"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
is hetzelfde als vinden dat een kerstkado lelijke verpakking heeft...
Edit
k heb lopen rotzooien in die sneltoetsen, maar ik snap er niks van; geen enkele mogelijkheid lijkt te werken. Ik heb een klein programmatje dat niet wordt uitgelegd maar gewoon P1 en P2 zegt, met een te modificeren optie om aan te geven wat de knop moet doen. Ik wil met P1 dat hij de E: schijf geeft, maar schijnbaar reageert hij absoluut op niks.
iemand die mij kan helpen? iig bedankt.
De deense uitleg werkt ook niet. Wat doe ik nu fout?
[ Voor 58% gewijzigd door Mday op 05-02-2007 10:09 ]
Kun je dan niet gewoon 'explorer.exe' met als parameter E: opgeven? Dit moet je dus bij 'Applications' opgeven in QLbutton en kun je daarna selecteren achter P1 of P2.Mday schreef op maandag 05 februari 2007 @ 09:32:
k heb lopen rotzooien in die sneltoetsen, maar ik snap er niks van; geen enkele mogelijkheid lijkt te werken. Ik heb een klein programmatje dat niet wordt uitgelegd maar gewoon P1 en P2 zegt, met een te modificeren optie om aan te geven wat de knop moet doen. Ik wil met P1 dat hij de E: schijf geeft, maar schijnbaar reageert hij absoluut op niks.
iemand die mij kan helpen? iig bedankt.
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Werkt nietkraats schreef op maandag 05 februari 2007 @ 10:09:
[...]
Kun je dan niet gewoon 'explorer.exe' met als parameter E: opgeven? Dit moet je dus bij 'Applications' opgeven in QLbutton en kun je daarna selecteren achter P1 of P2.
k#tprog
Vreemd, bij mij wel. Onder 'Applications' een nieuwe applicatie met description 'Explorer' aagemaakt met Application name: 'C:\WINDOWS\explorer.exe' en parameter D: (daarna dus 'Create' kiezen)
Deze heb ik daarna achter P1 gekozen, et voila.. ik krijg een explorer met D: (ik heb geen vaste E-schijf, dus dan ff met D:)
Waar is Jos de Nooyer toch gebleven?
Verwijderd
Staat QLbutton op mijn driver cd?
overigens hoe kan ik mijn scherm brightness aanpassen?
in het progje: applications -> create *zoek je progje op* --> wéér create --> ok
en nu bij p1 of p2 uit de pull down het progje selecteren, dan zou het moeten werken. (ik klikte eerst meteen op OK en dan heb je doodleuk niets te kiezen.
Ja cd of ftp.zepto.dk (beide versie 1.00 dacht ik)Verwijderd schreef op maandag 05 februari 2007 @ 11:11:
waar halen jullie dat Qlbutton en 'Application' vandaan?
Staat QLbutton op mijn driver cd?
overigens hoe kan ik mijn scherm brightness aanpassen?
brighness: fn- F6 en fn F7
[ Voor 34% gewijzigd door steveman op 05-02-2007 11:15 ]
"Take the risk of thinking for yourself. Much more happiness, truth, beauty, and wisdom will come to you that way." -Christopher Hitchens | In memoriam? 🏁 ipv kruis!
Verwijderd
Voor zover ik nu weet draait mijn systeem 100%
owh wou ook nog even zeggen dat ondanks dat de geluidskwaliteit van de boxjes niet enorm goed is (snel veel kwaliteit verlies bij hoog volume) kunnen ze wel ENORM hard
Sony Vaio FE21 boxjes van mijn vriendin kunnen nog niet eens helft van geluidsvolume aan en dvd's worden daarom nu standaard op mijn laptop gekeken
vanmiddag nog maar ff uitzoeken of mijn creative 5.1 set erop aangesloten kan worden...

Da's wel gek!Mday schreef op maandag 05 februari 2007 @ 16:51:
noujaaa zeg... er is iets mis met die stomme knop hoor... ik krijg niks, ook als ik niks heb gepre-installed voor die knoppen. ik weet niet wat ik fout doe hier hoor...
[afbeelding]
En met een heel simpl iets als cmd:
dit werkt bij mij (evenals explorer d: )

Verwijderd
Op men vorige laptop (dell inspiron 9100) had ik totaal niets van bleeding, was overigens ook een 1680x1050 schermpje. Als ik de twee vergelijk heb ik toch liever het scherm van men oude inspiron,CLB schreef op zondag 04 februari 2007 @ 18:24:
Idd, als je de perfecte laptop zoekt zonder bleeding kun je nog wel 10 jaar wachten![]()
Hoezee hoezee ik ben blij, want mijn Zepto komt er ook aan! (wel 'n 6214W maar toch)
knoppies kapot?
Heb een 6615WDCLB schreef op dinsdag 30 januari 2007 @ 21:13:
That's true, that's true! En het is ook heel vervelend, maar daar kan Zepto niks aan doen imho!
Uiteraard mag het gezegd worden hierzo en het is ook erg fijn om te weten dat het postorder-bedrijf hier en daar wat (grote) steken laat vallen, maar dat hoeft dit topic niet de domineren![]()
Ik ben zelf uiteraard ook benieuwd wanneer m'n Zepto binnenkomt maarjaMaarja oke

