op het oog.

Voor de ZEPTO dacht ik aan deze config:

Znote 6615WD - Ultimate gamer - Extreme
150121 DVD-RW Dual Layer brander Slot-in (Alle modellen)
260027 Zepto Wpro 300Mbit draadloos netwerk (ABGN)

Subtotaal 1.289,00 €
BTW 244,91 €
Totaal 1.533,91 €

Ik heb ook gelezen dat er (korte termijn) nieuwere modellen uitkomen met verbeterde hardware (wat precies/ongeveer?)

zit er nog verschil in websites waar je kan bestellen:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Zoiets ;)

•HDMI for digital connection to external monitors/LCD TV’s-
•WSXGA 1680x1050 HD ready
•Bluetooth 2.0 with H2DP
•Geforce Go 512MB 8600 graphics card
•Optional HD DVD RW drive
•DirectX10 support
•965 Intel Mobile Express

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
dit maakt mij bijzonder huiverig voor eventuele schadeclaims of garanties.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 194659

Modbreak:1 keer is wel genoeg :/

[ Voor 82% gewijzigd door Laurent op 15-03-2007 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Mday schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 01:09:
[...]
dit maakt mij bijzonder huiverig voor eventuele schadeclaims of garanties.
Volgens mij zijn ze de nieuwe site aan 't plaatsen! In de styl/ trend van Zepto DK

De andere Zepto-sites werken wel gewoon, alleen is www.zepto.nl natuurlijk de bekendste :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 98248

CLB schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 01:25:
[...]

Volgens mij zijn ze de nieuwe site aan 't plaatsen! In de styl/ trend van Zepto DK

De andere Zepto-sites werken wel gewoon, alleen is www.zepto.nl natuurlijk de bekendste :)
Nee akkefietje met Zepto DK.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
Zouden jullie ook hier jullie meningen kunnen delen pro's/con's

Zepto of Compal?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
nl_umpire schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 00:32:
Nieuw in dit topic en zal het ook blijven volgen.
Ben op zoek naar een notebook en heb/had ook de Compal H80 op het oog.

Voor de ZEPTO dacht ik aan deze config:

Znote 6615WD - Ultimate gamer - Extreme
150121 DVD-RW Dual Layer brander Slot-in (Alle modellen)
260027 Zepto Wpro 300Mbit draadloos netwerk (ABGN)

Subtotaal 1.289,00 €
BTW 244,91 €
Totaal 1.533,91 €

Ik heb ook gelezen dat er (korte termijn) nieuwere modellen uitkomen met verbeterde hardware (wat precies/ongeveer?)

zit er nog verschil in websites waar je kan bestellen:
Ik zou maar niet wachten op nieuwe modellen, aangezien dit nog wel even kan duren voordat die uit zijn. (of clb moet nog wat inside info hebben). Als je nu gewoon een laptop wilt zou ik niet gaan wachten.

Je kan bij twee winkels bestellen: zepto.nl of denned.nl. Je moet zelf maar kijken welke je het meest aanspreekt, maar volgens mij is niemand hier over 1 van de 2 veel positiever of negatiever. Ik heb toendertijd voor zepto.nl gekozen omdat die een stuk dichter bij mijn huis gevestigd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

En daar komt nog 1GB speciale aanbieding geheugen bij of is dat niet meer? Met het oog op vista ed. is 2GB zo gek nog niet (schijnt, heb het niet getest met 1GB :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
Ik kon het niet meer vinden, maar heeft de Zepto Znote 6615WD Gamer een glanzend of mat display/scherm.
(15.4" WSXGA+ 1680x1050)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

nl_umpire schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 23:20:
Ik kon het niet meer vinden, maar heeft de Zepto Znote 6615WD Gamer een glanzend of mat display/scherm.
(15.4" WSXGA+ 1680x1050)
Nee niet zo'n spiegel hoor (kijk er nu naar :) )

Deja vu gevoel nu, niet normaal !!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
:+ ik ook, zal het proberen te beperken :P

Trouwens wel jammer (is ook persooonlijk natuurljik) maar had gehoopt op een glanzend scherm

[ Voor 52% gewijzigd door nl_umpire op 15-03-2007 23:35 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Dat weet ik ook wel ;) Dan zeg ik het anders: EN de plaatsing van de nieuwe website!
nl_umpire schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 20:11:
Zouden jullie ook hier jullie meningen kunnen delen pro's/con's

Zepto of Compal?
Ja ach is allebei perfecte kwaliteit! Zoek de config uit die je wil, vergelijk de prijzen!
Kijk eens naar het uiterlijk van de beide laptops die je op 't oog hebt en je moet er wel uit komen!
ajampaniki schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 20:48:
[...]

