pc in ene traag tijdens nieuwe games

Pagina: 1
Acties:

• sjdjong
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 29-07 07:47
Mijn pc loopt al 2 jaar prima, alle games op allerhoogst... toen installeerde ik afgelopen donderdag FiFa 07... nja, grafisch niet t meest hoogststaande.
Ik details op maximum gezet... krijg ik een pc die traag is als dikke shit als er filmpjes of iets ander computer-gestuurds-achtigs komt (dus alles behalve het echte voetballen zelf)... dus ik FIFA dr af gegooid, k d8 dat t daar aan lag...

1 dag later Company of Heroes geinstalled... loopt dat spel af en toe prima, gewoon filmpies, in-game, computergestuurde-shit, echt alles! Maar soms op t moment dat er een filmpie komt of iets ander computer-gestuurds-achtigs... idd, hetzelfde als bij FIFA, zo traaaaaaaag, ongeveer 0.1 FPS gok ik en geluid gaat ook met die snelheid...

Dus vandaag maar ff Format C gedaan... 4 uur later stond alles er weer op...
JA HOOR, WEER HETZELFDE probleem tijdens fifa en coh. K draai CoH met de 3/4 op high 1/4 (textures, trees enz.) op medium en AA enabled... maar goed, k heb n AMD64 3200+, 1 gig geheugen en een X850XT (moet t toch wel kunnen trekken, FIFA al helemaal !!!)

In het verleden heb ik games als FEAR enz gewoon zonder problemen op bijna max kunnen spelen. En ook Battlefield 2 speel ik met redelijk hoge instellingen zonder gezeur online. Ik zit ook te denken aan de processor als de oorzaak, maar weet het niet zeker. Iemand tips?

[ Voor 5% gewijzigd door sjdjong op 02-10-2006 18:19 ]

• Frentik
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 22-08-2025

Frentik

Broken, Beat and Scarred

Begins eens met leestekens in je tekst. En druk ook eens op enter af en toe, dit doet wonderen voor de leesbaarheid. :)

>> Nieuw! - Twitch << & >> YT Channel

• sjdjong
haha, jah, heb k meteen gedaan nadat ik t gepost heb, nog voordat je reageerde, maar iemand écht bruikbare tips?

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 30-07 13:56
Videokaart is niet de nieuwste, ik heb hem ook maar 0.1 frames bij fifa kan echt niet. Company of heroes heeft ie al wel moeite mee, processor kan goed meekomen hoor.

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 12-03 15:40
Frentik schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:46:
[...]
Begins eens met leestekens in je tekst. En druk ook eens op enter af en toe, dit doet wonderen voor de leesbaarheid. :)
muahaha lach me dood :P

ontopic: company of heroes is ook nogal zwaar voor je geheugen, dus mischien loop je wel gewoon te swappen ;) kijk eens hoeveel geheugen gebruikt wordt?

• sjdjong
danielkraak schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:49:
Videokaart is niet de nieuwste, ik heb hem ook maar 0.1 frames bij fifa kan echt niet. Company of heroes heeft ie al wel moeite mee, processor kan goed meekomen hoor.
Jah daarom, mijn hardware zou theoretisch gezien beide games makkelijk moeten kunnen trekken als ze ook FEAR enz. op bijna maximale instellingen ook aankunnen. Daarom snap ik t echt niet. Maar tijdens gameplay van FIFA heb ik er dus geen last van, pas als er zeg maar computer-gestuurde-zaken komen als spelers die het veld opkomen, of herhalingen ofzo...

[ Voor 28% gewijzigd door sjdjong op 02-10-2006 17:56 ]

• Gamo
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23-06-2025

Gamo

Research Before You Buy

computer gestuurde shit... je bedoeft filmpjes zo te zien. Codecs die stotteren wellicht? Misschien eens een andere codec (pack) gebruiken

• Janusch
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 23-05 13:29
Lol als met Fifa 07 de keeper soms even schiet, dan stuurt de pc een "3d filmpje" aan. Het spel gaat gewoon op 100 fps ofzo, maar bij dat filmpje gaat hij ook maar 10 fps. waar dat aan ligt weet ik niet maar maak je geen zorgen. Ik heb zelf ook amd athlon 3k+ en 7800gs die hard overgeclocked is.

btw: maak de volgende keer een normale text en niet zo irritand alles achter elkaar plakken, dat leest best klote!

[ Voor 16% gewijzigd door Janusch op 02-10-2006 18:04 ]

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 12-07 19:53
Je TS is niet echt overzichtelijk.
Som alles eens wat handiger op. Nu is het vooral een onoverzichtelijke lap.
Denk eens aan drivers. Welke heb je nu, en probeer eens wat andere.