Vanmiddag met Joep gebeld en een DPD-trackingnummer ontvangen. Alles staat nog in Denemarken, grrrr. (Bij een iets ouder tracking nummer voor dezelfde lokatie (500; Taastrup) staat: code 96 = Invoer gegevens op handmatige wijze, barcode scanner anyone? Is dit een/het DPD probleem???)
Zoals CLB in de GoT-topic over de 6214W heeft gemeld worden de 6615's (tijdelijk) uitgerust met een UK toetsenbord
Een US toetsenbord wordt later met vervangings-instructie nagezonden, zo liet Joep me weten.
(n.b. minimaal verschil, Qwerty, alleen @ en # op een andere plek, als ik het goed heb).
In de 6214 topic is het toetsenbord verhaal bekend, weten andere 6615 topic lezers&wachtenden dit ook? Heb er nog niemand over gehoord, vandaar. Joep vertelde me dat er al een mailtje hierover uit was gegaan maar dat heb ik vooralsnog niet mogen ontvangen (evenals andere 6214 topic lezers&wachtenden). Hebben andere wachtenden

Het is dat ik het 6214 topic ook lees en gebeld heb met Joep, anders had ik het niet geweten.
Velen zijn zo lyrisch over Zepto Nederland, vandaar mijn vraag.
Romanes eunt domus | AITMOAFU
Niet mijn voorstelBaserk schreef op woensdag 07 februari 2007 @ 23:20:
(Jouw voorstel aan Joep toch, CLB?)
Dit is mijn Tracking-shizzle:
Datum & Tijd: 02/05/2007 17:42 Locatie: Taastrup (DK) Code: 101
Datum & Tijd: 02/07/2007 06:25 Locatie: Taastrup (DK) Code: KI0
101 = DPD PARCEL (D)
Wat het moge betekenen, geeeeeen idee
[ Voor 38% gewijzigd door CLB op 07-02-2007 23:48 ]
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

\cg_drawFPS 1 in console (~) om je fps te zien.
Verwijderd
Leek wel alsof hij het veel beter deed voor de patch. Nu wil ie niet in native resolutie met hoge settings goed draaien (zonder dikke fps drops).
Kan CoD2 uberhaupt in native resolutie beetje draaien? Blijf nog steeds zeer positief verrast door de prestaties van Medieval II Total War
we zullen zien.
overigens ging COD2 idd erg traag, zelfs bij lagere resoluties. Ook oblivion draait op schijnbaar vast aantal FPS. (indoor 30, outdoor 15) Natuurlijk blijft alles speelbaar, maar native resolutie vind ie niezo smakelijk.
Let trouwens op bij de nieuwe go driver (x7). Mijn oblivion laat nu glitches en kleine maar toch irritante artifacts zien (zwarte plakkerige strepen) en de bomen zijn niet meer wat ze moeten zijn. die drivers komen mijn strot uit tegenwoordig... waarom kunnen ze niet gewoon fatsoenlijke drivers maken?
Hmm bekend verhaal dus met COH2, oh well, met directx 7 rendering op hoge reso is het ook wel leuk om te zien, gaat wél retesnel.Mday schreef op donderdag 08 februari 2007 @ 23:58:
ga nu BF2142 installeren. mijn ervaringen met die game zijn ronduit schandalig slecht, maar aangezien ik blown-away was door mijn top's prestaties bij Oblivion, waag ik wel een pogingkje. Ik hoop iig weinig lag te zien, maar met wirless lijkt me dat een onbegonnen zaak...
we zullen zien.
overigens ging COD2 idd erg traag, zelfs bij lagere resoluties. Ook oblivion draait op schijnbaar vast aantal FPS. (indoor 30, outdoor 15) Natuurlijk blijft alles speelbaar, maar native resolutie vind ie niezo smakelijk.
Let trouwens op bij de nieuwe go driver (x7). Mijn oblivion laat nu glitches en kleine maar toch irritante artifacts zien (zwarte plakkerige strepen) en de bomen zijn niet meer wat ze moeten zijn. die drivers komen mijn strot uit tegenwoordig... waarom kunnen ze niet gewoon fatsoenlijke drivers maken?
BF2141 moet echt geen probleem zijn, die draait bij mij ook prima!
Verwijderd

