Toon posts:

Probleempje met CD-lezer en brander

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

na lange tijd weggeweest ben ik terug met een nieuwe account,ik was vroeger gwn tommy maar die account is ondertusen weggeven.
Om nu ff als "eerste post" al direct een vraagje te stellen waar ik zelf niet ana uit geraak:
Ik kan mijn cd-lezer of brander niet meer gebruiken,ze draaien wel maar worden herkend als probleemdrives door windows.
Iemand een idee wat ik kan doen om dit op te lossen?

thx in advance,
tommy

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11-2025

Ray

welkom terug. zoals je wellicht nog weet is er een faq voor het maken van een openingspost :) of te wel. wat is je hardware, welke os ? wat heb je zelf geprobeerd ? etc meer info en wellicht kunnen we je helpen

oja en openen en groeten hoeft hier ook niet......

[ Voor 11% gewijzigd door Ray op 08-10-2006 14:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
old habits die hard i guess :D

Hardware: Pentium 4 2.02 Ghz,80Gb harddrive,Nvidia 6200,één cd-brander,één dvd-lezer.

wat heb ik al geprobeerd?mscdex.exe gedraaid op aanraden van een vriend,weet niet of dit helpt of niet. ik heb alles gedaan zoals het in de windows-help stond maar ook dat heeft niks geholpen,en dat is het zo ongeveer denk ik.

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 25-02 05:23
andere ide kabel/slot geprobeerd ? in andere pc geprobeerd ?

• Ray

Ray

meestal wil een simpele axie wel helpen. Ga naar apparaat beheer en verwijder daar de controller (ide) waar ze op aan gesloten zitten. Reboot, windows zal de controller vinden en opnieuw installeren. Goede kans dat je drives nu weer terug zijn. Opticals hebben eigenlijk geen eigen stuurprogramma's nodig om te werken dus het probleem zit hem eerder in de controller. Of heb je toevallig virtual drive proggies lopen als deamontools, lavasys etc ??

• robvanderaart
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-02 20:06
Heb je trouwens wel CD-lezer op slave en Brander op Master staan :P

Specs | Wat is een bos zonder bomen, als je door de bomen het bos niet meer kan zien. | BF2 Stats

• Ray

Ray

oja en probeer ze eens los van elkaar (neem aan dat ze op 1 kabel zitten) misschien is 1 vd 2 defect en hangt zo de poort op. Daarnaast los van elkaar op een nieuwe kabel. Los samen met hd op 1e controller....tjonge wat een feest je kan nog van alles proberen :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem eens de OM FAQ / Beleid » Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed door en post hier de resultaten. Dan pas kunnen we je serieus verder helpen zonder dat hier vragen en antwoorden uit de FAQ worden herhaald, dat je ook prima zelf kunt doornemen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door BalusC op 10-10-2006 19:45 ]

Pagina: 1