[XP] Geluid stuk, maar ook niet helemaal?*

Pagina: 1
Acties:

• Fire69
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:35
Hey,

Ik zit met een vreemd probleempje. Met geluid doet het niet meer helemaal. :/
Eergisteren merkte ik dat mijn volume-icoontje weg was uit de tray.
In controlpanel staat het nochtans gewoon aan. Een keer uit en aan gezet, geen verschil.
Toen ik herstartte (verhelpt wel eens een windowsprobleem :) ), viel het me op dat ik geen opstart-geluidje meer had.
Terug in controlpanel gekeken bij de soundthemes, daar stond alles nog juist, maar ik kon wel geen geluidje meer 'previewen' :?
Toen maar even Winamp gestart om te zien wat die zei. Daar kreeg ik dus een error dat er geen Directsound drivers geinstalleerd waren...
Toen heb ik DirectX maar een opnieuw erop gegooid.
Na reboot nog steeds geen opstart-geluid, maar Winamp deed het nu wel.
Als ik in de settings van Winamp bij Output ga kijken, heb ik dus wel bij de DirectSound-plugin 2 dingen staan: Primary Sound Driver en SoundMax Digital
Als ik bij de waveout-plugin kijk, staan er ook 2 dingen: &&|||"" of zoiets, en SoundMax Digital.
Ik heb nu maar eens de SoundMax-drivers erafgegooid en opnieuw geinstalleerd, maar het blijft hetzelfde. :'(

Iemand enig idee? :?

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-03 07:24
Wat bij mij wel eens gebeurde is dat de volumeknoppen ineens allemaal naar beneden stonden. En waarom? geen idee. Maar "Soundmax-drivers" klinkt als een onboard geluidskaart. Wellicht moet je even de cd-rom van het moederbord er dan bijpakken.

Of koop anders een Soundblaster Live...., die zijn tegenwoordig ook niet zo duur meer, en je hebt een fatsoenlijke kaart. :)

Mijn YouTube Channel

• Fire69
Het volume kan ik enkel nog veranderen in de sound-applet in control panel, maar het staat gewoon volledig open.
In Winamp of BSPlayer heb ik gewoon geluid, zolang ik maar als device DirectSound kies. :/
Het is een HP laptop, ik heb de laatste drivers van hun site geinstalleerd staan. Een SB of zo installeren is dus ook geen optie, 't is trouwens eentje van mijn werk :)

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Welke Windows gaat het hier eigenlijk over?

• Fire69
Oh juist, het is een WinXP Pro SP2.

Sowwy :*

• Fire69
Niemand? Ik weet het echt niet meer. :/
Zit nu gezellig Winamp te luisteren, maar bvb. YouTube of zo gaat dus niet hé. :'(

En 't is zo stom om daarvoor te herinstalleren...

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-03 11:47
Ik weet niet helemaal zeker of codecs ook met geluid te maken heeft, maar probeer dat eens. Weet niet of codecs alleen voor beeld is, maar mss ook voor geluid?

• Fire69
Enige codec die ik installeer is ffdshow, want al die andere codec-packs geven toch maar problemen.
Maar zal't effe proberen, zover had ik nog niet gedacht. :)

[edit]
Dat was het dus niet :/

[ Voor 9% gewijzigd door Fire69 op 28-09-2006 16:14 ]

• Snowwie
Fire69 schreef op dinsdag 26 september 2006 @ 06:12:
't is trouwens eentje van mijn werk :)
Op je werk heb je geen geluid nodig :P

Maar als het één van je werk is kun je het apparaat niet even meenemen naar de systeembeheerder?

Mijn YouTube Channel

• Fire69
Ik ben één van de systeembeheerders :X

Daarom dat ik hem liever niet herinstalleer voor zoiets doms, het geautomatiseerd systeem hier duurt uuuren :/
(en dan moet ik al mijn extra soft er nog bijgooien daarna :) )

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Is het geen hardwareconflict, of staat het ding misschien disabled?
Afbeeldingslocatie: http://i10.tinypic.com/34oy5ok.png

500 "The server made a boo boo"

• Fire69
Nope, geen conflicten.
Ding staat volledig enabled. Ik heb ook gewoon geluid in programma's die Directsound gebruiken. :(

• Snowwie
Het is zo maar een gedachte maar misschien moet je eens nieuwere drivers gebruiken?

Mijn YouTube Channel

• Fire69
Da's het eerste wat ik geprobeerd hebt. Eerst bij Soundmax gekeken, maar die sturen je naar de fabrikant van je laptop. Dus bij HP maar de driver afgehaald.
Maar heb is gewoon van de ene dag op de andere "halvelings" gestopt met werken. Dus die oudere drivers ging ook perfect.

Ik weet het echt niet meer hoor...

• Vaan Banaan
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Vaan Banaan

Heeft ook Apache ontdekt

Bij mij staat C:\Program Files\Analog Devices\SoundMAX\DrvLsnr.exe in de lijst bij de Opstarten tab van msconfig. Misschien dat je daar iets mee kunt. (Staat in HKLM/Software/Microsoft/Windows/CurrentVersion/Run)
Misschien een ad-aware prog wat na een update iets te fanatiek bezig is geweest?

500 "The server made a boo boo"

• Fire69
Leuk, ik heb helemaal geen C:\Program Files\Analog Devices 8)7
Zal ik eerst maar eens gaan kijken of dat de bedoeling is :)

Spyware-cleaner had ik tot hiertoe niet staan, dus dat kan het niet zijn.

• Fire69
Ik heb nu de drivers nog maar eens geinstalleerd. Nu heb ik tenmiste toch al die folder staan.
Maar... nog steeds problemen. :(
Geen mixer-icoontje in de systemtray.
Ik heb nu wel al geluid in PowerDVD, dat was hiervoor niet.
DirectSound kan ik nog steeds gebruiken, maar als ik in WinAmp de waveOut-plugin gebruik, krijg ik "a device id has been used that is out of range for your system"

Ik heb nu ook gezien dat de hardware-buttons van mijn laptop voor Mute, Volume Up en Down het niet meer doen. En de microfoon doet het ook niet. :'(

Iemand enig idee hoe ik in de registry één en ander kan checken over geinstalleerde drivers en zo? :?
Pagina: 1