[PC MMORPG] Rappelz

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:
  • 16.098 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 192104

ja dat vangevange nis is nie het probleem daar kom je wel weer uit maar ik kan nie meer rennen
kan ik nie met een ander ckaracter verder want ben toch nog niet zo ver :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96682

Ik ben een paar dagen geleden begonnen, en ik moet zeggen dat het toch een erg goed is voor een spel dat nog geen maand in de beta fase zit :)

ben nu lvl17/jlvl 10 strider met een lvl9 pantera junior pet
IGN: BraveSirRobin, op tortus.

Hoe weet je eigenlijk hoeveel iets waard is? Ik heb een aantal drops gevonden waarvan ik geen flauw idee heb waarvoor ik het zou kunnen verkopen.

+1 life conversion card (kahuna / casting time -5%) (edit: verkocht voor 25k, niemand wou hem voor 29k)
+1 forces of sacred fire card (kahuna / summon lasting effect +1 lv) (edit: verkocht voor 39k, mogelijk meer waard want dit was m'n eerste prijs waarvoor ik hem aanbood)
cards worden vaak verkocht voor 20-50k, maar of deze twee daar ook onder vallen?

rank 2 cube-defense
ik zie mensen deze aanbieden voor 100-150k, maar of je ze daarvoor ook echt kan verkopen, danwel dat het veel beter is hem te bewaren.... :? (edit: ongeveer 40k waard, en de prijs is volgens mij aan het zakken)

[ Voor 12% gewijzigd door Anoniem: 96682 op 26-10-2006 00:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
joooooo chek ben ook begonnen! maar moet nou pauze houden, want knokken zonder stamnia is echt looooos :P (pas lvl 12)

*bookmark*

http://specs.tweak.to/12504

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:40
Nou ik ga er ook eens aan beginnen
IGN tsource
Nu nog bezig met de download aan het updaten :o
edit:

Nou ben ik automagisch na het killen van een schilpad @ lvl4 over gegaan naar katan 8)7
zijn hier überhaupt monsters welke ik op mijn lvl kan killen ?
Ben net ff in 1.25slag gekilled door een lvl45 iets :P

[ Voor 53% gewijzigd door The-Source op 09-11-2006 20:51 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn V&A adv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96682

klaasbram schreef op donderdag 09 november 2006 @ 18:56:
Nou ben ik automagisch na het killen van een schilpad @ lvl4 over gegaan naar katan 8)7
zijn hier überhaupt monsters welke ik op mijn lvl kan killen ?
Ben net ff in 1.25slag gekilled door een lvl45 iets :P [/edit]
whoa, is wel een dikke bug dan :P
loop even de stad binnen en teleport terug, je zou pas na de laatste quest (kill piranha boss) van trainee island af moeten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• michaeltb
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01:18
ben ook maar begonnen, mn IGN is Mikkel4NL. Ik ben nu lvl 12 fighter, en wil dan een soort van archer build maken.

*noobvraag: waarom werkt de friendslist niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

das een bug die nog wel effe blijft vergeet niet het is open beta

over me zelf ik ben nu level 28 en een half veel plezier 1nigste min punt
is levelen tussen 15 en 20 het is gewoon temoeilijk en meeste spelers haken
daar af .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 96682 schreef op zaterdag 11 november 2006 @ 16:35:
[...]

whoa, is wel een dikke bug dan :P
loop even de stad binnen en teleport terug, je zou pas na de laatste quest (kill piranha boss) van trainee island af moeten.
nee vanaf level 10 kun je van het eiland af en kun je ook nog terug vanaf level 15 niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autodidact
leuk leuk gaat goed! ben veslaafd! en intussen lvl 21 en 27 voornamelijk lol,

maar in de TS doen de screenshots het niet,,,, en ook zou ik heeeeel graag een skilltree voor elk ras ergens zien, niet diepgelinkt, alst kan/mag. zou heul fijn zijn :) koele game

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venun
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 30-08-2017
Haai ! :P eerste keer dat'k hier kom eigenlijk (zit beetje te surfen tijdens pauzes op m'n werk :)), en dit is een van de weinige sites die niet geblocked is.

Ik ben zelf een tijdje terug ook met Rappelz begonnen, heb nu een level 25 Dark Magi (Venun), een level 12 Breeder (Venae), en een ... ach, een character die nog iets moet worden waar ik nooit op gelogd ben :P

Wil best wel eens teamen ofzo :P en de guild die ik heb momenteel is dood, dus kan wel een iets actievere guild gebruiken (alhoewel ik zelf niet superactive ben, speel ook ragnarok online, en heb 'n leven :P)

Venun - 70 Tauren Warrior [prot] Auchindoun

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 154720

Ziet er inderdaad goed uit :D
Ben nu dus ook aan het downloaden :)
Hoop dat het net zo mooi is als het lijkt.

edit
Ziet er wel goed uit :D
besturing is wennen maar valt wel mee :D

edit
Na wat gespeeld hebben vind ik toch nog een bug...
Ik kan nu job kiezen moet ik naar zon gast toe kan die me niks geven/vertellen...
Ben lvl 10 en Job lvl is ook 10...

[ Voor 58% gewijzigd door Anoniem: 154720 op 21-11-2006 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venun
je hebt dan een quest gekregen hoor, zit geen bug bij, heb laatste tijd ook nieuwe chars gemaakt :P
alt + Q, staat nog wel een quest open. eerst die afmaken, dan kan je door

Venun schreef op woensdag 22 november 2006 @ 17:00:
je hebt dan een quest gekregen hoor, zit geen bug bij, heb laatste tijd ook nieuwe chars gemaakt :P
alt + Q, staat nog wel een quest open. eerst die afmaken, dan kan je door
Nou dat lukt dus niet want er staat geen quest.
Heb een nieuw character gemaakt en ben nu Cleric Level 16 :D
Gaat best lekker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• falcon4ever
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-04-2021
ben nu al een half uur aan het zoeken naar die boss piranha, zijn die soms zeldzaam :(?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dragon9114
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 08-04 16:48
moet je nog wat langer zoeken ik had hem ook niet meteen gevonden :P
een party maken kan ook wel helpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autodidact
falcon4ever schreef op zaterdag 25 november 2006 @ 19:46:
ben nu al een half uur aan het zoeken naar die boss piranha, zijn die soms zeldzaam :(?
er zijn er 2 die om het kwartier spawnen lol... trainee island is toch echt niet moeilijk lol. zorg maar dat je snel naar de grote wereld komt, dan begint het scouten pas echt ;)
(alhoewel ik nooit moeite heb gehad met het vinden van creeps, staat 9/10 keer duidelijk in de quest waar je ze kunt vinden)

welke server(s) spelen jullie eigenlijk? ik zit op pantera pvp :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smooth
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-12-2021
Ik heb het ook even 2 nachtjes geprobeerd, maar ik vond het toch niet leuk genoeg. Het speelt niet lekker en de quests zijn saai.

Maar voor de mensen die het wel leuk vinden kan je hier de nieuwe site vinden met info over de classes en skills. En op Wikipedia staat kort beschreven wat de verschillende classes inhouden. HF

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Echt mooi ben nu Lvl 20 en Job Lvl 15.
Job Cleric heb paar goede spreuken
en een eigen Guild (SupeRare)
Nu ik lvl 20 ben ook gelijk nieuw wapen gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venun
doe je goed :) mijn main is 'n level 26 dark magi, en m'n sub een 14 (?) breeder ofzo :) begint ook leuke pet-skills te krijgen.
(Ja, ik weet, ik zal nooit een party kunnen krijgen met breeder, maar dat hoef ik daar ook niet :D)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Venun
Speelt iemand nog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 102844

maandje terug gestopt, heb een lvl 28 strider, maar het begon zwaar hard te vervelen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autodidact
ja met veel plezier, ben nou cleric :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 173535

Ook met dit spel begonnen en ik moet zeggen dat de gameplay echt lekker is. De graphics zijn wel aardig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 202676

Ik speelde het, heb het geinstalleerd en volledige geupdate. 35 Cleric JL25. Helaas wel dat met Epic 3 geen stamina recovered wanneer je uitlogged. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• danslo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 00:09
edit: verkeerd account

[ Voor 85% gewijzigd door danslo op 03-01-2007 23:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaoSie1
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-12-2024
Ik heb gister Rappelz geinstalleerd en ik ben nu al level 16(Dark Mage)
Zijn er nog meer mensen die spelen op de PvP server van Rappelz.

:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 186779

op zich wel een van de beste gratis mmorpgs die er op dit moment zijn vind ik zelf. ben wel een tijdje geleden gestopt maar was wel leuker als silkroad vond ik zelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaoSie1
zeker leuker dan Silkroad maar kunnen mensen mij vertellen wat mij allemaal nog te verwachten staat, ik ben nu pas 15 en ik wil weten of je later nog leuke dingen kan doen zoals een soort van eindbaas ofzo ? >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Johannn_
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 15:33
Ik heb het spel zojuist gedownload en geïnstalleerd, nu wil ik het gaan spelen maar zodra ik in wil loggen krijg ik de melding:

can't connect to certification server

Mijn firewall blokkeert de client niet en ik heb de poorten 2500 tot 3000 doorgelinkt naar mijn computer.

