SMTP tool, maar welke ?

Pagina: 1
Acties:

• M.v.Veelen
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Hoi,

ik neem m'n laptopje elke dag mee naar m'n werk en zodoende moet ik bij het verzenden van mail telkens de smtp instelling binnen Eudora aanpassen van smtp.tiscali.nl naar mail.direct-adsl.nl en vice versa.
Ook als ik bij iemand anders zit moet ik daar de smtp gegevens van ingeven om mail te kunnen verzenden.

Nu heb ik ooit eens een tooltje gebruikt die dit automatisch regelde, maar die bleek niet 100% te werken omdat ie af en toe mail gewoonweg niet verzond (en daar kwam ik dus te laat achter....).

Op onderstaande link staan een aantal tooltjes, maar ik zou graag weten of er iemand een bepaalde tool kan aanbevelen vanuit zijn / haar eigen ervaring :

http://www.freedownloadscenter.com/Best/free-smtp-tool.html

Ik heb in het verleden een tooltje gebruikt waarbij je meerdere alternatieven kon invoeren, waarbij de tool dan elk alternatief afging om te kijken of het mailtje verzonden kon worden. Lukte het bij de eerste niet, dan probeerde hij dus de 2e, enz.

Alvast bedankt !!

¯\_(ツ)_/¯

• nero355
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Er zijn wat GoT dudes bezig met een programma waarmee je met 1 muisclick 100 en 1 instellingen kan wijzigen wat betreft "Netwerk communicatie" en onder andere je mail instellingen in zowat alle mail programma's die gebruikt worden alleen kan ik dat topic niet vinden :/

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• M.v.Veelen
  • Nu online
Heb nu : http://www.mailutilities.com/ars/

En dat ziet er goed uit, alleen als ik 'm automatisch laat detecten zegt hij steeds N/A, met andere woorden : hij detecteert niet automatisch de juiste ..... suggesties ?

¯\_(ツ)_/¯

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

XP? Kun je je eigen smtp servertje maken en gewoon rechtstreeks versturen.

Sign here against sigs

• M.v.Veelen
  • Nu online
Vertel eens ?

¯\_(ツ)_/¯

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:17

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Marlibica schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 14:32:
XP? Kun je je eigen smtp servertje maken en gewoon rechtstreeks versturen.
XP bevat geen SNMP server. Hooguit een client.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• McRubz
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Via xs4all kun je met smtps via een beveiligde verbinding overal vandaan mailen met gebruik van je username en password. In Outlook vul je dan ook voor de smtps-server je gegevens in en je kunt overal vandaan mailen. Ik weet alleen niet of dat ook voor tiscali of direct-adsl.

• Rowdy.nl
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23-07 14:39

Rowdy.nl

Koekje d'r bij?

McRubz schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 15:10:
Via xs4all kun je met smtps via een beveiligde verbinding overal vandaan mailen met gebruik van je username en password. In Outlook vul je dan ook voor de smtps-server je gegevens in en je kunt overal vandaan mailen. Ik weet alleen niet of dat ook voor tiscali of direct-adsl.
@Home ook... ;)

Tweede optie; websiteje nemen en dan bv een 'mail only account'... Eigen smtp etc... ;)

Rowdy.nl - X++ by day. C# by night. I drink coffee in the morning and beer in the evening.

• Marlibica
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

Marlibica

Tijd voor een ondertitel.

Bor de Wollef schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 14:52:
[...]

XP bevat geen SNMP server. Hooguit een client.
We hebben het hier over SMTP en die heeft XP wel degelijk (de prof versie dan). Als je IIS installeert kun je SMTP, FTP, WWW en nog meer servers installeren.

Hint: configuratiescherm, software, windows onderdelen toevoegen, Internet Information Services

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/9d5ab66b6e643d7d3b744b92f1f67673/full.jpg

[ Voor 21% gewijzigd door Marlibica op 06-10-2006 15:35 ]

Sign here against sigs

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

En het heeft nog een sNMp server ook :P moet je alleen effe installeren..
Dus of je't nou als leesfout of typfout ziet.. het zit in xp.

• M.v.Veelen
  • Nu online
Nou goed, ik heb in ieder geval weer gevonden hoe het tooltje heette :

QK SMTP Server

Ik heb het zojuist geinstalleerd en geconfigureerd en het lijkt goed te werken. Nu even afwachten of ie thuis ook meteen werkt. Als dat zo is, dan ben ik allang tevreden :)

Thanx guys !

¯\_(ツ)_/¯

• Kixtart
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

Kixtart

Destruction = Improvement

Rowdy.nl schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 15:22:
[...]

@Home ook... ;)

Tweede optie; websiteje nemen en dan bv een 'mail only account'... Eigen smtp etc... ;)
Offtopic: Hoi Rowdy ;)

☻/
/▌
/ \

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:17

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

possamai schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 15:36:
En het heeft nog een sNMp server ook :P moet je alleen effe installeren..
Dus of je't nou als leesfout of typfout ziet.. het zit in xp.
Het was een leesfout inderdaad. ASAIK heeft Windows XP overigens geen SNMP server maar slechts alleen een SNMP client die inderdaad even geinstalleerd moet worden. De SNMP implementatie van Windows XP is bv niet in staat traps etc van andere machines te verwerken maar alleen zelf traps te verzenden en uitgelezen te worden (dus client).

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

Pagina: 1