Toon posts:

Gedelete partitie recoveren met TestDisk

Pagina: 1
Acties:
  • 212 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Matched: verwijderd, partitie
Hallo,

Ik wilde mijn hele schijf formatteren, om een bete partitie-indeling te maken. Ik had (dacht ik) alle bestanden gebackupt.. dus ik windows cd erin, opstarte, en ik zag mijn partieties staan. Na een planning gemaakt te hebben voor de nieuwe indeling, begon ik met het 'deleten' van de partieties die weg konden. Daarvan heb ik op één Windows geinstalleerd, deze partitie is dus ook geformateerd. De andere 'oude' partitie die ik verwijderd heb, verschijnt nu wel in Deze Computer, maar als ik hem wil openen, dan krijg ik een melding dat de partitie geformateerd moet worden. Eerst wilde ik verbinding met internet, en de sleutel van mn draadloze netwerk, stond in de Mijn Documenten map, die ik zou backuppen, dus ik kijken, maar die hele map ben ik dus vergeten te backuppen. Nu is de partitie nog niet geformateerd, dus ga ik ervan uit dat mijn data er nog staat.

Met google kan ik veel programmas vinden, maar allemaal shareware, die alleen kunnen laten zien of de data te recoveren is, maar dan moet je uiteindelijk betalen om het echte werk te laten verrichten. Weet iemand een freeware programma om mijn partitie te 'undeleten' en de data te recoveren?

Alvast hartelijk bedankt, SAplayer

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:20

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Geen matches
Je hebt niet goed gezocht in de FAQ van Opslagmedia & I/O Controllers ;)
Een paar handige freeware tooltjes

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Sorry :o, ik heb ze allemaal geprobeerd, en alleen die TestDisk komt met bestanden, Scaven doet niets, Restoration loopt vast, en findNTSF snap ik niet :P maar met TestDisk lukt het misschien :D

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:40

timovd

Voorsprong door techniek

Matched: partitie
Ben ik ook op zoek naar;
[Vista] partitie herindelen; data kwijt?

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Verwijderd

Topicstarter
Testdisk werkt :D ik heb in elk geval een lijst van bestanden gezien, met de gehele inhoud van mijn gedelete partitie...maar ik heb geen idee hoe ik deze nu kan recovere :s ik kan wel de soort van de partitie veranderen, van deleted naar heel veel soorten, zoals hidden FAT32 enzo..maar ik weet niet zeker of dit de bedoeling is. Ik ben dus bang dat ik mijn bestanden kwijtraak als ik de soort van de partitie verander, heeft er iemand ervaring met Testdisk??

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Geen hardware-probleem, Opslagmedia & I/O Controllers » Client Software Algemeen dus :) Verder werk ik de topictitel even bij.

Wat voor soort partitie had je voorheen? NTFS? Je kunt het gewoon daarop terugzetten :) Het heeft totaal geen gevolgen voor de consistentie van de data, enkel voor de zichtbaarheid daarvan.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, dacht dat het een opslagmedia probleem was. Bedankt voor het verplaatsen.

Nu wilde ik dus de soort partitie veranderen, maar er staat al NTSF. Dus veranderd hij er niets aan, maar vanuit Deze Computer kan ik nog niet bij de bestanden.

Hier een screen:
Afbeeldingslocatie: http://img169.imageshack.us/img169/5418/screenjf4.jpg

De partitie is verwijderd, maar hij ziet hem evengoed nog als NTSF, welk soort moet ik kiezen??

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 00:20

Outerspace

Admin General Chat

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Geen matches
NTFS is het beste imho, maar je zou altijd kunnen afwijken naar FAT32.
offtopic:
maar kijk voordat je dat doet naar dit stukje in de faq.

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
Geen matches
Als ik hem omzet naar FAT32 kan ik mijn bestanden niet zien, en ook windows pakt hem niet...als ik hem dan weer terug zet naar NTSF, dan zie ik de bestanden weer wel, maar dan pakt windows hem ook niet...

iemand een idee?

Verwijderd

Topicstarter
Laat maar zitten, ik heb de partitie maar geformateerd, het lukte niet...k zal het de volgende keer beter backuppen...

topic kan closed wat mij betreft...

• Byte_Me
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 07-07 12:37
Verwijderd schreef op woensdag 04 oktober 2006 @ 17:10:
Laat maar zitten, ik heb de partitie maar geformateerd, het lukte niet...k zal het de volgende keer beter backuppen...

topic kan closed wat mij betreft...
zonde, want je had zo alles terug kunnen halen. testdisk ken ik niet, maar getdataback zou er geen moeite mee hebben gehad. verder staan er op Hiren's bootdisk vast ook wat leuke tools hiervoor.

[ Voor 8% gewijzigd door Byte_Me op 04-10-2006 17:15 ]

Pagina: 1