PSN: djmurcielago

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

Wellicht throttling van je CPU omdat deze te warm wordt? Wat zijn de temps van je CPU en VGA tijdens stress?

• sjdjong
Murcielago schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 18:08:
Je TS is niet echt overzichtelijk.
Som alles eens wat handiger op. Nu is het vooral een onoverzichtelijke lap.
Denk eens aan drivers. Welke heb je nu, en probeer eens wat andere.
k heb nu gewoon ATI Catalyst 6.9 ... zal straks eens een Omega-driver proberen

Verwijderd

offtopic:

wie kan mij vertellen waar ik vragen mag stellen als :
ik wil mijn de oude videokaart (gforce4mx) in mijn oude pc (1ghz) upgraden naar iets zo goed en cheap mogelijk... enkel agp, wie heeft een idee??

dank
Modbreak:Je poogt hier een topic te kapen? Niet de bedoeling ! :(
Voor je vraag, zie **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

[ Voor 38% gewijzigd door Ultraman op 03-10-2006 10:50 ]

• sjdjong
iemand een goede vervanging voor de ATI 6.9 driver? k zat net te kijken naar Omega driver, maar daar is de laatste versie 6.7...?

• sjdjong
ok, ik heb net even getest... tijdens een vastloper van Company of Heroes is de GPU volgens Everest 65 graden en zit het geheugengebruik op ongeveer 600 mb... hmmm, volgens mij klopt er iets niet aan die 600 mb? wat kan hieruit concluderen/ welke stappen moet ik ondernemen?

EDIT: btw, tijdens FIFA heb ik nergens meer last van, dus t is echt Company of Heroes :s

[ Voor 14% gewijzigd door sjdjong op 02-10-2006 19:22 ]

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 18:20:
offtopic:

wie kan mij vertellen waar ik vragen mag stellen als :
ik wil mijn de oude videokaart (gforce4mx) in mijn oude pc (1ghz) upgraden naar iets zo goed en cheap mogelijk... enkel agp, wie heeft een idee??

dank
googlen.. kijken welke kaarten binnen je budget liggen en dan kijke welke 't beste is ;)

@ topic, welke instellingen speel je zoal? speel je niet gewoon op te hoge instellingen, deX850XT is ook niet de nieuwste meer ;) verder kijk eens naar je tempraturen, check of je kaart nog goed is met ATI tool ;) is je schijf niet erg gefragmenteerd is (lijkt me sterk na format C mja :P ) kijk eens of Cool and quiet niet terugclocked...
overigens is het volgensmij een bekend probleem dat de filmpjes in fifa 07 een brakke preformance hebben

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Laat CoH eens auto settings bepalen. Hoe loopt de boel dan?
Heb je CoH ook gepatched naar de nieuwste versie? Link

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• devil-strike
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22-07 22:11
Frentik schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:46:
[...]
Je hebt altijd van die gasten die gelijk beginnen tezijken als je 1 puntje mist, a naar fok ofzo voor dat soort dingen.

• sjdjong
cybersteef schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 10:54:
Laat CoH eens auto settings bepalen. Hoe loopt de boel dan?
Heb je CoH ook gepatched naar de nieuwste versie? Link
ja, de patch heb ik er meteen op gezet, met auto settings loopt ie iets minder vaak vast... maar dat als ie vastloopt, en ik in task manager kijk en zie dat het spel 600 mb geheugengebruik heeft, is dat normaal?

Verwijderd

Bij mij blijft company of heroes niet hangen, maar bij de performance-test krijg ik de belabberdste resultaten. Bij maximale settings op 1024 * 768 heb ik een gemiddelde van ongeveer 4 fps. Ter vergelijking: bij FEAR op die resolutie op maximale settings (met uitzondering van physics, die staan op medium) heb ik gemiddeld 43 fps en nooit minder dan 27 fps.

Ik heb een AMD 64 X2 4400+ (beetje overgeklokt), DFI SLI NF 4 mobo, 2 gb RAM, Geforce 7950 GT2, soundblaster 24 bit en een maxtor 200 gb schijf, directx9 geïnstalleerd. Ik heb de nieuwste driver en dual core optimizer van AMD. Ik kreeg wel een foutmelding terwijl ik de laatste driver van Nvidia gisteren probeerde te installeren maar ik denk dat dat komt doordat ik die driver al had...

op wat middelmatigere settings ziet het er vast ook prima uit, maar het moet toch kunnen om op dit systeem op zijn minst de meeste dingen vol open te zetten? Is dit spel zo achterlijk zwaar of ligt het aan mijn systeem (iets vergeten te installeren?)
Pagina: 1