Toon posts:

[Scanner] HP4670 (ex-)Gebruikers gezocht!

Pagina: 1
Acties:

• MrDummy
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-05 12:51

MrDummy

Nog steeds gek op anime...

Topicstarter
Ik wil graag weten of er nog meer mensen hier zijn die HP Scanjet 4670v gebruikt voor hun werkzaamheden. Ik doe dus even onderzoek hiernaar om beeld te krijgen wat er eigenlijk aan de hand is rond HP4670v, winkels en HP service.
Ik heb namelijk vroeger HP4670 gebruikt en ik heb veel problemen mee gehad met HP Service, waardoor ik uiteindelijk terug naar winkel bracht, zelfs voorbij garantieperiode, en volledige bedrag terug heb gekregen. Eigenlijk erg boos op HP Service. 2 jaar lang heen en weer gepraat, 1x scanner zelf vervangen en 1x voeding vervangen, maar totaal niks geholpen. HP heeft niks gefixed en heeft niet echt toegegeven dat apparaat fout is.

Nu schaf ik nog een keer HP4670 aan omdat het afgeprijsd is en in andere doos zit. Misschien wel bijgewerkte model. Het blijkt echter nog steeds om dezelfde model te gaan met vervelende scanprobleem. Er is niks verbeterd.

Het verbaast me dat HP niet alle HP4670 producten terug heeft gehaald. Er zit een scanfout in de hardware van scanner, waardoor er bij grote egale kleurvlakken min of meer zichtbaar lichte balken verschijnen (balken in scanrichting). Deze kun je moeilijk wegwerken. De balken horen daar niet thuis. Ook ontdek ik dat als te scannen vlak meer veraf van scanzijde staat, er ook focusfouten ontstaat die elkaar beetje verspringen, precies op de plaats waar lichte balken staan.
Andere merken van zeer platte scanners, zoals Canons, hebben deze kuren niet. HP Scanjet 4670 is daarmee duidelijk defective product en mag niet verkocht worden.
Gezien de scanfouten kan ik vrijwel zeker concluderen dat scankop verkeerd gemaakt is. Of preciezer: de verkeerde lens ervoor gezet. De scansensor is goed, maar optiek ervoor niet.

Totaal stomverbaasd heeft HP de scanners niet teruggeroepen. In vele winkels kun je ze gewoon kopen. Tot nu toe na vele jaren...
En er is nog geen echte patch verschenen die scanprobleem verhelpt tot nu toe.

Daarbij heb ik speciale vragen hiervoor.

Gebruiks vragen:
- Waarvoor gebruik je HP4670v vooral voor?
- Bevalt HP4670v in het algemeen je goed vanwege unieke scanmogelijkheid?
- Zijn je scans van uitstekende kwaliteit?

Service vragen:
- Wist je dat HP4670 een scanprobleem heeft?
- Heb je vanwege scanprobleem contact opgenomen met winkel of HP Service?
- Hoe reageert de winkel / HP Service op je probleem?
- Wordt je scanner snel vervangen of moet je lang wachten in onzekerheid?
- Gebruik je de scanner nu nog steeds of heb je het allang teruggebracht naar winkel?

Ik ben benieuwd naar reacties van andere gebruikers.

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Ik zal even scans toevoegen voor andere mensen die niet snappen wat er aan de hand is.
Zodat anderen ook hun reactie hierop geven. (Mensen die geen HP Scanjet 4670 gebruiken maar wel nieuwsgierig zijn om welke defect het precies gaat.)

Vergelijking gaat tussen HP Scanjet 4670 en Canon CanoScan LiDE 30. Beide zijn dus zeer platte scanners maar verschillende technieken. Beiden kunnen in elke stand gescand worden, ook op z'n kop. Klik erop voor volledige view pagina.

Test 1: groen papier
HP4670:
http://mrdummy.net/zooi/got/hp4670-3-tn.jpg
Canon:
http://mrdummy.net/zooi/got/canon-3-tn.jpg
Hier is lichte balkenpatroon te zien terwijl Canon perfecte scan toont.

Test 2: papier met horizontale balken (focus test), waar scanner aan ene kant omhoog getild wordt
HP4670:
http://mrdummy.net/zooi/got/hp4670-2-tn.jpg
Canon:
http://mrdummy.net/zooi/got/canon-2-tn.jpg
De focus van HP verloopt heel raar. Het vervaagt minder snel, maar de fout in scankop waar balken ontstaan zorgt voor verspringen van gescande beeld. Dit is voorbeeld wat absoluut niet mag bij elke scanner, het is dan meteen afgekeurd en defective product geworden.
Canons scankop doet gelukkig geen gekke dingen en vervaagt op nette manier.

We kijken snel naar focusprobleem met groen papier en dat krijgt ook deze:
http://mrdummy.net/zooi/got/hp4670-4-tn.jpg

Zoals je aan de scans kan zien, is er echt goed mis met HP Scanjet 4670 ontwerp. Vooral scankop heeft vrijwel duidelijk verkeerde optiek ervoor staan. :(

Vroeger kom ik ook achter dat er wat klachten zijn op Amerikaanse marktsites, niet zoveel, maar wel vooral van aantal ervaren gebruikers en designers. Zij ontdekken ook dat er wat mis is met de scanner.
Ik vond raar dat HP Scanjet 4670 aantal awards heeft gewonnen. Het is gewoon mislukte product, ook al is techniek prachtig. Maar HP heeft product gewoon niet goed getest en dat krijg je dit. Voor mij dus domme zet van HP om zoiets te produceren wat niet goed is!
http://mrdummy.net/zooi/got/hp4670-5.jpg
Awards die je op verkeerde been zetten. Zelfs hun experts zien de scanfouten niet.