btw...cod2 op1280 dx9 draait vlot eh..zonder lag oid..(why de fok moet alles native aankunnen?)
[ Voor 37% gewijzigd door Verwijderd op 09-02-2007 09:45 ]
Is wel leuk dat je gebruik kan maken van wat je hebtVerwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 09:44:
echt jonges, ik kan blijven doorblaten dat ik nog vol verwachting uitkijk naar die 12 cell!!!!!
btw...cod2 op1280 dx9 draait vlot eh..zonder lag oid..(why de fok moet alles native aankunnen?)
Ja vlot... hoeveel fps ongeveer? (ik draai hem sowieso al niet native met dx9)Verwijderd schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 09:44:
echt jonges, ik kan blijven doorblaten dat ik nog vol verwachting uitkijk naar die 12 cell!!!!!
Verwijderd
ik heb het spel er allang af gegooidsteveman schreef op vrijdag 09 februari 2007 @ 10:25:
[...]
Ja vlot... hoeveel fps ongeveer? (ik draai hem sowieso al niet native met dx9)
maar het loopt vlot genoeg om ermee online te gaan..
Zepto is een Internationaal bedrijf wat operereert en verkoopt in 14 landen van de EU!!
Garantie in Belgie is dus precies hetzelfde als de garantie in Nederland
Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit
Via de site van het bedrijf? of zijn er nog andere bedrijven die deze laptop aanbieden?
Ik ken alleen denned.nl
En maakt het nog uit qua garantie o.id. waar ik hem bestel?
I’m not superstitious, but I am a little stitious.
www.zepto.nl / www.zepto.be / www.zepto.com
Ik heb hem bij Zepto zelf besteld, zij heten Zepto, daar heb ik meer vertrouwen in dan in DenneD
ja, ik was mischien niet duidelijk genoeg, ik bedoelde zijn er naast zepto.nl / .com . dk etc.....CLB schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 11:37:
Uhm de laptops heten 'Zepto' dus een beetje slim persoon denkt dan hmm ff proberen...
www.zepto.nl / www.zepto.be / www.zepto.comGarantie is bij de bedrijven hetzelfde!
Ik heb hem bij Zepto zelf besteld, zij heten Zepto, daar heb ik meer vertrouwen in dan in DenneD
nog andere bedrijven die deze laptop verkopen.
van de andere bedrijven kon ik alleen denned.nl vinden.
Maar dan ga ik nu via Zepto.nl de 6615WD gamer configureren en bestellen!
Je moet je echt geen zorgen maken over de garantie afhandeling in België, er is een probleem met mijn scherm (check mijn post's in het andere Zepto topic maar eens) en ze komen (zonder dat ik Pick-up & Return garantie heb) mijn laptop hier in Belgë ophalen om het probleem in Nederland op te lossen en vervolgens terug te sturen.
De service in België is dus echt geen probleem! (Die is zelfs uitstekend
I disapprove of what you say, but I will defend to the death your right to say it.
Verwijderd
Ik heb hem bij DenneD. Het maakt toch geen bal uit waar...CLB schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 11:37:
Uhm de laptops heten 'Zepto' dus een beetje slim persoon denkt dan hmm ff proberen...
www.zepto.nl / www.zepto.be / www.zepto.comGarantie is bij de bedrijven hetzelfde!
Ligt eraan wie je als voorkeur hebt.
Zoals hun al eerder omschreven in het forum, zijn ze alletwee resellers. Dus ook alletwee gelijk. Zelfde prijzen, notebooks en servicevoorwaarden.
En joep heet geen Zepto, maar n4all, die toevallig zepto.nl als domeinnaam bestellen.
Nee, vindt het een beetje krom bekeken moet ik eerlijk zeggen.
Jij koopt toch ook een HP bij dixons of mediamarkt. Die heten toch ook geen HP, maar ze zijn wel te vertrouwen, of een compal bij laptops4u.
Verwijderd
En dan nu de hoofdzaak: een geweldig ding, die 6615

Alleen Bluetooth krijg ik nog niet aan de praat. Ik weet nief of ik iets verkeerd doe of dat er in de configuratie wellicht een foutje zit. Heb van de ftp-site van Zepto de nieuwste drivers gedownload en het ontbrekende "packet.dll" op de goede plaats gezet, maar ik krijg nog geen contact via Bluetooth met mijn mobiele telefoon of PDA. Iemand tips waar te beginnen?
Verder ga ik nog ff verder genieten van mijn nieuwe laptop en dan helaas zo werken, nachtdienst 1 van 2
Nog bedankt voor de service Joep, sorry voor het zeuren en zo knap vind ik die Maxima ook weer niet
daar is de windows-applicatie het beste voor. Bij mij moet je bt inschakelen via FN +F3 en dan zorgt windows voor de rest.
probeert het, it might work.
Mede 6615-WachtenDenWiend schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 20:43:
Gisteren werd mijn Znote 6615 dan toch nog onverwacht afgeleverd! Omdat ik geen vooruitgang zag op de site van DPD waar het trackingnummer te volgen was, werd ik een beetje ongerust, maar dat bleek achteraf volkomen onterecht te zijn.

