Toon posts:

Asus EN7900GT/2DHT (PCI-e, 256MB, 2xDVI/TV) goede koop?

Pagina: 1
Acties:
  • 57 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hoi.

Ik ga een computer kopen en heb mijn sterke twijfels over de videokaart.

De computer:

Processor: Intel Core2 duo E6600, 2,4 Ghz, 4mb cache
Moederbord: Asus P5B
Geheugen: 2x Kingston 1 GB 667 Mhz
Voeding: Antec 450watt
harde schijf: WD Caviar SE16 WD2500KS 250GB (SATA II, 16MB)

videokaart: Asus EN7900GT/2DHT (PCI-e, 256MB, 2xDVI/TV)

Mijn voornaamste doel is gamen. Ik wil de nieuwe spellen vloeiend kunnen draaien, bijv. de aankomende FSX.

De videokaart is voor 275 euro te koop bij de winkel waar ik mijn PC ga laten samenstellen.
Mijn budget ligt ook niet veel hoger dan dit bedrag voor de videokaart.
Ik dacht dat dit een juiste kaart was, maar nou zie ik op internet dat je veel verschillende versies hebt van deze kaart en ik zie door de bomen het bos neit echt meer.

Bijvoorbeeld vind ik de Asus EN7900GT/2DHT (PCI-e, 256MB, 2xDVI/TV) TOP

Hier staat alleen het woordej top bij, en is weer duuder ( dus ook beter lijkt me)

Is het verstandigom deze kaart te kopen in combinatie met mijn computer?
of zeggen jullie van, " je kan veel beter "deze" kaart nemen" .

Ik hoor het graag van jullie.

mvg,

Wouter

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2006 15:37 ]

Verwijderd

7950GT?

Verwijderd

Topicstarter
want? die heeft 512 mb ja, maar issie ook echt sneller etc? niet shared ofso?

• stylezzz
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 14:57
Of een 7900GS. Geeft vrijwel dezelfde performance als de GT maar is wel 60 euro goedkoper. Of een 7950GT als je rond de 270-300 euro wilt uitgeven.

Verwijderd

Topicstarter
de 7950 van 512 mb kan ik daar voor 299 halen. maar kan ik met alle 2 de kaarten zware spellen spelen, of zoals ik eerder vermelde, FSX? merk ik daar ( duidelijk ) verschil in?

( ik probeer me zoveel mogelijk aan de forum regels te houden voor zover ik vertand heb van de technische dingen. )

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2006 15:54 ]

Verwijderd

zoals ik al zei: **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?
Kom op zeg, zo moeilijk is het toch niet om reviews op internet te zoeken betreffende deze 2 kaarten?

Verwijderd

Topicstarter
Heb ik gedaan, via google. maar veel site verwarren de kaarten. want dan zie je veel verschillende plaatje svan de kaarten, sommige vergeten het woordje " top" achter zo;n kaart waardoor het een andere kaart is, staat er bijvoorbeeld niet bij hoe snel de chip van de kaart is etc. ik vond het gewoon moeilijk en daarom vraag ik hier raad

Verwijderd

waarom zelf zoeken als je geen clue hebt wat alles is kan het net zo makkelijk vragen en kijken wat anderen ervan zeggen niet iedereen heeft tijd en zin om alle 500.000 websites door telezen.
Ik heb daar geen problemen mee hoor antwoord tegeven dan maar ga niet zitten zeiken dan en post gewoon niet weet je.

• Perzikvrucht
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 30-07 22:40
Ik zou de 7900 GTO nemen.
Die draat de core op dezelfde speeds als de GTX. De mem is iets langzamer, maar met een kleine overklok evenhoog/hoger te krijgen.(dus dan even goed als de 512MB versie)
Ook heeft deze kaart 512MB DDR3. En belangerijkste is de prijs, maar 231 euro!! _/-\o_

ps hij heeft ook de 7900 GTX koeler.. die (volgens reviews) goed koelt, en erg stil is.

[ Voor 20% gewijzigd door Perzikvrucht op 05-10-2006 16:26 ]

Verwijderd

uhm:
http://www.asus.com/produ...69&model=1074&modelmenu=1
en:
http://www.asus.com/produ...69&model=1064&modelmenu=1
binnen 15 seconden gevonden door gewoon naar de asus site te gaan.
daar staat precies het verschil uitgelegd. En waarschijnlijk zijn er nog legio andere sites via google te vinden.
Zoals gezegd, dit kan je makkelijk zelf opzoeken. Als je hier een vraag stelt, wordt wel verwacht dat je IETS van te voren hebt gedaan, behalve alleen in de pricewatch opzoek gaan naar een videokaart....

Verwijderd

Topicstarter
jah, alleen heb ik geen verstand van overclocken, maar ongetwijfeld dat daar een stukje over staat hoe en wat op deze site!?.

Ik zou wel graag willen weten of ik met de EN7900GT 256mb of de EN7950 512MB zwarespellen op vrijwel het hooste niveau kan speplen i.c.m. me computer hierboven aangegeven.

EDIT: ik heb echt wel meer gedaan dan dat hoor.heb een week veel info over me computer gezocht, en ook over de videokaart. Ik heb er gewoon technisch minder verstand van dan jullie. is dat zo erg?

