Toon posts:

hoe bouw je een voeding in?

Pagina: 1
Acties:
  • 135 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe je een voeding in moet bouwen? Kan je het zelf doen?

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 09-02 21:40

Nik

Waar in? We hebben echt geen glazen bol en zijn niet helderziend.

Maar een voeding kun je zelf inbouwe ja. Alleen de vraag is, kan jij het ook? Heb je een handleiding, of een voorbeeld (zoals al een voeding in het systeem?).

Wil je geen risico lopen, laat het dan doen door iemand die er wel verstand van heeft. Alleen al door deze vraag te stellen krijg ik het idee dat je er maar weinig van snapt. Zelf aankloten is iets wat je dan echt niet moet doen. Maar kijk wel mee naar voorbeelden, want wie weet kun je het dan straks wel zelf!
Coldcat schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 21:04:
Het is niet nodig om hier hulp bij te halen.
Ik zou willen dat je nu naast me zat, dan had ik je een stoot voor je appel kunnen geven. Aanklooien met voedingen, zonder er verstand van te hebben is echt iets wat je niet moet doen. Stel je vergeet de P4 stekker, of een betaalde stekker op een videokaart, of je sluit iets verkeerds aan, wat dan? Heb al vaak zat gezien dat er veel mis ging vanwege een voeding, en imho weet de ts er helemaal niks van (te merken aan de vraag), en dan is alle hulp juist welkom.

[ Voor 36% gewijzigd door Nik op 01-10-2006 21:06 ]

• Coldcat
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 14:45

Coldcat

HODL

Je kunt het heel makkelijk zelf doen. Is het je eerste keer schrijf dan op hoe alles vast zit zodat je zeker weet dat je alles zelfstandig weer in elkaar kunt zetten.

1. Schroef je kast open
2. Schrijf van alle draden op waar ze naar toe gaan, alleen draden van de voeding (geel/rood/zwart)
3. Maak alle kabeltjes los, vergeet die op het moederbord niet
4. Voeding losschroeven
5. Nieuwe voeding erin en alles in omgekeerde volgorde herhalen.

Het is niet nodig om hier hulp bij te halen.

*pas wel op dat je de stekkers en zo eruit hebt gehaald, de basics moet je wel weten.

[ Voor 8% gewijzigd door Coldcat op 01-10-2006 21:04 ]

Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
Laat maar zitten,

Zie de post boven mij ^^
1. Schroef je kast open
2. Schrijf van alle draden op waar ze naar toe gaan, alleen draden van de voeding (geel/rood/zwart)
3. Maak alle kabeltjes los, vergeet die op het moederbord niet
4. Voeding losschroeven
5. Nieuwe voeding erin en alles in omgekeerde volgorde herhalen.

[ Voor 69% gewijzigd door Flapp op 01-10-2006 21:06 ]

"Stilte, een gat in het geluid...."

Verwijderd

Ja dit kun je zelf doen.
4 schroefjes vast draaien en klaar.

Maar als ik je vraag zo lees laat het doen.

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2006 21:05 ]

• BHQ
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 14-02 18:07

BHQ

Waar gaat het heeen :X

Een voeding kan je zelf inbouwen. Bij merksystemen gaat dit wat lastiger omdat deze erg vaak geen standaard ATX-voeding hebben.

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 21:04:
Ja dit kun je zelf doen.
4 schroefjes vast draaien en klaar.

Maar als ik je vraag zo lees laat het doen.
Je vergeet het aansluiten van alle kabels ;) Maar verder is het gewoon een kwestie van inpluggen, en schroefjes vastdraaien. Elke leek kan het, gewoon even opletten wat je doet.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Lees gewoon even wat algemene how-to's op internet ove rhoe je een PC in elkaar zet. Of koop een boek over dit onderwerp. Daar wordt het inbouwen van een voeding ook wel besproken. Het is nl. vrij simpel, maar als je nog nooit een PC hebt opengeschroeft kun je zelf met het vervangen van je voeding de PC slopen. Zorg dus dat je de basics weet.

[edit] Hou ook in de gaten dat elke PC weer anders is. Soms zit de kast wel eens zo in elkaar dat de voeding er alleen uit kan als je de processorkoeler demonteert. En dat is alweer een lastiger klusje dat je echt niet zomaar moet doen.

[ Voor 25% gewijzigd door Palomar op 01-10-2006 21:11 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt mensen

Ik denk dat het wel goed komt. Ik zal jullie nog even wat meer informatie geven. Ik heb een 350 watt voeding alleen die is straks niet sterk genoeg voor de videokaart die ik wil kopen namelijk de ati x1900 xt. Hebben jullie nog suggesties voor merken? btw x1900xt vebruikt 250 watt in 3d+ ik heb een asus a8n sli moederbord en 1gb werkgeheugen en een dvd brander.

[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2006 21:29 ]

• Tazzios
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08:23

Tazzios

..

Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 21:12:
Bedankt mensen

Ik denk dat het wel goed komt. Ik zal jullie nog even wat meer informatie geven. Ik heb een 350 watt voeding alleen die is straks niet sterk genoeg voor de videokaart die ik wil kopen namelijk de ati 1900 xt. Hebben jullie nog suggesties voor merken?
zou je het eerst niet gewoon proberen?
grote kans dat je nu voor niks een andere voeding er in zet

• Avalaxy
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online
merken van wat eigenlijk? Merken voor je voeding? Ik zou een Tagan ofzo nemen van 420/450 watt, das wel voldoende schat ik.

Verwijderd

Topicstarter
kan dat geen kwaad dan het proberen?

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

om te kijken wat voor voeding je nodig hebt zie: Welke voeding heb ik nodig? Deel 15
Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 21:24:
kan dat geen kwaad dan het proberen?
Als je een slechte voeding hebt dan kan het zijn dat je onder zware belasting je voeding door laat fikken. Heb dat vaker meegemaakt en helaas vonden die pcs dat niet leuk (veel hardware door zien sterven).

• Dutch_Razor
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01-11-2024
Ik heb een Enermax Liberty 500W met X1900XT draait perfect.

Ik zou het niet proberen, in de handleiding van de X1900 raden ze zowieso 450 watt aan (of 400?)

Verwijderd

nee, kan geen kwaad. Goede merken qua voeding zijn o.a. Tagan, Seasonic en Antec

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 21:29:
nee, kan geen kwaad. Goede merken qua voeding zijn o.a. Tagan, Seasonic en Antec
... en Zalman, Enermax, Nexus.... enz.....

Welke voeding heb ik nodig? Deel 15

ARME AOW’er

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:04

Thandor

SilverStreak

Heb je überhaupt een poging gedaan om te zoeken naar informatie omtrent voedingen?
Ik (en menig ander waarschijnlijk ook) denk van niet en het wordt hoogste tijd dat je dat wel gaat doen.

Pak dus de GoT Search erbij, gebruik third party zoekmachines (zoals Google) en neem een kijkje in Welke voeding heb ik nodig? Deel 15 :)

Dit is in ieder geval niet de methode om een topic te openen. Hoe het wel moet? Je leest het hier :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.