Vanmiddag via de mail van Joep het volgende meegekregen; De leveringsproblemen liggen niet bij DPD maar (op dit moment) bij Zepto Denemarken.
De notebooks waarover aan Zepto Nederland/N4all/Joep was doorgegeven dat ze klaar waren, zouden door DPD worden opgehaald, in opdracht van Joep.
DPD kwam en de notebooks waren klaar, alleen niet op de afdeling-logistiek maar -productie.
Niet verpakt dus, dus DPD weer weg. En dus ook geen enkele verandering op de DPDsite. (Opmerking over de barcode scanner wordt bij deze teruggenomen).
Vanwege dit gehannes is er nu geregeld (door Joep met Zepto DK) dat TNT, het vaste koeriersbedrijf van Zepto DK, de leveringen gaat doen.
Sommigen hebben dit al gemerkt en hun Znote al ontvangen (you lucky bastards!
Sleeves en US-tobo worden, zoals door CLB gemeld, nagezonden.
Maandag krijg ik waarschijnlijk een nieuw trackingnummer. Wordt vervolgd.
over die verschillende batterijen.... je kan een hoop regelen, zolang je het maar vraagt. werkt erg goed met Zepto.
Op het moment dat ik dit las dacht ik:"Oh jaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa"Mday schreef op zaterdag 10 februari 2007 @ 21:19:
over bleutooth;
daar is de windows-applicatie het beste voor. Bij mij moet je bt inschakelen via FN +F3 en dan zorgt windows voor de rest.
probeert het, it might work.

Verwijderd

v1.10
- Updated to SMBIOS 2.4
- Support for Vista
ftp://ftp.zepto.dk/Znote6615WD/BIOS
Wie heeft deze bios er al op staan ??

Ik ga m'n bios niet updaten ook, draait nu allemaal perfect dus waarom dan 'verbeteren'
Ik draai dus op MS Windows Vista Premium 32 bits
Verwijderd
Maar tot dat iemand het test weten we niks meer dan dat er een nieuwe bios versie is..
Doe ik iets verkeerd? Dit is toch een gamers laptop?
Ikzelf heb de 6214W en draai zulke games perfect op 1280 x 800 dus...
Welk OS heb je? Heb je alle goede drivers wel geinstalleerd? --> vooral je videodrivers dan..!?
drivers gewoon van de cdrom die erbij zit
Probeer jij het dan eensVerwijderd schreef op zondag 11 februari 2007 @ 19:57:
Weet ik niet ik update alleen als het echt nodig is, maar misschien geeft het je een voordeel??
Maar tot dat iemand het test weten we niks meer dan dat er een nieuwe bios versie is..
misschien eens van ftp.zepto.dk proberen?sander817 schreef op maandag 12 februari 2007 @ 22:04:
winxp sp2
drivers gewoon van de cdrom die erbij zit
wat vinden jullie van de backlight leakage? Ik heb aan de onderkant bij een zwart scherm toch heel wat lekkend licht....links rechts en boven niet
Verwijderd
ik wacht nog steeeeeds op mn 12 cell accu
Potentiele klanten worden zo weggejaagd...
Verwijderd
Voorzichtig zeg ik 26-02 Het moet uit China komen en daar gaat alles plat voor 10 dagen.
De reden overigens dat ze er een hele tijd niet waren is dat ze een verkeerde layout hebben geproduceerd die pas bij aankomst in Denemarken aan het licht kwam......dan moet er dus opnieuw worden ingepland op de productielijn van de keyboardfabrikant. Dit geld voor de Azery en de US layouts. Als ze binnen zijn wordt alles nagestuurd ...waarschijnlijk ook de 12 Cell batterijen die met de zelfde zending worden verwacht.

De sleeves zullen dan ook nagezonden worden
Verwijderd
Net Rollercoastertycoon 3 met alle expansion packs op volle settings gedraaid en hij trok een park van 1000 mensen zonder enige slowdown. Dubbele zal vast ook wel lukken
Nog vorig jaar? anderhalve maand? gut o gutMday schreef op dinsdag 13 februari 2007 @ 22:51:
goed dat je hebt gereageerd, ejtraam. ik begon aardig ongeduldig te worden. after all, ik heb 120 euro voor die accu betaalt he, nog vorig jaar zelfs.
niet dat ik me niet kan inleven in je ongeduld, god wat heb ik er een hekel aan als ik iets bestel en ik krijg te horen dat het binnen 2 dagen binnen komt (op een zaterdag) en ik moet dan wachten tot maandag
Rollercoaster Tycoon 6?Verwijderd schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 01:37:
Net Rollercoastertycoon 3... Dubbele zal vast ook wel lukken
De 100GB 7200 of de 120GB 5400.
Ik vraag me af of het verschil echt is te merken, qua hitte geluid en snelheid.
Ik ga de laptop gebruiken voor o.a. downloaden, rarren, games, streaming video.
wat zal de beste keuze zijn?
Voor warmte ontwikkeling hoef je de 7200 niet over te slaan, dat wordt allemaal met een noodgang aan de zijkant uitgeblazenrmr1 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 10:43:
Ik zit nog te twijfelen welke harde schijf ik er in wil.
De beste keuze is de 100GB 7200 rpm schijf!rmr1 schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 10:43:
Ik zit nog te twijfelen welke harde schijf ik er in wil.
Qua hitte en geluid is er geen verschil met een 5400 rpm schijfje!
Qua snelheid wel degelijk! Heb het in dit topic al vaker aangekaart, dus zoek even op 'CLB'
De snelheidswinst van een 7200rpm schijf tov een 5400 rpm schijf is echt tientallen %en
@ maggot
Doe maar het dubbele van anderhalve maand. maar ach, 'vorige jaar' klonk zo lekker dreigend
Downloaden moet ook nog lukken, maar daar zou ik eerder een apart computertje voor gebruiken. Rarren is lekker snel tho.
[ Voor 15% gewijzigd door Mday op 14-02-2007 12:50 ]
Klopt, een 7200 rpm is eigenlijk wel 'n must in zo'n game-laptop imhoMday schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 12:49:
CLB heeft gelijk, wat dit dingetje speciaal maakt is dat hij snel leest en schrijft. Misschien is hij ook onmisbaar voor degelijke FPS-increases, want soms worden games geflessenekt, zoals dat heet, door trage schrijfsnelheden.

