Toon posts:

[MySQL] Tabel koppelen

Pagina: 1
Acties:
  • 278 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Vanwege de grote hoeveelheid records in mijn applicatie en de betere ondersteuning voor multi-user omgevingen wil ik graag van Access overstappen op MySQL. Dat wil zeggen; de tabellen wil ik in MySQL hebben en het frontend in Access. Nu wil het geval dat ik ook nog een Oracle en een MS-SQL database moet aanspreken voor een aantal tabellen. Op dit moment doe ik dat door deze tabellen via een ODBC-koppeling dynamisch te koppelen. Zo zijn de gegevens dus altijd actueel. Nu zou ik dit graag op een zelfde manier in MySQL doen; ik wil dus een rechtstreekse ODBC (oid) koppeling tussen de verschillende databases hebben, zodat het verkeer wat naar de clients gaat minimaal is.
Ik heb begrepen dat je dit met een view zou kunnen doen. Helaas heb ik geen idee hoe dit in zijn werk gaat. Heeft iemand tips, of een link naar een goede howto? Ik gebruik Navicat als frontend.
Alvast bedankt.

• xzenor
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-10-2022

xzenor

Ja doe maar. 1 klontje suiker.

kan je dat via odbc niet gewoon doen zoals je dat nu met die andere databased ook doet?
Er is namelijk een ODBC driver voor mysql te downloaden.. Dan heb je dus gewoon ODBC support voor mysql...

Misschien zie ik je probleem niet hoor, ik ben niet zo'n database guru :) ik snap niet helemaal wat je met koppelen bedoeld....

Verwijderd

Topicstarter
Om de performance zo hoog mogelijk te houden wil ik zou weinig mogelijk data over ODBC laten gaan. Hierom wil ik alle query's op de server laten draaien. Om dit te doen moet die server wel toegang hebben tot de externe tabellen. De gegevens in die externe tabellen verandert regelmatig, dus de koppeling moet dynamisch zijn -> de databases moeten onderling dynamisch gekoppeld zijn. Het frontend moet eigenlijk alleen maar een paar formpjes zijn, waarmee met een aantal knoppen functies en query's uitgevoerd worden die op de server staan. De query's draaien dus op de server en uitsluitend de uitvoer er van moet naar de clients.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 02-10-2006 15:29 ]

Verwijderd

Topicstarter
schopje

• burrug
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-10-2024
Verwijderd schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 15:01:
Vanwege de grote hoeveelheid records in mijn applicatie en de betere ondersteuning voor multi-user omgevingen wil ik graag van Access overstappen op MySQL. Dat wil zeggen; de tabellen wil ik in MySQL hebben en het frontend in Access. Nu wil het geval dat ik ook nog een Oracle en een MS-SQL database moet aanspreken voor een aantal tabellen. Op dit moment doe ik dat door deze tabellen via een ODBC-koppeling dynamisch te koppelen. Zo zijn de gegevens dus altijd actueel. Nu zou ik dit graag op een zelfde manier in MySQL doen; ik wil dus een rechtstreekse ODBC (oid) koppeling tussen de verschillende databases hebben, zodat het verkeer wat naar de clients gaat minimaal is.
Ik heb begrepen dat je dit met een view zou kunnen doen. Helaas heb ik geen idee hoe dit in zijn werk gaat. Heeft iemand tips, of een link naar een goede howto? Ik gebruik Navicat als frontend.
Alvast bedankt.
Om dit topic maar nieuw leven in te blazen.. :)
Ik zit eigenlijk ook al heel lang met hetzelfde probleem, als er iets nieuws is uitgevonden wat dit op kan lossen of iemand anders heeft hetzelfde probleem gehad, wil ik graag weten wat de oplossing kan bieden tot dit probleem..

Tannoy Revolution R3 105W 6ohm, Marantz PM-7003 2x70W 8ohm, 2x JVG goud/goud, Marantz CD-6003, Marantz ST-6003

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

1e hit op Google laat zien hoe je doormiddel van de FEDERATED_ODBC engine een remote ODBC source als lokale table kan krijgen:

http://capttofu.livejournal.com/3152.html

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• burrug
Huh? Welke zoekcriteria heb je gebruikt dan?
Maar het komt er dus op neer dat PostGreSQL wél externe databronnen kan opnemen in zijn systeem?

Tannoy Revolution R3 105W 6ohm, Marantz PM-7003 2x70W 8ohm, 2x JVG goud/goud, Marantz CD-6003, Marantz ST-6003

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

burrug schreef op dinsdag 24 juli 2007 @ 12:14:
Huh? Welke zoekcriteria heb je gebruikt dan?
zoeken bij google naar 'mysql view odbc'
Maar het komt er dus op neer dat PostGreSQL wél externe databronnen kan opnemen in zijn systeem?
Nee, dan heb je van het hele verhaal duidelijk niets begrepen want daar komt het niet op neer. Ik zou de genoemde website nogmaals bestuderen

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

• burrug
@Spider.007
Ik heb het allemaal wat doorgelezen, maar krijg de syntax niet aan de praat..
Als ik deze regel invoeg in mijn MySQL command line:
code:
1
CREATE TABLE t1pg (a int(11)) ENGINE=FEDERATED_ODBC CONNECTION='odbc://Driver=Pervasive ODBC Client Interface;Server=server-01;Database=BtrieveConnection999;Port=5432;Option=3;UID=;PASSWD=:debitr';

krijg ik de volgende fout:
ERROR 1286 : Unknown table engine 'FEDERATED_ODBC'

Nu krijg ik het idee dat er een driver gedownload moet worden voor de federated odbc connectie, maar er is ontieglijk weinig info over, laatstaan een te downloaden driver.. :(
Heb je er zelf ervaring mee of kun je me verder helpen?