Ik zou maar niet wachten op nieuwe modellen, aangezien dit nog wel even kan duren voordat die uit zijn. (of clb moet nog wat inside info hebben). Als je nu gewoon een laptop wilt zou ik niet gaan wachten.
Heb ik wel, mag ik niet geven :) Nee 't is nog niet precies bekend allemaal...
nVidia heeft z'n videokaarten-release uitgesteld, wat ook meewerkt en dergelijke...
Duurt idd nog wel een redelijke tijd, wat inhoudt: aantal weekjes dus nog tijd zat!
steveman schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 21:13:
En daar komt nog 1GB speciale aanbieding geheugen bij of is dat niet meer? Met het oog op vista ed. is 2GB zo gek nog niet (schijnt, heb het niet getest met 1GB :) )
Is nog steeds! 2GB is voor de toekomst wel zo relaxed! Vista draaide wel 'smooth' met 1GB btw!
nl_umpire schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 23:20:
(15.4" WSXGA+ 1680x1050)
Mat ;)
nl_umpire schreef op donderdag 15 maart 2007 @ 23:33:
Trouwens wel jammer (is ook persooonlijk natuurljik) maar had gehoopt op een glanzend scherm
Voor zover k weet zijn er geen 1680 x 1050 schermen die glanzend zijn?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
CLB schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 01:17:
Voor zover k weet zijn er geen 1680 x 1050 schermen die glanzend zijn?
Dit is dan wel voor de Compal HEL80.
Ik heb net Alternate gebeld voor info.
bij dit product: http://www.alternate.nl/h...=PN4V06&showTechData=true
Display: zichtbaar beeld 15,4 inch
Resolutie 1680 x 1050 pixels
Type WSXGA+TFT

Zeggen ze dat er een GLARE (=glanzend) scherm op zit...

Laptops4U: het is een MAT scherm
Computerpirates: MAT

[ Voor 5% gewijzigd door nl_umpire op 16-03-2007 11:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nl_umpire
Anoniem: 202010 schreef op vrijdag 02 maart 2007 @ 12:42:
- Is de uitbreiding van het draadloze netwerk met de 300mbit module zijn geld waard?
Zepto Wpro 300Mbit draadloos netwerk (ABGN)
Hier is al een kort antwoord op gegeven, maar misschien dat iemand anders deze config heeft en er wat meer over kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Ten eerste kun je je berichten editten!
Ten tweede is hier dus al antwoord op geven door oa 'Genan' dus gebruik de search! (is wel in 6214W topic!)
Ten derde heb je nu al zo'n 190 posts hier op GoT, dus ik denk dat je de eerste 2 punten wel kent inmiddels 8)7

[ Voor 7% gewijzigd door CLB op 16-03-2007 15:49 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajampaniki
CLB schreef op vrijdag 16 maart 2007 @ 15:41:
Ten eerste kun je je berichten editten!
Ten tweede is hier dus al antwoord op geven door oa 'Genan' dus gebruik de search! (is wel in 6214W topic!)
Ten derde heb je nu al zo'n 190 posts hier op GoT, dus ik denk dat je de eerste 2 punten wel kent inmiddels 8)7
doe eens liev :>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
offtopic:
Doe ik ook wel, heb 'm al veel geholpen hoor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
Na de schermen van andere laptops op school te hebben bekeken, ben ik tot de conclusie gekomen dat mijn scherm echt wel te donker is.
Vooral de acers en sony vaios hebben hele mooie heldere schermen.

Daarmee dat ik nu mijn 6615WD verkoop.
De laptop was gekocht om er ook wat leuk mee te kunnen gamen, maar aangezien dat ik dat haast niet meer doe en om bovenstaande reden, mag de laptop weg.

Ik ga mij een goekoper modelletje kopen met een helderder scherm, want deze zomer wil ik mooi kunnen buitenzitten, daar dient een laptop toch ook voor.
Als ik wil binnenzitten ga ik wel achter mijn e6600 kruipen.

Bij deze: V&A aangeboden: zepto znote 6615WD

[ Voor 4% gewijzigd door crazyheinz op 18-03-2007 19:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
Ik lees dat je laptop binnen is voor herstelling. Is dit voor dat scherm?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
Inderdaad voor dat scherm :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 200915

Hey Heinz, dr zit toch wel een adapter bij hoop ik? ;)

*Boerik speurt nog steeds op internet naar zijn gestolen 6615*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Anoniem: 200915 schreef op maandag 19 maart 2007 @ 11:18:
Hey Heinz, dr zit toch wel een adapter bij hoop ik? ;)

*Boerik speurt nog steeds op internet naar zijn gestolen 6615*
Ohja da's waar ook, sta je wel raar te kijken als je hem van bij tweakers vraag en aanbod terug zou zien.

