Toon posts:

Surround Systeem - Ideale test

Pagina: 1
Acties:
  • 549 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,
Iemand die kan vertelen wat een keigoede DVD of CD is voor het "testen" van een surround systeem ?
Heb een Bose Acoustimass 6 systeem staan, en mmmmm...toch niet helemaal tevreden van. :?
Dank je
Dave
PS: Iemand die me kan adviseren of mijn aangekocht Bose-systeem wel goed staat in de voorgestelde ruimte ? Wat kan verbeterd worden ? Veranderd worden ?
Afbeeldingslocatie: http://img171.imageshack.us/img171/33/plansurroundlp8.th.jpg

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik zou de RR sowieso meer naar links verplaatsen om een wat evenwichtiger geluid te krijgen.

Je kan gewoon met DVD's die 5.1 ondersteunen testen?:)

Heeft ook een computer!

Verwijderd

verplaatsen van de subwoofer tot je een mooie bass hebt :) ook aan te raden ;)

verder zit het allemaal in de instellingen, de satalieten staan wel goed, op RR na ;)

• JT
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-02 09:04

JT

VETAK y0

Inderdaad, verplaats de RR is tot naast je raam

En verder zou je niet de eerste zijn die niet blij is met z'n Bose set :X

Voor DVDs kan je Saving Private Ryan proberen, Gladiator een van de nieuwe James Bond films.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 17:25
Om te testen:
The Matrix: Lobby Scene 8)
Daar vliegen de kogels overal rondom je. Strakke bas vereist en het hoog moet crisp en clear klinken.

Zet inderdaad die RR eens een stuk verder tot je raam en je zult je verbazen.

Verwijderd

In het topic "Waar demonstreer je mee?" op dvd.nl staan een 'aantal' suggesties :).

• Exorcist
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Exorcist

Uitdrijvûrrrr!

masser120 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 12:24:
Om te testen:
The Matrix: Lobby Scene 8)
Daar vliegen de kogels overal rondom je. Strakke bas vereist en het hoog moet crisp en clear klinken.

Zet inderdaad die RR eens een stuk verder tot je raam en je zult je verbazen.
300% mee eens, hiermee test ik ook altijd :D

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

De THX! Demo DVD, dat is pas een "Blaas-je-bezoeker-even-weg"-dvd.
En verder, Lord of the Rings: Extended Edition in DTS:ES Discrete. Mjam. De scène aan The Bridge of Khâzad-Dum. :9

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

Verwijderd

Ik heb laatst de Hard Candy Trailer op mijn 360 in HD gedownload, en dat is ook echt heerlijk met 5.1.

• JT

JT

VETAK y0

Vind die hele Lobby scene niet zoveel, er wordt vrij matig gebruik gemaakt van de rear kanalen.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp

• jfeelders
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 06:53

jfeelders

Kwaliteit voor kwantiteit...

Je kan op http://www.cinenow.com/uk/vobtrailer.php3 wat DTS trailers downloaden die goed surroundgeluid hebben. En verder kan je op http://www.sr.se/cgi-bin/mall/index.asp?ProgramID=2446 DTS surround opnames vinden die je als audio-cd kan branden. Leuk om een concert mee te maken alsof je in de zaal zit.

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:55
Voor de subwoofer: The Haunting ;)

• masser120
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 12-02 17:25
JT schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 21:58:
Vind die hele Lobby scene niet zoveel, er wordt vrij matig gebruik gemaakt van de rear kanalen.
Dat klopt, maar daar heb je natuurlijk ook weer andere tests voor. Dit is echt puur voor de combinatie tussen laag en hoog in één. Geeft een duidelijke indicatie over de kwaliteit van de sub en tweeters. (althans: vind ik)

• TomSwinnen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 14-06-2024

TomSwinnen

Is er ook helemaal klaar voor!

DJSmiley schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 22:36:
Voor de subwoofer: The Haunting ;)
Nogal ja. Als het plafond naar beneden komt terwijl Nell achtervolgd wordt. Daveren!
U51 doet op dat gebied ook goed, trouwens.

Feiten in de audio zijn zoals feiten in de liefde, redelijk onbestaand of op z'n minst zeer persoonlijk.

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-02 15:51

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Wanneer je een audio systeem wilt kopen welke "net even verder gaat" dan het gemiddelde stereotorentje gaat. Dan moet je eerst verschillende systeem gaan beluisteren. De betere audio zaken hebben luister ruimten. Een aantal jaar geleden wilde mijn broertje ook graag een Bose systeem kopen, maar de verkoper vond dat niet goed. Hij moest de set eerst maar eens mee naar huis nemen en in de thuis situatie gaan luisteren. Vervolgens moest hij de set terug brengen en zou hij van de verkoper een set mee krijgen welke "gewoon formaat" boxen bij zaten van B&W.

Deze set gebaseerd op een Denon versterker moest hij ook maar eens gaan beluisteren... Conclusie: never nooit een Bose systeem. Je hebt bij het Bose systeem hoge tonen door de kleine speakertjes en lage tonen door de sub, maar je mist gewoon een deel van het midden breik en dat was goed te horen. De Denon versterker met de B&W speakers had gewoon een veel mooier voller geluid. Overigens waren beide sets van dezelfde prijs klasse, als ik mij goe kan herinneren.

P.s. Dit is gewoon een tip, mocht je ooit nog eens weer gaan shoppen.

[ Voor 3% gewijzigd door _Dune_ op 02-10-2006 23:08 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

TomSwinnen schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 20:35:
De THX! Demo DVD, dat is pas een "Blaas-je-bezoeker-even-weg"-dvd.
En verder, Lord of the Rings: Extended Edition in DTS:ES Discrete. Mjam. De scène aan The Bridge of Khâzad-Dum. :9
heb ik 2 versies van, die met de simpsons is lache :P , vooral dat oudje op het eind: "turn it up, turn it up!"

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• JT

JT

VETAK y0

masser120 schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 22:52:
[...]

Dat klopt, maar daar heb je natuurlijk ook weer andere tests voor. Dit is echt puur voor de combinatie tussen laag en hoog in één. Geeft een duidelijke indicatie over de kwaliteit van de sub en tweeters. (althans: vind ik)
Kwaliteit van de sub moet je testen met Apocalyps Now en U-571 :P Zo bijzonder vind ik die scene ook niet qua laag...

Ecodan warmtepomp

• UgotHeinzzd
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online

UgotHeinzzd

Wat kèk je nâh!

Ik snap zo wie zo niet waarom mensen vaak klagen over een tegenvallend geluid wat verwachten jullie nou van een paar melkpakjes? Fatsoenlijk geluid komt alleen uit fatsoenlijke speakers en dus niet uit een paar melkpakjes. En zoals velen al gemeld hebben je RR speaker hangt wel erg vreemd. En je zou de subwoofer ergens achter je kunnen zetten.

Zelf heb ik een Yamaha versterker en zeven Visaton speakers waarvan vier zuilen.

[CiP] Aqueum initium TJ09

Pagina: 1