Mensen,
Ik heb vanmiddag mijn nieuwe WD Raptor in ontvangst mogen nemen!
Natuurlijk zo trots als een pauw, dus vlug XP erop installeren. Mooi niet dus.
Bij de installatie van XP ziet hij gewoon de Raptor. Niets aan de hand. Hij partitioneert en formatteert hem ook mooi (ik heb overigens snelformatteren gedaan). Nu gaat het installeren in de tekstomgeving goed, totdat hij gaat rebooten. Mijn PC loopt dan door de BIOS, maar daarna gebeurt er niets meer en blijft het scherm zwart. De CD wil wel gewoon opstarten, maar hij start niet op van de SATA schijf, ook niet als ik deze instel als eerste apparaat in de BIOS. Er gebeurd dus helemaal niets. En dat is erg vervelend.
Ik heb een XP CD gemaakt waarin ik de SATA drivers heb geslipstreamt voor mijn nforce3 bord, maar ik weet niet zeker of deze wel gepakt wordt. Ik kan op internet ook nergens geen drivers vinden daarvoor (linkje anyone) die ik kan gebruiken met de windowsinstallatie (F6 enzo). Kan ik hiervoor de gewone SATA drivers, die ik ook in XP gebruik, pakken?
Dit zijn de systeemspecs:
AMD64 Athlon 3000+ S754
Asus K8N-E Deluxe nForce3 250Gb
2x256MB DDR400
Western Digital Raptor 74GB 10k Sata
Geforce 7600GS
SBLive! 5.1
NEC brander
LG DVD Speler
Alle ATA schijven zijn afgekoppeld.
Voeding is 350 watt van Antec (Lijkt mij voldoende).
Iemand met de oplossing?
Ik heb vanmiddag mijn nieuwe WD Raptor in ontvangst mogen nemen!
Natuurlijk zo trots als een pauw, dus vlug XP erop installeren. Mooi niet dus.
Bij de installatie van XP ziet hij gewoon de Raptor. Niets aan de hand. Hij partitioneert en formatteert hem ook mooi (ik heb overigens snelformatteren gedaan). Nu gaat het installeren in de tekstomgeving goed, totdat hij gaat rebooten. Mijn PC loopt dan door de BIOS, maar daarna gebeurt er niets meer en blijft het scherm zwart. De CD wil wel gewoon opstarten, maar hij start niet op van de SATA schijf, ook niet als ik deze instel als eerste apparaat in de BIOS. Er gebeurd dus helemaal niets. En dat is erg vervelend.
Ik heb een XP CD gemaakt waarin ik de SATA drivers heb geslipstreamt voor mijn nforce3 bord, maar ik weet niet zeker of deze wel gepakt wordt. Ik kan op internet ook nergens geen drivers vinden daarvoor (linkje anyone) die ik kan gebruiken met de windowsinstallatie (F6 enzo). Kan ik hiervoor de gewone SATA drivers, die ik ook in XP gebruik, pakken?
Dit zijn de systeemspecs:
AMD64 Athlon 3000+ S754
Asus K8N-E Deluxe nForce3 250Gb
2x256MB DDR400
Western Digital Raptor 74GB 10k Sata
Geforce 7600GS
SBLive! 5.1
NEC brander
LG DVD Speler
Alle ATA schijven zijn afgekoppeld.
Voeding is 350 watt van Antec (Lijkt mij voldoende).
Iemand met de oplossing?
Bekijk op www.dabmonitor.nl informatie over diverse Nederlandse DAB Ensembles.