ASUS V9999 --> X1900 XTX = doen?

Pagina: 1
Acties:

• nudie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02-02-2025
Gegroet!

Ik sta dus op het punt om:
Sapphire Radeon X1900 XTX 512MB DDR3, € 345.95,
aan te schaffen daar ik op dit moment over dit systeempje beschik:
Asrock Skt 939 Dual-Sata II
AMD Athlon 64 X2 3800+ Dual Core (@2.2ghz)
2x Kingston 1GB DDR PC3200 CL3 ValueRAM (KVR400X64C3A/1G)
Maxtor 250GB SATA II 7200RPM 16MB
NVIDIA GForce V9999 GE 256mb AGP 8x
Zal dit een substantieel verschil leveren? Wat mijn geld waard is dus, daar ik hevig zit te twijfelen tussen of nu kopen, of wachten op een nieuwe generatie (DX10) kaarten etc etc.. Dat zijn natuurlijk standaard twijfels, het geld heb ik wel maar de vraag is of het verstandig is.

Iemand een tip/advies over wat ik het beste kan doen? De benchmarks/reviews liegen er niet om van de 1900xtx maar ik kan nergens een site vinden waar je echt alle videokaarten met elkaar kan vergelijken, maar als je logisch nadenkt is dat natuurlijk onmogelijk aangezien de test systemen ook veranderen. Vandaar deze topic :)

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:48

Outerspace

Admin General Chat
Iemand een tip/advies over wat ik het beste kan doen? De benchmarks/reviews liegen er niet om van de 1900xtx maar ik kan nergens een site vinden waar je echt alle videokaarten met elkaar kan vergelijken, maar als je logisch nadenkt is dat natuurlijk onmogelijk aangezien de test systemen ook veranderen. Vandaar deze topic
Op www.tomshardware.com kan je wel heel veel reviews vinden. Denk wel dat je een stuk vooruit gaat, ten eerste is hij nieuwer en ten tweede is hij PCI-E ;) Overigens zou ik niet wachten voor een DX10 kaart, daar heb je denk ik een te langzaam systeem voor (ten tijde als de DX10 kaarten op de markt zijn ;)).

Wauw, een sig!

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Dat de reviews en benchmarks er niet om liegen klopt, en dat je de V9999 er niet tussen ziet staan komt waarschijnlijk omdat dit alweer een oude kaart is. Als je het geld hebt: DOEN! En koop er ook meteen een leuker moederbord bij :) AssRock past niet echt mooi in het rijtje van X2, Kingston en X1900XTX IMHO

• nudie
Outerspace schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:26:
[...]

Op www.tomshardware.com kan je wel heel veel reviews vinden. Denk wel dat je een stuk vooruit gaat, ten eerste is hij nieuwer en ten tweede is hij PCI-E ;) Overigens zou ik niet wachten voor een DX10 kaart, daar heb je denk ik een te langzaam systeem voor (ten tijde als de DX10 kaarten op de markt zijn ;)).
Achja zo zal het altijd gaan :D
Ik heb idd de reviews van beide kaarten bekeken en daaruit blijkt idd gewoon dat de 1900xtx gewoon een van de sterkste is. Echter heb ik op zich helemaal geen slechte kaart maar ik heb gewoon iemand nodig die de knoop doorhakt of die me uit mn droom helpt :}
Gamo schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:26:
Dat de reviews en benchmarks er niet om liegen klopt, en dat je de V9999 er niet tussen ziet staan komt waarschijnlijk omdat dit alweer een oude kaart is. Als je het geld hebt: DOEN! En koop er ook meteen een leuker moederbord bij :) AssRock past niet echt mooi in het rijtje van X2, Kingston en X1900XTX IMHO
Ik heb de Asrock een tijd geleden gekocht vanwege het feit dat hij AGP8x had en PCI-E zodat ik niet een nieuwe mobo hoefde te kopen als ik overschakelde naar PCI-E. En hij zit nu al zo mooi in mn kast die ga ik er niet meer uitpeuteren. Daarnaast zal dat geen effect hebben op mn prestaties (gering)

[ Voor 32% gewijzigd door nudie op 03-10-2006 11:29 ]

• h8bal
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22-07 14:15
Persoonlijk zou ik het niet doen.
Je moet zowiezo een ander moederbord (van AGP ga je nu naar PCI-E), en dat terwijl alles tegenwoordig naar AM2 "ge-evolueerd" is en je ineens weer met DDR2 zit.

Ik zou gewoon nog een tijdje met die bak doen, oftewel in z'n geheel verkopen en een nieuw pc'tje aanschaffen.

EDIT: Ach zo die Asrock heeft beiden. Dan valt m'n opmerking weg (ik was ondertussen al aan het typen :p)

[ Voor 15% gewijzigd door h8bal op 03-10-2006 11:41 ]

• KhaZ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14:51
h8bal schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:32:
Je moet zowiezo een ander moederbord (van AGP ga je nu naar PCI-E), en dat terwijl alles tegenwoordig naar AM2 "ge-evolueerd" is en je ineens weer met DDR2 zit.
Ik zou gewoon nog een tijdje met die bak doen, oftewel in z'n geheel verkopen en een nieuw pc'tje aanschaffen.
Lees zijn post hierboven nog eens.

