Toon posts:

1ghz thunderbird of 1,6Ghz pentium4

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hey even een snelle vraag, ik heb een thunderbird 1Ghz met 512mb ddr geheugen en gister heb ik een van mijn werk een p4 1,6Ghz wilametta met 768mb sdram meegenomen. Nou zit de AMD in mijn MCE maar is die nou sneller dan de intel? heb al even zitten googlen maar ik kan nergens een directe benchmark vinden met beide cpu's.

• Zjosh
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19-05 13:04
Als je het allebij al hebt kun je toch zelf een benchmark draaien?

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

http://www.tomshardware.c...mark_marathon/page33.html
Was 1 sec google werk ;)

Dat 1.6 Ghz ding is dus sneller :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

dat is met RDram , dit is SDram (hoogstens 133mhz)
Er vanuit gaande dat die tbred een 133mhz fsb versie is kan die wel eens sneller zijn icm ddr ram.

het zal iig niet veel schelen. Kijk liever naar welk sysje het leukste mobo heeft, het stilste is etc. 3x 256MB 133mhz kan je nog leuk verpatsen en daar kan je makkelijk nog een reepje 512MB pc3200 ddr (hoewel pc2100 ook al genoeg zal zijn, kan je net zo goed pc3200 halen aangezien het kwa prijs niets uit maakt en je dat nog mee kan nemen met een upgrade) van halen en nog geld overhouden

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2006 11:59 ]

• Atlas
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Atlas

Ik flits niet meer terug!

Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 11:52:
[...]

dat is met RDram , dit is SDram (hoogstens pc133)
DDR en SDR geheugen zijn beide SDram hoor :)
De echte afkortingen zijn dan ook DDR-SDram en SDR-SDram.
Waarbij SDram staat voor synchronous dynamic random access memory :)

Join the dark side, we have cookies :)
You need only two tools. WD-40 and duct tape. If it doesn't move and it should, use WD-40. If it moves and shouldn't, use the tape.

Verwijderd

okay.. naja dan is het dus nog maar de vraag wat er in zit.. aangezien rimm fucking duur was vraag ik me af of daar 786mb van in zit :?

met rimm is ie iig sneller ja

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2006 12:00 ]

Verwijderd

Topicstarter
Mockingbird let wel ik heb het over een thunderbird en niet over een thoroughbed (tbed). De p4 en thunderbird werken allebei met een 133mhz FSB geloof ik alleen de thunderbird werkt met DDR (zo'n leuk mobo met SD en DDR sloten O+) en de p4 met SD.

edit: het gaat dus over normaal sd geheugen, geen rimm oid (er stond trouwens een hele stapel dus heb gewoon 3 256mb reepjes bij elkaar gezocht ;)).

[ Voor 23% gewijzigd door Verwijderd op 06-10-2006 12:04 ]

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Atlas schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 11:59:
[...]

DDR en SDR geheugen zijn beide SDram hoor :)
De echte afkortingen zijn dan ook DDR-SDram en SDR-SDram.
Waarbij SDram staat voor synchronous dynamic random access memory :)
Maar RD-RAM is geen SDRAM en dus ook geen SDR-SDRAM of DDR-SDRAM.

Aan b3n666,
Verzamel eerst volledige en relevante specificaties over die systemen.
Wat moet ik mij bij 'thunderbird 1Ghz' voorstellen? Een AMD Athlon 1000 met een 100MHz FSB (DDR200) of een 133MHz FSB (DDR266). Hoogstwaarschijnlijk socket A :)
Voor het andere systeem geldt ook: Wat voor specificaties? SDR-SDRAM of DDR-SDRAM?