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 05-10-2006 16:28 ]

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:20
Asus Radeon X1900 XT 512MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI, ViVo) +/- € 270,-

Beste prijs, kwaliteit verhouding in het hogere segment videokaarten op dit moment.

[ Voor 23% gewijzigd door Jumpman op 05-10-2006 16:30 ]

• Perzikvrucht
Jumpman schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 16:29:
Asus Radeon X1900 XT 512MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI, ViVo) +/- € 270,-

Beste prijs, kwaliteit verhouding in het hogere segment videokaarten op dit moment.
Alleen is die bijna niet voor die prijs te krijgen(las ik).. je moet er wel ietsjes meer voor neerleggen, zo'n 20 euro meer..
Dan lijkt me de 7900 GTO een veel betere keus.. goedkoper, en verschilt niet veel(ook 512MB), want is vergelijkbaar met de 7900 GTX

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 16:27:
jah, alleen heb ik geen verstand van overclocken, maar ongetwijfeld dat daar een stukje over staat hoe en wat op deze site!?.

Ik zou wel graag willen weten of ik met de EN7900GT 256mb of de EN7950 512MB zwarespellen op vrijwel het hooste niveau kan speplen i.c.m. me computer hierboven aangegeven.

EDIT: ik heb echt wel meer gedaan dan dat hoor.heb een week veel info over me computer gezocht, en ook over de videokaart. Ik heb er gewoon technisch minder verstand van dan jullie. is dat zo erg?
Als ik zo kijk naar je History, zie ik dat je al vaker te horen heb gekregen dat je eerst zelf op onderzoek moet gaan.
Ik begrijp best dat veel mensen technisch minder verstand hebben dan de gemiddelde tweaker hier. Maar de vragen die jij stelt, zijn allemaal basis vragen die allemaal te vinden zijn door naar reviews te kijken van de desbetreffende kaarten. En deze reviews kan je heel makkelijk vinden op internet.
Als je dit al zelf te technisch vindt om te doen, dan adviseer ik je om niet zelf de PC in elkaar te zetten, maar het te laten doen door iemand anders.
Maar volgens mij is het geen gebrek aan technisch verstand maar meer een gebrek aan zelf de moeite er voor willen nemen.....

• Jumpman
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 11:20
matsume schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 16:33:
[...]

Alleen is die bijna niet voor die prijs te krijgen(las ik).. je moet er wel ietsjes meer voor neerleggen, zo'n 20 euro meer..
Dan lijkt me de 7900 GTO een veel betere keus.. goedkoper, en verschilt niet veel(ook 512MB), want is vergelijkbaar met de 7900 GTX
Ik dacht dat de Asus Radeon X1900 XT 512MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI, ViVo) een betere instructie set had dan de Nvidia GeForce 7900 GT(O) serie. Met het oog op de toekomst kan je beter voor de Asus Radeon X1900 XT 512MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI, ViVo) gaan, dat is die € 20,- wel waard. Mits je de kaart kan vinden natuurlijk.

Ik heb ook altijd Nvidia gehad, maar als ik nu een PC zou samenstellen zou ik ook de Asus Radeon X1900 XT 512MB DDR3 (PCI-e, 2xDVI, ViVo) nemen.

Verwijderd

waarom asus???

evga is vindt ik persoonlijk een beter merk betere rma ook
msi is ook heel goed iedereen gaat altijd voor asus omdat het zo gezegt de naam heeft maar dat valt nu ook wel weer mee.

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16-07 14:52
D'r zijn ook 7900GT's met 512mb hoor ;)

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

• Perzikvrucht
Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 16:39:
waarom asus???

evga is vindt ik persoonlijk een beter merk betere rma ook
msi is ook heel goed iedereen gaat altijd voor asus omdat het zo gezegt de naam heeft maar dat valt nu ook wel weer mee.
Dat is toevallig (bij ed x1900xt) de goedkoopste ;)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

wouterbw, de vragen die je stelt zijn nog door jezelf te beantwoorden. Zoals bijvoorbeeld **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?
Ik zie dat je wel weet dat je op zoek bent naar iets uit de 7900 serie van nVidia alleen dat je door de verschillende modellen in de war raakt. Wat je als eerste moet doen is proberen een lijst op te stellen van die verschillende modellen. Daarvoor kun je kijken in de reviews van de 7900 series maar ook bijvoorbeeld op de GeForce 7 Wiki.
Selecteer daar uit de kaarten die in jou budget vallen.
Ga dan onderling prestaties vergelijken, de VGA Charts op TomsHardware zijn daarvoor verplichte kost maar er zijn nog veel meer bronnen die je hier bij kunnen helpen.
Wat betreft de verschillen tussen modellen van dezelfde fabrikant, bijvoorbeeld de TOP modellen van Asus, kijk daarvoor op de site van de fabrikant. Kwa snelheid zullen die onderline producten elkaar nauwelijks ontlopen, hier gaat het meer op features.
Ook is het interessant om reviews en meningen over het verschil tussen 256MB en 512MB op te zoeken, mocht je daar tussen twijfelen.
Zo kun je een stel kandidaten opstellen. Ga dan tussen de kaarten die je dan nog hebt kiezen. Bijvoorbeeld door voor- en nadelen op te schrijven. Zo kun je zelf tot de conclusie komen :)

Mocht je het oneens zijn met mijn slotje of wil je dingen vragen/zeggen/etc, stuur me dan gerust een DM of een mail. :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.