Toon posts:

HD loopt gewoon leeg

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi all,

Misschien dat jullie mij hier me kunnen helpen.. Ik ben echt spoor bijster. Ik heb hier naast me een 2de pc staan die ik aan het tweaken ben voor een vriend.

Nu is het problem dat iedere keer als ik de computer opnieuw opstart de HD steeds minder word.
Bijv. Voor de reboot heb ik 10gig en na de reboot nog maar 9.50gig over.

Wat kan hier de oorzaak van zijn is dat ouderdom of zijn er andere mogelijkheden?

Things to know:
Computer is erges in de 2 jaar oud
Staat momenteel niet op internet (heeft er wel op gezeten)
Alle onderdelen die er in zitten zijn even oud als de computer zelf.. Dus ik heb er geen spullen bij gezet.

Ik hoop dat jullie mij hier mee kunnen helpen want als did zo door gaat heb deze computer helemaal geen schrijf ruimte meer.

Thx in advance :)

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Heb je het nou over de grootte van de schijf die kleiner wordt, of de beschikbare ruimte?

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• Mint
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 15:16
Specs?

Wat de bovenbuurman al zegt, gaat het om de totale schijfruimte, of om de beschikbare ruimte?

Als het om de beschikbare ruimte gaat, kun je eens proberen om alle tijdelijke bestanden weg te gooien.

Verwijderd

Topicstarter
Gaat om de beschikbare ruimte (sorry vergeten te vermelden)

• MegaTronics
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 03-12-2021

MegaTronics

Chef WiFi Kabels

klinkt als dat je harde schijf vol loopt en niet leeg :+

zonder gekheid, staat er niet ergens een programma als een gek te loggen bij het opstarten?

Vroeger, toen de Batavieren nog met zijn vijven waren.

Verwijderd

Waar staat de pc nu op?

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Misschien komt het doordat systeemherstel aan staat, dat vreet echt schijfruimte. Welk OS draai je op die bak?

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20:48

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Je bent hem aan het tweaken / installeren? Dikke kans dat je dan een aantak registerwaardes veranderd. Als je in XP systeemherstel nog aan hebt staan pakt ie iedere keer een stuk van je harddisk om een snapshot te maken. Zet dat maar eens uit, schiet een stuk op denk ik.
O, en zorg aub dat je IE cahce maar 20 mb is ipv 10% van de harddisk (wat standaard is :X ). ANdere tip: 1 prullenbak voor de hele PC ipv per disk afzonderlijk, en percentage op 1% ipv de standaard 10.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18:45

Standeman

Prutser 1e klasse

2 jaar oud met een 10GB harde schijf? Lijkt me stug, aangezien er volgens mij geen HD's van 10 GB werden verkocht (eerder in de range van 40-120GB).

Wat meer specificaties zouden handig zijn (merk, type HD, OS, etc).

Verder kunnen het dus logbestanden zijn die aangemaakt worden of bijv. malware dat op de PC is geinstalleerd.

Overigens zijn bad sectors ook een optie, maar dat had je wel gemerkt qua stabiliteit (denk ik)

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Verwijderd

Topicstarter
Heb geen flauw idee ik zie niets abnormaals in de procossen staan bij ctrl + alt + delete

Meeste dingen heb ik opgeschreven qua programma's die ik standard aan heb staan door installatie zoals onder andere virus scanners en dergelijke.

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Zet alle bestanden en hun schijfgebruik eens op een rijtje (zoeken, *.*, sorteren op grootte).

• CBass
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-12-2022
Misschien is het eens handig om uit te zoeken welke directory groter wordt. Dan kun je misschien al wel nagaan welk programma ervoor verantwoordelijk is.

Verwijderd

Topicstarter
Extra info..

Ik draai window xp op de computer
Tis een P3 500mhz. (tis alleen voor internet gebruik)
Die windows zat er al op. ik heb niet erop gezet.
Merk hd kan ik helaas niet lezen is te vervaagd.