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

Die kaart past beter in een ander systeem inderdaad. Doorsparen voor een Core 2 Duo, DDR2, Moederbord en je andere systeem verkopen?

• nudie
De Asrock heeft AGP EN PCI-E 16x aansluiting, dat was de reden dat ik hem kocht toen ik een nieuwe proc+geheugen kocht een paar maanden geleden, omdat ik toen het geld niet had voor een PCI-E kaart kocht ik dus zo'n hybrid mobo. En het geheugen wat ik heb is splinternieuw en snel genoeg dus daar maak ik me geen zorgen over
Gamo schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:34:
[...]

Die kaart past beter in een ander systeem inderdaad. Doorsparen voor een Core 2 Duo, DDR2, Moederbord en je andere systeem verkopen?
:'(
Wat is er mis met de X2?

[ Voor 22% gewijzigd door nudie op 03-10-2006 11:40 ]

Verwijderd

ik zou ut doen als je ut geld hebt, het is zkr een goeie kaart en het lijkt me sterk dat je mobo een bottleneck word, zelf heb ik dual-vsta (dus ongeveer hetzelfde alleen staat er vista premium blabla op) en ik vind het een geweldig mobo

• Outerspace
  • Laatst online: 13:48

Outerspace

Admin General Chat
Op zich vrij weinig, alleen de Socket 939 is een uitstervend ras ;)

Wauw, een sig!

• nero355
  • Laatst online: 10-07 17:18

nero355

ph34r my [WCG] Cows :P

Helemaal niks : Die gasten hierboven zeuren teveel ;)

Als je het geld ervoor over hebt gewoon kopen en genieten zou ik zeggen !!

|| Stem op mooiere Topic Search linkjes! :) " || Pi-Hole : Geen advertenties meer voor je hele netwerk! >:) ||

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 11:44
Outerspace schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:48:
[...]

Op zich vrij weinig, alleen de Socket 939 is een uitstervend ras ;)
maar om de kosten te drukken kan je wel je geheugen meenemen O-) scheelt je een hele hoop vooral in deze tijd waarop de geheugen prijzen ech TE extreem zijn |:(

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

• Steffy
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 30-07 07:35

Steffy

Ayreonaut

Gamo schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:26:
Dat is echt weer een waardeloos advies, zeg dan gewoon niks. De Asrock Dual SATA 2 is echt een heel mooi moederbord en 1 van de betere voor S939. Het doet niet onder aan de Nforce 4. OCen is geweldig en ding is super stabiel. Ik had in mijn normale PC eerste het zelfde mobo, nu een NF4 bordje vanwege de SLI maar het OCen haald het niet bij de Asrock.

Zeker voor asrock gaan, meer dan zijn geld waard. _/-\o_

Maar ja, voor de nieuwe Socket gaan kan een betere keuze zijn maar als je het toch budget wilt houden en voor S939 gaat is de Asrock de beste keuze.

[ Voor 8% gewijzigd door Steffy op 03-10-2006 11:55 ]

• mad_max234
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-12-2025

mad_max234

AMD Athlon II M320

Outerspace schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:26:
[...]
Overigens zou ik niet wachten voor een DX10 kaart, daar heb je denk ik een te langzaam systeem voor (ten tijde als de DX10 kaarten op de markt zijn ;)).
Over 1 dikke maand komt de eerste DX10 kaart dus dat zou wel meevallen :+ , maar de game laten nog wel iets langer opzich wachten. (Crysis is denk ik de eerste)

• nudie
Gezien het feit dat ik mijn oude kaart voor iets van ~100 euro nog kan verkopen wordt het allemaal een stuk interessanter en ga ik denk ik toch maar even de portemonnee trekken :P

Bedankt voor al het advies, zoals altijd begon ik met 2~ vragen over mijn gfx kaart zelf en eindigde ik in twijfel over mijn gehele systeem maar ik ben zeer blij met mn Asrock mobo, en de X2 is een top processor, dat samen met een leuke hoeveelheid snel geheugen ben ik toch wel erg blij met mn systeem.

En hopelijk zal ik een behoorlijk grafische boost krijgen na het plaatsen van mijn nieuwe praaltje :)

Iemand enig idee aan wat voor % performance ik hierop ga winnen?

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 23-07 14:22

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

mad_max234 schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:58:
[...]

Over 1 dikke maand komt de eerste DX10 kaart dus dat zou wel meevallen :+ , maar de game laten nog wel iets langer opzich wachten. (Crysis is denk ik de eerste)
Waarom wachten op een dx10 kaart en games? De eerste kaarten zijn ook nog eens onbetaalbaar. Ik zou gewoon een DX9 kaart kopen. Niemand horen klagen met een DX8 kaart toen DX9 kwam. De klachten kwamen pas veel later, maar op een gegeven moment houdt het ook een keer op. Overigens is DX10 nou ook weer niet zo vernieuwend.

Als je het geld hebt: DOEN! Gaat je een hele mooie performanceboost geven en kan je een hoop eyecandy aanzetten tijdens het gamen.

[ Voor 9% gewijzigd door Hann1BaL op 03-10-2006 12:21 ]

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Ach, je hebtje V9999 nu toch al te koop gezet zie ik ;)

• nudie
Exorcist schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 12:27:
Ach, je hebtje V9999 nu toch al te koop gezet zie ik ;)
Ik laat er geen gras over groeien :)
Pagina: 1