Nu weten anderen het wat er aan de hand is. Je mag dus meereageren over HP Scanjet 4670 probleem.

Anoniem: 35978

Ik heb zelf wel eens overwogen deze scanner te kopen omdat ik het een schitterend ding vind, maar na wat te zijn gaan zoeken nav wat hints hier op GoT heb ik dat idee maar laten varen.

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Anoniem: 35978 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 21:59:
...omdat ik het een schitterend ding vind....
Ik heb deze scanner gekocht omdat het enige op de markt is die grote posters kan scannen. Ik heb hier speciale magazine waar posters eruit kunnen rollen tot meerdere A4's naast elkaar. Ook kalenders die ik mooi vind wil ik ook mee scannen. Een ideale scanner voor mij.
Ja het is prachtig apparaat, maar ik sta helemaal paf van ernstige scanfouten in HP Scanjet 4670. HP maakt er geen drukte van en dat vind ik zo raar. Ze weten dat er wat mis is, maar doen er weinig aan.

Nu ben ik gaan zoeken naar vervanger voor HP Scanjet 4670 en ik ontdek dat Canonscans bepaalde eigenschappen heeft die HP Scanjet 4670 ook bijna kunnen nadoen.

Ik ga eens mijn Canoncan LiDE 30 eens keertje modden met een raam in de bodem van de scanner. Deze scanner heeft al bewezen dat ie kan scannen op z'n kop. Met raam erbij (niet zo groot, maar genoeg om te positioneren waar je scant) maakt dat makkelijker. :)

• MrDummy

MrDummy

Topicstarter
Jammer heeft maar 1 persoon zich gemeld die interesse heeft getoond en daar hun mening op gegeven.

Wat mij betreft mogen andere gebruikers - ook mensen die nog nooit zo'n ding hebben gezien - reageren over serieuze scanafwijking van HP4670, zeer mogelijk te danken aan hun ontwerpfout in scankop. Hierdoor ontstaan er dan balkeneffect (of lamelleneffect) wat absoluut onaanvaardbaar is bij zo'n luxe scanner.

Images die meteen verneukt worden door focusfouten en balken zijn erg moeilijk te corrigeren.

Zou je review lezen zoals deze:
http://www.pcmag.com/article2/0,1759,1306984,00.asp
Image quality was very good and sharp
Dat klopt deels: met een full color foto zijn balken erg moeilijk te zien, al helemaal bijna niets bij felle scans. Pas als het minder fel is (meer zwart) en grote egale vlakken - dan pas valt de scanner door de mand. Echter zodra de scanner opgetild wordt, helpt de felle scans al niet meer omdat balken sterker zichtbaar worden en focusfouten zichtbaar worden. Scannen van boeken gaat ook niet goed. Harder drukken mag niet, want de dunne constructie van HP scanner is niet sterk en vroeg of laat komt het dan tegen scankop zodat het blokkeert... krrrrrrk.

Opmerkelijk:
http://reviews.cnet.com/H...66&cval=1084666&tag=uolst
Ja, banding probleem is gemeld. Er is gemeld dat er nieuwe driver beschikbaar zou zijn. Ik heb dus maar gekeken op hun HP drivers gedeelte. Wat bleek? Er is geen nieuwe driver online gezet. Alleen een vage patch uit 2005 die niet eens werkt bij mij. HP is lekker bezig. De review komt uit 30 maart 2005, maar in 2007 is er niks nieuws bijgedaan, ook niet eens banding probleem fix gemeld...

Dit heb ik ongeveer:
http://reviews.cnet.com/H...19&cval=1068419&tag=uolst
5x geruild (bij mij geval dus 3e scanner al) en nog niks opgelost. HP service is leuk bezig, en als ik bovenste bericht zo lees over nieuwe drivers... ik snap er niks meer van. Ze hebben na al die tijd niet eens nieuwe drivers aangeboden aan mij. Geweldig is dat. :(
Let op: 21 out of 23 users found this opinion helpful, dus er zijn mensen die last van hebben.

Deze toont banding probleem goed: http://www.lib.berkeley.e.../Library/ScannerTest.html, maar in tekst van http://www.lib.berkeley.e...ibrary/ScannerReview.html is dat niet terug te vinden.

Als ik zo nieuwe generatie Canoscan platte scanners bekijk, kan ik meteen zien dat scankop van Canon beter ontworpen is (geen banding, ook niet bij optillen te scannen afbeelding) en dus ik zou liever Canon + HP combineren voor ultieme apparaat. Een grote kans voor Canon om soortgelijk ding te maken. Bovendien is Canon direct USB powered te danken aan zuinigere scanverlichting (in feite multicolor-LED verlichting)

[Voor 3% gewijzigd door MrDummy op 09-10-2006 12:52]

Acties:
  • 0Henk 'm!

• iGadget
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 07-06 17:47

iGadget

Arnie FTW!

Hmmm... Ik dacht bij mezelf 'laat ik anno juni 2007 eens kijken of de situatie qua linux ondersteuning voor mijn sinds-het-moment-van-aanschaf-stof-happende-scanjet-4760 inmiddels al wat verbeterd is'... Google ik vervolgens op 'scanjet 4760 linux', krijg ik deze link als resultaat! Best kut om te lezen dat zelfs ALS ik die scanner ooit aan de praat krijg, ik vrijwel meteen weer teleurgesteld ga worden :(

Zo blijkt maar weer - Google before you buy... |:(

Nuff' said...

Pagina: 1

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee