Vreemde error, geen geluid meer

Pagina: 1
Acties:
  • 688 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• kleautviool
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:23
Sorry als ik in het verkeerde forum zit, maar deze leek mij het meest geschikt.

Mijn probleem:
Sinds een paar dagen krijg ik ongeveer 1 a 2 minuten nadat ik opgestart heb de volgende error:
De instructie op 0x745f2780 verwijst naar geheugen op 0x00000000. De lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.
Klik op OK om het programma te beëindigen.
Klik op annuleren om fouten op te sporen in het programma
Gevolgd door de volgende error:
In generic Host process for win32 services is een fout opgetreden en moet worden afgesloten
Als ik hierbij op OK klik, dan werkt mijn taakbalk en menustart niet meer. Ik kan dat niks meer selecteren, en als ik een programma via verkenner open gebeurt er ook niks.
Als ik op annuleren klik kan ik alles nog gewoon gebruiken, maar doet mijn geluid het niet meer, ook niet als ik oordopjes op m'n pc aansluit. (Althans het enige dat ik nog hoor is het geluidje als je een snelkoppeling opent).

Als ik dan Winamp open en een mp3 af wil spelen krijg ik deze error:
Bad DirectSound Driver. Please install proper drivers or select another device in configuration.

Error code: 88780078
Als ik dan bij apparaatbeheer naar mijn geluidskaart kijk (Creative SB Live) dan staat er dat alles goed werkt en er geen updates zijn. Op dit probleem heb ik een oplossing gevonden door naar Preferences > Plugins > Output te gaan en dan in out_ds.dll 'Primair geluidsstuurprogramma' naar 'Creative SB Live series' te verranderen. Hierdoor kan ik in Winamp weer alles afspelen, alleen de rest werkt niet.

Open ik vervolgens een videobestandje in Mediaplayer speelt hij de video gewoon af zonder geluid. Als ik dan in mediaplayer naar de eigenschappen van mijn movie kijk staat er bij de audiocodec alleen een streepje. Kijk ik vervolgens bij apparaatbeheer naar mijn audiocodecs, en vergelijk ik die met de audiocodecs op de pc van een vriend van mij, zijn ze nagenoeg hetzelfde?? Althans de 'Windows Media Audio' codec staat er gewoon tussen.
Overigens werkt het in Mediaplayer niet om 'Primair geluidsstuurprogramma' naar 'Creative SB Live series' te verranderen.

Heeft iemand een idee hoe ik dit ga fixen?
Heb al gegoogeld maar niks gevonden (Althans 1 topic op pchelpforum ofzo, maar daar moet je eerst een bestandje downloaden en ook weer eertst ff reggen enzo) Dus ik dacht plaats het hier even.

Oja, heb al een Full-system scan met norton gedaan en een full-system scan met Webroot Spysweeper, maar (op 2 kleine dingentjes in spysweeper na) niks gevonden

edit:
Het is trouwens Win XP SP2

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:18
Kijk even of [XP] Geluid stuk, maar ook niet helemaal?* je bekend voorkomt...
Ik heb namelijk identiek hetzelfde probleem momenteel :(

• Emiel1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 23-07 13:19

Emiel1984

Made in NL

Meestal help dit wel;
- Deinstalleer de drivers van de geluidskaart.
- Schakel via apparaatbeheer de kaart uit.
- Start de pc opnieuw op.
- Als het geod is krijg je nu het bericht "nieuwe hardware ondekt". Installeer de drivers weer op de pc.

Ik ga ervan uit dat het de drivers van de geluidskaart zijn gezien je meldingen. Windows helpt vaaak ook wel mee als je de (geluids)kaart in een ander slot doet. Dit is als het feite een nieuwe toewijzing en krijgt hij alle default waarden van windows terug dus is mijn ervaring.

[LTS][MTS][HTS]

• kleautviool
@Fire69, staat geen oplossing voor mijn probleem tussen. Kutgrappen dit hé? Vreemde is ook dat het bij mij zwaar spontaan gebeurde. Dan de 1 op andere dag zonder dat ik (volgens mij) aan m'n geluidsinstellingen het zitten fukken.

