Sorry als ik in het verkeerde forum zit, maar deze leek mij het meest geschikt.
Mijn probleem:
Sinds een paar dagen krijg ik ongeveer 1 a 2 minuten nadat ik opgestart heb de volgende error:
Als ik op annuleren klik kan ik alles nog gewoon gebruiken, maar doet mijn geluid het niet meer, ook niet als ik oordopjes op m'n pc aansluit. (Althans het enige dat ik nog hoor is het geluidje als je een snelkoppeling opent).
Als ik dan Winamp open en een mp3 af wil spelen krijg ik deze error:
Open ik vervolgens een videobestandje in Mediaplayer speelt hij de video gewoon af zonder geluid. Als ik dan in mediaplayer naar de eigenschappen van mijn movie kijk staat er bij de audiocodec alleen een streepje. Kijk ik vervolgens bij apparaatbeheer naar mijn audiocodecs, en vergelijk ik die met de audiocodecs op de pc van een vriend van mij, zijn ze nagenoeg hetzelfde?? Althans de 'Windows Media Audio' codec staat er gewoon tussen.
Overigens werkt het in Mediaplayer niet om 'Primair geluidsstuurprogramma' naar 'Creative SB Live series' te verranderen.
Heeft iemand een idee hoe ik dit ga fixen?
Heb al gegoogeld maar niks gevonden (Althans 1 topic op pchelpforum ofzo, maar daar moet je eerst een bestandje downloaden en ook weer eertst ff reggen enzo) Dus ik dacht plaats het hier even.
Oja, heb al een Full-system scan met norton gedaan en een full-system scan met Webroot Spysweeper, maar (op 2 kleine dingentjes in spysweeper na) niks gevonden
edit:
Het is trouwens Win XP SP2
Mijn probleem:
Sinds een paar dagen krijg ik ongeveer 1 a 2 minuten nadat ik opgestart heb de volgende error:
Gevolgd door de volgende error:De instructie op 0x745f2780 verwijst naar geheugen op 0x00000000. De lees- of schrijfbewerking ("read") op het geheugen is mislukt.
Klik op OK om het programma te beëindigen.
Klik op annuleren om fouten op te sporen in het programma
Als ik hierbij op OK klik, dan werkt mijn taakbalk en menustart niet meer. Ik kan dat niks meer selecteren, en als ik een programma via verkenner open gebeurt er ook niks.In generic Host process for win32 services is een fout opgetreden en moet worden afgesloten
Als ik op annuleren klik kan ik alles nog gewoon gebruiken, maar doet mijn geluid het niet meer, ook niet als ik oordopjes op m'n pc aansluit. (Althans het enige dat ik nog hoor is het geluidje als je een snelkoppeling opent).
Als ik dan Winamp open en een mp3 af wil spelen krijg ik deze error:
Als ik dan bij apparaatbeheer naar mijn geluidskaart kijk (Creative SB Live) dan staat er dat alles goed werkt en er geen updates zijn. Op dit probleem heb ik een oplossing gevonden door naar Preferences > Plugins > Output te gaan en dan in out_ds.dll 'Primair geluidsstuurprogramma' naar 'Creative SB Live series' te verranderen. Hierdoor kan ik in Winamp weer alles afspelen, alleen de rest werkt niet.Bad DirectSound Driver. Please install proper drivers or select another device in configuration.
Error code: 88780078
Open ik vervolgens een videobestandje in Mediaplayer speelt hij de video gewoon af zonder geluid. Als ik dan in mediaplayer naar de eigenschappen van mijn movie kijk staat er bij de audiocodec alleen een streepje. Kijk ik vervolgens bij apparaatbeheer naar mijn audiocodecs, en vergelijk ik die met de audiocodecs op de pc van een vriend van mij, zijn ze nagenoeg hetzelfde?? Althans de 'Windows Media Audio' codec staat er gewoon tussen.
Overigens werkt het in Mediaplayer niet om 'Primair geluidsstuurprogramma' naar 'Creative SB Live series' te verranderen.
Heeft iemand een idee hoe ik dit ga fixen?
Heb al gegoogeld maar niks gevonden (Althans 1 topic op pchelpforum ofzo, maar daar moet je eerst een bestandje downloaden en ook weer eertst ff reggen enzo) Dus ik dacht plaats het hier even.
Oja, heb al een Full-system scan met norton gedaan en een full-system scan met Webroot Spysweeper, maar (op 2 kleine dingentjes in spysweeper na) niks gevonden
edit:
Het is trouwens Win XP SP2