Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

cpu druk

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008

• Boyd
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 31-10 23:01
Hallo,

Gisteravond was 1 van de computers ongelooflijk traag. In taakbeheer stond dat de "Niet-Actieve systeemprocessen" de hele tijd actief was. Die stond constant op 90+. Die computer hebben we dus gescand met meerdere scanners, ook op spyware, ad-aware eroverheen gehaald, etc. etc. niks gevonden... Nou dachten we, we gaan er morgen maar weer mee verder, dus ik loop naar boven, naar m'n eigen pc... PRECIES hetzelfde probleem!!! k klap m'n laptop open.. en ook daar!! De andere pc beneden heeft het probleem ook, dus plotseling heeft elke pc in huis een hoge cpu load bij "niet-actieve systeemprocessen".

Heeft iemand enig idee wat het probleem is? Ik heb m'n eigen pc en laptop echt wel goed beveiligd tegen virussen enzo. Ook heb ik van alles gescand, maar er is telkens niks gevonden.. dus ik betwijfel of het een virus is.. verder heb ik de pc helemaal van het netwerk afgehad, dus zonder internet en toen gescand, maar ook dan niks gevonden en het probleem was nog niet opgelost. hopelijk kan iemand me helpen.

• DataGhost
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 29-11 18:10

DataGhost

iPL dev

Je *KAN* ook eerst zoeken
GoT zoeken naar 'niet-actieve systeemprocessen'. Dan had je gezien dat die processen niks doen en ook geen virus/whatever zijn. Het is een onderdeel van windows, waarmee wordt aangegeven dat je cpu ...% niks te doen heeft.

• Boyd
maar waarom is het dan nu in 1 keer op alle computers? en zijn ze daardoor allemaal zo traag als dikke stront.. of is er een andere reden dat ze zo traag zijn?

• n0isH
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-11 14:05
Gamepie56 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 08:49:
maar waarom is het dan nu in 1 keer op alle computers? en zijn ze daardoor allemaal zo traag als dikke stront.. of is er een andere reden dat ze zo traag zijn?
Ze hadden het al maar ik denk dat je het nog niet eerder hebt opgemerkt dat het er is.

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01 16:57
heb je toevallig een virusscanner zoals mcaffee>
kan zijn dat hij net een scan of aan het updaten is
post maar eens een screenshot van je actieve processen.
succes

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Daar worden ze niet traag door... je processor doet gewoon voor 90% plus niets.

Heeft ook een computer!

Verwijderd

Zegt alleen al de naam 'niet actieve systeemprocessen' je niet iets? What's in a name...

• Boyd
ok... dat is dus het probleem niet, maar waarom zijn ze allemaal sinds gister traag dan?
echt heel traag.... bijna niks start meer snel op

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Zijn alle computers dus traag? En zo ja, zie je onderin de taskmanager bij 'CPU usage' een constante hoge belasting staan?

Zoals eerder gezegd heeft een hoog percentage bij 'Niet-Actieve systeemprocessen' er niks mee te maken. Dat is juist een teken dat het systeem weinig te doen heeft. :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Boyd
jah.. hij komt niet onder de 50%...

• L0we
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 28-11 16:36
Gamepie56 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 12:29:
Hoeveel staat de cpu op het tabblad prestaties? daar zie je de daadwerkelijke belasting.

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 30-11 17:12

Emiel1984

Made in NL

Maar je zegt dat het systeem traag is. Al is een schijfdefragmentatie gedaan ?

Als je CPU niks te doen lijkt te hebben zal hij wel van adres naar adres springen op de server als hij trager is dan eerder. Te veel schijfgebruik in windows kan ook wel is de oorzaak zijn. Je moet minimaal 500 mb(officieel iets van 300) vrij houden om windows soepel(er) te laten werken.

[ Voor 65% gewijzigd door Emiel1984 op 08-10-2006 12:36 ]

[LTS][MTS][HTS]

• needless to say
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 28-11 16:00
Gamepie56 schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 12:29:
Je moet zien dat CPU-belasting + niet-actieve systeemprocessen == 100%. Indien niet, dan is er een hardwarefout.

Ik heb zo eens een HP server gezien na een blikseminslag op de locatie waar ie zat. De overspanning was door de UPS heen gegaan. De processor gaf een grillige CPU-load die vaak boven de 50% zat alhoewel hij niets deed. Niet-actieve processen bleek wel steeds op 99% te blijven. Die CPU bleek kapot te zijn.

• Boyd
nee.. de pc's zijn altijd supersnel geweest.. m'n pc is pentium 4, 3.6 ghz... en 2 gig ram.. dus hij was altijd supersnel.. en nou schiet ie echt niet op...

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

needless to say schreef op zondag 08 oktober 2006 @ 12:48:
Je moet zien dat CPU-belasting + niet-actieve systeemprocessen == 100%. Indien niet, dan is er een hardwarefout.
Als jij IRQs hardware-fouten wilt noemen. Ik snap wat je bedoelt, maar het hoeft in de taskmanager niet altijd 100% samen op te leveren. :P

Ik zou het even checken met Process Explorer. Als de 'Hardware Interrupts' veel tijd in beslag nemen, dan zit er iets fout. Hier staan dan een aantal suggesties. Daarnaast kan het bijvoorbeeld ook nog een bokkende controller zijn of een netwerkkaart.

[ Voor 6% gewijzigd door _the_crow_ op 08-10-2006 14:51 ]

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

• Boyd
Toevallig een hardware fout in alle computers en een laptop in het huis op hetzelfde moment? knap hoor.... maar ik ga wel wat proberen...

• pasta
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 12-01 14:16

pasta

Ondertitel

Ik vraag me af wat dit met Beveiliging & Virussen te maken heeft :? Zoals je zelf al aangeeft kan het niet malware-gerelateerd zijn. ;)

Ik zou je topic dan ook kunnen verplaatsen naar Windows Clients, waar dit eerder thuishoort, maar dit is eigenlijk net iets te vaag om er iets fatsoenlijk mee te kunnen. Lees Algemene gedragsregels (Netiquette) en Policy: Alle regels die op het forum gelden nog eens door. :)

Signature

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.