@emiel1984, ga ik even proberen. Zal zo de uitkomst posten.

Modbreak:Let een beetje op je taalgebruik

[ Voor 7% gewijzigd door Spider.007 op 04-10-2006 19:37 ]

• Fire69
Same here, gewoon laptop uit, laptop aan en Dag met het handje naar je geluid... :/

Probeer ook eens DirectX opnieuw te installeren, dat heeft bij mij het probleem toch voor de helft opgelost...

• kleautviool
Heb de drivers verwijderd en opnieuw geinstalleerd maar helpt ook niks.

Error blijven ook gewoon komen. Ga DirectX ook even opnieuw installeren.

edit:
Ook DirectX opnieuw installeren maakt geen verschil.

[ Voor 19% gewijzigd door kleautviool op 03-10-2006 14:37 ]

• kleautviool
Nu snap ik het dus echt niet meer.
Ineens doet mijn geluid het weer :?
Heb niks verrandert ofzo, maar werkt weer :?:? Heel vreemd

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

kleautviool schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 15:56:
Nu snap ik het dus echt niet meer.
Ineens doet mijn geluid het weer :?
Heb niks verrandert ofzo, maar werkt weer :?:? Heel vreemd
Windows is soms een beetje vreemd :) Jammer dat we nu nog niet weten wat het probleem nu was maar het is iig opgelost.

[LTS][MTS][HTS]

Verwijderd

Jammere is dat ik dus nu hetzelfde probleem heb en ik dus niet weet wat ik moet doen. Ik ga dus maar even direct X en Geluidskaart uitschakelen enzo. Maar dat werkt denk ik ook niet want ik had dit al eerder geprobeerd.. Iemand suggesties want microsoft helpdesk is echt zo @#$%@# Slecht

• kleautviool
Nou schiet mij maar lek.

Hij heeft ineens weer precies dezelfde kuren als omschreven staat in mijn topicstart.

Niemand nog een oplossing tegengekomen toevallig? Ik namelijk niet ;(

• Fire69
Ik ga deze week maar herinstalleren, een andere oplossing vind ik niet :(

Verwijderd

Ik heb ook een creative kaart en heb ook af en toe geen geluid meer. Drivers opnieuw installeren hielp wel. Maar wat je ook kan doen (wat dus bij mij ook helpt) is creative surround mixer installeren. Als het goed is zit dit bij je drivers cd. Hiermee kan je het geluid wat veranderen. Ik hoef maar even van 'rock' naar techno en ik heb weer geluid (en meteen mijn geluid weer terugzetten op 'techno'.

• kleautviool
Hmmm.. zie dat ik de surround mixer niet geinstalleerd heb. En tot overmaat van ramp ben ik ook mijn cd'tje kwijt ;(

Iemand misschien een idee waar ik de surround mixer vandaan kan halen? Van de creative site is hij niet te downloaden (lees: onvindbaar)

• kleautviool
Hmm...

Merk nu dat als ik d.m.v. windows update of vanaf de site van microsoft updates wil installeren ik 2 keer achter elkaar deze error krijg:
De instructie op 0x745f2780 verwijst naar geheugen op 0x00000000. De lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.
Klik op OK om het programma te beëindigen.
Klik op annuleren om fouten op te sporen in het programma
Maar wat kan ik hieraan doen? Want blijkbaar gaat updaten fout :?

• kleautviool
* * Bescheiden schopje * *

• Emiel1984

Emiel1984

Made in NL

Lijkt erop dat windows problemen heeft met de geheugentoewijzing. De enige oplossing is naar mijn idee een herinstallatie. Ik zou gewoon direct een totaal schone installatie doen en niet een herinstallatie aanraden ...

[LTS][MTS][HTS]

• Fire69
Heb ik ook gedaan, ik begon steeds meer problemen met vanalles te krigen :(
Pagina: 1