Maar een voeding kun je zelf inbouwe ja. Alleen de vraag is, kan jij het ook? Heb je een handleiding, of een voorbeeld (zoals al een voeding in het systeem?).
Wil je geen risico lopen, laat het dan doen door iemand die er wel verstand van heeft. Alleen al door deze vraag te stellen krijg ik het idee dat je er maar weinig van snapt. Zelf aankloten is iets wat je dan echt niet moet doen. Maar kijk wel mee naar voorbeelden, want wie weet kun je het dan straks wel zelf!
Ik zou willen dat je nu naast me zat, dan had ik je een stoot voor je appel kunnen geven. Aanklooien met voedingen, zonder er verstand van te hebben is echt iets wat je niet moet doen. Stel je vergeet de P4 stekker, of een betaalde stekker op een videokaart, of je sluit iets verkeerds aan, wat dan? Heb al vaak zat gezien dat er veel mis ging vanwege een voeding, en imho weet de ts er helemaal niks van (te merken aan de vraag), en dan is alle hulp juist welkom.Coldcat schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 21:04:
Het is niet nodig om hier hulp bij te halen.
[ Voor 36% gewijzigd door Nik op 01-10-2006 21:06 ]
1. Schroef je kast open
2. Schrijf van alle draden op waar ze naar toe gaan, alleen draden van de voeding (geel/rood/zwart)
3. Maak alle kabeltjes los, vergeet die op het moederbord niet
4. Voeding losschroeven
5. Nieuwe voeding erin en alles in omgekeerde volgorde herhalen.
Het is niet nodig om hier hulp bij te halen.
*pas wel op dat je de stekkers en zo eruit hebt gehaald, de basics moet je wel weten.
[ Voor 8% gewijzigd door Coldcat op 01-10-2006 21:04 ]
Benzinebarrel (1:15) - 0 zonnepanelen - 10 aaa batterijen opslag (2019 model)
Zie de post boven mij ^^
1. Schroef je kast open
2. Schrijf van alle draden op waar ze naar toe gaan, alleen draden van de voeding (geel/rood/zwart)
3. Maak alle kabeltjes los, vergeet die op het moederbord niet
4. Voeding losschroeven
5. Nieuwe voeding erin en alles in omgekeerde volgorde herhalen.
[ Voor 69% gewijzigd door Flapp op 01-10-2006 21:06 ]
"Stilte, een gat in het geluid...."
Verwijderd
4 schroefjes vast draaien en klaar.
Maar als ik je vraag zo lees laat het doen.
[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2006 21:05 ]
Een voeding kan je zelf inbouwen. Bij merksystemen gaat dit wat lastiger omdat deze erg vaak geen standaard ATX-voeding hebben.
Je vergeet het aansluiten van alle kabelsVerwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 21:04:
Ja dit kun je zelf doen.
4 schroefjes vast draaien en klaar.
Maar als ik je vraag zo lees laat het doen.
[edit] Hou ook in de gaten dat elke PC weer anders is. Soms zit de kast wel eens zo in elkaar dat de voeding er alleen uit kan als je de processorkoeler demonteert. En dat is alweer een lastiger klusje dat je echt niet zomaar moet doen.
[ Voor 25% gewijzigd door Palomar op 01-10-2006 21:11 ]
Ik denk dat het wel goed komt. Ik zal jullie nog even wat meer informatie geven. Ik heb een 350 watt voeding alleen die is straks niet sterk genoeg voor de videokaart die ik wil kopen namelijk de ati x1900 xt. Hebben jullie nog suggesties voor merken? btw x1900xt vebruikt 250 watt in 3d+ ik heb een asus a8n sli moederbord en 1gb werkgeheugen en een dvd brander.
[ Voor 16% gewijzigd door Verwijderd op 01-10-2006 21:29 ]
zou je het eerst niet gewoon proberen?Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 21:12:
Bedankt mensen
Ik denk dat het wel goed komt. Ik zal jullie nog even wat meer informatie geven. Ik heb een 350 watt voeding alleen die is straks niet sterk genoeg voor de videokaart die ik wil kopen namelijk de ati 1900 xt. Hebben jullie nog suggesties voor merken?
grote kans dat je nu voor niks een andere voeding er in zet
Als je een slechte voeding hebt dan kan het zijn dat je onder zware belasting je voeding door laat fikken. Heb dat vaker meegemaakt en helaas vonden die pcs dat niet leuk (veel hardware door zien sterven).Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 21:24:
kan dat geen kwaad dan het proberen?
Ik zou het niet proberen, in de handleiding van de X1900 raden ze zowieso 450 watt aan (of 400?)
... en Zalman, Enermax, Nexus.... enz.....Verwijderd schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 21:29:
nee, kan geen kwaad. Goede merken qua voeding zijn o.a. Tagan, Seasonic en Antec
Welke voeding heb ik nodig? Deel 15
ARME AOW’er
Ik (en menig ander waarschijnlijk ook) denk van niet en het wordt hoogste tijd dat je dat wel gaat doen.
Pak dus de GoT Search erbij, gebruik third party zoekmachines (zoals Google) en neem een kijkje in Welke voeding heb ik nodig? Deel 15
Dit is in ieder geval niet de methode om een topic te openen. Hoe het wel moet? Je leest het hier
Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.
Dit topic is gesloten.
![]()