Toon posts:

combinatie am2 moederbord + processor

Pagina: 1
Acties:
  • 411 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Aangezien ik zo vaak hoor dat je de juiste combinatie tussen je moederbord en processor moet hebben wou ik via deze weg vragen of deze 2 te combineren zijn.
En welke snelheid geheugen kan ik hier het beste bij aanschaffen. Alvast bedankt.

Moederbord :
Asus M2NPV-MX
- Chipset NVIDIA GeForce 6150 + nForce 430
- Front Side Bus 2000 / 1600 MT/s
- Memory Dual channel memory architecture
- South bridge: NVIDIA nForce 430

Processor:
- AMD Sempron 3000+
- 1600MHz Clock Frequency
256KB L2 cache
- 1600MHz Systeem bus (HyperTransport)
- 90 nanometer
- Manilla core

Verwijderd

tja die sempron past op het mobo als het een AM2 versie betreft.

verder is een Spempron niet "je-van-het",ik zou dus gewoon lekker goedkoop DDR2 geheugen nemen.

Verwijderd

Topicstarter
het betreft een am2 versie ja..

Het wordt geen hele snelle pc, de vraag is meer, of die combinatie van onderdelen soepel loopt.
Het moet ook allemaal niet te duur worden, maar welke snelheid DDR2 kan ik het beste nemen.
Want ik las hier ergens op de site dat het het meest optimaal is als de bandbreedte van het geheugen exact gelijk is aan de bandbreedte van de CPU.

Ik heb niet genoeg verstand van computers om daar uit te komen, sorry..

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03-2025

_the_crow_

Rare vogel

Verwijderd schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 14:48:
tja die sempron past op het mobo als het een AM2 versie betreft.
Dat betreft het, aangezien het een Manilla-core is. ;)
Verder zou ik het volgende 'topic' even doornemen voor handige tips: CSL FAQ: Wat past bij elkaar?

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• mad-dog
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 16:02
Kun je niet beter voor een paar tientjes een Athlon 64 AM2 pakken? Is een stuk sneller

Verwijderd

Topicstarter
mad-dog schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 15:02:
Kun je niet beter voor een paar tientjes een Athlon 64 AM2 pakken? Is een stuk sneller
Daar zat ik ook al aan te denken, maar welke socket is dan beter, de 939 of de am2 ?

en waarom is de 3200+ AM2 goedkoper dan de 3000+ AM2, terwijl de rest van de specificaties volgens mij toch echt hetzelfde is..

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 15:10 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem eens de PMG FAQ » Welke moet ik nemen? door om inzichten te krijgen in hoe je het beste CPU/mobo/geheugen kunt uitzoeken :)

Gebrek aan inzet, topic dicht dus. Zie verder ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) voor een uitleg over de werking van GoT.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.