Heb je zo'n proc, 2 GB RAM, zo'n videokaart en dan een 5400 rpm'tje...
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Het ging hier dan ook om een game-laptop, nietwaar? En renderen gaat misschien snel, maar wegschrijven van zulke bestanden? En openen? Lijkt me toch dat 5400rpm dan niet veel zal helpen aan snelheidScipionyx schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 13:36:
Nou en..? Ik heb ook een 5400rpm in mijn laptop.. Puur omdat ik behoefte heb aan een krachtig systeem ipv übersnel.. Hij is wel snel, in renderen. Daarvoor maakt het geen *bleep* uit voor rpm hdtje je hebt
En mijn interesse voor de Zepto is toch wel gewekt.
Alleen wat kan ik nou van prestatie verwachten van dit systeem.
Ben eigenlijk wel benieuwd of je op deze laptop Supreme Commander en de nieuwe C&C fatsoenlijk kan draaien.
Gaat dit beter dan op mijn pc nu:
Pentium 4 2,6 Ghz
1 Gig geheugen
ATI Radeon X800 Pro
Verwijderd
Azerty keyboards zijn binnen!!! Nu Zepto nog even vragen of ze ze alvast willen versturen en niet laten wachten op de 12 Cell batterijen en de Sleeves.
[ Voor 15% gewijzigd door Thandor op 15-02-2007 15:09 ]
Daar geef ik je gelijk in.SoaDmaggot schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 20:44:
[...]
Het ging hier dan ook om een game-laptop, nietwaar? En renderen gaat misschien snel, maar wegschrijven van zulke bestanden? En openen? Lijkt me toch dat 5400rpm dan niet veel zal helpen aan snelheid
Laptop wordt gebruikt voor lowpoly-3d werk (simulaties), dus de bestanden zullen niet zo groot zijn. Maar mochten ze (iso-bestanden bijv) wel groot zijn, dan mis ik idd wel de snelheid van een 7200rpmmetje.
En er worden voornamlijk presentaties mee gegeven.
Maar goed, verder ontopic maar weer?
Top 4 Anti-Stress regels:
1) Doe zo weinig mogelijk of laat het anderen doen.
2) Als je plots zin hebt om te werken, ga dan zitten en wacht tot het over gaat.
3) Als je iemand ziet rusten...help hem!!
4) Doe vandaag niet wat morgen kan.
Nou, Supreme Commander is goed te doen op deze laptop, maar hoge resoluties vind hij, helaas, niet zo smakelijk met deze game...SpEcTeR schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 21:24:
Ik zit al een tijdje dit forum te volgen...
En mijn interesse voor de Zepto is toch wel gewekt.
Alleen wat kan ik nou van prestatie verwachten van dit systeem.
Ben eigenlijk wel benieuwd of je op deze laptop Supreme Commander en de nieuwe C&C fatsoenlijk kan draaien.
Pentium 4 2,6 Ghz
1 Gig geheugen
ATI Radeon X800 Pro
Over een weekje komt de demo voor de nieuwe CnC uit, die ik -uiteraard- meteen ga testen op deze supervette top. Je hoort heel snel hoe hij gaat runnen in ieder geval. Mijn verwachting: Goed tot heel goed.
Mijn huidige computer:
Pentium 4 3.0
1GB XMS corsair
Geforce 6800GT
geeft mijn top niet veel moeite om bij te houden. Tel uit je winst. Denk ongeveer aan dezelfde verhoudingen, maar vooral processorpower en ram maken erg veel uit, waardoor hij een stuk sneller draait dan je desktop. (mijne is zo traag van alle rotzooi dat ik vaker op mijn top zit dan mijn desktop)
Bf2142 draait op mijn top 3x beter en 3x mooier dan op mijn desktop bv.
Hij zal uiteraard iets beter draaien (CoreDUO, waar jij een enkele core heeft op je proc zal wat uitmaken, als zijnde moderne games zullen ze vast wel snoepen van beide cores, 1Gig ram blijft hetzelfde, Grafische kaartje is beter dan je huidige kaartje).SpEcTeR schreef op woensdag 14 februari 2007 @ 21:24:
Pentium 4 2,6 Ghz
1 Gig geheugen
ATI Radeon X800 Pro
Natuurlijk ligt de prestatie winst aan hoe je je Zepto gaat configureren, 2,33Ghz zal veel schelen met 1,73Ghz bijvoorbeeld, en denk aan de enkele of dubbele reep ram
Zal uberhaubt dus wel beter draaien op de Zepto, maar ligt aan je budget hoeveel beter
Als ik voor zo'n Zepto zou gaan, dan gaat ut wel een Znote 6615WD - Ultimate gamer worden.
Natuurlijk met 2 Gig RAM en een 2,16 Ghz.
Alleen heb ik nu ook mijn oog laten vallen op een Dell XPS M1710.
Deze heeft een 512MB nVidia® GeForceTM 7950 GTX.
Vreemd genoeg staat de zwaarste versie ineens niet meer op de website van Dell.
Gaat hier veel verschil in zitten met de 7600 uit de Zepto???
Moet eerlijk bekennen dat ik al een paar jaar niet meer thuis ben op het gebied van processors en grafische kaarten, dus echt weten wat nu wat is en hoe ut draait doe ik niet meer.
[ Voor 7% gewijzigd door SpEcTeR op 15-02-2007 15:24 ]
Go 7600 | Go 7950 GTX | |
Graphics Bus Technology | PCI Express | PCI Express |
Memory Interface | 128-bit | 256-bit |
Memory Bandwidth (GB/sec) | 16 | 44.8 |
Fill Rate (Billion pixels/sec) | 3.6 | 13.8 |
Vertices/Second (Millions) | 550 | 1150 |
RAMDACs (MHz) | 400 | 400 |
Een beetje kijken op nVidia.com had je waarschijnlijk (net als mij) een stuk verder geholpen
Zoals je bovenstaand kan zien, zit er inderdaad een HUGE verschil in (denk er alleen wel aan dat je batterij dat gaat voelen
(alhoewel ik het wel graag zou zijn dat de 6615WD Gamer ook zoiets zou krijgen
[ Voor 15% gewijzigd door PeterSelie op 15-02-2007 16:22 ]
Nieuwste Zepto hehSoaDmaggot schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 16:04:
(alhoewel ik het wel graag zou zijn dat de 6615WD Gamer ook zoiets zou krijgen)
Verwijderd
Das toch echt het verschil tussen een 15,4" en een 17"SpEcTeR schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 15:21:
Thanxs voor de reacties.
Als ik voor zo'n Zepto zou gaan, dan gaat ut wel een Znote 6615WD - Ultimate gamer worden.
Natuurlijk met 2 Gig RAM en een 2,16 Ghz.
Alleen heb ik nu ook mijn oog laten vallen op een Dell XPS M1710.
Deze heeft een 512MB nVidia® GeForceTM 7950 GTX.
Vreemd genoeg staat de zwaarste versie ineens niet meer op de website van Dell.
Gaat hier veel verschil in zitten met de 7600 uit de Zepto???
Moet eerlijk bekennen dat ik al een paar jaar niet meer thuis ben op het gebied van processors en grafische kaarten, dus echt weten wat nu wat is en hoe ut draait doe ik niet meer.
Vind deze 15,4" al redelijk zwaar en groot (heb er inmiddels een rugzak voor zodat ie makkelijk met randapperatuur meegesleept kan worden) en zou zelf echt geen 17" meer willen (heb ook aan de M1710 gedacht).
Is dit echter geen issue voor jou en heb je het geld dan kan je best voor de M1710 gaan (al vind ik dan de xxodd met zelfde specs mooier).
Heb je de tijd dan moet je idd gewoon wachten op de 6625WD gamer
Klinkt me als muzíék in de orenCLB schreef op donderdag 15 februari 2007 @ 16:19:
Nieuwste Zepto hehDe 6625WD Gamer --> GO 8600 512MB

