Toon posts:

Laptop geheugen kopen - Waarop letten?

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste lezer,

Vandaag is een reepje geheugen uit mijn laptop kapot gegaan, daar wilde ik graag een nieuwe voor. Het was een PC2100 module op 266MHz. Maar deze zijn niet veel te vinden (Althans, bij zaken hier in de buurt).

Nu is mijn vraag of hier ook ander geheugen inkan, bijvoorbeeld PC2700 oid. Waar moet ik precies op letten, dan niet eens zo gelet op de prijs.

Alvast bedankt,

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 20:16 ]

• Motrax
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

Motrax

Profileert

Dat je so-dimm moet hebben in plaats van ddr2 of ddr-sdram. so-dimm is namelijk speciaal laptopgeheugen dat iets ander formaat heeft. Verder dezelfde snelheid aanhouden is ook een goede ;)

☻/
/▌
/ \ Analyseert | Modelleert | Valideert | Solliciteert | Generaliseert | Procrastineert | Epibreert |

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:32

Thandor

SilverStreak

Geheugen = Processors, Mobo's & Geheugen ongeacht het in een desktop of mobiele computer zit :o

Gezien het topic in PMG niet zal voldoen aan de eisen zal ik het niet daarheen verplaatsen maar direct sluiten. Om je toch op weg te helpen:
Zie de PMG FAQ.

Het geheugen kan dus op een lagere klokfrequentie draaien. Persoonlijk heb ik nog nooit geheugen gehad dat zich niet liet onderklokken, ik verwacht dus geen problemen hierbij :)
Wat betreft de merken van de chips: Bepaalde modules (lees=chips die op de module zitten) zullen niet samenwerken. Bekijk dus voordat je het geheugen koopt of er bekende problemen zijn met deze chips of met de chips in combinatie met het huidige geheugen.
Let er overigens ook op dat het merk van de module niet bepaald welke geheugenchips erop zitten. Kingston geheugen kan prima Kingston chips, Micron chips of Hynix chips bevatten :z (En dat geldt voor meerdere, zoniet alle, merken)

Uiteraard kun je ook overwegen om op de tweedehandsmarkt een vrijwel identieke module op de kop te tikken :Y)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Dit topic is gesloten.