Toon posts:

Uitzending gemist opent Windows media player niet*

Pagina: 1
Acties:
  • 5.118 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hulp gevraagd :? ,

Ik heb een probleem met het bekijken van streams via uitzending gemist, in Windows media-formaat. Sinds uitzendinggemist.nl niet meer in Real-formaat streamt gebeurt er niets meer als de player opent. Oude uitzendingen van bijvoorbeeld de Keuringsdienst van Waarde komen nog probleemloos door. Op andere sites, bijvoorbeeld gebruik makend van Macromedia Flashplayer, is het ook geen probleem om filmpjes te kijken.

Ik heb geprobeerd om mijn Windows Media player opnieuw te installeren, te updaten en weet ik het wat voor codec-pakketten te downloaden, maar er blijft steeds alleen maar dat irritante controlebalkje verschijnen tegen een zwart met witte achtergrond.

Andere browsers gebruiken levert hetzelfde resultaat op. Ik ben een beetje aan het eind van mijn creativiteit 8)7 en baal ervan dat ik het met eerdere posts van anderen ook niet kan oplossen. Niemand lijkt hetzelfde probleem te hebben en al helemaal niemand heeft een oplossing.

Als iemand ook maar een piepklein idee heeft wat er aan de hand is _/-\o_ , alsjeblieft, help deze frustro :( .

Thanx, S.

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Windows Servers en Software > Client Software Algemeen, dit heeft niet veel met servers te maken.

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

Doet je mediaplayer het buiten je browser eigenlijk wel?

Verwijderd

Zie ook: Topic: uitzendinggemist.nl

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 18:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mijn speler doet het verder prima...

Verwijderd

Topicstarter
Op andere sites lukt het ook niet. Thanx, maar het maakt geen verschil. Ik kreeg bij FF bij het (proberen te) bekijken van een filmpje trouwens een foutmelding over Windows Media PlayerPlug-in Dynamic Link Library. "De plugin heeft een illegale bewerking uitgevoerd. U wordt ten sterkste aangeraden Firefox opnieuw op te starten."

Ik heb inderdaad een mailtje gestuurd, vraag me af of ze ooit nog antwoorden.

Ik heb de URL geopend in zowat elke player die ik kon vinden, maar dat werkte ook niet.

Balen allemaal...

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 09-10-2006 18:46 ]

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik ben het al geruime tijd zat dat ik een URL-stream krijg voorgeschoteld zoals iemand anders dat wil. Daarom gebruik ik de MediaPlayerConnectivity extension met alle opties om elke stream te openen met de door jouw gewenste mediaplayer. :) (Ik gebruik zelf meestal VLC media player, die vind ik trouwens ook wat handiger in de weergave van info zoals URL :P )

Heb je een voorbeeld van een stream die het bij jou niet doet, check ik 'm meteen. :Y

Verwijderd

Topicstarter
Hi Compunologist,
Weet eigenlijk niet zo goed waar ik naar moet zoeken bij een stream, zou dit er een kunnen zijn?
http://player.omroep.nl/?...bbd0626a8c8682a7e1eac5eee

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

Je kunt volgens mij nog steeds instellen of je WMP of Real wilt gebruiken bij uitzendinggemist.nl

Verwijderd

Topicstarter
Dj-sannieboy schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 18:55:
Je kunt volgens mij nog steeds instellen of je WMP of Real wilt gebruiken bij uitzendinggemist.nl
Ja, dat klopt, maar alleen oude afleveringen worden nog uitgezonden op Real-formaat, de nieuwere openen gewoon in WMP.

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 18:50:
Hi Compunologist,
Weet eigenlijk niet zo goed waar ik naar moet zoeken bij een stream, zou dit er een kunnen zijn?
http://player.omroep.nl/?...bbd0626a8c8682a7e1eac5eee
Nou... dat is de URL van een site die wel automatisch een stream opent. Bij mij gaat dat dan via de door mij geschetste oplossing en ik zie via VLC de URL van de stream: "mms://cachestreams.omroep.nl/bongo01/0/tv/rvu/kvw/2005/bb.20051227.asf"
Deze stream speelt zonder problemen hier (de Keuringsdienst van Waarde (prima serie trouwens ;) ))

Verwijderd

Topicstarter
Ok dan, met de door jou opgegeven stream lukt het om deze aflevering te bekijken! En nog wel in WMP ook!
Snap alleen nog niet waarom het niet lukt om met IE dezelfde filmpjes te bekijken. En het NOS journaal lukt dan weer niet... Ik zal nog wel even verder moeten stoeien om de juiste codecs te vinden.

Goede extensie trouwens, MediaPlayerConnectivity. Hoe kan ik nu zien wat de URL van een stream is? Of kan dat alleen met VLC?

In elk geval erg bedankt voor de moeite! (Ik kijk uit naar het nieuwe seizoen KvW.)
Pagina: 1