Toon posts:

[All] Dual boot -> 2e os op externe harde schijf?*

Pagina: 1
Acties:
  • 191 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Graag wil ik een dual boot systeem gaan gebruiken.

Is het mogelijk om een tweede windows te installeren op een externe hardeschijf? Mijn hardeschijf van mijn laptop is namelijk niet zo heel groot (80 gig).

Verwijderd

http://www.ranish.com/part/xosl.htm

werkt heel goed, voor externe schijf moet je gewoon eens proberen, xosl ondersteunt volgens mij wel usb, maar weet nie zeker.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Op 80 GB kan je toch heel wat Windows installaties kwijt?

Maar goed, aangenomen dat je het over en USB schijf hebt: [google=windows from usb] --> http://www.microsoft.com/whdc/device/storage/usb-boot.mspx en [XP] Windows op USB stick?*

Ik zou trouwens eerder VMWare / VirtualPC overwegen als je een OS wilt hebben om mee te "spelen".

offtopic:
Kijk een beetje rond in de andere subfora en bedenk waar je topic gegeven de beschrijvingen ervan en de bestaande topics het beste thuishoort. Anders blijven wij je topics verplaatsen vanuit CSA ;)

CSA --> WOS dus, omdat het puur over je Windows OS gaat. Over Welke Windows versie(s) gaat het trouwens?

[ Voor 3% gewijzigd door F_J_K op 09-10-2006 13:51 ]

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• martijn1992
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 12-03 11:47
Het moet wel kunnen maar dan moet je moederbord het wel ondersteuenen om van usb te booten.

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

martijn1992 schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 14:21:
Het moet wel kunnen maar dan moet je moederbord het wel ondersteuenen om van usb te booten.
Alleen zo jammer dat tot nu toe elk released Windows versie niet van USB removable devices kan opstarten (zonder flinke verbouwingen)....

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Verwijderd

Topicstarter
F_J_K schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 13:51:
Ik zou trouwens eerder VMWare / VirtualPC overwegen als je een OS wilt hebben om mee te "spelen".

offtopic:
Kijk een beetje rond in de andere subfora en bedenk waar je topic gegeven de beschrijvingen ervan en de bestaande topics het beste thuishoort. Anders blijven wij je topics verplaatsen vanuit CSA ;)

CSA --> WOS dus, omdat het puur over je Windows OS gaat. Over Welke Windows versie(s) gaat het trouwens?
De tweede os wordt gebruikt om te gamen, en programmatjes te proberen. Ik zal eens gaan googlen voor meer informatie over virtualPC.

Volgens mij ondersteund mijn mobo wel opstarten via usb. (aspire 5672). Maar dat weet ik niet zeker. Nu ik er over nadenk kan ik inderdaad beter 10 of 15 gig. gebruiken voor een 2e os.

En sorry, je hebt gelijk.. ik zal voortaan wat beter kijken voordat ik een topic plaats. Excuses.. :$ Nieuw hier he!
Pagina: 1