Toon posts:

NEC ND 3570A brandt zeer traag

Pagina: 1
Acties:
  • 235 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een hagelnieuw systeem ( core 2 duo ) met en NEC ND 3570A brander.

Normaal brand je op 16 of op 8X een dvdtje binnen 10 minuten maar ik doe er soms wel een uur over.

Ik heb de firmware gechecked en die is up te date. De pc is ook nimmer uit gegaan terwijl de brander aan het branden is. Heb nimmer en spontane reboot gehad.

Wat kan nu het probleem zijn ??

ps . ik draai onder windows X64 professional

ps 2: ik heb google doorgespit , ik heb de site hier doorgespit en geen antwoord op mijn probleem kunnen vinden.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 08-10-2006 16:31 ]

Verwijderd

-Heb je iets meer specs?
-Hangt de brander aan hetzelfde IDE kanaal als de harde schijf waarvan daan je brandt?

• Rataplan_
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-12-2025
Krijg je buffer underruns? Welke DVD's gebruik je? Welke software? Hoe heb je je drive aangesloten? Iets meer info graag.

Verwijderd

Topicstarter
de harde schijf is sate en de dvdbrander is een ide dus volgens mij kan dat geen conflicten geven.

ik gebruik sony 16x dvd's

En wat bedoel je met hoe is de drive aangesloten ?

Verwijderd

PIO naar DMA ?

Verwijderd

Topicstarter
ben nu dvd aan het fikken en zie tot mijn verbazing dat alcohol aangeeft dat hij met 1 x speed brand. terwijl hij toch echt op 16 x staat. In de bios gekeken maar daar kan ik niets van PIO naar MDA zetten zover ik het kon zien.

Dit is echt zot :(

• Audi_S2
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-12-2025

Audi_S2

Jetzt BMW Fahrer :-o

Welk moederbord gebruik je? Asus P5b?

Das Schönste in einem S2, ist das Gefühl, ihn zu fahren. Specs

Verwijderd

Topicstarter
msi de power up editie. Zou het kunnen zijn dat in de bios de block modus aanstaat. die controleert de ideale snelheid van de ide hardware dacht ik.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Neem eens OM FAQ / Beleid » Mijn CD/DVD lezer/brander werkt niet goed door voor wat inzichten :)

Verwijderd

Topicstarter
en dat heb ik niet gedaan denk je ?

• LieveNiels
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-02 14:44

LieveNiels

On Fire

heb ik laatst ook gehad.. zo brand je ze in 7 minuten gaar...en dan is het zomaar ineens een uur geworden. na veel zoeken erachter gekomen dat daemon tools de dader was....wat hielp was even naar apparaat beheer gaan...en dan even je secundaire IDE-kanaal deïnstalleren (neem aan dat je brander op die zit aangesloten)..even rebooten en windows herinstalleert automatisch je IDE kanaaltje et voilá...geen vuiltje aan de lucht... en je dvd's vliegen er weer op de oude vertrouwde snelheid uit...succes ermee

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:14:
Ik zie in ieder geval geen resultaten in de topicstart, in tegenstelling tot wat volgens de Algemene gedragsregels (Netiquette) van jou wordt verwacht :)

• nhimf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-01 16:26

nhimf

Lekker belangrijk allemaal

Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 08:59:
ben nu dvd aan het fikken en zie tot mijn verbazing dat alcohol aangeeft dat hij met 1 x speed brand. terwijl hij toch echt op 16 x staat. In de bios gekeken maar daar kan ik niets van PIO naar MDA zetten zover ik het kon zien.

Dit is echt zot :(
Heb je wel een legale variant van alcohol? En zo ja heb je hem wel goed geinstalleerd en met name geregistreerd/geactiveerd/serial ingevoerd (of wat je ook moet doen daar?)
Ik weet dat een aantal brandpakketten je in de evaluatie fase wel laten branden maar op maximaal 1x speed. En volgens mij was dat ook zo bij alcohol.

Ik stink niet, ik ruik gewoon anders

Verwijderd

Topicstarter
nhimf schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 19:33:
[...]

Heb je wel een legale variant van alcohol? En zo ja heb je hem wel goed geinstalleerd en met name geregistreerd/geactiveerd/serial ingevoerd (of wat je ook moet doen daar?)
Ik weet dat een aantal brandpakketten je in de evaluatie fase wel laten branden maar op maximaal 1x speed. En volgens mij was dat ook zo bij alcohol.
ja die heb ik . maar met (ook legale ) nero heb ik het zelfde probleem.
LieveNiels schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 19:29:
heb ik laatst ook gehad.. zo brand je ze in 7 minuten gaar...en dan is het zomaar ineens een uur geworden. na veel zoeken erachter gekomen dat daemon tools de dader was....wat hielp was even naar apparaat beheer gaan...en dan even je secundaire IDE-kanaal deïnstalleren (neem aan dat je brander op die zit aangesloten)..even rebooten en windows herinstalleert automatisch je IDE kanaaltje et voilá...geen vuiltje aan de lucht... en je dvd's vliegen er weer op de oude vertrouwde snelheid uit...succes ermee
kijk hier ga ik eens mee aan de slag. IK heb een deamontools erop staan ja .

Verwijderd

Topicstarter
nop, was niet de oplossing. Vind dit een heel erg raar probleem. Een dvd fikker gaat niet zomaar van 7 min. naar 54 min brandtijd voor een dvd.

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Verwijderd schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:14:
Dan zet je dat in je topicstart... :|

Heb je überhaupt chipsetdrivers geïnstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
sorrie hoor. maar wat denk je zelf. Hij heeft het altijd goed gedaan en zo ineens doet hij het niet meer als voorheen .

en sorrie, zal de volgende keer het in een topicstart zetten.

Verwijderd

Topicstarter
(kick)

vandaag gedaan:

1. windows xp professional ( legale helemaal ) geinstalleerd
2. nieuwe dvd brander erin gestopt, de NEC 7173 labelflash dvd writer

resultaat :( bedroefend :( cdrommetje met mp3's 10 minuten brandtijd. dvd 54 minuten :( schiet mij maar in een grot. maar snap niet waarom dit niet werkt :(

pc is een core 2 xtreme. S-ata hd + ide dvdspeler die master staat.

irq's staan op auto.

gefixed :) wat was nu het probleem ?

1 defecte ide kabel. ben van rounded naar flat gegaan en brand nu weer gewoon een dvd op max speed en in een minuut of zeven klaar.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 16-10-2006 21:03 ]

Pagina: 1