Heb je al iets rondgekregen met de verzekering?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
Zitten TWEE adaptors bij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 134417

hooooi..

alweer een tijdje verder...en nog geen bericht gehad van die 2e accu :( (denneeed.nl :p )
daarnaast...spijtig dat we met die slot-in dvd nog altijd niet vista kunnen fixen (wordt zelden herkend :p )

en dan werkt ubuntu op en top op deze laptop..flawless ^^
hooooi

[ Voor 11% gewijzigd door Anoniem: 134417 op 23-03-2007 23:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steveman
  • Nu online

steveman

Comfortabel ten onder

Anoniem: 134417 schreef op vrijdag 23 maart 2007 @ 23:03:
hooooi..

alweer een tijdje verder...en nog geen bericht gehad van die 2e accu :( (denneeed.nl :p )
daarnaast...spijtig dat we met die slot-in dvd nog altijd niet vista kunnen fixen (wordt zelden herkend :p )

en dan werkt ubuntu op en top op deze laptop..flawless ^^
hooooi
Ja die verwachte levertijd wisselt tussen niet op voorraad en een moment ergens ongeveer een maand in de toekomst :/

Ubuntu, ah ik ben meer van de SUSE (minder trommels ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
ik denk dat ik mijn levering ga proberen te cancellen. ik kan die 120 euro veel beter besteden, en ik ben al aan mijn 6 cell gewend anyway.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

altijd wel lache die trommeltjes :D
maar goed..ik heb die 12 cell wel goed nodig...tering..zit paar keer in de week voor 3h in de trein Oo
en als je nou pas halverwege aan je werk kan beginnen :x

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202010

Beste tweakers,

Net mijn nieuwe 6615WD binnen, revieuw zal snel volgen :D,

Ik zit alleen met 1 probleempje,
Ik heb namelijkde remoet van de 6615WD erbij gekocht maar ik heb geen tv kaart en wil de remote tog gebruiken. iemand enig idee hoe ik dit kan doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Geduld is een schone zaak ;)
Wat ben ik blij zeg :D
Beste klant

Eindelijk is het dan zover. De 12 cell accu’s zijn goedgekeurd en zijn onderweg naar Denemarken.

De verwachting is dat dit zo’n 2-4 weken zal duren (Als de boot niet zinkt J ).

Voor diegene die een 12 cell accu van ons tegoed heeft, krijgt van ons bericht als wij hem versturen.

N.B : Voor de Belgische klanten onder ons. De BE layout zijn nog onderweg naar Denemarken.

We verwachten ze volgende week.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jegapia
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 13-05 08:27
Is er hier soms iemand die weet hoe/waar ik kan instellen om games in windowed mode op te starten? Bij een 6015WD met een on-board Intel chip deed hij dat automatisch maar ik heb nu een 6615 WD met een 7600GO en hierbij vind ik nergens de instelling om dat aan te passen.

I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 787

Is er geen uitspraak over de schermkwaliteit te geven? Ik ben altijd gecharmeerd van de Sony-schermen qua helderheid en kijkhoek. Hoe scoort deze Zepto? Ik heb een poll gemaakt. Weet iemand betere vragen, maak dan een verbeterde poll!

Helder is dat je buiten in de zon kunt werken. Matig helder is dat je binnen onder kantoorverlichting kunt werken. Te donker is dat je alleen in gedempt verlichte ruimtes kun werken. De kijkhoek is in welke mate de kleuren en scherpte vervagen als je niet recht voor het scherm zit. Leun eens naar opzij: kun je dan het scherm nog steeds goed lezen, en zijn de kleuren nog aanwezig?

