Start niet met hdd aangesloten

Pagina: 1
Acties:
  • 44 views sinds 30-01-2008

• Shifty-PK
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 29-05-2024
Het volgende probleem doet zich voor:

Er is een defragmentatie uitgevoerd op de opslag hd, deze is halverwege onderbroken door hem te annuleren in windows.
De HD is sinds dien langzaam aan het doodgaan, in het begin deed hij het nog wel en was hij langzaam via windows te benaderen. Daarna kom windows hem niet meer zien terwijl hij wel correct in het bios stond.
Inmiddels start de hele pc niet meer op als de hd aan is gesloten. Als de hd is losgekopped start hij wel gewoon. Er zit dus nog een OS HD in welke wel gewoon werkt.

Het lijkt erop dat de hd dus volledig is overleden, echter stond er redelijk wat data op en we zouden deze graag nog proberen te redden voordat we hem terugbregen voor garantie. Hij is namelijk nog maar 5 maanden oud. Het gaat om een seagate Hard Disk.

Wat kan ik nog uithalen om met de hardeschijf aangesloten een data recovery programma op de hd te draaien?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Hier is de FAQ van dit subforum duidelijk over:
OM FAQ / Beleid
Mijn harddisk doet vaag, gaat/is het nu kapot?
Hoe krijg ik verloren gegane data terug? (onderaan vanaf "Fysieke problemen").

Omdat het antwoord gewoon in de FAQ van dit subforum staat en je in de topicstart nergens aantoont of je daarin hebt gekeken en waarom de daarin beschreven informatie eventueel niet voldoet, gaat dit topic dicht. Zie verder ook de Algemene gedragsregels (Netiquette) voor een uitleg over de werking van GoT.

Dit topic is gesloten.