Iemand een idee waar het aan kan liggen, of ligt de server er momenteel gewoon uit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaoSie1
_Johannn_ schreef op vrijdag 05 januari 2007 @ 13:45:
Ik heb het spel zojuist gedownload en geïnstalleerd, nu wil ik het gaan spelen maar zodra ik in wil loggen krijg ik de melding:

can't connect to certification server

Mijn firewall blokkeert de client niet en ik heb de poorten 2500 tot 3000 doorgelinkt naar mijn computer.

Iemand een idee waar het aan kan liggen, of ligt de server er momenteel gewoon uit?
Ik kan in iedergeval wel op de server en voor de rest weet ik niet waar het probleem aan ligt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101336

Nou, ik heb het spel geprobeerd maar helaas crashed het spel elke keer. Soms kan ik nog net 1 mob killen voordat de game alweer crashed. Krijg nieteens een foutmelding bij de crash, de game word gewoon gekilled lijkt het wel.. ben nog even wezen kijken op het forum van Rappelz maar werd daar ook niks wijzer van. Misschien dat jullie nog enig idee hebben waar het aan kan liggen en anders word het maar uninstallen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• hilgo
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-04 10:42

hilgo

Clear your mind of can't.

Anoniem: 101336 schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 17:10:
Nou, ik heb het spel geprobeerd maar helaas crashed het spel elke keer. Soms kan ik nog net 1 mob killen voordat de game alweer crashed. Krijg nieteens een foutmelding bij de crash, de game word gewoon gekilled lijkt het wel.. ben nog even wezen kijken op het forum van Rappelz maar werd daar ook niks wijzer van. Misschien dat jullie nog enig idee hebben waar het aan kan liggen en anders word het maar uninstallen...
Laat je event log nog iets zien? Drivers van je videokaart e.d. geupdate?

Discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 155988

iemand ook last dat al je characters zijn gedelete?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 101336

hilgo schreef op woensdag 17 januari 2007 @ 17:16:
[...]

Laat je event log nog iets zien? Drivers van je videokaart e.d. geupdate?
eventlog laat niets zien, en ik draaide voor de instal al de nieuwste drivers:
NVidia 93.71_forceware_winxp2k_english_whql
k heb een Geforce FX 5900 XT, alles draaid op standaard settings

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Q-bone
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-04 15:41

Q-bone

Dusss...

zijn er nog mensen die het spelen? want ik ben van plan te beginnen, maar het is wel leuk als er wat tweakers rond lopen! en kan iemand mij vertellen of het nog steeds boeit na een paar maanden... :9

bla?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
Dit lijkt me wel een aardig gaaf spel! :9 Wat is nou de archer class/job? Want ik wil graag archer worden (dat is bij elke rpg zo :) )

en de startpost moet volgens mij een beetje heel erg upgedate worden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Laatst online: 21:57

ShadowBumble

Professioneel Prutser

en Schop !

Daar waren we weer zijn hier nou nog echt actieve spelers of niet van Rappelz ? Gister avond weer begonnen op de lydian Server.

Misschien inderdaad tijd op eens een nieuw topic hiervoor te openen en de starts posts hard onder handen nemen aangezien we inmiddel bij Epic 3 zijn aangeland ? En Epic 4 hopelijk snel aankomend :D

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 33272

Ik vraag me een beetje af of mijn nick al bezet is :o

ot: ik vind de site er niet echt indrukwekkend uit zien, en heb niet echt de neiging om het te proberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Anoniem: 33272 schreef op donderdag 31 mei 2007 @ 04:17:
Ik vraag me een beetje af of mijn nick al bezet is :o

ot: ik vind de site er niet echt indrukwekkend uit zien, en heb niet echt de neiging om het te proberen.
De site stelt opzich niet zo heel veel voor maar ik zou je aanraden eens wat filmpjes op YouTube of van de officiele website te plukken er zijn zowel CGI movies als daad werkelijke ingame

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse99
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23-01 04:26

Jesse99

Everything's Tweakable!

'k Speel 'm ook 2 maanden nu. Ben niet echt een powerleveler en heb 3 karakters voor toch net wat meer afwisseling. Level 37 Cleric als main, daarnaast level 36 Holy Warrior en level 24 Dark Magician.
'k Ben actief op de Lydian server, en heb de guild Gargoyles daar opgezet.

Hoewel 't qua verhaal niet veel te bieden heeft (maarja welke mmo wel?) is 't wel leuk, en voor 'n gratis game toch best nette graphics.
Verkijk je niet teveel op de site want die is gewoon niet veel, maar er zijn een paar zeer mooie en uitgebreide fan-sites in omloop met heel veel nuttige informatie.

New pc under construction...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:06
ik ben aant downen weet niet of ik het echt ga spelen want ik speel SRO =)
maar meschien is dit wel beter =P flyff heb ik gespeelt maar vond ik niets aan :s

ik ga is kijken of het wat is ik vertel nog wel wat ik er van vindt ;) (ik denk trouwens dat hij gratis blijft en dat je net zoals bij flyff wallie kan kopen daarmee gpotato kopen en dan andere items kan kopen..

het spel ziet er goed uit (op screens)
site is gaar maar wordt vast verbeterd.
open beta => jmmr, moetten ze eigenlijk niet te lang doen =P

en lvle tussen lvl 15 en 20 schijnt sloom te gaan maar dat ben ik wel gewend op SRO lvl 20 GAP 9 krijg je ook maar 0.01 per mob xD gaat ook niet echt snel duzzz...

kleine EDIT: w000t w00t w000000t staat er op zo'n ander forum:
'net ff gespeelt, wel leuk
graphics zijn lelijk, kvind die van flyff toch beter'

lol flyff en goede graphics man graphics daar zijn zo but!!! =þ

[ Voor 13% gewijzigd door Clifdon op 31-05-2007 21:22 ]

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse99

Jesse99

Everything's Tweakable!

Is al sinds november geen open beta meer, dat is 't maar een maand geweest. We zitten nu al een tijdje aan Epic 3 (3de versie) en zeer binnenkort komt Epic 4 uit (waarschijnlijk deze of volgende maand) met een heleboel toevoegingen.

FlyFF vond ik zelf qua game niet zoveel maar Rappelz is wel leuk, en de graphics hangt er maar net vanaf wat je ervan verwacht. Als je de trailers op de site hebt gezien, heb je in ieder geval echte in-game beelden gezien dus weet je een beetje wat je gaat zien straks.

De game blijft ook gratis met een optionele betaalde shop, maar die is in vergelijking met veel andere games wel tamelijk duur.

[ Voor 14% gewijzigd door Jesse99 op 01-06-2007 11:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clifdon
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 21:06
Jesse99 schreef op vrijdag 01 juni 2007 @ 11:36:
Is al sinds november geen open beta meer, dat is 't maar een maand geweest. We zitten nu al een tijdje aan Epic 3 (3de versie) en zeer binnenkort komt Epic 4 uit (waarschijnlijk deze of volgende maand) met een heleboel toevoegingen.

FlyFF vond ik zelf qua game niet zoveel maar Rappelz is wel leuk, en de graphics hangt er maar net vanaf wat je ervan verwacht. Als je de trailers op de site hebt gezien, heb je in ieder geval echte in-game beelden gezien dus weet je een beetje wat je gaat zien straks.

De game blijft ook gratis met een optionele betaalde shop, maar die is in vergelijking met veel andere games wel tamelijk duur.
meschien idd wel duur =P maar een maat van mij heeft aan flyff al 120 € uitgegeven (volgens mij ben je dan gek maar jah..)

Always look on the bright side of life.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse99

Jesse99

Everything's Tweakable!

Heheh volgens mij ook maarja da's ieders eigen beslissing... Heb mensen gekend die aan 'n game met een goedkopere shop 200-300 Eur uitgaven 8)7
Zelf geef ik er niet veel aan uit. Mogelijk een klein beetje als ik tevreden ben en ze toch wat wil ondersteunen, en anders koop ik de zooi binnen de game wel van andere spelers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tys
  • Laatst online: 25-04 17:31

Tys

Ik probeer nu al dagen dit spel aan de gang te krijgen.

Ik heb ongeveer een week geleden die Epic III opgehaalt, geinstalleerd en uiteraard, "cannot contact index server", inmiddels hebben ze daar een fix voor, mooi. Gisteren dus de hele dag (!) dat ding laten updaten, of het door de enorme grootte of de enorme traagheid komt weet ik niet, maargoed.

Nu komt het, een account maken, dit probeer ik al sinds vorige week dinsdag en al die tijd is daar alles in 'maintenance' mode, forum, registration, en dan mail je die Customer Support, krijg je vrolijk een e-mail terug met "You should receive a reply from us within 2-3 business days.", maar daar blijft het ook bij, antwoord ho maar.

