Toon posts:

mappen delen in dos

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
hi

Ik heb twee pc staan, de ene is een laptop de andere is een gewone pc.Het scherm van de laptop werkt niet meer, maar in de laptop staat er een map die niet gedeeld is, kan ik deze map delen in dos, zo ja hoe doe ik het! Ik wil de ene map laten overzetten naar de andere pc.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Als het scherm het niet meer doet, hoe kom je dan in dos?

En met het commando NET SHARE kun je mappen delen, btw.

En let op je ongelukkige zinsconstructie, interpunctie is er niet voor niks.

[ Voor 56% gewijzigd door CodeCaster op 02-10-2006 17:05 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• cowgirl
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-12-2025
Welk OS staat er op de laptop? Kan je niet via de administrative share (c$ of d$) op de harde schijf komen?

Verwijderd

Topicstarter
Maar het scherm van de laptop werkt niet meer het ander scherm van de pc werkt wel nog.

Verwijderd

Topicstarter
Windows xp op beiden pc.

• Iblies
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-02-2023
Op een laptop kun je vaak een gewoon scherm op aansluiten.

Verwijderd

Topicstarter
Kan op de harde schijf komen van de laptop, maar geraak niet in die map binnen omdat die map niet gedeed is geweest in de laptop.

Verwijderd

Topicstarter
Gaat niet omdat het niet werd ingeschakelt op die laptop.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Gebruik de Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif-knop om je bericht te bewerken als je wat toe te voegen hebt.

En waarom wil je het nou via dos delen dan, en een extern scherm kun je vast wel middels functietoetsen inschakelen. Probeer anders eens via Remote Desktop de PC te benaderen, of middels de eerder genoemde \\laptop\c$ of d$ shares.

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil die map op mijn andere pc zetten, er staan belangrijke documenten in dat ik nodig heb, maar ik geraak niet in de map waar mijn documenten staan, omdat die niet gedeeld is in de laptop. Dacht we zouden die map moeten kunnen delen in dos , dan zal ik wel aan die map geraken die ik nodig heb. het is maar een voorstel. Heb jij een andere voorstel?

• Iblies
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:11:
Ook niet via het BIOS ? Het scherm van de bios is ook niet zichtbaar op een normaal scherm?

Als het echt belangrijk is,
zou ik dit ding aanschaffen,
http://www.alternate.nl/h...tails.html?artno=AZZ%2311

Sluit je de laptop harde schijf aan op je eigen PC en kopieer je wat je nodig hebt. Die is overigens goedkoper te vinden,
voor 3 euro heb ik die zelf eens aangeschaft.

Wat je nu wilt doen is toegang krijgen op een laptop waar je dus niet weet waar je mee bezig bent.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeert om die harde schijf van de laptop aan te sluiten op mijn pc maar het werkt niet. ik weet maar al te goed waar ik mee bezig ben maar kan geen toegang verschaffen tot die map die ik juist nodig heb. Dat is mijn probleem.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 30-03 20:19
Duik in de handleiding van je laptop, daar staat in beschreven hoe je een andere monitor op de laptop aansluit.

Als je pc niet de nieuwste is (lees, je monitor is VGA, niet DVI), en je laptop niet de compactste (lees, je laptop heeft een VGA aansluiting), dan kan je gewoon je normale monitor op je laptop aansluiten en in windows de map delen / kopieren.

Vrijwel alle laptops beschikken over een VGA aansluiting, net als vrijwel alle monitors. (DVI op de laptop is zeldzaam) Je kunt meestal gewoon als de laptop uit staat de vga kabel aansluiten en de laptop aanzetten. 75% kans dat dat gewoon al werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Dat klinkt wel interresant om deze plug te kopen

• MeatLoaf
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 03-01 09:33
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:11:
Vaak kun je met een functie toets op de laptop switchen tussen de schermen, dit hoef je dan niet te doen vanuit windows.

Verwijderd

Topicstarter
Kan jij mij vertellen welke functie toets ik gebruiken kan?

• Diederik
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:03:
hi

Ik heb twee pc staan, de ene is een laptop de andere is een gewone pc.Het scherm van de laptop werkt niet meer, maar in de laptop staat er een map die niet gedeeld is, kan ik deze map delen in dos, zo ja hoe doe ik het! Ik wil de ene map laten overzetten naar de andere pc.
Ik snap werkelijk niet hoe jij in dos wilt werken met een scherm dat het niet doet. Als je dat uitlegt kan ik misschien een aanwijzing geven.

Invoegen doe je zo!

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb twee pc de ene werkt het scherm de ander werkt het scherm niet.
De pc waar ik in dos wil werken werkt het scherm wel zo wil ik via de laptop waar het scherm niet werkt, mijn map afhalen en naar de pc overzetten.

• Iblies
_Diederik schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:49:
[...]

Ik snap werkelijk niet hoe jij in dos wilt werken met een scherm dat het niet doet. Als je dat uitlegt kan ik misschien een aanwijzing geven.
Het is wel mogelijk dmv een bootdisk.
Zou gauw je contact hebt kun je wroeten of de harde schijf.

Alleen gaat het hier om custommade, conform de specificaties van de laptop. Daarnaast zorgen dat de harde schijf gedeeld wordt.

Leuk om een keertje te hobbyen, maar als je het nodig hebt, en je moet daarnaast ook nog eens werken of naar school gaan, zou ik beter een dergelijke convertor kopen.

• Patriot
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 31-03 17:36

Patriot

Fulltime #whatpulsert

Je hebt de harde schijf uit de laptop in je computer gehad, maar zelfs toen kon je niet in die map komen? Lijkt mij dat er dan meer aan de hand is, daarvoor hoeft hij namelijk echt niet gedeeld te worden.

• Question Mark
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 31-03 17:14

Question Mark

Moderator SSC/WOS

F7 - Nee - Ja

Patriot schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 18:01:
Je hebt de harde schijf uit de laptop in je computer gehad, maar zelfs toen kon je niet in die map komen? Lijkt mij dat er dan meer aan de hand is, daarvoor hoeft hij namelijk echt niet gedeeld te worden.
Als het om een zogenaamde dynamic disk gaat, ziet Windows de disk als "Foreign" en zal deze eerst via de Disk Administrator geimporteerd dienen te worden.
Use Disk Management to detect the new disks.
  1. Open Computer Management (Local).
  2. In the console tree, click Computer Management (Local), click Storage, and then click Disk Management.
  3. Click Action, and then click Rescan Disks.
  4. Right-click any disk marked Foreign, click Import Foreign Disks, and then follow the instructions on your screen

MCSE NT4/2K/2K3, MCTS, MCITP, CCA, CCEA, CCEE, CCIA, CCNA, CCDA, CCNP, CCDP, VCP, CEH + zwemdiploma A & B

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

remote desktop ?

rdp / vnc / radmin

anders blind inloggen .... start -> run -> cmd -> net share

[ Voor 45% gewijzigd door Fish op 02-10-2006 20:35 ]

Iperf

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Is het probleem niet gewoon dat de desbetreffende map ooit "persoonlijk" is gemaakt en dat je daarom geen toegang kan krijgen vanaf een ander systeem/account?

Windows Clients - FAQ

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• Megamind
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-02 20:33
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 17:56:
Ik heb twee pc de ene werkt het scherm de ander werkt het scherm niet.
De pc waar ik in dos wil werken werkt het scherm wel zo wil ik via de laptop waar het scherm niet werkt, mijn map afhalen en naar de pc overzetten.
Dus je wilt met een laptop die gewoon werkt via dos de mappen terughalen?

Nou dan weet ik niet hoe je dit wil doen...

Start nou eens die laptop gewoon op met dat verotte scherm en wacht totdat hij klaar is met pruttelen. Probeer dan eerst een Remote desktop aan de praat te krijgen, en anders druk je op de windows toets en R tegelijk, dan krijg je namelijk een Run scherm, en tik je in:
NET SHARE sharename=C:\
en duw je op enter..

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 31-03 11:22

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Ik heb werkelijk geen flauw idee wat je nou probeert te doen :?
Maar goed, met het commando:
code:
1
C:\>net share ?

moet je verder kunnen komen.

Verder is het wel handig als je duidelijk maakt op welke vraag je antwoord, want dat is nu gokken in alle kleine losse berichten. Daarnaast dien je de edit knop te gebruiken in plaats van 2 of meerdere berichten vlak onder elkaar te plaatsen.

Verder heeft het niets met Netwerken te maken :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.