[AGP] Nieuwe videokaart [AGP]

Pagina: 1
Acties:
  • 487 views sinds 30-01-2008

• Jarnoootje
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 30-07 13:08
Beste mensen,

na een tijdje hier rond geneusd te hebben blijf ik toch nog met wat vragen zitten wat betreft het aanschaffen van een nieuwe grafische kaart.

Onlanks heeft mijn ati 9800pro de geest gegeven en zit ik nu zonder een fatsoenlijke kaart om mee te gamen. Deze wil ik graag nog vervangen aangezien ik pas over anderhalf jaar over ga op een compleet nieuw systeem.

Mijn huidige systeem;
Mobo: Asus p4p 800-e deluxe
Proc: P4 3.0
Voeding: levicom 450watt visible power
geheugen: 2x512mb crossair
hd: 1x80 gig en 2x160gig

verder zijn mijn eisen eigenlijk simpel;
- niet meer dan 200 euro
- het liefst een ati (aangezien overstappen naar nvidia nog wel eens problemen geeft)
- ik draai dualscreen dus wel makkelijk als dat goed ondersteund word
- het liefst een kaart met een koeling die de warmte naarbuiten blaasd aangezien ik voor de rest op waterkoeling draai.
- zo nu en dan speel ik wel spellen en wil dit graag op hoge resolutie blijven doen
- overstap op nieuw moederbord met pci-e is voor mij uit den boze

verder heb ik zelf wel wat rond gekeken. een x1600 van ati leek me wel aardig maar lees ik in verschillende reviews dat het niet echt waar is voor je geld. Een andere kaart was de x800gto maar die is nauwelijks leverbaar. Een Nvidia heb ik niet echt gekeken maar blijft een leuke optie.

Dus hebben jullie wat tips voor mij? hoor ik het graag van de experts in dit vakgebied!

• Nivado
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 14:00
Met jouw budget kom je al snel op een 7600 GT AGP zie 7600GT AGP te koop?

Dat is zo'n beetje de snelste kaart beschikbaar voor AGP en zal ca. 150-175 Euro moeten gaan kosten. Kaarten van Ati die hier tegen op kunnen (x800xt/850xt) zijn vaak duurder of helemaal niet meer verkrijgbaar. Hoe je het beste de (driver) overstap van Ati naar Nvidia kan maken is hier (GOT) volop te vinden.

Alternate

[ Voor 11% gewijzigd door Nivado op 02-10-2006 11:59 . Reden: Link toegevoegd ]

• TweakJerommeke
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 17-07 14:50

TweakJerommeke

Stay a while and listen

Hij is al te koop voor 189 euro dacht ik. :)

Verwijderd

Ikzelf heb de X1600 van ati en ben er zeer tevreden van (al te krjigen vanaf 120 euro).Destijds fear mee uitgespeeld op max detail, en speel nu Prey in 1280*900 met alle details maxed out. Draait lekker :)

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 30-07 21:23

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Volgens mij kun jij nog veel meer zelf uitzoeken, zeker als je naast ATi de concurrentie niet gechecked hebt.
Zie ook **LET OP** Welke videokaart/monitor moet ik kopen?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Dit topic is gesloten.