*Zucht*, gewoon even mijn frustratie uitten hoor.
De motivatie om eens te gaan spelen is ver te zoeken in ieder geval :N

My flight statistics: (444.803km in 120 flights) Next trips: Rome (Italy)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Thiaz schreef op maandag 16 juli 2007 @ 08:10:
Ik probeer nu al dagen dit spel aan de gang te krijgen.

Ik heb ongeveer een week geleden die Epic III opgehaalt, geinstalleerd en uiteraard, "cannot contact index server", inmiddels hebben ze daar een fix voor, mooi. Gisteren dus de hele dag (!) dat ding laten updaten, of het door de enorme grootte of de enorme traagheid komt weet ik niet, maargoed.

Nu komt het, een account maken, dit probeer ik al sinds vorige week dinsdag en al die tijd is daar alles in 'maintenance' mode, forum, registration, en dan mail je die Customer Support, krijg je vrolijk een e-mail terug met "You should receive a reply from us within 2-3 business days.", maar daar blijft het ook bij, antwoord ho maar.

*Zucht*, gewoon even mijn frustratie uitten hoor.
De motivatie om eens te gaan spelen is ver te zoeken in ieder geval :N
Komt omdat het registratie form scriptje wat derachter ligt niet goed communiceert met de Database hierdoor worden de users niet direct in de db gezet maar komen in een soort van que. Dit zouden ze vandaag gaan fixen samen met de officiele forums maar inderdaad de afgelopen 3 weken is erg brak gegaan met de game.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-04 16:40
Het gaat nu weer goed met de servers en inlog servers...

Dus je kan nu weer 'lekker' spelen.

Het spel is best wel ok. Alleen zijn de quests erg vaak hetzelfde. Vermoord x aantal creatures op x locatie en ontvang x experience en x geld. Soms wat leuker. maar dugeon parties en parties in het algemeen is altijd wel leuk.

Een aankondiging verder is dat a.s. donderdag 26 juli Epic4 in gaat. Deze wordt met behulp van patches ingeveord, dus je hoeft niet een nieuwe client te downloaden, later volgende week wordt er wel een epic4 client uitgegeven.

De lijst met verbeteringen is groot, sommige goed, sommige slecht.
Hier een stuk van de lijst.

Rappelz Epic 4: Revolution Changes

Epic 4 Status: In-Translation

1. Updated Trainee's Island. - Island has been resized and quests have been changed.

2. Socket System

- Sockets have been added to all equipment.
- Two handed weapons get 4 sockets, all other equipment gets 2 sockets.
- You will be able to socket "Soul Stones" into items at an NPC in each town.
- Soul Stones will have three levels of rarity.
- Soul Stones drop from monsters.
- Soul Stones have a minimum level requirement.
- You can not have more than 1 Soul Stone with the same Effect in an item unless it is a two handed weapon which can have no more than 2 of the same Effect.
- You will be able to remove socketed Soul Stones but the Soul Stone will be destroyed in the process.
- If you break your equipment when enchanting it then the Soul Stones will be lost.
- Socketed Equipment will have a durability called "Soul Power". When Soul Power is gone then you do not gain any benefit from the Soul Stones
- You can recharge your equipment's Soul Power with lak at an NPC in town.
- Max Soul Power varies depending on the type of Soul Stone, the item level, and the number of socketed Soul Stones
- Socketing will make equipment more customizable and much more powerful. All equipment, including equipment from the Item Shop, will be rebalanced.
- All existing characters will get a free Soul Stone

3. Donation System

- Moral points can be gained for donating items in each town at the "Alter of the Goddess"
- Moral points are displayed in the character window where immorality points are currently displayed
- You gain more morality points when you donate higher rank items
- Some items can not be donated such as chips, arrows, quest items, timed items, and money
- If your moral points are high enough you can spend some points on buffs
- If you PK someone you will get a debuff that will temporarily prevent you from gaining the buffs from your Moral points.

4. Skills

The skill system has changed slightly. Skill levels now have a job level prerequisite. For example if before you could learn a skill to level 3 as soon as you got the skill as long as you had job points, now you would need to be job level 10 first, etc.

5. New Jobs - You do the second job transfer at Level 50 JLv 40

6. Food and drink items have been added to the grocery NPCs.

7. One handed axes have been added.

8. The affect of each stat has been slightly changed.

9. You will take minimum damage now from low level monsters where before you would not because of your high defense

10. You will be attacked by low level creatures where before you would not be because of your high agility

11. Force/Soul chips have been tweaked

12. Equipped items do not count towards your weight limit

13. Regen penalty for carry weight has been removed

14. Item weights have been rebalanced

15. Players and Monsters stats have been tweaked

16. Drops have been changed.

17. Common pet cards will drop much more often

18. Summoning and riding mounts has been changed. They no longer need to be formed. You just double click on their card.

19. Level 7 and 8 blue and red potions have been added

20. Guild masters can abandon dungeons

21. You will be able to open the creature formation window anywhere with Alt + Y. Associated NPCs have been removed

22. Weapon enchants have been changed.

23. NPCs have been added to the city in ruins, including quest givers.

24. Range of long bow and cross bows has been tweaked

25. Because of the changes all creature skills will need to be rebalanced. All creature skills have been removed, they will be remade at a later date.

26. All players will have their Job Points reimbursed and will be set at Job level 1.

ik ben trouwens lv 52 HolyWarrior... Ik speel dit spel met een paar vrienden en meestal via skype en vaak ook gewoon met laptops bij elkaar, is altijd wel gezellig.

Maar als iemand vragen heeft, je kan mij ingame benaderen, ook altijd voor een party, mn ingame naam is Yrannyn en ik speel op de Tortus server

[ Voor 3% gewijzigd door SeenD op 24-07-2007 15:20 . Reden: grammar ]

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 24-03-2024

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

't werd ondertussen wel tijd voor epic 4 :p
mja laatste tijd niet echt meer zitten spelen, wie weet pak ik het weer op met wat mensen. leuk dat ze er iig een job reset bij geven, thoug het meer te maken heeft met nieuwe skills systeem. was een xbow strider, weet niet meer welk lvl :p maar ik ga waarsch voor dagger/sword als er toch een free reset bij zit, ben meer een solo speler en aan m'n kill snelheid niet echt het idee dat xbow de betere keuze is voor strider dan :p naast range voordeel, maakt het amper op voor de damage & crits die je met swords of daggers. naja zie wel de 26e eens wat mensen er bij informeren ondertussen :)

you should not attack your enemy before fully understanding his potentials

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeenD
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 25-04 16:40
ja dat is wel handig dat de points gereset worden.

ik heb wel wat foute keuze gemaakt. Die kan ik nu dus veranderen.

Maarja epic4 is erg nodig, want als je eenmaal lvl 50 (rank3) bent dan kun je geen nieuwe skills meer krijgen omdat die er nog niet waren, lvl 80 is de volgende stap voor nieuwe skills en rank 4 dingen. En dan kon je ook niets doen.

Ik heb ondertussen nadat ik al mn skills heb geupgrade 300k jobpoints over. dus die kan ik wel gebruiken in epic4... moet wel goed bijhouden nu ik al mn jobpoints krijg dat ik de goeie skills max en niet per ongeluk de verkeerde... ben erg benieuwd.

Something something

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

SeenD schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 12:35:
ja dat is wel handig dat de points gereset worden.

ik heb wel wat foute keuze gemaakt. Die kan ik nu dus veranderen.

Maarja epic4 is erg nodig, want als je eenmaal lvl 50 (rank3) bent dan kun je geen nieuwe skills meer krijgen omdat die er nog niet waren, lvl 80 is de volgende stap voor nieuwe skills en rank 4 dingen. En dan kon je ook niets doen.

Ik heb ondertussen nadat ik al mn skills heb geupgrade 300k jobpoints over. dus die kan ik wel gebruiken in epic4... moet wel goed bijhouden nu ik al mn jobpoints krijg dat ik de goeie skills max en niet per ongeluk de verkeerde... ben erg benieuwd.
Eens doordat je nu een beter inzichr hebt in wat jij het lekkerste vind spelen verlies je geen jp op onnodige dingen zoals dingetjes die alleen archers of zo gebruiken als je volledige melee gaat of visa versa.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

ShadowBumble schreef op donderdag 26 juli 2007 @ 17:38:
[...]

Eens doordat je nu een beter inzichr hebt in wat jij het lekkerste vind spelen verlies je geen jp op onnodige dingen zoals dingetjes die alleen archers of zo gebruiken als je volledige melee gaat of visa versa.
mja geld niet altijd, als strider either dualwield of xbow. ken niemand die echt een complete mix had tussen beide :p ik blijf het een lastige keuze vinden :p ene kant wil ik wel dualwield, andere kant vind ik xbow een leukere keuze.

• Hurtebise
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 25-04 15:58
Client Epic IV afgehaald. Dat is toch de standalone patch om te kunnen spelen als je het spel nog nooit hebt geïnstalleerd, hè?

Ziet er wel nice uit. Kan pas in weekend testen.

