Draadloze TFT?

Pagina: 1
Acties:

• Ray-zor
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01:04

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Topicstarter
Mijn lieftallige vriendin zit eraan te denken om van haar PC-pive project een laptop te kopen zodat ze beneden rustig wat kan mailen/surfen/tekstverwerken terwijl ik boven druk bezig ben met waar computers en Internet voor ontwikkeld zijn: gamen en downloaden ;)
Nee, maar serieus: het zo inderdaad handiger zijn als er beneden een ook makkelijke manier is om (al dan niet draadloos) te internetten/computeren. Nu heb ik haar ook een beetje warm gekregen voor de veel mooiere (en voor mijzelf ook veel bruikbaardere ;)) mini-pc's a la Shuttle en Qbic etc. Het belangrijkste nadeel van deze constructie zou echter zijn de beperktere mobiliteit in huis. Je zit namelijk vast aan de plek waar de monitor staat/hangt. (Of je moet telkens de kabels gaan verleggen).

Een draadloze TFT zou daarom een oplossing zijn, maar na wat Googlen en GOTten heb een flauw vermoeden dat zoiets niet echt bestaat. Of toch wel??? En hebben meer mensen met dit dilemma te maken gehad en hoe hebben jullie dat aangepakt?

• Genghis Khan
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Volgens mij bestaat zoiets niet. Ik heb er in ieder geval nooit van gehoord. Je hebt in ieder geval een flinke bandbreedte nodig om het signaal draadloos te maken, dat weet ik wel.

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

Ik ken het zo ook niet, weet ook niet of het uberhaupt wel bestaat. Anders kom je meer terecht in de laptops en dergelijke. Lijkt me trouwens ook nie zo veel, want elke keer moet je die accu laden, en zo'n ding neemt nog al wat.

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:04

jotheman

Was like that when I got here!

Bestaat niet, zou denk ik ook teveel signaal zijn om draadloos te versturen.

I see dead pixels...

• Friebo
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-08-2025
http://www.tweakers.net/nieuws/20931 zoiets? :?

is in de maak :)

Edit: Is er al:(?) linkje

[ Voor 61% gewijzigd door Friebo op 28-07-2003 01:20 ]

Er zijn grenzen... En die moeten gesloten worden!

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Qua bandbreedte zou het misschien wel in een lage resolutie lukken, maar naarmate je een hogere resolutie wilt gebruiken heb je ook meer bandbreedte nodig. Het stroomverbruik valt reuze mee maar het scherm zou niet langer dan vier tot zes uur uit kunnen houden.

Je zou anders eens kunnen kijken naar een groot uitgevallen PDA, zoals de Samsung S160? Klein genoeg om mee te nemen en te surfen/msn'en/e-mailen, maar wel iets te klein om fatsoenlijk te kunnen tikken in Word :).

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Topicstarter
Whahaha, dat zou ideaal zijn ja :) Beetje oud berichtje dus dat kan nog wel ff duren vrees ik. En dan is er nog niks bekend over de prijs.....

edit:
snel editten he ;) ik zal es ff naar de prijs op zoek gaan. thx.

[ Voor 12% gewijzigd door Ray-zor op 28-07-2003 01:22 ]

Verwijderd

bij mycom verkopen ze dat ding van philips al hoor

http://silverapp1.mycom.n...oductType=1&sectionID=110

[ Voor 53% gewijzigd door Verwijderd op 28-07-2003 01:24 ]

• iMars
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 29-07 17:58

iMars

Full time prutser

Misschien is zo'n pc-tablet wel wat.
Da's een soort van laptop idee :Y)

Koop hier mijn P1 reader :)

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Topicstarter
Thx, voor de mycom link. Zoals verwacht nog in een veeeel te hoge prijsklasse. En zo'n tablet pc is wel grappig, maar eigenlijk hoopte ik stiekum op een aardige Shuttle zodat ik er wat LAN ervaring mee kan opdoen en natuurlijk voor de multimedia mogelijkheden (Ja ja ik weet het, puur eigenbelang dus :))

• Jilvoos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 29-07 23:05
he dat beeldscherm is volgens mij gewoon een soort van tablet-pc achtig iets, want er staat bij dat het een CPU heeft en een Touchable scherm is. :*)

• jotheman
  • Laatst online: 16:04

jotheman

Was like that when I got here!