Duurt toch nog wel even voor ik een nieuw beestje bij elkaar heb gespaard, en de 6625WD zou ongeveer in maart/april uit komen als ik me niet vergis? Tijd genoeg dus
Jammer trouwens dat ik geen uitgebreide beschrijving heb kunnen vinden over de 8600 Go, niet zoals ik van die andere twee kaarten op de nVidia site heb gevonden iig.
Hup nVidia, updaten die handel
[ Voor 50% gewijzigd door PeterSelie op 15-02-2007 16:36 ]
Ejtraam gaf alleen een indikatie wanneer het tobo zou toekomen.
Blijkbaar willen ze niet dat dat soort zaken via got gaan. Lijkt me best logisch. Kvindt dat we wel al veelteveel oftopic gaan.crazyheinz schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 14:25:
@ejtraam: merci vo het antwoordt. Waar was die modbreak voor nodig?
Ejtraam gaf alleen een indikatie wanneer het tobo zou toekomen.
en als er iemand hier reclame maakt over zepto, dan is het CLB wel! (grapje , grapje
anyhoo, ejtraam licht ons alleen in over wat de zaken zijn rondom de nalevering van de zepto assocoires. Bij voorgaande reacties kun je inderdaad zeggen dat hij reclame maakt, maar deze keer niet.
nu ben ik inderdaad off-topic aan het gaan. waar waren we? ohja. Toetsenborden (van de 6615 ja.)
(on topic: KOTOR 1 werkt lekker op de 6615, met een mooie widescreen hack erbij van widescreengameforum)
It wasn't meMday schreef op vrijdag 16 februari 2007 @ 15:53:
en als er iemand hier reclame maakt over zepto, dan is het CLB wel! (grapje , grapje)
Na op 31 januari het geld naar N4ALL te hebben overgemaakt, kwam op 13 februari een TNT busje, ik zag een doos met een smiley, Bingo! Sinterklaas!
De Znote uit de doos gehaald, op tafel gelegd en ik ging er eens goed voor zitten. Na alle berichten over toetsenborden, sleeves etc was ik een beetje ongerust maar alles is volgens afspraak geleverd en binnen de levertijd.
Klaar om XP, drivers en de rest te installeren zette ik de 6615 aan en ik hoorde de harddisk en de fan maar .............er was god######me niets te zien. En ik bedoel echt niks, niet een een paar ontbrekende pixels maar een defect scherm dus. (
Gebeld met Joep van N4ALL, uitgelegd wat het probleem was, een reparatieformulier geprint en ingevuld, gebeld met Remco in IJsselstein en de 6615 naar het reparatiecentrum in IJsselstein verstuurd.
In een mail van Roelof-Jan (van Zepto Denemarken) kon ik lezen dat de Znotes in Denemarken 4 uur worden getest voordat ze de deur uit gaan.
Joep mailde me dat het dus waarschijnlijk tijdens het transport is gebeurd en dat dit soort dingen gewoon wel eens gebeuren.
Donderdag (de 15e) kreeg ik een belletje van Remco dat mijn 6615 gerepareerd was. De VGA-connector van mijn scherm was los en nu weer vastgezet. Vrijdag de 16e zou ik hem ontvangen, via DPD, ik had een halve dag vrij genomen want als ze vroeg in de middag zouden komen had ik bijna een hele dag om lekker aan de slag te gaan.
Om 1630 nog geen koerier en dus maar eens gebeld met DPD. De dame aan de lijn vertelde dat het zeker morgen zou worden.
Ze hadden het erg druk en omdat ze bij DPD vnl. voor bedrijven ophalen en verzenden komen pakketjes voor particulieren onderaan de lijst. Ook hebben ze soms moeite op drukke dagen omdat ze geen eigen chauffeurs in dienst hebben maar alleen met onderaannemers werken. (dat waren dus haar eigen woorden, niet de mijne!). Vandaar de vertraging.
Zaterdagmiddag dan, eindelijk! DPD belt aan, de doos gechekt op beschadigingen, alles okee, handtekeningetje gezet en weer uitpakken en even bewonderen. (Want hij is toch wel erg mooi)
Power on, hard disk draait, fan draait en de XP-cdrom erin gedaan. En Yes, een Zepto logo in beeld en een Intel logo. De dvdbrander hoor ik spinnen en spinnen en opeens zie ik allerlei gekleurde blokjes her en der op het scherm, oranje, groen, geel en allerlei $ en # tekens. Oh my god, het zal god######me toch niet waar zijn!.