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

versie 4 is gewoon een hele nieuwe versie, je oude versie 3 telt niet meer. dus ja het is gewoon een stand alone. je zal daarna waarschijnlijk nog wel een uurtje moeten patchen als ze de epic 4 install nogsteeds basic hebben iniedergeval.

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

Het patchen was bij mij zo klaar. 15 Minuten dacht ik zo'n beetje. Helaas dat ik een drukke review maand heb, dus veel Rappelz spelen zit er voor mij even niet in (Dan nog niet te spreken over school).

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

1e: bleet \o/

2e: mja zoals ik zeg ik had toen der tijd gelijk epic 4 gedownload en installed, daarna een tijd niet gespeeld. dus toen ik ging patchen washij wel even bezig. maar ligt elke dag ook weer anders met snelheid van de patchserver en drukte als er weer net een nieuwe grote update is.

iniedergeval zijn pets nu nuttig gewordigen in epic4, gezien dat een 'unieke' feature van rappelz is een pet op die manier te hebben die helpt. kun je hem nu ook echt gebruiken omdat hij even veel exp als jij krijgt ipv 10%, waardoor je pet vroeger gewoon nutteloos werd op hoger level. ook droppen cards veel meer dus is de markt van pet kaarten een hele hoop veranderd wel, een beetje in het nadeel voor de nieuwe spelers de eerste +-30 levels omdat die er niets van zullen kunnen betalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Probleem dat er in de client _USA staat? Ik vond alleen maar deze versie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Hurtebise schreef op vrijdag 07 september 2007 @ 18:29:
Probleem dat er in de client _USA staat? Ik vond alleen maar deze versie.
nee dat is gewoon voor iedereen buiten azie. weet ook niet waarom het weer USA moet heten >.>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hurtebise
Snap het niet, gisteren char tot lvl 11 gebracht. Nu zie ik in serverlijst op geen enkele van die servers een aanduiding van mijn poppetje. Wat is dat nu?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

Hurtebise schreef op zondag 09 september 2007 @ 14:58:
Snap het niet, gisteren char tot lvl 11 gebracht. Nu zie ik in serverlijst op geen enkele van die servers een aanduiding van mijn poppetje. Wat is dat nu?
hoort er gewoon te zijn op een van de servers, het kan soms wel een paar seconde duren als je op de server hebt geklikt voor je poppetje tevoorschijn komt. maar als hij echt helemaal weg is zou het wel heel vreemd zijn, tenzij er een rollback is geweest maar heb daar niets over gehoord.

• LXSJason
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-04 12:19
Speel sinds eergister zelf op tanda :) gewoon de bovenste server gekozen.
Opzich wel leuk, maar ik krijg maar geen party gevormd :) misschien meer geluk als ik richting lvl 30 streef...

Failure is the mother of success

• daves2hd

daves2hd

\o\ EMOTION /o/

voor de lv 30 kom je inderdaad weinig aan parties, daarna meer als je richting de dungeons gaat. daar zitten bijna altijd parties omdat je er amper kan solo'en en de exp er gewoon mega is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StingrayNL
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 06-02 16:07
Heb dit spel afgelopen weekend gedonload en geinstalled en ik moet zeggen dat het mij wel aardig bevalt. Na 2 jaar wow spelen en nu een kleine 4 maanden gestopt verveelt deze nog niet.
De hulpvaardigheid is niet echt je van het en (ik speel op pvp server) de lame killers heb je altijd wel overal zitten.

Ik denk dat ik dit wel een tijdje blijf spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• autodidact
StingrayNL schreef op maandag 17 september 2007 @ 19:46:
Heb dit spel afgelopen weekend gedonload en geinstalled en ik moet zeggen dat het mij wel aardig bevalt. Na 2 jaar wow spelen en nu een kleine 4 maanden gestopt verveelt deze nog niet.
De hulpvaardigheid is niet echt je van het en (ik speel op pvp server) de lame killers heb je altijd wel overal zitten.

Ik denk dat ik dit wel een tijdje blijf spelen.
ooit had ik ook een pop, maar pas op, eens pvp altijd pvp... in een zatte bui wat mensen afmaken was zelfmoord voor mn pop. was vrijwel onmogelijk ooit weer 'wit' te worden en werd dus perma-red ... game over zogezegt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

autodidact schreef op dinsdag 18 september 2007 @ 08:12:
[...]

ooit had ik ook een pop, maar pas op, eens pvp altijd pvp... in een zatte bui wat mensen afmaken was zelfmoord voor mn pop. was vrijwel onmogelijk ooit weer 'wit' te worden en werd dus perma-red ... game over zogezegt
On-Zin Alter of Goddes in Horizon op de alle servers behalve pantera haalt die rode naam zo weg. Echter op de pvp server zoals wat sting aangeeft heb je dat niet daar speel je namelijk om te pvp-en:D

• Zyppora
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 25-04 16:24

Zyppora

155/50 Warlock

Na wat reviews gelezen te hebben heb ik Rappelz ook geprobeerd. Na vele uurtjes downloaden (wat in eerste instantie veel agressie lospeuterde, omdat de download op 97% bleef hangen |:( vanaf een andere mirror deed-ie het net zo langzaam maar maakte hij de download wel af) duurde het installeren van de patches niet meer dan een uur, en daarna was het spelen geblazen :)

Na een uurtje of 4 zat ik al aan een Lv13 Dark Magician, dus tot zover gaat alles netjes. Aangezien ik hiervoor kennis heb gemaakt met WoW (10-day trial), vind ik Rappelz niet veel slechter. Het voelt af en toe wel wat logger aan (soms zelfs onstabiel), maar tot nu toe geen crashes of wat dan ook gehad, itt. wat ik hier en daar allemaal lees. De besturing is wel even wennen, vooral het rondlopen en de camerahoek veranderen/aanpassen/bijdraaien voelen anders, maar daarna werkt het vloeiend.

Tot nu toe ben ik tevreden over dit spel, hoewel er een paar verbeterpuntjes zijn (bijv. een torrent voor de client of zo).

Phenom II X4 945 \\ 8GB DDR3 \\ Crosshair IV Formula \\ R9 290

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AllSeeyinEye
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 24-04 21:31

AllSeeyinEye

a.k.a. Oogje

Om maar eens te kijken of er onder de GoTters nog steeds Rappelz gespeeld wordt ;)

Ik ben onlangs ook begonnen. Speel op Bahamut inmiddels met een lvl 30 Jlv 27 DM. Aantal dagen terug van pet gewisseld, had (heb, in Inv) een lvl 23 kip, nu een lvl 19 Tortus. Nog 1 lvl en ik kan m mn pet gear geven, had geen zin om voor die eerste lvls nieuwe items aan te schaffen.

De quests zijn idd vrij repetetief. Dungeon parties daarentegen geweldig. Zorg wel dat je iemand met een resurect skill bij je hebt, da's onontbeerlijk ;)

EvaluationCopy schreef: [...] Audi-rijders zijn de nieuwe BMW-rijders. Petjes met een pak en dan zonder petje, maar in hart en nieren gewoon nog petjes. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

Ja! Ik speel'em nog :) Tortus server, dat wel. Het is inderdaad vrij onzinnig om je pet uit te rusten voordat hij lv20 (oftewel Rank 2) is. Dan ben je waarschijnlijk meer rupees kwijt aan de unit card dan aan de equipment zelf en daarnaast gaat je beest nog steeds bedroevend presteren tegen een mob/tegenstander. Ik geef mijn pet altijd warrior armour (liefst zo hoog mogelijk level en enchantment), zodattie niet bij de eerste de beste Area-of-Effect aanval het loodje legt. Daarnaast kan ik je aanraden om te wachten met 'pet attacks' tot hij lv50 (of 60, als je gaat overbreeden) is en evo2 bereikt heeft, dit geeft hem namelijk een enorme boost in de stats.

De quests zijn inderdaad zeer repetitief, maar sommige hebben goeie rewards (Sta 1000 bijvoorbeeld, of equipment). En ja, de Dungeon Parties ga je gegarandeerd geweldig vinden. Daar komt het grootste deel van de experience vandaan als je eenmaal lv50 hebt bereikt. Zoals je zelf al aangeeft is een party met een healer/resurrecter een must; in veel gevallen zal dit een Cleric-type character zijn (dus Cleric, Priest of Bishop). Deze is vrijwel onmisbaar. Wat je ook wilt is een goede tank, ik speel ook DM-type, en je mag van me aannemen dat ze flinterdunne armour hebben als het erop aankomt :) Niet echt geschikt om aggro te hebben dus. Daarnaast kan ik je aanraden om een Kahuna-type character in je party te hebben, deze hebben namelijk uitstekende buffs die de killspeed in Dungeon Parties nog verder opschroeven (en dus meer overlevingskans + experience).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 251225

Ik was op zoek naar een nieuwe MMORPG game. Toevallig kwam ik deze topic tegen. Had er al wat over gehoord. Tja, dan toch even mijn eisen stellen:
- Veel quests en niet te onmogelijke quests
- Goed pvp systeem
- Welke DX? Hoop DX10, zal toch wel weer niet :( - Minimaal DX8-9
- Als je gaat grinden traint het dan niet zo ''super'' sloom
- Niet teveel bugs

Als deze MMORPG Voldoet aan deze eisen, zal ik hem zeker proberen.
Eerst wil ik jullie feedback horen over deze game :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

Anoniem: 251225 schreef op dinsdag 27 mei 2008 @ 21:15:
Ik was op zoek naar een nieuwe MMORPG game. Toevallig kwam ik deze topic tegen. Had er al wat over gehoord. Tja, dan toch even mijn eisen stellen:
- Goed pvp systeem
- Niet teveel bugs

Als deze MMORPG Voldoet aan deze eisen, zal ik hem zeker proberen.
Eerst wil ik jullie feedback horen over deze game :)
Quest : Ja maar ik ben ermee gestopt omdat het heel duidelijk is dat het van Asiatisch naar Engels is translated en veel quests zijn dus onlogisch op de verhaal lijn

PVP : Sja Moet je van houden je kan het igg aan en uit zetten tevens heb je Dungeon Sieges

DX : DX9

Grinden : Ja dit gaat traag zeker als je niet genoeg point in het stmina systeem hebt ( stamine is hier dus extra exp als je genoeg hebt. + je client moet ingelogged zijn en idle om stamina op te bouwen.