Jilvoos schreef op 28 July 2003 @ 10:13:
[...]

he dat beeldscherm is volgens mij gewoon een soort van tablet-pc achtig iets, want er staat bij dat het een CPU heeft en een Touchable scherm is. :*)
Yup idd, gaaf spul is dat man :*)
BlueTooth schermpjes komen trouwens "binnenkort" (al sla je me dood wanneer) uit, die kunnen wel op afstand e.d., wordt gaaf spul :)

I see dead pixels...

Verwijderd

Je kunt wel vergeten dat je kunt gamen op zo'n draadloos scherm.

• RambOe
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:42
webmail schreef op 28 July 2003 @ 01:25:
Misschien is zo'n pc-tablet wel wat.
Da's een soort van laptop idee :Y)
Ja, tablet-pc zou eigenlijk veel beter zijn

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

het staat er anders wel, dus denk dat het dan wel waar is

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 00:27
jotheman schreef op 28 July 2003 @ 14:46:
[...]

Yup idd, gaaf spul is dat man :*)
BlueTooth schermpjes komen trouwens "binnenkort" (al sla je me dood wanneer) uit, die kunnen wel op afstand e.d., wordt gaaf spul :)
Bluetooth heeft volgens mij een veeeels te lage bandbreedte om alle beeldinfo door te sturen hoor.

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 08:15
Fire69 schreef op 28 July 2003 @ 15:37:
Bluetooth heeft volgens mij een veeeels te lage bandbreedte om alle beeldinfo door te sturen hoor.
Dat betwijfel ik eigenlijk, want zodra een TFTtje een CPU krijgt, zoals dat philips ding, heb je in feite een remote desktop. En we weten allemaal dat een 10mbit lijntje daar nog ruimschoots genoeg voor is >:)

En anders zit je vast aan draadlose oplossingen voor TV's vrees ik, die wel een bandbreedte tekort hebben om nog een beetje fatsoenlijk leesbaar beeld te geven. Zul je toch moeten kiezen voor iets in de buurt van dat philips ding, of zoals gezegd, een laptop / PDA moeten kopen :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• mjax
  • Laatst online: 28-07 20:20
Ray-zor schreef op 28 July 2003 @ 01:09:
Mijn lieftallige vriendin zit eraan te denken om van haar PC-pive project een laptop te kopen zodat ze beneden rustig wat kan mailen/surfen/tekstverwerken terwijl ik boven druk bezig ben met waar computers en Internet voor ontwikkeld zijn: gamen en downloaden ;)
Nee, maar serieus: het zo inderdaad handiger zijn als er beneden een ook makkelijke manier is om (al dan niet draadloos) te internetten/computeren. Nu heb ik haar ook een beetje warm gekregen voor de veel mooiere (en voor mijzelf ook veel bruikbaardere ;)) mini-pc's a la Shuttle en Qbic etc. Het belangrijkste nadeel van deze constructie zou echter zijn de beperktere mobiliteit in huis. Je zit namelijk vast aan de plek waar de monitor staat/hangt. (Of je moet telkens de kabels gaan verleggen).

Een draadloze TFT zou daarom een oplossing zijn, maar na wat Googlen en GOTten heb een flauw vermoeden dat zoiets niet echt bestaat. Of toch wel??? En hebben meer mensen met dit dilemma te maken gehad en hoe hebben jullie dat aangepakt?
Ik snap niet hoe een draadloos TFT een oplossing voor dit "probleem" is. Je moet toch nog steeds - om mobiel te zijn - die mini-pc meeslepen, en aansluiten (stroom, keyboard/muis/netwerk/etc.)? Ook een draadloos TFT scherm zal stroomvoorziening nodig hebben. Het enige dat je dan wint is 1 kabel minder aansluiten.

Of je bedoelt inderdaad iets zoals een tablet PC, waarbij je in feite een laptop zonder keyboard hebt. Maar dat zou ik nu geen draadloze TFT willen noemen... ;)

• Zpottr
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Zpottr

Henk

Huh, waarom? Die dingen doen het prima hoor, en zijn sinds enkele maanden op de markt. Enige nadeel is natuurlijk dat je bandbreedte enigszins beperkt is, dus fullscreen DVD kijken in een goede kwaliteit gaat niet draadloos. Zogauw je 'm weer in z'n docking station zet heb je overigens een gewone monitor.