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Wat is de output van show plugins; in mysql?

---

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
SQL lijkt me iets meer een server-iets, daarom verplaats ik je topic even:
Client Software Algemeen > Windows Servers en Server-software

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• burrug
SHOW PLUGINS; =

ERROR 1064 : You have an error in your SQL syntax; check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'plugins' at line 1

Ik draai MySQL 5.0 ;( dus dat wordt hem niet..
Is er een andere manier om die plugin werkend te krijgen?

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je http://dev.mysql.com/doc/...rated-storage-engine.html al eens doorgelezen? Daar staan ook instructies over hoe je de storage engine kunt compilen; misschien kun je de rest ook zelf eens gaan uitzoeken met de informatie die je nu hebt? GoT is geen helpdesk en eigen inzet wordt gewaardeerd

---

• burrug
[non-offensive]
Eigen inzet is er absoluut van mijn kant hoor! ik zoek me al 2 dagen rot op Google en forums
Waarom is iedereen op GoT zo licht geraakt wat dat betreft? Een forum als deze is er toch ook om hulp te vragen? Een typisch geval van RTFM is dit nu ook weer niet, er is gewoon vreselijk weinig over federated tables te vinden, niet iedereen heeft immers een IT-opleiding gedaan en dus kan je niet van iedereen verwachten dat hij/zij op de goede manier zoekt en/of met het gezochte resultaat ook werkelijk doet wat de bedoeling is.
Als het echt zo'n stomme vraag is, had ik allang veel meer reacties gehad. Jij weet duidelijk wel waar je moet zoeken en ik dus niet, ach zo'n ramp is dat toch niet?
Maar uiteraard zijn er nog uitzonderingen daargelaten :)
[/non-offensive]

ontopic:
Ik ga kijken in die compile-link, ik laat je weten hoe ver ik kom, iig bedankt!

• Spider.007
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

burrug schreef op woensdag 25 juli 2007 @ 10:29:
[non-offensive]
Eigen inzet is er absoluut van mijn kant hoor! ik zoek me al 2 dagen rot op Google en forums
Waarom is iedereen op GoT zo licht geraakt wat dat betreft? Een forum als deze is er toch ook om hulp te vragen? Een typisch geval van RTFM is dit nu ook weer niet, er is gewoon vreselijk weinig over federated tables te vinden, niet iedereen heeft immers een IT-opleiding gedaan en dus kan je niet van iedereen verwachten dat hij/zij op de goede manier zoekt en/of met het gezochte resultaat ook werkelijk doet wat de bedoeling is.[/non-offensive]
Je kan je ongetwijfeld voorstellen dat dat lastig voor te stellen is; aangezien ik in 5 minuten al een antwoord heb gevonden op je vraag; en je posthistory ook aangeeft dat je vaker vraagt dan antwoord geeft.

Eenvoudige vragen waar de topicstarter weinig moeite voor heeft gedaan [en dan nog niet eens zozeer in het probleem als wel in zijn topic] roepen inderdaad irritatie op. We verwachten wel van je dat je tijd steekt in je vraag-formulering en dat lijkt in dit topic evenmin te zijn gebeurt als bijvoorbeeld in HP kaart ook in andere PC dan in HP? :)

---

• burrug
Dat was dus zo'n daargelaten uitzondering.. :)
De FEDERATED storage engine is alleen voor MySQL servers onderling dus ik móét echt de FEDERATED_ODBC hebben..
Maar die FEDERATED_ODBC storage engine weet ik zelf nog niet te compilen.. :'(
De FEDERATED storage engine is alleen bij versie 5.0.37+ standaard in de mysqld-nt.exe dus ik heb MySQL zowiezo geupdate en die staat enabled, alleen heb ik er zo weinig aan :)
Het is mij niet echt superduidelijk waar je de FEDERATED_ODBC storage engine vandaan moet halen want de link naar de MS site is dood, ik weet of iemand mij daarmee kan helpen die hem toevallig ook gebruikt?

source:
http://capttofu.livejournal.com/2914.html

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

die MSDN links bedoel je?
Die zijn sinds de redesign naar MSDN2 inderdaad niet meer geldig, maar met wat zoekwerk moet je ze nog steeds tegen kunnen komen.
Beetje rondklikken geeft al http://msdn2.microsoft.com/en-us/library/ms710252.aspx voor de ODBC tree in MSDN2 namelijk..

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Pagina: 1