Bug : Sja ik ben ermee gestopt om bovenstaande redenen. Dit is al ruim een jaartje geleden dus de huidige status weet ik niet aangezien ik inmiddels WoW speel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ShadowBumble schreef op woensdag 28 mei 2008 @ 08:17:
[...]

Quest : Ja maar ik ben ermee gestopt omdat het heel duidelijk is dat het van Asiatisch naar Engels is translated en veel quests zijn dus onlogisch op de verhaal lijn

PVP : Sja Moet je van houden je kan het igg aan en uit zetten tevens heb je Dungeon Sieges

DX : DX9

Grinden : Ja dit gaat traag zeker als je niet genoeg point in het stmina systeem hebt ( stamine is hier dus extra exp als je genoeg hebt. + je client moet ingelogged zijn en idle om stamina op te bouwen.

Bug : Sja ik ben ermee gestopt om bovenstaande redenen. Dit is al ruim een jaartje geleden dus de huidige status weet ik niet aangezien ik inmiddels WoW speel.
Dat translated gedoe, dat je iets niet kan begrijpen is echt heel hinderlijke, en is een reden om 't niet te installeren. Ik wil aan iemand die rappelz van deze tijd speelt. En wil dus vragen of het nog steeds zo is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

De quests zijn verre van onmogelijk. In het begin zijn ze zelfs makkelijk, maar ze worden wel moeilijker. Er zijn ook boss quests die je eigenlijk niet in je eentje kan doen, maar daar zijn parties voor uitgevonden. De meeste bosses zul je samen met een andere character aankunnen. Alleen quests waarbij je een Dungeon Boss moet doden zullen wat langer in je Quest Window blijven staan. Quests geven over het algemeen ook wel acceptabele rewards.

Wel moet ik toegeven dat de quests na verloop van tijd uber-saai worden. Zoals al vaker gezegd: er zijn maar 3 soorten quests:
- Kill x number of mob A, x number of mob B, etc.
- Talk to NPC P
- Collect x number of item T

De keerzijde is dat je 'slechts' tot level 30 hoeft te questen/grinden, daarna mag je in de lowlevel dungeons aan de Dungeon Parties meedoen, waar je het gegarandeerd naar je zin gaat hebben.
- Goed pvp systeem
Rappelz heeft een dedicated PvP server (genaamd Pantera) waar je in principe by default PKON (Player-Kill mode ON) bent. Ik heb verhalen gehoord dat je daar meer over je schouders aan het kijken bent dan aan het grinden, maar ik speel er zelf niet op, dus het is maar van horen zeggen. Tevens is het zo dat ge-PK-de characters items uit hun inventory kunnen droppen.

Het PvP systeem op de non-PvP servers bestaat uit het volgende: iedereen is PKOFF by default (witte naam boven je character). Als je PKON gaat (oranje naam, ikoontje met doodskop ernaast), kun je andere characters aanvallen (zowel PKON characters als PKOFF characters). Anderen kunnen jou ook aanvallen wanneer je PKON bent. Wanneer je echter iemand doodt (of diens pet, I found out the hard way) in PKON mode, krijg je een debuff Wrath. Deze trekt je stats met een aantal procent omlaag en duurt 2 uur. Ook is het zo dat elke kill die je maakt, een Immorality Point oplevert. Als je Morality beneden neutraal ligt, blijft je naam rood (perma-red). Dit betekent dat je ook in PKOFF mode aangevallen kan worden door witte characters. Het is wel mogelijk Immorality Points weg te laten halen door in de Cash Shop het item 'Immorality Soap' te kopen, of door (een behoorlijke hoeveelheid) items in-game aan het zogenaamde Altar te offeren. Hoe dan ook: je wordt gestraft voor het player-killen.

Een andere optie is een Duel. Dit is (nu nog) 1-vs-1 en kan alleen gehouden worden in de Arenas van de verschillende towns. In Epic 5, welke dit of volgend kwartaal verwacht wordt, zou het mogelijk moeten zijn 2-vs-2 duels te houden, maar da's speculatie.

De laatste vorm van PvP is de Dungeon Siege. In Rappelz kan een guild een Dungeon bezitten. Dit levert een bonus op. Een Siege stelt dus voor dat een andere guild de bezittende guild van een Dungeon uitdaagt (in diezelfde Dungeon) ten einde de Dungeon over te nemen. De highest-level Dungeon (Palmyr Plateau) laat in een Siege potentieel een 64-vs-64 duel toe (wat overigens voor een ENORME lag zorgt, kan ik uit ervaring zeggen).
Rappelz vereist Dx9.0c en heeft geen extras voor Dx10 gebruikers.
Het solo grinden wordt over het algemeen alleen gedaan voor de rare drops (zoals pet cards). Als je echt voor de exp/jp gaat, moet je met een Dungeon Party gaan grinden in een Dungeon. Het stamina systeem zorgt wel voor bonus exp/jp. Bij elke kill krijg je exp/jp. Als je genoeg stamina hebt (voor meer exp/jp heb je dus ook meer stamina nodig), krijg je bonus exp/jp (wat dus neerkomt op een verdubbeling van je exp/jp) ten koste van de stamina. Stamina wordt langzaam regenerated (1 sta point per minuut of zo) wanneer je niet in battle bent. Er zijn ook items die je stamina bijvullen. De meest bekende is de Stamina Saver (of SS), welke je 100 stamina geeft en je een uur lang geen stamina laat verliezen (uitermate gewild in dungeon parties met een hoge killspeed dus).
- Niet teveel bugs
Ik speel het spel nu ruim een half jaar en ik kan je verzekeren dat er een hoop bugs uitgehaald zijn sindsdien. Helaas zitten er nog wel een paar in, waarvan enkele hardnekkig zijn (na uren spelen ruim 1GB RAM geheugen opvreten bijvoorbeeld :(). Of je hierdoor je plezier laat bederven en op een ander spel overgaat, is natuurlijk een persoonlijke keuze. Mij heeft het in ieder geval nog niet weg kunnen slaan.

EDIT:
Het is overigens zo dat er niet echt een verhaallijn in het spel zit. De quests zijn meestal ook niet op elkaar ingespeeld (behalve als het consecutive quests betaamt, die elkaar dus opvolgen). Het niet kunnen begrijpen van een quest omdat deze translated is, komt overigens nog maar sporadisch voor.

[ Voor 9% gewijzigd door Zyppora op 28-05-2008 16:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Bedankt voor je fantastische guide! Ik ga Rappelz denk ik wel uitproberen. Alleen nu heb ik RF Online is best vet alleen tis een beetje loneley, en niet helemaal duidelijk. Niemand praat ook en de steden zyn niet eens druk. Normaal niet gewent van een MMOPRG.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

Ik heb RF Online ook een paar weken geprobeerd, alleen kon ik niet wennen aan de besturing (hoewel ik dat meestal toch wel vrij rap doe). En na een tijdje kreeg ik een email dat mijn contactgegevens niet klopten :+ Duh. Ik zal een beetje mijn echte contactgegevens op gaan geven. Tis maar een spelletje, geen sollicitatie.

