Hey,
Ik zit met een vreemd probleempje. Met geluid doet het niet meer helemaal.
Eergisteren merkte ik dat mijn volume-icoontje weg was uit de tray.
In controlpanel staat het nochtans gewoon aan. Een keer uit en aan gezet, geen verschil.
Toen ik herstartte (verhelpt wel eens een windowsprobleem
), viel het me op dat ik geen opstart-geluidje meer had.
Terug in controlpanel gekeken bij de soundthemes, daar stond alles nog juist, maar ik kon wel geen geluidje meer 'previewen'
Toen maar even Winamp gestart om te zien wat die zei. Daar kreeg ik dus een error dat er geen Directsound drivers geinstalleerd waren...
Toen heb ik DirectX maar een opnieuw erop gegooid.
Na reboot nog steeds geen opstart-geluid, maar Winamp deed het nu wel.
Als ik in de settings van Winamp bij Output ga kijken, heb ik dus wel bij de DirectSound-plugin 2 dingen staan: Primary Sound Driver en SoundMax Digital
Als ik bij de waveout-plugin kijk, staan er ook 2 dingen: &&|||"" of zoiets, en SoundMax Digital.
Ik heb nu maar eens de SoundMax-drivers erafgegooid en opnieuw geinstalleerd, maar het blijft hetzelfde.
Iemand enig idee?
Ik zit met een vreemd probleempje. Met geluid doet het niet meer helemaal.
Eergisteren merkte ik dat mijn volume-icoontje weg was uit de tray.
In controlpanel staat het nochtans gewoon aan. Een keer uit en aan gezet, geen verschil.
Toen ik herstartte (verhelpt wel eens een windowsprobleem
Terug in controlpanel gekeken bij de soundthemes, daar stond alles nog juist, maar ik kon wel geen geluidje meer 'previewen'
Toen maar even Winamp gestart om te zien wat die zei. Daar kreeg ik dus een error dat er geen Directsound drivers geinstalleerd waren...
Toen heb ik DirectX maar een opnieuw erop gegooid.
Na reboot nog steeds geen opstart-geluid, maar Winamp deed het nu wel.
Als ik in de settings van Winamp bij Output ga kijken, heb ik dus wel bij de DirectSound-plugin 2 dingen staan: Primary Sound Driver en SoundMax Digital
Als ik bij de waveout-plugin kijk, staan er ook 2 dingen: &&|||"" of zoiets, en SoundMax Digital.
Ik heb nu maar eens de SoundMax-drivers erafgegooid en opnieuw geinstalleerd, maar het blijft hetzelfde.
Iemand enig idee?