Vanwege de grote hoeveelheid records in mijn applicatie en de betere ondersteuning voor multi-user omgevingen wil ik graag van Access overstappen op MySQL. Dat wil zeggen; de tabellen wil ik in MySQL hebben en het frontend in Access. Nu wil het geval dat ik ook nog een Oracle en een MS-SQL database moet aanspreken voor een aantal tabellen. Op dit moment doe ik dat door deze tabellen via een ODBC-koppeling dynamisch te koppelen. Zo zijn de gegevens dus altijd actueel. Nu zou ik dit graag op een zelfde manier in MySQL doen; ik wil dus een rechtstreekse ODBC (oid) koppeling tussen de verschillende databases hebben, zodat het verkeer wat naar de clients gaat minimaal is.
Ik heb begrepen dat je dit met een view zou kunnen doen. Helaas heb ik geen idee hoe dit in zijn werk gaat. Heeft iemand tips, of een link naar een goede howto? Ik gebruik Navicat als frontend.
Alvast bedankt.
Ik heb begrepen dat je dit met een view zou kunnen doen. Helaas heb ik geen idee hoe dit in zijn werk gaat. Heeft iemand tips, of een link naar een goede howto? Ik gebruik Navicat als frontend.
Alvast bedankt.