Anywayz, ik speel op de Tortus server (zie sig) als je het gaat proberen en als je nog vragen hebt, hoor ik het wel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Zal ik doen ;) En je had gelijk idd, ze vragen echt alles van je als je gaat registreren. Zit er over te denken het te delete. De characters zien er btw ook nie uit. Sommige mensen zeggen als je installt en uninstallt je computer naar de fillestijnen gaat. Maar alle spellen zien er zo leuk uit, en uiteindelijk is het toch weer stom. En dan uninstall ik het weer. Moet zuiniger zijn voor me comp ;/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

Mijn PC leeft nog, en ik heb RF Online ook gedelete. Ik heb er nu Shaiya nog opstaan, maar die gaat er ook binnenkort vanaf :) Ik moet toegeven dat RF Online er netter uitzag dan Rappelz, maar goed, ik moet ook behendig zijn in het spel, anders schiet het niet op. Ik denk dat het gewoon de leercurve was die toch wat te stijl was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

't is zo ver, na ik een tijd bezig was, met een vette shooter. Begin ik weer in me MMORPG fase te komen. Dus morgen of mischien vandaag nog Rappelz aanschaffen. Alleen ik wil 1 ding gewoon zekerweten, is 't een beetje druk of is 't een saaie boel. Weet niet of je de MMORPG Silkroad Online kent, zo'n beetje die drukte, mag natuurlijk ook wat minder. Zolang de steden een beetje vol zitten. 't Moet niet zo zijn dat ik 2 uur bezig ben party leden te zoeken.
EDIT: Weet niet of je een nederlandse guild weet, maar als zou 't wel handig zijn ;)

[ Voor 8% gewijzigd door Anoniem: 251225 op 21-06-2008 14:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
Ik ben het gister ook begonnen met spelen :P Het is iig op tutorial island (jah ik ben noob :X) redelijk druk. In de steden zijn altijd wat mensen.
Ik speel op tortus, en ben atm een lvl 12 asura. Ben nu met die jobquest bezig, maak daarna alle overige questen op tutorial island af (als die er zijn), en ga dan naar het mainland.

Ik zit nog niet in een guild, en ik zou ook niet weten of er goeie nederlandse zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

En bevalt 't spel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edwin van Cleef
  • Laatst online: 30-03 13:39

Edwin van Cleef

Werk veilig of werk niet

momenteel ben ik even druk met andere prioriteiten maar speel het ook.
Ben een lvl 20 fighter en ben ongeveer 3 weken terug begonnen met spelen.
Speel op tanta of danta server en spel onder de naam rietzanger.
ongeveer met een week of 2 heb ik ws weer internet ivm de verhuizing en kom ik weer online en voel wel wat voor een leuke guild en samenwerken.
Met veel dingen ben ik niet op de hoogte over de rangen en dergelijk maar momenteel speel ik met lvl of cat 2 wapens en gaat het al stukken makkelijker tot en met lvl 23 beesten en dergelijke.
Een whistle vind ik bijvoorbeeld een flinke dobber om neer te slaan ook momenteel nog zelfs.
Ga mij nu toeleggen op het uitbreiden van mijn skills ipv mijn levels om wat meer magie te kunnen gebruiken.
We zullen elkaar snel ontmoeten denk ik het is echt een leuk spel om gratis te doen ik hoop alleen dat het continue hakken niet gaat vervelen want heb nog vele punten nodig om enigzins mee te kunnen tellen.

computer voor alle werkzaamheden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wimjongil
  • Niet online
@ Chainebuster: Het spel bevalt mij wel :) Het ziet er aardig uit (mooi voor een f2p downloadable game). De gameplay en tutorials zijn beter dan bij andere mmorpg's (archlord bv snapte ik geen biet van :P). De quests zijn niet ubermoeilijk ofzo, is ook mooi dat wordt gezegd waar je ongeveer heen moet.

@ Edwin van Cleef: jou kom ik dus niet tegen ivm andere servers ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Laatst online: 23-04 15:40
Als iemand mij een mooie openingspost stuurt kan ik deze er wel even op zetten. Zelfs speel ik geen Rappels meer maar ben blijven hangen op Silkroad online.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

Anoniem: 251225 schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 14:53:
't is zo ver, na ik een tijd bezig was, met een vette shooter. Begin ik weer in me MMORPG fase te komen. Dus morgen of mischien vandaag nog Rappelz aanschaffen. Alleen ik wil 1 ding gewoon zekerweten, is 't een beetje druk of is 't een saaie boel. Weet niet of je de MMORPG Silkroad Online kent, zo'n beetje die drukte, mag natuurlijk ook wat minder. Zolang de steden een beetje vol zitten. 't Moet niet zo zijn dat ik 2 uur bezig ben party leden te zoeken.
EDIT: Weet niet of je een nederlandse guild weet, maar als zou 't wel handig zijn ;)
Ja, in de steden is het druk genoeg om wat lag te veroorzaken (duurt meestal een seconde of 2 dattie wat schokkerig is, daarna gaat het weer vloeiend). Ligt er ook een beetje aan waar je zit. Katan is niet zo populair, Laksy is al wat drukker, Horizon wordt laggy en het centrum van Rondo (de high-level stad) is bezaaid met usershops.

Een dungeon party kun je binnen 2 minuten gevonden hebben, of je kunt de hele dag geen party vinden. Ligt er een beetje aan, je moet het treffen (ook qua level en class). Sommige classes, zoals Kahuna, Cleric, Holy Warrior, zijn best wel onmisbaar in een party en hebben dus veel kans bij het vinden van een party. Lees je wel even een beetje in wat de verschillende classes doen. Cleric lijkt leuk, maar is pure support en niet al te makkelijk te spelen. Hetzelfde geldt voor de summoner classes, die worden heel sterk wanneer ze pets krijgen, maar zijn ook niet de makkelijkste classes. Voor de luie donders onder ons: maak een Strider/Assassin aan, dan kun je Tab-F1 spammen (weinig variatie dus).

Op de Tortus server is de enige nederlandse guild LowLanders, voor zover ik weet. Van de andere servers weet ik het niet.
wimjongil schreef op zaterdag 21 juni 2008 @ 15:47:
Ik ben het gister ook begonnen met spelen :P Het is iig op tutorial island (jah ik ben noob :X) redelijk druk. In de steden zijn altijd wat mensen.
Ik speel op tortus, en ben atm een lvl 12 asura. Ben nu met die jobquest bezig, maak daarna alle overige questen op tutorial island af (als die er zijn), en ga dan naar het mainland.

Ik zit nog niet in een guild, en ik zou ook niet weten of er goeie nederlandse zijn :P
Ja, er zijn nog een aantal quests na de job transfer quest. Onder andere de Boss Worm Piranha (lv15 [ * ] ). Geeft nogal wat experience. Het beste is om die quest te doen voordat je naar het mainland gaat. Na level15 kun je namelijk niet terugkeren naar Trainee's Island en de Boss Worm geeft je wat ervaring in hoe sterk de Field Bosses (aangegeven met een sterretje) zijn.
Edwin van Cleef schreef op zondag 22 juni 2008 @ 23:24:
momenteel ben ik even druk met andere prioriteiten maar speel het ook.
Ben een lvl 20 fighter en ben ongeveer 3 weken terug begonnen met spelen.
Speel op tanta of danta server en spel onder de naam rietzanger.
ongeveer met een week of 2 heb ik ws weer internet ivm de verhuizing en kom ik weer online en voel wel wat voor een leuke guild en samenwerken.
Met veel dingen ben ik niet op de hoogte over de rangen en dergelijk maar momenteel speel ik met lvl of cat 2 wapens en gaat het al stukken makkelijker tot en met lvl 23 beesten en dergelijke.
Een whistle vind ik bijvoorbeeld een flinke dobber om neer te slaan ook momenteel nog zelfs.
Ga mij nu toeleggen op het uitbreiden van mijn skills ipv mijn levels om wat meer magie te kunnen gebruiken.
We zullen elkaar snel ontmoeten denk ik het is echt een leuk spel om gratis te doen ik hoop alleen dat het continue hakken niet gaat vervelen want heb nog vele punten nodig om enigzins mee te kunnen tellen.
De rangen (of Ranks) gaan als volgt:
- Rank 1: lv1 - lv19
- Rank 2: lv20 - lv49
- Rank 3: lv50 - lv79
- Rank 4: lv80 - lv99
- Rank 5: lv100 - lv119
- Rank 6: lv120+

Je kunt in principe alleen uitrusting dragen die lager dan of gelijk is aan jouw eigen rank. De rank van een item wordt weergegeven middels het Romeinse cijfer linksboven in het mouseover popupje. Tevens wordt daarin het minimum required level aangegeven. Als je dat nog niet bereikt hebt, is deze tekst rood.

Daarnaast is er een recommended level, welke omhoog gaat bij elk level van je equipment. Als dit hoger is dan je eigen level kun je het item wel equippen, maar haal je niet de maximale stat bonus uit je equipment. Wat je er wel uit haalt, gaat -wel- omhoog met elk level, dus max it out when you can (kost wel pesetas).

Blue Whistle is een van de zwakkere field bosses (met een sterretje in de naam). Deze hebben grofweg 5x de HP van een normale lv19 field mob, en volgens mij ook iets meer patk. Je zult als je hogere levels bereikt wel meer van dit soort field bosses tegenkomen.

En helaas: het hakken gaat vervelen. Maar als je lv30 wordt (of daarbij in de buurt komt en een beetje geluk hebt), kun je mee gaan doen met dungeon parties in de lowlevel dungeon (Relics of Arid Moonlight). Daar zitten lv30 - lv50 dungeon mobs (aangegeven met ++ in de naam) en zijn stukken sterker dan de field mobs (maar aangezien je met een party bent, zouden ze niet al te pittig moeten zijn).
xzaz schreef op maandag 23 juni 2008 @ 09:37:
Als iemand mij een mooie openingspost stuurt kan ik deze er wel even op zetten. Zelfs speel ik geen Rappels meer maar ben blijven hangen op Silkroad online.
Ik zal kijken wat ik kan doen, maar ik beloof niks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xzaz
  • Laatst online: 23-04 15:40
Ik kreeg van Zyp een mooie openings post toe gestuurd _/-\o_, bij deze vervangen.