Maar die Mira(oude naam geloof ik)-displays zijn gewoon op de markt (Dexscape?) . Het zijn WinCE-gebaseerde thin clients voor een WinXP Pro-systeem. Helaas (nog??) niet voor andere OS'en, en de prijsstelling is redelijk belachelijk. Maar in gewicht en batterijtijd is er een zeer groot verschil met een tablet PC.

[ Voor 4% gewijzigd door Zpottr op 28-07-2003 23:41 ]

Zoef

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Topicstarter
mjax schreef op 28 July 2003 @ 23:38:
[...]

Ik snap niet hoe een draadloos TFT een oplossing voor dit "probleem" is. Je moet toch nog steeds - om mobiel te zijn - die mini-pc meeslepen, en aansluiten (stroom, keyboard/muis/netwerk/etc.)? Ook een draadloos TFT scherm zal stroomvoorziening nodig hebben. Het enige dat je dan wint is 1 kabel minder aansluiten.

Of je bedoelt inderdaad iets zoals een tablet PC, waarbij je in feite een laptop zonder keyboard hebt. Maar dat zou ik nu geen draadloze TFT willen noemen... ;)
Het is ook niet zo'n groot "probleem" hoor. Het zou gewoon handig zijn als er beneden overal in onze knusse tweeverdiepingen appartement (dus het gaat niet om 10tallen meters hoor :) ) gecomputerd kan worden en daarvoor is een laptop natuurlijk de meest voor de hand liggende oplossing.
Maar ikzelf ben nogal gecharmeerd geraakt van zo'n barebone systeempje, wat bovendien veel meer kan en ergonomischer verantwoord is. Dus ik zoek uitvluchten waarom er een mini-systeempje mooi in de kamer kan staan, zonder vast te zitten aan een vaste plek. Toestenborden, muizen en netwerk zijn al makkelijk draadloos te verkrijgen dus daarvoor hoef je het systeempje niet te versjouwen. Blijft over de monitor wat dus de beperkende factor is en vandaar mijn post.

Echter, ik kan conluderen dat het toch een keuze zal worden tussen zo'n lelijkere, onhandigere, tragere, moeilijker upgradebare, maar mobiliere laptop en zo'n schitterrende, maar minder mobiele shuttle (bijv) systeempje met TFT scherm :9~ . Helaas is die keuze niet aan mij ;( ;)

edit:
En een tablet PC een wel een mooie gadget, maar kwa functionaliteit nog beperkter dan een taptop.

[ Voor 8% gewijzigd door Ray-zor op 29-07-2003 11:41 ]

Verwijderd

Ik zag er gisteren nog een ergens staan voor 500 euro

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 juli 2003 @ 11:45:
Ik zag er gisteren nog een ergens staan voor 500 euro
bedoel je dit bij belcompany?
http://www.belcompany.nl/et/lcd.htm

• Sluuut
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-07 14:35
Mensen, ga eerst eens je sources na voordat je begint te roepen dat je zeker weet dat zoiets niet bestaat. Natuurlijk bestaat het wel, de techniek staat niet stil.
Alleen is het te duur voor normaal thuis-gebruik, en nog in sterke ontwikkelingsfase. De eerst modellen zijn pas net gemaakt. Helaas is het nu dus nog onbetaalbaar, daarom zou ik kiezen voor een laptop, dan heb je voor de helft van het geld een super lappie met WiFi :)

Laptop; Lelijk, Onhandig ..?
Er zijn zoveel modellen ik weet bijna zeker dat jij je vingers gaat aflikken als je naar een winkel gaat die er 100 heeft staan... Bijvoorbeeld de nieuwe modellen van Toshiba en Acer, die een 17" scherm hebben.

Onhandig.. Dus jij vind een TFT op een tafeltje, een muis op een kussen naast je op de bank en een toetsenbord op je schoot makkelijker, dan alleen een laptop op je schoot? ;)

[ Voor 34% gewijzigd door Sluuut op 29-07-2003 12:01 ]

57696520646974206c65657374206973206e657264

Verwijderd

Dat jij hem nog niet kan leveren wil natuurlijk niet zeggen dat ze hem elders ook niet kunnen leveren.
Is gewoon leverbaar by o.a. Mycom , Philips MyStore & Getronics. :)

Verwijderd

GGS_VR6 schreef op 28 July 2003 @ 15:30:
[...]

het staat er anders wel, dus denk dat het dan wel waar is
Het staat er ja. Hij staat ook op onze website (www.smartdisplay.nl), maar dat wilt niet zeggen dat ze hem hebben. Kan ook een lokkertje om te reserveren.
Tenzij zij opgekocht hebben van Correct of Wannahaves, want dat zijn de 2 partijen die op dit moment leveren. (bron? Bel Philips maar)

Of ze moeten geimporteerd hebben.

