Dat hangt er vanaf wat voor processor je erop zet, en van de rest van je specs. Op deze vraag is dus geen antwoord te geven.
De Pc Specs zoals ik hem tot nu toe heb samengesteld.
Moederbord:
ASUS P5VDC-X 775
Processor:
775 Intel PD 945 3.4GHz BOX 2x2MB DC
Harddisk:
200GB 7200 Maxtor 6V200EO 8MB SAII
Geheugen:
512 MB DDR/400 Kingston
Moederbord:
ASUS P5VDC-X 775
Processor:
Harddisk:
Geheugen:
512 MB DDR/400 Kingston
Nou, op zich wel.RoD schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 12:40:
Dat hangt er vanaf wat voor processor je erop zet, en van de rest van je specs. Op deze vraag is dus geen antwoord te geven.
Socket 775 is een socket welke nu en voorlopig gebruikt wordt. Socket 939 staat echter aan het einde van z'n leven, aangezien AMD aan het overstappen is op het M2 socket.
Dus voor upgradability, of welke uiteindelijk de snelste processor kan draaien, dan moet je bij socket 775 zijn.
Maar in principe is dit een vraag als "wat is sneller, een Ford of een Opel?", het hangt helemaal af van de motor die erin zit (of in dit geval dus de processor).
"Always remember to quick save" - Sun Tzu
Ik denk dat het verstandig is om de FAQ door te nemen.... Zoals ik het nu lees heb je nl. geen idee wat het verschil tussen beide is.Patjuh1990 schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 12:38:
Hallo
is er qua snelheid veel verschil tussen Socket 775 en een Socket 939?
Tip van de sluier... Twee producenten, twee producten... Vandaar!. Vervolgens een veelvoud aan keuzes in chipsets en dan praten we alleen nog maar over moederborden... Voor beide types ieder ook nog zeker 3 smaken processors en je hebt (inschatting) meer dan 50 keuzemogelijkheden.
Lees dus de FAQ 'ns goed of laat je goed voorlichten.
Zie nu welk moederbord je gekozen hebt... Via PT880 is niet erg snel...
[ Voor 4% gewijzigd door magic_nl op 09-10-2006 12:49 ]
Leef vandaag! Wat gisteren gebeurde is voorbij, en wat morgen komt zien we dan wel weer
Systeemspecificaties
Ok weet ik dat ook weer! Waarom niet eigelijk? de snelheid zit hem toch in de processor?Zie nu welk moederbord je gekozen hebt... Via PT880 is niet erg snel...
In die prijscategorie moet je bij Asrock zijn (submerk van Asus) schijnen over het algemeen wel redelijke borden te zijn. Maar kijk wel naar welke chipset er word gebruikt.
Snelle(dure chipsets):
- nVidia nForce
- Intel
- ALi (of niet?)
Matig/sloom(goedkoop):
- SiS
- VIA
Dit is maar mijn ervaring en wat ik weet, zal een hoop over het hoofd zien.
suc6
Snelle(dure chipsets):
- nVidia nForce
- Intel
- ALi (of niet?)
Matig/sloom(goedkoop):
- SiS
- VIA
Dit is maar mijn ervaring en wat ik weet, zal een hoop over het hoofd zien.
suc6
Oke
Zal is kijken of ik wat kan vinden
Verwijderd
leesvoer: PMG FAQ
die moet je zoiezo lezen.
maar om je toch een beetje te helpen, je vergelijkt appels met peren.
s775=intel
s939(verouderd overigens)=AMD.
daarbij wordt snelheid zeker niet alleen door de processor bepaald. je moet acceptabel geheugen hebben, geen brakke North/southbridge. En uiteraard bepaald de videokaart de graphische kracht.
verder moet je in jouw geval waarschijnlijk ook leren dat clocksnelheid NIKS zegt.
het is op dit moment heel grappig, de P4 heeft de hoogste clock maar presteerd zeer matig.
de Athlon 64 heeft iets hogere clock dan de C2D maar toch presteerd de C2D beter.
die moet je zoiezo lezen.
maar om je toch een beetje te helpen, je vergelijkt appels met peren.
s775=intel
s939(verouderd overigens)=AMD.
daarbij wordt snelheid zeker niet alleen door de processor bepaald. je moet acceptabel geheugen hebben, geen brakke North/southbridge. En uiteraard bepaald de videokaart de graphische kracht.
verder moet je in jouw geval waarschijnlijk ook leren dat clocksnelheid NIKS zegt.
het is op dit moment heel grappig, de P4 heeft de hoogste clock maar presteerd zeer matig.
de Athlon 64 heeft iets hogere clock dan de C2D maar toch presteerd de C2D beter.
de Athlon (64) heeft geen hogere clock snelheid dan de core 2 duoVerwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 17:09:
Oke maar is dit een goed systeempje?
Moederbord:
ASUS P5VDC-X 775
Processor:
Harddisk:
Geheugen:
512 MB DDR/400 Kingston
Moederbord:
ASUS P5VDC-X 775
Processor:
Harddisk:
Geheugen:
512 MB DDR/400 Kingston
Als je nu aan s775 begint koop dan een core 2 duo, en zoals hierboven is gezegt als je amd met intel vergelijkt tjah, maar neem dan voor amd niet s939 maar socket AM2,
Neem eens PMG FAQ » Welke moet ik nemen? door 
Deze topicstart voldoet in ieder geval op geen enkel gebied aan de Algemene gedragsregels (Netiquette), dit topic gaat dan ook dicht.
Deze topicstart voldoet in ieder geval op geen enkel gebied aan de Algemene gedragsregels (Netiquette), dit topic gaat dan ook dicht.
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()