Schiet tussen de palen en je scoort!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

Onder het mom van nieuw leven blazen in dit draadje, tevens in de hoop meer mensen in de richting van deze game te trekken, een 'dear diary' van mij :)

Afgelopen zaterdag was het het één-jarig bestaan van onze guild. Was wel gezellig, met zijn allen (as in, 20 man kwam opdagen, van de 140, dat zijn overigens de 20 meest actieve) samenkomen en een beetje lol trappen. Naderhand gezellig naar de Arena en duelleren maar. Ik ben een Warlock, dus niet echt geschikt voor het betere PvP werk, maar al doende leert men en ik heb een mooie taktiek gevonden om het toch op te kunnen nemen tegen sommigen.

Warlocks hebben armour dat van papier is gemaakt, dus de elke klap van een warrior-klasse hapt flinke stukjes HP weg. Nu heeft een Warlock een aantal debuff/trap skills, en een daarvan is de Fear Trap ;) Hartstikke handig voor die hardnekkige melee fighters. Vlak voordat het duel begint, leg je zo'n Fear Trap en blijf je rustig staan. Laat die warrior (in mijn geval een Assassin) maar naar mij toekomen en die Fear Trap triggeren. Helaas hebben de meeste skills een accuracy correction, dus landen ze niet bij tegenstanders van hogere levels. Deze Assassin was echter rond mijn level, dus dat ging perfect :) Dankzij Fear Trap ging hij lekker rondlopen en kan ik alles uit de kast trekken om hem maar tegen de grond te werken. Helaas is Fear Trap niet spammable, maar Nightmare (een mezmerize skill) doet ook goed zijn best de Sin ervan te weerhouden mij aan te vallen. Fear Trap en Nightmare worden netjes afgewisseld, en terwijl de Sin gefeared is, val ik aan. Kost wat MP op de middellange termijn, maar dan heb je ook wat.

De cooldown time op Nightmare en Fear Trap zijn echter net iets langer dan de duration van deze skills, zelfs wanneer ik ze consecutive uitvoer, dus ergens zal er een 'gap' opgevuld moeten worden. Gelukkig heb ik ook nog een trap die de tegenstander 'root', dus dat ik vrolijk een meter verderop kan staan zonder aangevallen te worden, terwijl ik zelf (ranged als ik ben) lekker kan damage-dealen. Als ik wat meer JP heb verzameld (ongeveer anderhalf miljoen nodig :/ kan dus nog wel even duren) dan krijg ik wat meer traps die ook wel van pas gaan komen in het PvP circuit. Twee daarvan zijn stun traps, en die gaan dus uitermate van pas komen :D Zowel in PvP als PvE.

Ik maak me overigens geen illusies dat ik een Kahuna-type of Chaos Magician of zo aankan in PvP ;) Warlocks zijn gemaakt voor PvE en dat is zeker in DPs goed te merken. Maar op zijn tijd een duelletje is zeker leuk voor de afwisseling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waterking
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-01 12:23
Vandaag wordt epic5 gelaunched!

Voor wie nog nooit rappelz heeft gespeeld. het is gratis en mega verslavend. Zelf zit ik bij de KuroiTenshi guild, erg sociaal spel!

klik hier voor de specs van m'n systeem || ook al is INTEL nog zo snel AMD achterhaalt hem wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

Het eerste deel van het twee-delige epic 5, codename 'Dragonic Age' wordt inderdaad vandaag gelanceerd. Op de officiele website wordt gerept over 12 Augustus, maar ik vermoed dat vanwege de timezones het voor ons de 13e is geworden. Het tweede deel laat nog tot het eind van het jaar op zich wachten.

Deel 1 van Epic 5 behelst vooral het introduceren van een nieuwe dungeon, en de twee nieuwe pet types, de Cerberus en de White Dragon. Zie hieronder de patch note:
Epic 5 - Part 1 Patch Notes

Pets:
Pet Skills have been renewed. Angels, Centaurs, Salamanders, and Hawkmen have their own skills.
Pets will gain stat points with every level now.
Pet’s buffs can no longer be cast on random players; they are limited to the pet and the owner.
Two new pets have been added, Cerberus and White Dragon.

Area and Dungeon:
A new area, Veiled Island, and a new dungeon, Temple of the Ancients, have been added. This dungeon contains monsters from level 125 to level 150, the boss: Betrayal. The entrance to this new area is located south of Lasky and northwest of Rondo.

Client:
New logo and loading screen art have been added.

Items:
Rank 6 weapons and shield have been added. All enchanted weapons will now have a “glow.”
New Rank 1- Rank 5 armors and helms have been added.
Weights of certain items have been adjusted.
Players are now able to hold up to 10,000,000,000 rupees and store up to 100,000,000,000 rupees.
Decorative Pets, Helmet Crab and Sun Rabbit, have been added.
Empty bottles and Creature Wind Scrolls have been added to Merchant NPCs.

Drops:
Drop rate for certain consumables have been tweaked.
All monsters can drop a pet card.

Misc:
Idle animation has been added to characters and pets.
Neutral critters, such as Moon Rabbits, no longer follow when healed or buffed.
Roaming town guards have been added to towns.
Tool Tips have been added to character and pet skills.
Rupee rewards from quests have been increased.
Aggressive monsters’ names are now red.
Al met al zijn we er enorm op vooruit gegaan als je het mij vraagt.

Ik speel een 82 Warlock op de Tortus Server onder dezelfde naam als mijn nick hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

Op de officiële website van GPotato is nu Epic 5, part 2 aangekondigd *O*

Pre-patch notes:
Here are the Pre-Patch Notes for Epic V Part II. Please keep in mind these additions are subject to change as there may be unforeseen issues any time between now and the release.

1. Addition of Two New Siegeable Dungeons.
2. New Rank 6 Armors for all classes.
3. New Rank 6 Gloves and Boots.
4. New Set of Rank 6 Weapons.
5. New Mount - Qilin.
6. New Rank 5 and 6 Accessories.
7. Level Cap increased from 150 to 170.
8. New event dungeon has been added. Players of all levels will be able to enjoy this new dungeon.
9. 2 New decorative pets have been added.
10. Auto pick-up function has been added to decorative pets.
11. Change in icons of skill cards for first and second jobs. Races will now have a specific icon for skill cards.
12. Changes in UI such as new shortcuts, a shortcut bar, and etc.
13. Character skill renewal.
14. Rank 7 Boost Chips have been added.
15. PVP Damage has been adjusted.
Puntje 13 lijkt te insinueren dat we een 'character reset' krijgen, dwz. dat je skilltree ge-reset wordt en je al je verzamelde Job Points weer terugkrijgt (dus ook de JP die je al uitgegeven had). Ook begin je weer met de Basic Job. Mocht je dus spijt hebben van je skilltree keuzes, ben je niet tevreden met je class, of heb je jezelf niet ge-overbreed, dan is dit je kans om dat recht te zetten.
Helaas, geen character reset, alleen een skill reset. Je blijft dus gewoon je huidige class en je Job Level blijft ook gewoon staan.

Zie ook hier voor een teaser (deze was overigens al langer beschikbaar).

Zie dit draadje voor meer info over de veranderingen in E5 part 2.

Epic 5 part 2 wordt dus op 15 oktober ingevoerd, wat een stuk eerder is dan eerst werd aangehouden (December) als release datum. Over ongeveer twee weken zou het dus als patch ge-released moeten worden. Natuurlijk met een slag om de arm, het zal niet de eerste keer zijn dat er toch nog bugs gevonden worden waardoor de release uitloopt. Desalnietteplus een aangename verrassing dat we niet tot het eind van het jaar hoeven te wachten.

Het lijkt erop dat onder meer de Warlock een mooie boost krijgt (en daar ben ik als zijnde fervend Warlock speler erg blij mee). Zijn er nog meer mensen die dit spel nog spelen?

[ Voor 2% gewijzigd door Zyppora op 10-10-2008 13:48 . Reden: Geen character reset :/ ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zinzinneke
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 20:47
Ik speel zelf een tijdje en tot nu toe bevalt het spel me wel ;)
(Server: Salamander, Nizzy, priest 60)

Mooi dat ze zo snel al een volgende patch kunnen uitbrengen.
Van bugs heb ik eigenlijk zelfs amper last gehad, misschien daarom dat ze meer tijd in nieuwe zaken kunnen steken dan in 'oude' bugs op te lossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acmosa
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 11-03 20:40

Acmosa

...no comment.

Mischien een idee om een GoT Guild op te richten.....