Poll: Hoe is de schermkwaliteit?
Helder; grote kijkhoek
Helder; kleine kijkhoek
Matig helder; grote kijkhoek
Matig helder, kleine kijkhoek
Te donker voor buiten
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=182118&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Kan 'm in deel 2 eventueel in de TS verwerken als je wil :)

Moet nog even 'n nieuwe TS (vooral nieuwe pics) in elkaar sleutelen!
Eerst liep dit topic echt als 'n trein en liep het topic van de 6214W een beetje achter...
Nu is dit echt helemaal omgechanged joh, het 6214W topic heeft 400 replies meer ofzo :9

Acties:
  • 0 Henk 'm!

imo is deze laptop uitermate geschikt om te gamen...maar ook om onderwerg erges wat te designe in illu of ps (huge reso is geil :) )

anyway...mn geluk kan niet meer op...de 12 cell komt er aan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Anoniem: 787 schreef op woensdag 04 april 2007 @ 22:27:
Helder is dat je buiten in de zon kunt werken. Matig helder is dat je binnen onder kantoorverlichting kunt werken. Te donker is dat je alleen in gedempt verlichte ruimtes kun werken. De kijkhoek is in welke mate de kleuren en scherpte vervagen als je niet recht voor het scherm zit. Leun eens naar opzij: kun je dan het scherm nog steeds goed lezen, en zijn de kleuren nog aanwezig?
Ik snap niet waarom mensen op "Helder is dat je buiten in de zon kunt werken" hebben gestemd, ik vind het zowiezo niet goed werken met een laptop buiten in de zon, en dus al helemaal niet met een gloss scherm. Verwacht dus ook niet dat je snel voor de lol buiten gaat zitten met je laptop.

In een normaal verlichte omgeving is het wel een stuk mooier als een mat scherm.

Van de inkijkhoek moet je echt niet veel verwachten, mensen die naast je zitten krijgen al snel een verkleurd beeld enzo (je weet wel hoe dat er uit ziet neem ik aan :P ) Het is wel goed mogelijk om met z'n 2en een film op te kijken hoor :*)
Maar ik zie eigenlijk niet waarom dat zo boeiend is, je zit er toch 99% van de tijd recht voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
HammerT schreef op vrijdag 06 april 2007 @ 12:02:
[...]

Ik snap niet waarom mensen op "Helder is dat je buiten in de zon kunt werken" hebben gestemd, ik vind het zowiezo niet goed werken met een laptop buiten in de zon, en dus al helemaal niet met een gloss scherm. Verwacht dus ook niet dat je snel voor de lol buiten gaat zitten met je laptop.
Een laptop buiten in de zon werkt hier prima, het scherm geeft -ook met zon in de rug- prima beeld, ik heb echter dan ook geen gloss scherm..
In een normaal verlichte omgeving is het wel een stuk mooier als een mat scherm.
Dat is waarschijnlijk een kwestie van smaak, glossie geeft toch zeer snel weerspiegelingen weer van objecten in de kamer die ook maar het kleinste beetje licht weerkaatsen.
Maar ik zie eigenlijk niet waarom dat zo boeiend is, je zit er toch 99% van de tijd recht voor.
Vooral in de 'branche' waar ik bezig ben is een inkijkhoek zeer belangrijk, het ontwerpen van objecten gebeurd vaak op laptopts zodat je je werk overal bij je hebt en niet afhankelijk bent van de computers die op je werkplek staan.
Het laten zien van de dingen die je maakt gebeurd vaak richting de persoon die naast je zit te werken, dan is het een beetje onhandig om hem te vragen op te staan en zijn hoofd perfect voor je beeld positioneerd. Vandaar dat ik bij het kiezen van mijn laptop hier ook rekening mee heb gehouden en werkelijk overal dezelfde kleuren heb (mensen kunnen 'langs' het scherm kijken en nog prima alle kleuren zien).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mday
ik heb op mijn opleiding opvallend veel Zepto's gezien de laatste tijd en een jongen die de 14 inch variant had (63xx ofzo) zei , nadat ik hem om zijn mening vroeg, wat ie ervan vond...

'supertop, maar ik kan onmogelijk in het licht gaan zitten, want hij herkaatst als een spiegel...'

kijk, dan vind ik mijn huidige lang niet zo erg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik kwam een alternatief tegen op de Medion site. Zelfde resolutie, snelle processor en vergelijkbare grafische chip, maar 500 euro goedkoper.
Waarom moet je toch absoluut een Zepto nemen i.p.v. een Medion?

Behalve dan dat je niet met een ALDI wilt rondlopen. Misschien de beperkte upgrade-opties? Je kunt dingen wel upgraden, maar dan zit je met de losse onderdelen. De kleine accu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crazyheinz
link werkt niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawnkamikaze
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-04-2020
2x512mb ipv 1x1024 dus als je naar 2GB wil moet je eerst je 2x512 kwijt zien te raken.. erg klote dus

ten tweede kortere accuduur en niet mogelijkheid tot configureren:(

een pluspunt is echter het bijleveren van windows vista :)!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
Anoniem: 787 schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 19:40:
Ik kwam een alternatief tegen op de Medion site. Zelfde resolutie, snelle processor en vergelijkbare grafische chip, maar 500 euro goedkoper.

