Toon posts:

Inschakelen USB printer geeft een spontane reboot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit best met een groot probleem en kan hiervoor geen oplossing vinden. Het gaat om het volgende.

Ik heb nu sinds een week of 3 een nieuw systeem, alles draait verder perfect, geen problemen tot nu toe.
Ik heb een HP all in one PSC 2105 printer. Ik had deze printer alleen geïnstalleerd en verder niet gebruikt totdat ik gister iets moest uitprinten. Dus ik schakel mijn printer in geeft mijn pc een spontane reboot. Komt die even later in windows en laad alle programma's geeft mijn pc weer een reboot. Schakel ik de printer weer uit is er niks aan de hand. Tevens heb ik mijn printer op mijn oude pc aangesloten, als ik dit doe is er niks aan de hand en kan ik gewoon printen.

Ik heb al nieuwe drivers geïnstalleerd en een andere USB poort geprobeerd. Dit geeft geen resultaat.
Heeft iemand van GoT hier ervaring mee en misschien een oplossing voor?

System specs:
Antec Sonata II 450W voeding
P5WDH Deluxe
E6600
2Gb Team Xtreem PC6400
Sapphire 1950XTX
Printer is aangesloten op een USB Hub 2.0

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
Vreemd, kan me niet zo 1-2-3 iets bedenken maar heb je misschien geprobeerd om de printer direct op de PC aan te sluiten ipv de USB hub? (Ik ga er vanuit van wel, maar ik denk ik vraag het ff..je weet maar nooit)

Verwijderd

Hmm, er zitten twee usb poorten op het mobo die poweron functie aan kunnen hebben staan in bios (degene waar je de afstandsbediening ook in dient te doen dacht ik). Als ie daar in zit en de functie staat aan, kan het daar aan liggen.
Je hebt een andere usb poort geprobeerd, maar is dat misschien de gene die ernaast zit? Welke poorten heb je geprobeerd?

Anders zou ik het ook niet weten..

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:41
Heb je in Windows wel aangezet dat hij niet automatsisch reboot bij een blauw scherm, maar dat hij deze gewoon laat zien?

Het lijkt er namelijk sterk op dat de driver niet 100% is en een error (blauw scherm) veroorzaakt.

Zie de Windows Clients FAQ over hoe je blauwe schermen kan laten tonen.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

Verwijderd

Topicstarter
ShadowLord schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 18:59:
Heb je in Windows wel aangezet dat hij niet automatsisch reboot bij een blauw scherm, maar dat hij deze gewoon laat zien?

Het lijkt er namelijk sterk op dat de driver niet 100% is en een error (blauw scherm) veroorzaakt.

Zie de Windows Clients FAQ over hoe je blauwe schermen kan laten tonen.
Ik heb dit ingeschakeld, hij geeft dan het volgende aan:

bugcode_usb_driver

Ik heb deze usb apparaat niet op de 2 usb poorten waarmee poweron kan verzorgen.

• ShadowLord
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 14:41
Lijtk me dus duidelijk iets fout te gaan met de drivers van je printer of USB poorten. Probeer die eens te reinstallen (mischien dat drivercleaner daarbij geen overbodige luxe is).

Daarnaast staat de FAQ die ik noemde ook vol met potentele oorzaken van blauwe schermen. Lees die dus aandachtig door.

You see things; and you say, "Why?" But I dream things that never were; and I say, "Why not?"

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-02 14:06
usb poorten niet verrot ? als je er iets anders aan hangt doet hij het dan wel normaal ?

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

USB = I/O controller :) Processors, Mobo's & Geheugen » Opslagmedia & I/O Controllers dus.

Trouwens, je mag ook wel wat meer inzet tonen:
Ik heb dit ingeschakeld, hij geeft dan het volgende aan:

bugcode_usb_driver
Wanneer je slechts googled op die foutmelding, dan kom je inderdaad op de bovengenoemde site terecht met daarin de mogelijke oplossing :)
Pagina: 1