But then again, I could be wrong..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

Da's inderdaad een idee, maar ik vrees dat ik dat aan iemand anders over moet laten. Ik zit namelijk al bij een guild (HellsAngels, op de Tortus server) en die zou ik voor geen goud willen verlaten. Binnen mijn guild ben ik overigens al wel een andere GoTter tegengekomen. HellsAngels (overigens niet gerelateerd aan de beruchte motorbende) recruteert alle classes vanaf Lv60, dit om de n00bs, alts, spammers en spies buiten de deur te houden, en omdat we actief meedoen aan Dungeon Sieges. Mocht je een character op Tortus hebben die 60 of hoger is (of me op andere manier kunnen overtuigen ;) ), dan ben je natuurlijk van harte uitgenodigd mij in-game te benaderen :)

Aanstaande zaterdag doen we een Siege op First Lost Mines, we hebben gisteren een Time Attack gedaan van 6 minuten en 38 seconden (degenen die bekend zijn met deze termen weten dat dit toch wel een goeie tijd is), dus er is niet veel kans dat een andere guild sneller is. Zaterdag mogen we dus 32 vs. 32 PvPen in de Dungeon :) Wil je erbij zijn, stuur me in-game even een PM (werkt het beste tussen 8 en 10 's avonds). We hebben naast deze twee eisen (op Tortus spelen en 60+ zijn) geen andere eisen waar je aan moet voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08-2024
Ik speel het sinds kort, erg leuk.
Jammer dat het topic 'dood' is....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The-Force
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08-2024
Nog een erg goede site met info
http://rappelz.wikia.com

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:52

Zeror

Ik Henk 'm!

Ik heb even een vraagje namens een kennis van mij. Hij speelt dus Rappelz al een hele tijd. Nu is het probleem voorgevallen dat ie niet meer kan spelen.

Het probleem is dat ie de laatste patch niet kan installeren op een of andere manier. Hij opent de launcher om het spel op te starten. Dan gaat ie de update installeren, maar halverwege wordt de foutmelding "invalid filesize" gegeven en stop de patch installatie. Zie afbeelding:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/yprueQYRORSleMuqZ0FesQaT/full.jpg

Hij heeft geprobeerd om de client opnieuw te installeren evenals de installatie te herstellen, maar dat werkte helaas niet. Hij moet nog proberen om de nieuwe client te downloaden en te installeren.

Iemand die dit probleem kent en het heeft opgelost?

[ Voor 6% gewijzigd door Zeror op 17-05-2009 23:22 ]

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zeror
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:52

Zeror

Ik Henk 'm!

/kick
Niemand die hier iets van weet?

Trans-life! :::: Nintendo ID: Zeror_rk / SW-6670-3316-6323 :::: BattleTag: Zeror#2996 :: Twitch: Z3ROR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 268913

Ben de game aan het downloaden, benieuwd wat het wordt! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jesse99

Jesse99

Everything's Tweakable!

Heb Rappelz een tijd lang gespeeld maar 'k ben uiteindelijk toch verveeld geraakt. Begonnen in E3, toen was 't allemaal erg leuk. Goeie teamplay in dungeon party's was gewoon nodig en dan was 't allemaal leuk, maar iedereen moest wel blijven opletten.
Jammer genoeg werden in E4 de skills zodanig veranderd dat mijn hele character build en manier van spelen eraan was (was een cleric gericht op snel casten ipv power, en dat werd eruit gehaald) :(
Ook werden in E4 de pets zodanig overpowered dat iedereen als 'n gek alleen nog pets ging levelen en iedere noob met een rank 4 of 5 pet solo ging en alles wel prima aan kon. Byebye teamplay...
En ja toen gingen de eindeloze grind en dungeon party's me snel vervelen. Ben nog tijdje in E5 doorgegaan, en ik blijf de grote wereld die je vrij helemaal rond kunt lopen gewoon geweldig vinden, maar buiten dat heeft 't spel gewoon weinig te bieden. Ja er zijn nog guild events voor dungeon ownership maar dan moet je al een goeie guild hebben en mee kunnen om daar nog voor te gaan...

Wat die fout betreft zou ik zeggen zoek eens op 't Rappelz forum, als je niet de enige bent vind je ongetwijfeld wat daar. Indien niet is misschien de update corrupt geweest, en moet je de client opnieuw installeren...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

@RakkerZero:
Die foutmelding is geen showstopper, gewoon op 'Continue' klikken en dan gaat de update weer verder (en als-ie dat niet doet, launcher afsluiten en weer opnieuw opstarten). Die melding betekent zoiets als 'kon bestand x niet ophalen, als je op continue klikt probeer ik het nog eens'. Kan te maken hebben met netwerkproblemen of andere factoren, zoals een drukke patchserver.

@Jesse99:
Ik ben pas bij E4 ingestapt, en het heeft me nooit kunnen vervelen (speel een Warlock). De nadruk is weer een beetje van pets af sinds E5. Tevens wordt je de laatste tijd doodgegooid met events. Ook dat leidt natuurlijk af van 'the usual': grinden en partyen. Wat mij het meest treft is dat de economie op Tortus gewoon compleet naar de hel is. Stamina Savers bereikten gisteravond de 7miljoen grens in de Auction House. De nieuwe pets vind ik dan weer de leukste feature, met E5 kregen we de Cerberus en de White Dragon, toen halverwege de Koala, en met E6 de Wolf, Harpy en Gnoll.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Schaapje_BlaaT
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-04 23:36
Dit topic gaat niet echt hard he :P
Ik ben ook gestart met rappelz. Heb nu een cleric level 25 op Tortus genaamd DokterBibber
Heeft iemand nog goeie tips voor een beginnende cleric?

ASUS ROG Strix B650-A | AMD 7600X | Kingston 32GB DDR5 6000 CL36 | Kingston KC3000 1TB | Asrock RX6600 8GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zyppora

Zyppora

155/50 Warlock

Het is geen WoW natuurlijk he ;) Sommige topics zijn gewoon zeer populair en gaan dus wat harder. Ik vind het niet erg dat ik niet elke dag door x paginas hoef te lezen voor ik weer een post kan zetten.

Over je vraag, bereid je maar vast voor, Cleric is een pittige class, zeker op hogere levels. Veel MP management.

Zorg voor een 2-handed staff. Je healing skills zijn rechtevenredig met je MAtk.
Zorg voor Int/Vit stones in je gear. Int voor meer Healing/MP, Vit voor PDef/HP als je aangepakt wordt door mobs.
Let op de levels van je skills. Gebruik niet altijd het maximum level van je skills, want dan ga je gigantisch snel door je MP heen.

Je bent nu nog vrij low-level, maar al bijna klaar om te gaan partyen in de lowlevel dungeons (Relics of Arid Moonlight). Wanneer je in een party zit ben jij degene die de rest in leven houdt. Zorg ervoor dat je party leden niet met geel HP komen te zitten (dus half HP). Houd ze ook gebuffed. Wat ik altijd doe is eerst mezelf buffen, zodat ik aan mijn eigen buffs kan zien wanneer ze gaan aflopen.

Wanneer je gaat partyen, zul je ook moeten zorgen dat je genoeg proviand bij hebt, maw. items die je MP teruggeven. Blue Potions en MP Scrolls werken wat dat betreft best goed.

In een party krijg je te maken met aggro control (ook wel hate control genoemd). Dat komt in principe hierop neer: de tank (Holy Warrior, Knight, Soldier, Champion) trekt en behoudt de aandacht van de mobs. Healing genereert behoorlijke aantallen aggro. Zorg er dus voor dat je pas party leden healt op het moment dat ze óf geen aggro hebben, óf zoveel aggro hebben dat je healing er niet overheen gaat. Dit vereist nogal wat ervaring en fingerspitzengefühl maar dat leer je denk ik snel genoeg.

Mocht je toch een mob op je dak krijgen, gewoon 'ADD' schreeuwen. Een goeie tank neemt hem meteen van je over met een aggro skill. Jij bent het belangrijkste party lid, zonder healer geen party. Jij bent tevens de enige met een resurrection skill (tenzij je high-level Blue Pixies in je party hebt), dus zonder jou is doodgaan ook echt doodgaan en Exp kwijtzijn.

Er zullen gegarandeerd op enig moment party leden doodgaan, en dan krijg je waarschijnlijk wat opmerkingen naar je hoofd. Laat je vooral niet gekmaken en zorg, zeker op dat moment, dat je party weer controle krijgt; party wipes zijn nooit leuk.

[ Voor 3% gewijzigd door Zyppora op 08-06-2009 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• henrim123
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 19-02-2013
Hi

Ik speel dit spel al jaren heb 6 accounts..

mensen nog op lydian??

ik denk om een guild te beginnen, probleem zal wel het tijds verschil zijn ik zit in tokyo..
Ik heb het altijd wel een leuke game gevonden omdat het niet bepaalde beperkingen heeft als ande gratis mmorgs..

dus als er mensen op lydian spelen kan ik ze wel helpen in het begin van het spel.
ben niet super high lvl omdat ik niet altijd tijd heb.. japanse baan dus dan werk je 12 uur perd ag ; )
Pagina: 1 2 3 Laatste