Hoi, ik kreeg laatst een linkje van een vriend van me, dus ik openen, beginnen in 1 keer allerlei dingen te installeren
Als ik nu msn op start begint hij die link weer naar iedereen te sturen. Hoe kom ik hiervan af, want ik had hem ( dacht ik ) er af gegooid met AVG Free maar hij begon 5 minuten geleden weer opnieuw
Iemand die weet hoe het bestand ( de bestanden ) heet ( heten ) ? Of hoe ik het er af krijg zonder weer een andere virusscanner te kopen.
Mijn glazen bol is stuk, kun je misschien vertellen om welke bestanden/meldingen het gaat?
Laat me raden.. iets met een .TIF bestand?
Uplay: Angeloonie - Battletag: Angeloonie#2758 - Steam: Angeloonie
Dit programma draaien, en als laatste optie kan je altijd nog msn herinstalleren.
ja maar ik stuur nu dit naar iedereen: lol... wow check
http://www.sam22.com/....enz
[ Voor 38% gewijzigd door NMe op 04-10-2006 15:39 ]
Is dat met een .PIF ?
dan hier ff een paar dingen:
1 Installeer Firefox
2 Installeer(of download) een virusscanner
3 Laat de virusscanner zijn werk doen(Met de nieuwste updates)
veel sucses(en sla stap 1 niet over
daar mee haal je dat soort troep niet binnen namelijk)
Edit:
@TS: haal die link maar ff weg want er zijn hier genoeg IE gebruikers en daar instaleerd hij zich wel gelijk
1 Installeer Firefox
2 Installeer(of download) een virusscanner
3 Laat de virusscanner zijn werk doen(Met de nieuwste updates)
veel sucses(en sla stap 1 niet over
Edit:
@TS: haal die link maar ff weg want er zijn hier genoeg IE gebruikers en daar instaleerd hij zich wel gelijk
[ Voor 17% gewijzigd door Megajr op 04-10-2006 15:32 ]
Ik zat al net even te kijken of het nou een screenshot was of de link naar het bestand.
is het dit: Backdoor.MSNMaker.w ? AVG anti-spyware heeft die gevonden.
Dat je het op MSN hebt ik klote voor je maar om het nou hier ook nog te gaan verspreiden.de_harde_kern schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:31:
ja maar ik stuur nu dit naar iedereen: lol... wow check*LINK*
Ga anders ff naar een online scanner toe om op die manier ff een hele systeem scan te doen.
Scan ook nog met Spybot Search & Destroy en Windows Defender, die vinden ook nog wel wat. Er zijn trouwens wel meer topics hierover geweest, de laatste weken.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
de_harde_kern schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:31:
ja maar ik stuur nu dit naar iedereen: lol... wow check[mbr]http://www.sam22.com/....enz[/mbr]
gelukkig heb ik wel een goed werkende virusscanner.
[ Voor 10% gewijzigd door apokalypse op 04-10-2006 15:44 ]
Ja het schijnt dat hiervoor gewaarschuwd is maar daarvan heb ik niks meegekregen.
Safe mode, AVG draaien, dingen die die niet kan verwijderen zelf verwijderen en vervolgens Hitman Pro 2 draaien. Hielp bij me zusje
Leegte
Dat ga ik straks eens proberen, zit nu op ebuddy.com daar heeft hij gelukkig geen effect op
ik word helemaal gek van deze sh*t 
mijn zusje heeft hem al 3 keer gehad ik blijf bezig!
procedure:
de installeer msn
installeer virus scanner (bijv gratis AVG)
update deze en laat deze scannen
Draai hitmanpro (www.hitmanpro.nl)
installeer weer msn.
draait nu lekker
mijn zusje heeft hem al 3 keer gehad ik blijf bezig!
procedure:
de installeer msn
installeer virus scanner (bijv gratis AVG)
update deze en laat deze scannen
Draai hitmanpro (www.hitmanpro.nl)
installeer weer msn.
draait nu lekker
Coding 4 Fun!
O ja, en misschien is het verstandig om de internetverbinding te verbreken zolang de pc niet schoon is, want die trojans downloaden steeds meer troep.
Met een goede firewall merk je dit ook, omdat er onbekende programma's om internettoegang gaan vragen.
Met een goede firewall merk je dit ook, omdat er onbekende programma's om internettoegang gaan vragen.
't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.
Ik moet toch op de een of andere manier dit bijhouden
Verwijderd
Ja, dit is een nieuwe MSNMaker variant.de_harde_kern schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:57:
Maar weet er iemand of het dit is: Backdoor.MSNMaker.w ???
Dus als ik die verwijder is het als het goed is afgelopen?Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:59:
[...]
Ja, dit is een nieuwe MSNMaker variant.
Dat hoeft niet, zoals ik zei downloaden die virussen alleen maar meer virussen naar je pc. Dit zal dus waarschijnlijk niet het enige zijn dat je hebt opgelopen. Vandaar ook de tip om totdat je klaar bent met scannen de internetverbinding te verbreken.
Verwijderd
De detectie van de gedownloade bestanden is bij de meeste AVs 'twijfelachtig'.
Op het moment van schrijven is het enige bestand dat gedownload wordt door de Backdoor de betreffende IM-Worm. Dus de schade zou mee moeten vallen.
Op het moment van schrijven is het enige bestand dat gedownload wordt door de Backdoor de betreffende IM-Worm. Dus de schade zou mee moeten vallen.
Verwijderd
Niet noodzakelijk, sommige scanners zijn minder 'krachtig' in veilige modus.Arunia schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 16:09:
En altijd scannen in veilige modus.
Juist omdat zij ook niet (alle) drivers (kunnen) laden.
Btw, ipv. MSNM te reinstallen kun je, na het verwijderen van MSNMaker, msgr.exe naar msnmsgr.exe renamen. MSNMaker hernoemt namelijk msnmsgr.exe naar msgr.exe.
Met een tweede schijf ben je volgens mij beter af (of een usb case). Besmette schijf erin en dan of je tweede schijf of op een andere pc je virussen laten verwijderen. Nu is het voordeel dat je scanner optimaal werkt en je virus niet ingeladen is in de core van je systeem.
verdwaalde ict'er op elektro!
de_harde_kern:
Zou je de volgende keer eerst Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten door kunnen lezen en volgen voor je een topic opent in Beveiliging & Virussen?
Alleen een enkele virusscan is bij lange na niet genoeg inzet die we verwachten op GoT, zie Algemene gedragsregels (Netiquette) en Policy: Alle regels die op het forum gelden voor meer informatie.
Zou je de volgende keer eerst Beveiliging en Virussen - Nieuw topic starten door kunnen lezen en volgen voor je een topic opent in Beveiliging & Virussen?
Signature
Pagina: 1