De cdrom eruit gehaald. Uitgezet. Gewacht. Heel diep adem gehaald en weer aangezet.
En weer, Zepto logo in beeld, een Intel logo en onderin een 'laadbalkje'. Deze gaat tot 2/3, het scherm wordt daarna zwart en de notebook reboot uit zichzelf en blijft dat eindeloos doen tot je 'm uit zet.
(
Ik heb nog een paar dingen geprobeerd (O.a. van Zepto FTP de nieuwste 6615 BIOS-iso (v1.10) gedownd, gebrand en geladen) maar steeds kreeg ik dan een scherm met her en der gekleurde blokjes en vreemde tekens, willekeurig welke CD ik erin deed, XP danwel BIOS-iso).
Weer gemaild met Joep, hij vond het bad luck voor me. Waarschijnlijk een BIOS probleem (sic).
Nu mag de boel weer naar IJsselstein.........
Las gisteren trouwens dat nVidia de 8600 serie van hun graka's een maand later pas uit gaat geven dan in de eerdere geruchten werd verteld. Ben benieuwd wat dat voor gevolgen gaat hebben voor de Zepto 6525WD Gamer die 'n GO8600 kaartje zal gaan bevatten...
De DigiTimes heeft vernomen dat de nVidia GeForce 8600-serie begin mei in de winkels zal verschijnen. Voorheen werd verwacht dat nVidia deze serie videokaarten ruim een maand eerder zou introduceren.
De GeForce 8600-serie ondersteunt DirectX 10 en is bedoeld voor de mainstreammarkt. Er zullen drie verschillende GeForce 8600-kaarten op de markt verschijnen. Het snelste model, de GeForce 8600 GT, krijgt een prijskaartje van 229 à 219 dollar en combineert 512MB ddr3-geheugen met 64 shaders, een corekloksnelheid van 650MHz en een geheugenkloksnelheid van 1,8GHz. Er zal ook een versie met 256MB-geheugen gelanceerd worden met een prijskaartje van 199 dollar. Een stapje lager op de prijsladder staat de GeForce 8600 GS die voor 165 à 159 dollar over de toonbank zal gaan, maar hiervoor zijn wel concessies gedaan qua kloksnelheden. De core van de kaart loop op 550MHz terwijl het geheugen op 1,4GHz zijn werk moet doen. Het is de verwachting dat nVidia de kaarten aan het publiek voor zal stellen tijdens de Cebit-beurs die halverwege in maart gehouden zal worden.
[ Voor 60% gewijzigd door CLB op 20-02-2007 15:15 ]
@ Ajampanikiajampaniki schreef op maandag 19 februari 2007 @ 21:48:
Ach je moet maar zo denken: de eerste bestelling was iig snel. Vraag me alleen af of het tijdens het vervoeren is gebeurd of dat ie al na de assemblage kapot was. Lijkt me toch wel dat ze alles testen voordat ze hem de deur uitgooien.
Van Zepto Denemarken (Roelof-Jan) heb ik vernomen dat notebooks 4 uur getest worden en van N4ALL (Remco) heb ik vernomen dat de 6615 na de 1e DOA gerepareerd, getest en werkend de deur is uitgegaan.
Zij leggen de schuld dus bij de vervoerders, de 1e keer TNT, de 2e keer DPD. Daar werken de vervloekte ######### die de notebook 2 keer getrashed hebben.
Ik ga natuurlijk niet zitten wachten op DOA nr. 3 bij een notebook die iig 2 keer als een zak puin heen en weer is gesmeten en wil uiteraard een nieuwe 6615 WD. Dus weer wachten.
Heb je wel recht op een nieuwe?Baserk schreef op dinsdag 20 februari 2007 @ 19:05:
[...]
@ Ajampaniki
Van Zepto Denemarken (Roelof-Jan) heb ik vernomen dat notebooks 4 uur getest worden en van N4ALL (Remco) heb ik vernomen dat de 6615 na de 1e DOA gerepareerd, getest en werkend de deur is uitgegaan.
Zij leggen de schuld dus bij de vervoerders, de 1e keer TNT, de 2e keer DPD. Daar werken de vervloekte h###enzonen die de notebook 2 keer getrashed hebben.
Ik ga natuurlijk niet zitten wachten op DOA nr. 3 bij een notebook die iig 2 keer als een zak puin heen en weer is gesmeten en wil uiteraard een nieuwe 6615 WD. Dus weer wachten.
Verwijderd
Bleef met mijn slavoeten achter die kabel hangen #$@$.