Nadat je de specificaties bij de hand hebt kun je benchmarks zoeken. Hierbij moet je opletten met welke configuratie er gebenchmarked wordt (type geheugen bv.). Zodra je geen directe vergelijking kunt vinden tussen de door jouw geselecteerde systemen dan kun je altijd proberen om naar een model uit dezelfde serie (maar dan een stapje hoger bv.) te zoeken. Een vergelijking tussen een AMD Athlon 1000 / 133 en een Intel Pentium 1,7GHz (incl. 133MHz SDR-SDRAM) zal dan ook jouw vraag beantwoorden :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

ik snap dat het over een thunderbird ging :) p4 + pc133 = performace drop. Ik denk niet dat de prestaties ver van elkaar af zullen liggen, zeker als de thunderbird een 133mhz fsb versie is en daarnaast nog eens een overvloed aan bandbreedte tot z'n beschikking heeft.

Verwijderd

Topicstarter
Oke dit is wat ik van de specs weet:

AMD: thunderbird, 1000Mhz, pc2700 DDR geheugen (wat dus op 133Mhz loopt), socket A.

Intel: 1,6Ghz, 133Mhz, SDR geheugen.

Als ik dan die benchmark link bekijk dan eindigt een 1,5Ghz model (met slechts pc800, of gebruiken ze geen SDR?) overal boven de thunderbird modellen (zelfs die sneller zijn dan mijn 1000Mhz'tje).

Ik denk niet dat het geheugen zoveel uit zal maken? er draait eigelijk alleen MCE en wat achtergrond programmatjes dus de performance zal vooral afhangen van de cpu zodra er divx/dvd moet worden afgespeeld.

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Nu online

Thandor

SilverStreak

Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 12:18:
Als ik dan die benchmark link bekijk dan eindigt een 1,5Ghz model (met slechts pc800, of gebruiken ze geen SDR?)
"Slechts PC800" ? Het geheugen wat bij de Intel Pentium 4 1,6GHz die jij voorstelt is "slechts PC133".
De prestaties van de Intel Pentium 4 zullen enorm afnemen zodra er te traag geheugen gebruikt wordt.
overal boven de thunderbird modellen (zelfs die sneller zijn dan mijn 1000Mhz'tje).
Dat komt omdat er nu een vergelijking wordt gemaakt met een P4 met duur en 'snel' geheugen. Zoek eens benchmarks over een Intel Pentium 4 'Willamette' met SDR-SDRAM en zie de verschillen :)
Ik denk niet dat het geheugen zoveel uit zal maken? er draait eigelijk alleen MCE en wat achtergrond programmatjes dus de performance zal vooral afhangen van de cpu zodra er divx/dvd moet worden afgespeeld.
Ik denk dat het geheugen wel uit gaat maken. De gare 'Netburst' architectuur van de Intel Pentium 4 is heeft veel bandbreedte nodig. Daarbij is snel geheugen vereist.

Vergeet verder niet de upgradebaarheid. Het AMD Athlon systeem heeft nu 166MHz (PC2700, DDR333) DDR-SDRAM. Dat geheugen kan prima in een sneller systeem draaien. Wellicht kan het moederbord ook AMD Athlon XP processoren aan en zodoende kun je later met een simpele processor uprade nog veel meer performance uit die PC halen :)
Helemaal mooi wordt het als het bord overweg kan met 166MHz FSB processoren.

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

Topicstarter
"Slechts PC800" ? Het geheugen wat bij de Intel Pentium 4 1,6GHz die jij voorstelt is "slechts PC133".
De prestaties van de Intel Pentium 4 zullen enorm afnemen zodra er te traag geheugen gebruikt wordt.
OKe mijn fout, maar op het geheugenstikkertje staat pc2100/133mhz.

Voor de rest wil ik er gewoon geen geld aan uitgeven. Met die thunderbird werkte alles ook gewoon soepel genoeg en opnemen/HD reso afspelen enzo doe ik toch niet aan dus ik wil alleen een zo snel mogelijk pc met de onderdelen die ik al heb liggen.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Je bevindt je in de luxe dat je over de beide CPU's beschikt en dan nog vraag je om benchmarks? 8)7

Je kunt nergens betere resultaten vinden dan zélf benchmarks gaan uitvoeren en de resultaten daarvan vergelijken. Dan nog, de door Atlas genoemde link staat ook in PMG FAQ » Welke moet ik nemen?

Gebrek aan aantoonbare inzet, topic dicht dus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.