• Cardinal
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 21:41
Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 14:06:
Ik draai window xp op de computer
Tis een P3 500mhz. (tis alleen voor internet gebruik)
Dat is minimaal 1999, dus maak van de twee jaar maar 7 jaar. Tijd gaat hard, of hij is tweede hands gekocht. Ik denk dat je toch maar eens de optie moet aanvinken om verborgen bestanden weer te geven. Denk dat het heeft te maken met een pagefile die steeds groter wordt.

[ Voor 20% gewijzigd door Cardinal op 03-10-2006 14:10 ]

Verwijderd

Dowload SpaceMonger [Freeware] http://www.sixty-five.cc/sm/v1x.php

Kijk of een blok steeds groter wordt. Daar zit je ruimtevreter waarschijnlijk. System Restore is een goede kandidaat.

Verwijderd

Download en installeer Ccleaner eens. Het is te downloaden op www.ccleaner.com. Als je alleen al Windows hebt geinstalleerd vanaf de cd, en daarna direct de updates download van Microsoft, heb je al 1,5GB aan tijdelijke files. Dit is nog zonder dat je iets anders hebt geinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Pc is inderdaad tweede hands gekocht. Maar voordat ie gekocht was helemaal opnieuw geinstalleerd.

Heb nu zoals The eagle zei systeem herstel uitzetten en de Prullenbak op 1% gedaan.

• stefan001
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 21-01 16:26
Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 14:14:
Heb nu zoals The eagle zei systeem herstel uitzetten en de Prullenbak op 1% gedaan.
Hey ik was eerst! :P

Verwijderd

Topicstarter
Ochjah... verrek je heb gelijk... sorry stefan001
Zijn er nog meer dingen die ik nog kan na checken? Ik hoor ze graag.
Maar eigelijk hoop ik dat het nu opgelost is :)

• The Eagle

The Eagle

offtopic:
XP is vooralsnog het enige windows-based OS dat systeemherstel kent. En ik was uitgebreider in mijn toelichting :P

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• doeternietoe
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 26-02 20:09
Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 14:14:
Pc is inderdaad tweede hands gekocht. Maar voordat ie gekocht was helemaal opnieuw geinstalleerd.

En toen? opgelost?

Verwijderd

The Eagle schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 15:05:
[...]
offtopic:
XP is vooralsnog het enige windows-based OS dat systeemherstel kent. En ik was uitgebreider in mijn toelichting :P
offtopic:
volgens mij had ME ook al systeemherstel

• Saturnus
  • Registratie: Februari 2005
  • Niet online
Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 15:09:
[...]

offtopic:
volgens mij had ME ook al systeemherstel
offtopic:
Inderdaad, alleen werkte dat pas goed na een windows update.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 19:59

DropjesLover

Dit dus ->

misschien een harde schijf waar clusters van onbruikbaar worden? dan is je hd langzaam dood aan het gaan, en worden bij elke reboor meer stukjes van de hd onbruikbaar... ook een keer gehad met een hd van1,5 jaar :X

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• The Eagle

The Eagle

offtopic:
We gaan nu wel erg offtopic :P
Aldusch :?

• b..RAM
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 18:20
Lijkt erop dat bootvis het opstarten aan het tracen is oid.. kijk anders ff bij windows/system32/logfiles/wmi oid daar zou een bestand trace.log in kunnen zitten dat steeds groter wordt bij elke herstart :)

• R.E.
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:29
What about page file?

Kan de page file niet vollopen en daardoor meer ruimte opsnoepen? Bij weinig geheugen gebeurt dit nogal snel....

Vette shit!

Verwijderd

Topicstarter
The Eagle schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 15:19:
offtopic:
We gaan nu wel erg offtopic :P

[...]

Aldusch :?
Tot nu wel.. Ik hoop dat het zo blijft.. Sorry voor mijn late reactie maar ik had het nogal druk :O
Pagina: 1