Ik ga binnenkort een Pc kopen en ik kreeg van iemand te horen dat je geen N-force 4 Mobo op een Am2 socket proccesor kon zetten. Mijn proccesor wordt waarschijnlijk een Amd 4200+ x2 en als je dus geen N-force 4 mobo hierbij kan zetten kan iemand mij alstublieft goed voorlichten wat een andere goede Mobo zou zijn voor niet te veel geld:). Ik wil er graag mee gamen en ik hoef geeen onboard-sound.
En mobo plaats je niet in een socket. Een cpu is ontwikkeld voor een bepaalde socket. De socket maakt onderdeel uit van je mobo. Wat jij moet doen is bijvoorbeeld een AM2 cpu bij een AM2 mobo zoeken. Dat het een N-Force4 bordje is, is dan niet belangrijk.
Dus ik kan gewoon een n-force 4 Mobo en men 4200+ X2 proccessor bij elkaar doen ? dus het maakt niet uit? (wil liever n-force omdat ik ook een g-force videokaart neem en dat gaat dus beter samen heb ik me laten vertellen corrigeer me als dat nie zo is;))DEVoTi0N schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 22:25:
En mobo plaats je niet in een socket. Een cpu is ontwikkeld voor een bepaalde socket. De socket maakt onderdeel uit van je mobo. Wat jij moet doen is bijvoorbeeld een AM2 cpu bij een AM2 mobo zoeken. Dat het een N-Force4 bordje is, is dan niet belangrijk.
Goed lezen is ook 'n kunst; je moet gewoon zorgen dat de sockets matchen, de rest boeit (nog niet) echt qua compatibliteit, dus een AM2 CPU op een AM2 mobo, welke chipset 't dan is doet er verder weinig toe.Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 22:27:
[...]
Dus ik kan gewoon een n-force 4 Mobo en men 4200+ X2 proccessor bij elkaar doen ? dus het maakt niet uit? (wil liever n-force omdat ik ook een g-force videokaart neem en dat gaat dus beter samen heb ik me laten vertellen corrigeer me als dat nie zo is;))
Ik kan je verzekeren dat, dat dus onzin is. Een ATI (Radeon) kaart zal net zo force moederbord als een Gforce kaart.Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 22:27:
[...]
Dus ik kan gewoon een n-force 4 Mobo en men 4200+ X2 proccessor bij elkaar doen ? dus het maakt niet uit? (wil liever n-force omdat ik ook een g-force videokaart neem en dat gaat dus beter samen heb ik me laten vertellen corrigeer me als dat nie zo is;))
Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/
Asus M2N4-SLI
Maar ik weet niet waarom je een 'verouderde' chipset op een nieuw moederbord wil hebben. nForce 5 heeft veel meer features.
Maar ik weet niet waarom je een 'verouderde' chipset op een nieuw moederbord wil hebben. nForce 5 heeft veel meer features.
AM2
DDR2
PCI-E
939
DDR1
PCI-E/AGP
Mischien dat dit je beetje helpt
DDR2
PCI-E
939
DDR1
PCI-E/AGP
Mischien dat dit je beetje helpt
1337
Begin hier: PMG FAQ » Welke moet ik nemen? 
Kijk gewoon rond naar AM2 borden en kijk dan wat voor chipsets ze hebben. Zo zul je snel tot de conclusie komen dat er geen AM2 borden met een nForce4 chipset bestaan. Daarvoor is er de nForce5 in plaats gekomen.
Zoekertje/FAQ-gevalletje, topic dicht dus. Neem verder de Algemene gedragsregels (Netiquette) door voor een uitleg over de werking van GoT
Kijk gewoon rond naar AM2 borden en kijk dan wat voor chipsets ze hebben. Zo zul je snel tot de conclusie komen dat er geen AM2 borden met een nForce4 chipset bestaan. Daarvoor is er de nForce5 in plaats gekomen.
Zoekertje/FAQ-gevalletje, topic dicht dus. Neem verder de Algemene gedragsregels (Netiquette) door voor een uitleg over de werking van GoT
Pagina: 1
Dit topic is gesloten.
![]()