Aannames zijn fataal.
Verwijderd
Idd mijn 850, en die is al niet de meest zuinige, verbruikt minder dan een of andere SUV uit 2008. Of evenveel dan een S80. Mij kun je niet wijs maken dat moderne auto;s opeens zoveel zuiniger zijn. Behalve als je het gaat vergelijken met de jaren 70 of 80Metro2002 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:05:
[...]
Denk alleen voor de industrie
Milieu? wat denk je dat een auto aan energie kost om te produceren? En om nou te zeggen dat bv een auto van 1994 vreselijk veel meer verbruikt dan een auto van 2006 lijkt me ook wat ver gaan.
Mijn 10 jaar oude auto verbruikt minder brandstof dan de spiksplinternieuw (maar vol met allemaal energievretende handigheidjes) auto van mijn ouders.
Mijn auto heeft er overigens 220.000km op staan op benzine en vertoont nog niet echt tekenen van ouderdom dus waarom een goede auto naar de sloop brengen? dat is pas slecht voor het milieu.
Kreeg de indruk dat de naald nu wel óp en niet ónder de 80 werdt gehouden.
May the Force be with you
Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Verwijderd
Misschien tijd om je bandenspanning te controleren? Of er zitten geen standaard banden meer om. Anyway, je hebt dan waarschijnlijk ook een stuk meer kilometers op de teller staan dan dat die auto echt heeft afgelegd.HaaZ schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 16:43:
Mn teller wijkt behoorlijk af van wat mn GPS zegt. Als ik de teller op 95 heb, rijdt ik 86 echte kilometers. Daar gaat 3 km correctie vanaf, blijft 83 over en zal ik geen boete krijgen
De afstandsteller heeft overigens geen afwijking, althans, minimaal.
Zal wel zo horen allemaal
Watch reality into the eyes. Dare to face it, walk towards it, through it and be curious to see what's behind it - HaaZ
Ook niet eerlijk voor mensen met een auto die niet aan de modernste emissiestandaarden voldoet waar ze misschien 1000km per jaar in rijden terwijl andere 15.000 per jaar rijden die dezelfde wegenbelasting betalen maar veel meer vervuilenFemme schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 14:05:
Een belasting op vermogen is ook niet eerlijk. Een eenvoudig en eerlijk systeem om milieubelastingen te heffen is door middel van accijnzen op brandstof, eventueel gecombineerd met een verhoogde wegenbelasting voor auto's die niet voldoen aan de modernste emissiestandaarden.
Funest voor werkgelegenheid? Aan oudere auto's moet meer gerepareerd worden en de fabrieken waar de auto's vandaan komen hebben minder mensen nodig omdat er minder auto's verkocht worden wanneer auto's langer blijven rijden. Voordeel voor werkgelegenheid in NL, nadelig voor buitenland. Denk dat de binnenlandse economie belangrijker wordt gevondenChevy454 schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 20:58:
[...]
De meeste wagens welke 150k erop hebben staan zijn 8 jaar oud. Dat is een mooie tijd om de wagen te vervangen. Een wagen moet immers geen 20 jaar meegaan, dat is namelijk funest voor de industrie, milieu, werkgelegenheid en vooruitgang.
[ Voor 30% gewijzigd door Stropdas op 05-10-2006 19:43 ]
Honda VFR800fi '99 | Volvo S60 '04
welnee....MAX3400 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 11:14:
[...]
Sterker nog; de laatste S-klasse is zelfs zuiniger dan de zogenaamde milieu-vriendelijke Prius bij snelheden tussen de 76 en 143 km/h i.c.m. "het nieuwe rijden".
Schoner
niet zuiniger
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
Schoner & zuiniger... Zoals ik al aangaf; een Prius zuipt echt wel meer en stoot meer uit dan de S-klasse ervanuitgaande dat je netjes op tijd opschakelt enzo.
Mijn advertenties!!! | Mijn antwoorden zijn vaak niet snowflake-proof
verbruik binnen beb. kom 5,0 l/100km
verbruik buiten beb. kom 4,2 l/100km
verbruik gecombineerd 4,3 l/100km
de laagste waarden die ik tegenkom bij de S klasse:
S350 (instapmodel)
verbruik binnen beb. kom 14,5 l/100km
verbruik buiten beb. kom 7,7 l/100km
verbruik gecombineerd 10,1 l/100km
S500 4matic prestige
verbruik binnen beb. kom 18,1 l/100km
verbruik buiten beb. kom 8,9 l/100km
verbruik gecombineerd 12,2 l/100km
S320 cdi
verbruik binnen beb. kom 11,6 l/100km
verbruik buiten beb. kom 6,4 l/100km
verbruik gecombineerd 8,3 l/100km
S320 cdi prestige plus
verbruik binnen beb. kom 11,7 l/100km
verbruik buiten beb. kom 6,5 l/100km
verbruik gecombineerd 8,4 l/100km
Ik doe niet aan bijgeloof. Dat brengt ongeluk.
"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan