Toon posts:

300 GB word gezien als 131 GB

Pagina: 1
Acties:
  • 24 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb laatst een nieuwe IDE HD gekocht. Eentje van 300 GB.. Ik dacht dus: Mooi kan ik weer verder met downen. Dus ik in de winkel gevraagt: Joh formateer da ding ff voor me.. hoef ik het thuis niet meer te doen. Hun da ding formateren.

Kom ik thuis bouw ik hem in mijn pc en in de BIOS geeft hij netjes aan: 300 GB. Maar windows XP zegt doodleuk: 131 GB. En dat wil ik niet. Ik heb geprobeerd om via Windows zelf hem te vormateren maar dan geeft hij nog 131 gb aan en ook via partion magic geeft hij dit aan.

Ik heb ooit ergens een keer geleze dat XP iid maar partitie's van 100 zowveel kan lezen en dat je dit in het regeister aan kan passen. Maar hoe of wat dat weet ik niet meer... Kan Iemand mij helpen?:/

• the_stickie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 14-09-2025
OM FAQ / Beleid kan je vast en zeker helpen ;)

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:12

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Deze al gezien? Mijn schijf wordt gezien als 128GB?

[ Voor 26% gewijzigd door Microkid op 02-10-2006 15:53 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22:49

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Heb je Windows XP SP1 ook geinstalleerd :? Installeer die eens voor de zekerheid ;)
Maar zie vooral OM FAQ: Mijn HDD wordt als 2/8/32/128GB herkend, terwijl die groter is?

offtopic:
Microkid, dan moet je het wel goed doen :P :w

[ Voor 10% gewijzigd door Outerspace op 02-10-2006 15:55 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad)

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 19:14
Heeft dat te maken met bijvoorbeeld een service pack welke je nog niet draait?
Zoiets heb ik ook weleens ergens gelezen.

• MensionXL
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online

MensionXL

Optimaliseren!

Arunia schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 15:54:
Heeft dat te maken met bijvoorbeeld een service pack welke je nog niet draait?
Zoiets heb ik ook weleens ergens gelezen.
Klopt, vanaf SP1 herkend XP schijven groter dan 127GB.
Dus ik in de winkel gevraagt: Joh formateer da ding ff voor me.. hoef ik het thuis niet meer te doen. Hun da ding formateren.
Huh :P is het dan zo'n moeite om hem zelf te formatteren? gaat net zo snel en je weet zelf dat je het goed hebt gedaan :P

[ Voor 31% gewijzigd door MensionXL op 02-10-2006 15:56 ]

Goedkoop bellen via VoIP

• ProVine
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 13:02
Modbreak:Niet doen.

[ Voor 95% gewijzigd door BalusC op 02-10-2006 18:53 ]

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 24-02 21:46

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Welkom op GOT rikkitje. Ik denk dat je vergeten bent de FAQ's door te nemen toen jij je vandaag als lid op GOT aanmelde. Tevens raad ik je aan het FAQ van dit subforum door te lezen, ik heb zo'n idee dat je daar je antwoord gaat vinden.

Als laatste wil ik ook even opmerken dat het misschien verstandiger is om iets beter op je Nederlands en tik stijl te letten. Jouw stijl van tikken wordt hier minder gewaardeerd en zal alleen maar opmerkingen oproepen welk jou niet verder zullen helpen.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Ik heb eigenlijk niks aan de bovenstaande berichten toe te voegen :)

Neem tenslotte ook eens de Algemene gedragsregels (Netiquette) door voor een uitleg over de werking van dit mooie forum :Y)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.