Behalve dan dat je niet met een ALDI wilt rondlopen. Misschien de beperkte upgrade-opties? Je kunt dingen wel upgraden, maar dan zit je met de losse onderdelen. De kleine accu?
tja, bijna dezelfde hardware specs, medion heeft vaak wel scherpe prijzen. Er zijn maar een enkele onderdelen iets minder. Maar ik zien niet hoe je aan 500 euro verschil komt, volgens mij is het eerder 300 euro verschil?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Niet online
Anoniem: 787 schreef op zaterdag 07 april 2007 @ 19:40:
Ja dat moet je zelf weten heh :)
Behalve dan dat je niet met een ALDI wilt rondlopen. Misschien de beperkte upgrade-opties?
Je kunt dingen wel upgraden, maar dan zit je met de losse onderdelen. De kleine accu?
Contrast van 250:1 versus 500:1
X1600 256MB versus GO7600 512MB
idd 2x 512MB en dan ook nog eens PC4200 versus PC5300
5400rpm versus 7200rpm
2 uur batterij versus 2 uur en 45 minuten batterij
Geen webcam versus wel webcam
Clean install versus geinstalleerde troep

Het is idd een zeer groot prijsverschil, dus de keuze moet je zelf maken...
IKzelf zou niet zo gauw met Medion ofzo gaan rondbanjeren, dus ja.. maarja wat wil jij zelf..?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawnkamikaze
wat voor scherm raden jullie mij aan als ik af en toe op mijn balkon wil gaan zitten werken:)?

en is het iemand ook al gelukt ALLEEN een 12 cell accu derbij te kopen? ik vind ook nog eens de 6 cell beetje onzin en betaal ik er voor zonder hem te gebruiken..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik wil zelf eigenlijk nog niets. Ik heb alleen het idee dat er hier erg veel Zepto fanboys posten, terwijl ik het een duur merk vind. Okee: je kunt configureren, maar daarvoor betaal je dus wel de hoofdprijs.

Misschien, als iemand geld teveel heeft en een Medion wil aanschaffen, een vergelijkende test? (Wel even de schijf en het geheugen upgraden).

P.s.: fabrieksgegevens zeggen niet zoveel. Onafhankelijke metingen, en vergelijkende tests willen we zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spawnkamikaze
@ Augustus: hoezo duur merk? het is alleen duur als je de lagere configuraties pakt..
als jij even de topconfiguratie van zowel de 14 als 15 variant pakt
en jij voor dat geld hetzelfde of beter kan vinden.. PLEASE let me know

o wacht.. waarschijnlijk vind je die niet?

en ik ben geen zepto fanboy :) ik zoek een laptop en kijk daarom juist veel rond en deze blijft mij steeds trekken door de prijs.. echter moet ik nu bepalen of ik zulke top specificaties wel nodig heb haha

[ Voor 27% gewijzigd door spawnkamikaze op 08-04-2007 11:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeterSelie
  • Registratie: December 2002
  • Nu online
Klopt, Zepto is duur als je de basisconfiguraties besteld, wordt duurder wanneer je het ding hoger trekt, maar is juist dan in vergelijking met laptops van dezelfde specs goedkoper.

Daarbij: heb je wel eens naar alienware gekeken? Zepto is zowat de alienware onder de laptops. Bang for your bucks!

offtopic:
en nee, ik ben geen Zepto fanboy, volg dit topic al wel een tijdje. Daarbij: hoe denk je dat fanboys ontstaan? Is dat niet het gevolg van het kopen van een goed merk en er helemaal weg van zijn? :X

[ Voor 25% gewijzigd door PeterSelie op 08-04-2007 11:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nakebod
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10:18

Nakebod

Nope.

Is volgens mij altijd, dat je beter een duurdere basis kan nemen, dan de echte basis + upgrades.
Is bij Dell ook zo.
Vaak net 1 stapje hoger nemen en je hebt dezelfde, danwel betere specs, voor een lagere prijs.

Blog | PVOutput Zonnig Beuningen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kokorico
Goedkoper dan Dell kan volgens mij niet mits je de promoties afwacht. Ik heb mijn config besteld voor maar 1550 EU incl draagtas en numpad
Pagina: 1 ... 10 11 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Het is de bedoeling dat hier gediscussieerd wordt over de Zepto Znote notebooks en niet alleen de leverancier opgehemeld wordt, daarvoor kan men beter een mailtje naar de leverancier sturen. Objectief blijven dus!