Toon posts:

Voltage probleem E6600

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Op mijn nieuwe systeem komt SiSoft Sandra met een melding aanzetten waar ik niet zo blij mee ben.

Warning W236 - Processor core voltage (Vcore) is higher than rated maximum. Unless the reported value is incorrect or the processor is a different type that is not correctly detected, the voltage is higher than it should be. If you’re over-clocking the processor you may have pushed too far.

Nu staat mijn moederbord op de fabrieksinstellingen, dus ik begrijp niet helemaal wat ik er van moet denken. Systeem draaid verder stabiel.

Asus P5B mobo
Core 2 Duo E6600

Processor zit op 51 graden, moederbord op 34.

Is er reden dat ik me druk moet maken om deze melding of is er niets aan de hand?

Alvast bedankt.

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 12:17
Kijk eens met een ander programma wat je VCore is en vergelijk dit met de standaardwaarde?

• maratropa
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Je kan hem ook eens van auto op 1.325v zetten, in de bios. Maar misschien is sandra gewoon vaag...

[ Voor 25% gewijzigd door maratropa op 03-10-2006 00:55 ]

specs

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nog niet kunnen ontdekken waar ik de voltages aan kan passen.

De temperatuur van die processor is wel in orde?

• Jimster
Verwijderd schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 01:00:
Ik heb nog niet kunnen ontdekken waar ik de voltages aan kan passen.

De temperatuur van die processor is wel in orde?
Kijk eens in de PMG FAQ hoe warm je CPU mag worden. Of dit een redelijke temperatuur is hangt van diverse factoren af, zoals de airflow in je kast en de gebruikte cooler. Kunnen wij zo niks zinnigs over zeggen.
Hier op GoT wordt wel van je verwacht dat je zelf dingen uit zoekt en je je wat dieper in de materie verdiept.

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Jimster schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 01:05:
[...]

Kijk eens in de PMG FAQ hoe warm je CPU mag worden. Of dit een redelijke temperatuur is hangt van diverse factoren af, zoals de airflow in je kast en de gebruikte cooler. Kunnen wij zo niks zinnigs over zeggen.
Hier op GoT wordt wel van je verwacht dat je zelf dingen uit zoekt en je je wat dieper in de materie verdiept.
Zal de TS wat hebben aan P4 temps als hij zelf een Core 2 Duo heeft?

Volgens mij moet je die dingen wel rond de 30 graden kunnen krijgen in plaats van 50.

--

Oh en als de BIOS niet te veel verandert is kun je je corevoltage veranderen door te gaan naar:
Jumperfree configuration -> Overclocking -> Manual -> Vcore Voltage.

[ Voor 12% gewijzigd door Da_maniaC op 03-10-2006 11:24 ]

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• Jimster
DJ_The_SP schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 11:22:
[...]
Zal de TS wat hebben aan P4 temps als hij zelf een Core 2 Duo heeft?
Nee, maar er lees zelf de eerste 4 regels van de PMG FAQ ook eens zou ik zeggen

Verwijderd

nou ik heb eigenlijk ook zoiets vreemds, bij si soft e.d. zzegt ie dat men vcore op 2.7v loopt, maar int bios staat gewoon 1.35 (oid) het lijkt me dus dat hij het gewoon foutleest

• Da_maniaC
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 17-05 17:58

Da_maniaC

a.k.a. The Sequenz Pounder

Hmm, misschien een BIOS update dan... als die er al zijn voor dit mobo.

Inventory | Instagram: @sequenzpounder | http://www.zdaemon.org | ZDaemon! Client/Server port for DOOM!

• rob1985
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 15-04 14:37
CPU-Z 1.37 geeft bij mijn E6600 icm Asus P5B Deluxe aan dat het voltage een beetje schommelt tussen de 1.175 en de 1.200. Ik heb verder nergens last van...

Verwijderd

mensen, die programmatjes geven over het algeneen totaal verkeerde waardes aan.
Ik draai op 1.53 (overclock) en cpu-z geeft 1.2 aan oid.

Als behalve sandra er niks over zeurt, gewoon laten zitten wat zit.

Verwijderd

Topicstarter
Mja, de bios geeft 1.28V aan, dus het zal wel goed zitten.

Maar heeft iemand een idee hoe warm Core 2 Duo's met stock coolers ongeveer horen te worden? Ik heb het idee dat die van mij enigzins warm is.

• Jimster
Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 00:05:
Maar heeft iemand een idee hoe warm Core 2 Duo's met stock coolers ongeveer horen te worden? Ik heb het idee dat die van mij enigzins warm is.
Hangt er vanaf hoe de airflow in je kast is. Als er bijna geen airflow is, dan kan de warmte niet weg. Zo kunnen wij niks zinnigs zeggen. Geef eens info over je behuizing en fans.

Verwijderd

Topicstarter
-Nvm-

Na een bios update geeft ie 42 graden aan :)

[ Voor 145% gewijzigd door Verwijderd op 04-10-2006 01:20 ]

Verwijderd

welke versie ? :)

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-03 14:45
Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 00:05:
Mja, de bios geeft 1.28V aan, dus het zal wel goed zitten.

Ik heb ook een Core 2 Duo E6600 + Asus P5B Deluxe. Out-of-the-box herkende het BIOS de processor niet (foutmelding: "Intel CPU uCode Loading Error"), hoewel de computer wel werkte. Na een BIOS update herkent 'ie de processor wel.

51 graden is inderdaad heet vergeleken bij die van mij. Mijn E6600 is idle tussen de 32 en 37 graden, en als ik 'm flink laat werken loopt het op tot hoogstens 45 graden. Ik gebruik de cooler die ik bij de processor kreeg.

[ Voor 3% gewijzigd door jj71 op 04-10-2006 12:57 ]

• k0ewl
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 14-04 16:23
Mijn E6600 op 3.375 Ghz met stock cooler doet idle ook nog steeds 40 graden en stressed met prime95 doet hij 53 graden. Dit op voltage van 1.3375 ofzo.
Dit wel op een Gigabyte mama-plankje, maar dat maakt verder geen verschil.

A byte walks into a bar and orders a pint. Bartender asks him "What's wrong?" Byte says "Parity error." Bartender nods and says "Yeah, I thought you looked a bit off."

• hello_moto
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 24-05 22:30
Misschien heb je niet zoveel 'airflow' in je kast etc.?

• petje1990
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 11:36
IK heb een MSI p6n sli platinum met een e6600 met een voltage van 1.15 doet ie met gemak 3ghz is dat goed Hij komt niet hoger dan 45 graden?? OOhjah met een artic freezer 7 pro!!

[ Voor 11% gewijzigd door petje1990 op 04-05-2007 15:36 ]

Pagina: 1