[XP] Setup start niet als SATA schijf is aangekoppeld

Pagina: 1
Acties:

• Jassy
  • Registratie: Mei 2003
  • Nu online
Titel ziet er erg duidelijk uit dacht ik zo! :)

Het probleem:

Gister vol verwachting dit topic geopend: [XP] Windows installeert niet op SATA schijf. Ik ging er namelijk van uit dat het een softwareprobleem was. Dit is het dus echter niet!

Zodra ik mijn nieuwe WD Raptor (SATA) aan het moederbord koppel, start Windows Setup niet meer op. Ik krijg het scherm, De hardware wordt gecontroleerd, maar daarna gaat het scherm op zwart en gebeurd er niets meer. Dit gebeurd bij XP Setup en 2003 Setup.

Als ik de SATA schijf afkoppel, en een IDE schijf aan mijn moederbord hang, begint Setup gewoon vrolijk te installeren op de IDE schijf.

Dit zijn de systeemspecs:

AMD64 Athlon 3000+ S754
Asus K8N-E Deluxe nForce3 250Gb
2x256MB DDR400
Western Digital Raptor 74GB 10k Sata
Maxtor 60GB IDE
Geforce 7600GS
SBLive! 5.1
NEC brander
LG DVD Speler

Heel erg vreemd.....

Is dit een hardwareprobleem? Is de schijf DOA? Of is mijn moederbord soms kapot?

Wie kan mij van tips en adviezen voorzien om dit probleem uit de lucht te helpen? :)

Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.

• Jassy
  • Nu online
Oke, het probleem is opgelost.

Het blijkt dus dat de nVidia SATA controller op mijn moederbord naar de malle moer is... Alles gaat nu via de Silicon Image chipset. :)

• feelthepower
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 21:03
Misschien ten overvloede, heb je drivers bij je nvidia controller? Er zijn nog steeds sata controllers die niet automatisch door winxp met sp2 erbij in gevonden worden.

• Jassy
  • Nu online
Misschien ten overvloede, heb je drivers bij je nvidia controller? Er zijn nog steeds sata controllers die niet automatisch door winxp met sp2 erbij in gevonden worden.
Yep. De Setup starte helemaal niet als ik mijn schijf aan de nVidia controller heb hangen... Nu hangt hij aan de Silicon Image controller, en loopt het perfect (dit bericht komt ook uit de nieuwe Windows).. Het verhaal van de drivers was mij bekend! :)