Toon posts:

Gaming mobo; Asus vs Intel

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heren, 2 vraagjes. Ga een nieuwe gaming computer kopen en heb in een offerte het volgende moederbord aangeraden gekregen:

INTEL D975XBXLKR ATX Desktop Socket775 DDR2 667 FSB1066-533 PCI-Express BadAxe Gbit RAID boxed Retail Mainboard

Nu heb ik 2 vragen:

1. Ik heb bij reviews gekeken of er al eentje stond, helaas. Heeft iemand wellicht ervaring met dit moederbord mbt to gaming.

2. Ik hoor altijd goede verhalen over Asus moederborden. Kan iemand mij vertellen wat het grootste verschil is tussen Asus en Intel (als het er is) en evt ook een goed Asus moederbord aanraden (zag er een staan bij de " Best Buy Guide" van september, zal uiteraard een goede zijn).

De processor waarmee het moederbord werd aangeboden was een Intel Core2Duo Conroe E6600 2400MHz LGA775 1 X 4MB FSB1066 BOX - ATX

Bij voorbaat dank :)

Verwijderd

Allebei goed.

• aerofreak
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 15:54

aerofreak

Steve Jobs

ik zal lekker voor de ASUS gaan speel je altijd op zeker lijkt mij :o

"When once you have tasted flight, you will forever walk the earth with your eyes turned skyward, for there you have been, and there you will always long to return"
~Leonardo Da Vinci~

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 11:34
Grootste verschil tussen Asus en Intel... :S. Beetje onzinnige vraag lijkt me. Je kiest normaal gesproken voor een bepaald bord van een bepaald merk, omdat:
1. Hij de chipset heeft die je wilt
2. Hij de features heeft die je wilt (per merk kan dit enorm verschillen)
3. De prijs heeft die je wilt
4. De accesoires meelevert die je wilt.
5. Ga zo maar door.

Vaak komen er ook ervaringen met merken om de hoek zetten. Sommigen zweren bij Asus, anderen bij MSI en anderen scheelt het niets. Ieder merk heeft wel eens een goed bord en een minder bord, dat maakt het geheel niet beter of slechter. Wel een verschil is vaak de prijsklasse. Zo heb je wat goedkopere bordjes, maar ook wat duurdere. De duurdere hebben vaak meer features, klokken beter over, hebben betere koeling etc. Maar dat betekent niet dat de goedkope bordjes er voor onderdoen, die kunnen vaak net zo goed meekomen. Daarom zijn reviews altijd zo handig. Alleen lastig dat die over dat Intel bord er nog niet zijn, maar over het algemeen zijn Intel bordjes goed tot zeer goed.

Die keuze kunnen we dus niet voor je maken.

En ervaring met een bord m.b.t. gamen. Wat voor ervaringen wil je dat we er mee hebben :? Ja ik heb een headshot gemaakt, komt vast door mijn mobo! :z
Beetje duidelijkheid kan geen kwaad.

edit:
@ hierboven: op dat soort antwoorden zit niemand te wachten denk ik. Een beetje onderbouwing kan geen kwaad.

[ Voor 40% gewijzigd door The__Virus op 08-10-2006 20:19 ]

Verwijderd

Topicstarter
The__Virus schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 20:16:
Grootste verschil tussen Asus en Intel... :S. Beetje onzinnige vraag lijkt me. Je kiest normaal gesproken voor een bepaald bord van een bepaald merk, omdat:
1. Hij de chipset heeft die je wilt
2. Hij de features heeft die je wilt (per merk kan dit enorm verschillen)
3. De prijs heeft die je wilt
4. De accesoires meelevert die je wilt.
5. Ga zo maar door.

Die keuze kunnen we dus niet voor je maken.

En ervaring met een bord m.b.t. gamen. Wat voor ervaringen wil je dat we er mee hebben :? Ja ik heb een headshot gemaakt, komt vast door mijn mobo! :z
Beetje duidelijkheid kan geen kwaad.
Met het verschil bedoel ik of er moederbords die meer gaming specced zijn dan de andere, en of dat dus bij Asus / Intel ook het geval is. De ervaring die je ermee zou moeten hebben bedoel ik meer of mensen er negatieve ervaringen mee hebben, en niet zozeer of je er beter een headshot mee kan maken (over onzinnig gesproken :) ) Ik zet er niet voor niets bij " (als dat er is)" . Voor de rest merk je misschien dat ik er niet zoveel verstand van heb als de gemiddelde tweakers-poster, vandaar dat de post wat algemener van aard is.

Maar om weer even on-topic te gaan, zou het niet uitmaken om een Asus moederbord te hebben en een Intel Processor? Of is Asus goed compatibel met een Intel processor?

*edit: bedankt voor de edit, heb ik wat meer aan :)

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 20:25:
[...]

Met het verschil bedoel ik of er moederbords die meer gaming specced zijn dan de andere, en of dat dus bij Asus / Intel ook het geval is. De ervaring die je ermee zou moeten hebben bedoel ik meer of mensen er negatieve ervaringen mee hebben, en niet zozeer of je er beter een headshot mee kan maken (over onzinnig gesproken :) ) Ik zet er niet voor niets bij " (als dat er is)" . Voor de rest merk je misschien dat ik er niet zoveel verstand van heb als de gemiddelde tweakers-poster, vandaar dat de post wat algemener van aard is.

Maar om weer even on-topic te gaan, zou het niet uitmaken om een Asus moederbord te hebben en een Intel Processor? Of is Asus goed compatibel met een Intel processor?
je kunt er moeilijk een AMD processor in prikken :+ nee maakt echt niks uit...

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• smvs
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik zou voor de Intel gaan om de goede i/o die er op zit die meestal van Intel zelf is i.p.v. allerlei Realtek zooi. Echter zou ik dan een i965 bord doen wat gewoon rond de 100 euro kost i.p.v. de Bad Axe die dik 200 euro moet opbrengen. Het kan te gek ook.

[ Voor 6% gewijzigd door smvs op 08-10-2006 22:06 ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:24

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

PMG FAQ

Kiezen kun je zelf ook - bovendien moet je niet op merk afgaan maar gewoon per bord oordelen (Asus en Intel zijn doorgaans goede merken, maar hebben ook maandagmorgenexemplaren, even goed als dat soms 'mindere' merken af en toe een geniaal bord hebben). Lees wat reviews en ervaringen en definieer je eisen erg exact. Naarmate je nauwkeuriger bent in je eisen is de keuze makkelijker :z

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.