Verwijderd

Zpottr schreef op 28 July 2003 @ 23:40:
[...]

Huh, waarom? Die dingen doen het prima hoor, en zijn sinds enkele maanden op de markt. Enige nadeel is natuurlijk dat je bandbreedte enigszins beperkt is, dus fullscreen DVD kijken in een goede kwaliteit gaat niet draadloos. Zogauw je 'm weer in z'n docking station zet heb je overigens een gewone monitor.

Maar die Mira(oude naam geloof ik)-displays zijn gewoon op de markt (Dexscape?) . Het zijn WinCE-gebaseerde thin clients voor een WinXP Pro-systeem. Helaas (nog??) niet voor andere OS'en, en de prijsstelling is redelijk belachelijk. Maar in gewicht en batterijtijd is er een zeer groot verschil met een tablet PC.
Hij is nog niet officieel op de markt te krijgen. Alleen Wannahaves en Correct mogen hem leveren, omdat de voorraad nog niet op pijl is en Philips wilt weten of er vraag naar is, voordat ze voorraden gaan aanleveren bij leveranciers.

Ik reageerde niet op het feit dat het niet mogelijk is die techniek, maar dat ie nog niet leverbaar kan zijn.

Verwijderd

BAS Computers heeft hem niet eens in zijn assortiment.

Verwijderd

BAS heeft hem nog niet in zijn assortiment opgenomen omdat ze eerst de markt bekijken via Mycom.

Dat hij al op diverse websites is verschenen wil inderdaad niet zeggen dat hij ook leverbaar is , maar bij de door mij genoemde organisaties is hij gewoon te krijgen.
Het is natuurlijk wel zo dat Mycom (BAS) er een beperkte voorraad heeft.
En je verhaal over het aftasten van de markt door Philips zelf klopt ook.

Maar het is niet ONMOGELIJK en dit moet je ook niet zeggen dan!

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Topicstarter
Sluuut schreef op 29 July 2003 @ 11:57:
- text deleted -

Laptop; Lelijk, Onhandig ..?

- text deleted -

Onhandig.. Dus jij vind een TFT op een tafeltje, een muis op een kussen naast je op de bank en een toetsenbord op je schoot makkelijker, dan alleen een laptop op je schoot? ;)
Hehehe natuurlijk overdreef ik zwaar om mijn voorkeur nog wat te benadrukken :D

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Topicstarter
Zou die eerder genoemde link van Belcompany (http://www.belcompany.nl/et/lcd.htm) wat zijn? De Force LCD TV is allene op skandinavische sites terugte vinden. Wel zie ik ergens de volgende specs:
==========
PANEL
Type: a-si TFT active matrix
Size: 15.0” diagonal
Display Size: 304.1(W) x 228.1(H)mm
Pixel Pitch: 0.297(W) x 0.297(H)mm
Brightness: 350cd/m2
Contrast Ratio: 300:1
Viewing angle: 1400/1150(H/V)
Response Time: 25ms

DISPLAY
TV: VHF (1-12ch), UHF (13-62ch), CATV C13-C63ch)
Video: Composite, S-VHS Input
Audio: Audio L/R Input. Headphone out
Speaker: 5W x 2 speaker
Resolution: 1024 x 768 x 3

OTHER FEATURES
Power supply: AC 100-240 Volt, 60 Hz/50Hz to 12V/3.3A
Power cons.: Max 30W / Min 5W
Plug & Play: VESA-Standard 100mm compatible
Safety & EMI: S-Mark/VCCI
Dimentions: 385mm x 374mm x 158mm, 24mm (thickness)
Compliant stds.: CE, FCC
Weight: 5.3 kg
====================

Lijkt er in eerste instatie op dat de lcd tv dus ook geschikt is voor PC-gebruik. (???grote vraagtekens???) Maar ja, of dat met die draadloze brug werkt??? nog grotere vraagtekens???

edit:
D'oh! Niet het quote-icoontje klikken als je wilt editten Ray! 8)7

[ Voor 18% gewijzigd door Ray-zor op 29-07-2003 16:03 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 12:24:
Maar het is niet ONMOGELIJK en dit moet je ook niet zeggen dan!
Oke true. Zo zwart of wit bedoelde ik het ook niet. (zei ook al dat het misschien wel import kan zijn)
Mijn leverancier heeft nu Philips op het matje geroepen voor uitleg.

