Toon posts:

Draadloos scherm?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil mijn PC vanuit een andere kamer bedienen (d.w.z. Computer boven en in de huiskamer een toetsenbord, scherm en muis).

Muis en toetsenbord is via infrarood en een zendertje nog wel te doen, maar bestaan er ook al draadloze schermen? Ik kan niets terug vinden. Er zijn wel oude topics uit 2002 over de MIRA technologie en schermen van b.v. Philips, maar kan daar vandaag de dag niets meer over terug vinden. Andere mogelijkheid zou zijn om via de TV de computer te kunnen bedienen.

Wat zijn de mogelijkheden?

Verwijderd

Dat zal enkel lukken mbv een soort van terminal, en een draadloos netwerk (denk aan VNC).

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 13:36

Orion84

Admin Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Verwijderd schreef op vrijdag 06 oktober 2006 @ 10:27:
Ik wil mijn PC vanuit een andere kamer bedienen (d.w.z. Computer boven en in de huiskamer een toetsenbord, scherm en muis).

Muis en toetsenbord is via infrarood en een zendertje nog wel te doen, maar bestaan er ook al draadloze schermen? Ik kan niets terug vinden. Er zijn wel oude topics uit 2002 over de MIRA technologie en schermen van b.v. Philips, maar kan daar vandaag de dag niets meer over terug vinden. Andere mogelijkheid zou zijn om via de TV de computer te kunnen bedienen.

Wat zijn de mogelijkheden?
Infrarood werkt alleen als je vrij zicht hebt tussen toetsenbord en basisstation hè ;) Dus dan zul je op z'n minst al met een draadloze set moeten gaan werken die bluetooth of RF gebruikt en dan is het nog maar de vraag of je die afstand kunt overbruggen.

Voor wat betreft het beeld. Er zijn wel van die standaard setjes om een videosignaal draadloos over te sturen, maar of die geschikt zijn voor high res computer beelden, zodat je alles ook nog een beetje leesbaar houdt enzo weet ik niet. Meestal is dat alleen s-video of composite. Maar misschien heb je ze ook wel voor vga?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-07 11:46
Bij mijn vorige baas hadden we een aantal Viewsonic Airpanels staan. Bijzonder leuke dingen.

Dit is een draadloze terminal met touchscreen. Het is redelijk dik 15" TFT schermpje met Windows CE (heet dat geoloof ik). Via WiFi kun je inloggen in je terminal services (Windows 2000 server of XP client). Het ding heeft een onscreen toetsenbord en een joystick als muis, maar beschikt ook over 2 USB poorten om een extern tobo en muis aan te hangen.

Schermpjes hebben we toen voor ~€200 gekocht via een E-bay winkel in Amerika inclusief docking station, waardoor ze ook als vaste monitor te gebruiken zijn. Bij het uit de dockingstation nemen van de monitor kun je hem automatisch laten verbinden waardoor je verder kunt met je loginsessie, terwijl je naar de WC loopt bijvoorbeeld.

Minpuntje was alleen de beeldkwaliteit van de schermen. Kleurechtheid en responsetimes laten wat te wensen over. Als vaste monitor zijn ze niet echt geschikt. Bij ons had iedereen zo een ding als 2de scherm (voor je photoshop toolbars, outlook, en dat soort dingen) en bij vergaderingen nam je hem mee naar de vergaderruimte.

Zie ook Draadloze TFT? met enige nuttige tips.

[ Voor 23% gewijzigd door frickY op 06-10-2006 12:15 ]

• Janoz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 28-07 20:25

Janoz

Moderator Devschuur®

!litemod

Het beeld versturen zoals je nu met toetsenbord en muis wilt proberen gaat je niet lukken. Daarvoor is de benodigde bandbreedte niet beschikbaar. Zelfs een gewoon pal tv signaal is al redelijk veelvragend. De verschillende marmitek kastjes kunnen dit ook nog maar ent bijbenen. Als je vervolgens bedenkt dat een monitor over het algemeen 3x zo veel beeldpunten heeft die 3x zo vaak worden ververst (PAL signaal afgezet tegen 1280x1024 op 75Hz) begrijp je hopelijk waarom het niet gaat werken.

De best mogelijke kwaliteit haal je nog door een dikke goede VGA kabel te kopen en deze door het plafon te halen. Alle andere in dit topic genomende alternatieven gaan uit van een thinclient die je in de woonkamer zet en vervolgens via het netwerk aansluit.

Ken Thompson's famous line from V6 UNIX is equaly applicable to this post:
'You are not expected to understand this'

Verwijderd

Misschien ook wel redelijk mee houden dat zo'n VGA kabel een beperkte lengte kan overbruggen?
Ik ken de specs niet, maar erg ver gaat dit niet zijn denk ik.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor alle antwoorden. Wat is er met die MIRA techniek gebeurd dan? Daar werd in 2002 al over bericht, zoals bv in nieuws: "Philips WiFi 'Detachable Monitor' op CeBIT" - Updated Is dat nooit op de markt gekomen?

En ik heb gehoord dat er wel kastjes bestaan die je op de TV kunt aansluiten en waarmee je je computer op afstand kunt besturen. Of bestaan die alleen voor het accessen van slechts bepaalde multimedia files (MP3, MPEG, etc.)?

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:25
In theorie kan je draadloze schermen van signaal voorzien via UWB (Ultra Wide Band).
Hiermee kan je 1 GB/sec over 10 meter draadloos overbruggen (en lagere snelheden tegen langere afstanden). Maar ik heb nog geen VGA-UWB converters gezien :)

Als je kiest voor een "terminal" oplossing, heb je in feite een complete PC in je woonkamer staan en kan je net zo goed je PC in een kleinere / speciale kast alsnog in de woonkamer zetten oid.
Dus wat dat betreft lijkt me dat niet zo'n super oplossing.
Of je moet een computer nemen, die geintegreerd is in je monitor....

Edit 2: hier: http://www.ultrawidebandp...ducts/article.php/3632356
staat een stukje over wireless HDMI, welke UWB gebruikt.

[ Voor 50% gewijzigd door GarBaGe op 06-10-2006 14:41 ]

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

• frickY
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 26-07 11:46
Het is een heel verschil of je een draadloos TFT op je schoot hebt liggen, of je volwaardige PC in een kast in je woonkamer herbt :?
Ik zou eens naar de Viewsonic Airpanel kijken p.a.u.l., denk dat het precies is wat je zoekt.

• Jeanious
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 02-01-2023
Ik kan me herinneren dat Philips de Descape heeft.
Voor zover ik weet heb ik er een bij de Mycom in Amsterdam aan de Kinkerstraat zien staan.
werkt nog met een 802.11b ontvanger en heeft een Azerty tobo :P
d8 iets van 800 euro :S Komt nog uit 2002 of zo
Die dingen bestaan dus zeker, maar zijn behoorlijk duur.

Asus A8N32-SLI Del. | AMD Athlon 64 X2 4400+ Toledo @ 2,7 GHz @ Zalman 9500 | Corsair TwinX 2048 PC 3500LLPRO @ 450 (2-2-3-6) | 1,6 TB Maxtors | 1x Club3d GF7800GTX 256 MB DDR3 (430/1200 @ 500/1400) | Samsung 205BW en 26" Mycom LCD TV

Pagina: 1