Mijn laptop is gelukkig all risk verzekerd, heb je ook wel gedaan hoop ik?
[ Voor 89% gewijzigd door PeterSelie op 21-02-2007 23:12 ]
zal joep eens mailen, want ik betaal geen 120 euro voor 5 uitgestelde levertijden.
Dan zal je waarschijnlijk mailen wat je wiltMday schreef op zondag 25 februari 2007 @ 23:14:
mhh.. alweer is die domme accu uitgesteld. (van 22 feb naar 1 mrt)
zal joep eens mailen, want ik betaal geen 120 euro voor 5 uitgestelde levertijden.
Verwijderd
Blijkbaar ben ik niet de enige want op donderdag en vrijdag zijn er geen laptops opgehaald door tnt bij zepto door weer omstandigheden.
Blijkbaar hebben ze daar ook een weeralarm
Tis jammer maar overmacht. Ga er nu vanuit dat hij zo snel mogenlijk opgestuurd word. En natuurlijk voor de rest van de wachters.
edit: dit was eigenlijk voor andere zepto topic bedoeld
[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 26-02-2007 11:49 ]
laptopmakers in China of niet, ik vind het lang duren. als het nu 50 euro was, okee, maar 120? da's mijn maandsalaris
Verwijderd
Kom net thuis staat daar mijn toppie weer op tafel. GEWELDIG.Verwijderd schreef op woensdag 21 februari 2007 @ 22:20:
Ahhh.... heb me laptop laten pleuren. Scherm gescheurt. Das shit.
Bleef met mijn slavoeten achter die kabel hangen #$@$.
Ben zo blij alsof ik een lotto heb gewonnen
Keurig hersteld, met een pakje reparatie papieren.
Nieuw scherm ingekomen in ieder geval, maar dat was duidelijk.
Ik kan wel gillen
[ Voor 8% gewijzigd door sander817 op 01-03-2007 21:01 ]
Dit topic is gesloten.
Het is de bedoeling dat hier gediscussieerd wordt over de Zepto Znote notebooks en niet alleen de leverancier opgehemeld wordt, daarvoor kan men beter een mailtje naar de leverancier sturen. Objectief blijven dus!