Verwijderd

ik zou gewoon die tablet pc nemen via mycom het leuke van dat ding is dat je gewoon kan inloggen op een pc bijf met winxp en dan kan je gewoon het buroblad over nemen en lekker daar gebruik van maken tis wel een xcale 400 cpu dus niet mogelijk om bijf Divx op af te spelen of andere zaken zoals games *kan wel maar omdat de res zo hoog is en deze cpu alleen 320X200 goed kan weer geven heb je er niet zo veel aan*

deze wordt gewoon aangestuurd zoor een w-lan kaartje die je op je pc kan aansluiten via usb lekker handig dus. voor het toetsenboard is het wel wat lastiger want je moet alles via een pennetje of schrijfherkenning doen :) maar ja het zijn speledingetjes he kost niet zo goedkoop zoon ding :O zit trouwens een standardje bij dat je hem op tavel kan zetten bijf of zow ;)

Verwijderd

http://www.viewsonic.com/...blet_pc_tabletpcv1100.htm

Viewsonic heeft ook zoiets, kheb geen prijs ofzo kunnen vinden.

• Ray-zor

Ray-zor

ach, je typt eens wat...

Topicstarter
Verwijderd schreef op 29 July 2003 @ 20:16:
http://www.viewsonic.com/...blet_pc_tabletpcv1100.htm

Viewsonic heeft ook zoiets, kheb geen prijs ofzo kunnen vinden.
Bij Amazon.com bijv. $1,787.89. Is inclusief keybaord, docking station enzo. Maar ziet er niet zo mooi uit als die andere vind ik. Maar ja, wat maakt het uit. Alsof ik die dure dingen kan/ga aanschaffen :)

Ik zie trouwens net dat de eerder genoemde link http://www.smartdisplay.nl/ 2 Viewsonic "Airpanels" verkoopt. (Naast die Philips)

[ Voor 14% gewijzigd door Ray-zor op 30-07-2003 00:51 ]

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12:52

DinX

Motormuis

http://www.thinkgeek.com/computing/display/lcd/5df4/ ? :)

Afbeeldingslocatie: http://www.thinkgeek.com/images/products/zoom/150.jpg
With the ViewSonic airpanel V150 Wireless Smart Display you can easily access information, applications, e-mail, instant messaging, and view or edit photos while sitting at your desk. Or simply pick up the V150 and take all the information on your Windows XP Professional PC anywhere in and around your home. Surf the web from your couch, check the news in bed or balance your budget in the den, wirelessly, with the touch of a stylus. Get the display as versatile as your lifestyle, the ViewSonic airpanel V150.

Viewsonic V150 wireless Smart Display

# Bring your desktop PC to the living room easily.
# Now you can actually relax while you compute. Work on your monthly bills, surf the web and/or e-mail from the comfort of your favorite chair or spot in the house.
# Remotely access files, applications and/or data from any room in your home wirelessly via an 802.11b wireless connection.
# High 1024x768 resolution keeps your image details clear.
# With a fast 3 second boot up, you can quickly access e-mail or check the weather with a touch of the screen.
# Access personal information and services, applications, e-mail, instant messaging, view and edit images or photos.
# Leave your mouse and keyboard behind. Navigate and enter data using only a stylus with the touch-sensitive screen.
# With a long-life lithium-polymer battery, the V110 has the power you need to work, relax or play all day.
# Dimensions: 15.3" x 1.8" x 11.8"
# Manufacturer Warranty: 1 year

[ Voor 3% gewijzigd door DinX op 30-07-2003 23:35 ]

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

heuveltje

KoelkastFilosoof

Ray-zor schreef op 28 July 2003 @ 01:09:
een laptop te kopen zodat ze beneden rustig wat kan mailen/surfen/tekstverwerken terwijl ik boven druk bezig ben met waar computers en Internet voor ontwikkeld zijn: gamen en downloaden ;)
even vanuit de andere kant gezien
was er mis met een laptop ?
op de moderne laptops is prima te gamen (m9600 gf4 go)
en als je gewoon ergens anders een pc tot fileserver bombardeerd dan is downen ook geen probleem ?

* heuveltje zit al de halve vakantie draadloos in de achter tuin desertcombat te doen :)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Pagina: 1