opstart probleem p5w

Pagina: 1
Acties:

• crazyheinz
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 15-03 12:34
eerst even mn specs.
c2d e6600 met p5w mobo
2*barracuda 320 gig in raido

Toen ik vanmiddag mn pc opnieuw opstarte herstarte hij bij het ingaan van windows.
In veilige modus opgestart en dan lukt het wel om in windows te vertoeven.
Maar het probleem werd erger want nu kan ik niet meer in veilige modus, pc geraakt al niet meer aan het scherm waar je dat zou kunnen kiezen.

Pc opengesmeten omdat ik zag dat er problemen waren met mn raid0 array.
1 schijf werd niet herkend. Schijven opnieuw aangesloten en nog altijd zelfde probleem.
De ene schijf is warm en trilt, andere is koud maar trilt ook.

Mogelijke oorzaken: onweer? Pc lag af maar de stroomaansluiting niet.
Installatie van norton ghost. Raid driver miss niet herkend?
Deframentatie van windows partitie terwijl hij zij dat er te weinig ruimte was voor een defragmentatie?

[ Voor 10% gewijzigd door crazyheinz op 01-10-2006 19:27 ]

Verwijderd

dat die ene schijf kouder is dan die andere kan dat te maken hebben met de plek waar hij in de kast zit?
de warme boven een warmtebron/de koude in de luchtstroom van een ventilator?

zonee dan heb ik het idee dat hij minder doet(kapot is) dan de warme, maar meestal doet beide niet genoeg om zelf een echt warmteverschil te maken, ik verdenk dan ok andere componenten het warmteverschil te veroorzaken.

probeer eens een derde harde schijf, ontkoppel de raid, en installleer windows op de derde schijf, als alles het doet en blijft doen, is waarschijnlijk 1 van beide hdd's overleden.

denk je dat dit het geval is controleer dan beide hdd's met een progje van de fabrikant:
OM FAQ / Beleid

Als 1 van beide kapot is en je kunt niet alle data ervanaf redden, ben je al je data kwijt(het grote nadeel van raid0)

• crazyheinz
Mijn ene schijf is nu wel herkend. Maar hij ziet ze niet als een member disk bij de raid configuratie.
Hij staat er mooi te wezen als 'unknnow disk'
Ik denk dat dit komt door een losse kabel. Is nu heel men array verstoord en niet meer te herstellen??

Verwijderd

crazyheinz schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 19:47:
Ik denk dat dit komt door een losse kabel.
gebruik een nieuwe (andere) kabel en dan zie je vanzelf of hij beide schijven weer als 1 array ziet of niet!
Als hij het niet automatisch ziet, ben ik bang dat je een backup tape tevoorschijn moet halen

• lamko
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 25-05 20:39
Ik had laatst ook een unknown device in mn raid0 array.
Ik heb mn array op goed geluk verwijderd en opnieuw aangemaakt en hij functioneerde weer perfect!

And this !! Is to go even further beyond!!!

• crazyheinz
lamko schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 20:01:
Ik had laatst ook een unknown device in mn raid0 array.
Ik heb mn array op goed geluk verwijderd en opnieuw aangemaakt en hij functioneerde weer perfect!
Heb ik dus ook gedaan maar werkte bij mij niet. Nieuwe windows dus.
Maar nu herkent hij wel maar 1 hdd meer...
Ik zie hem wel staan in schijfbeheer.

[ Voor 10% gewijzigd door crazyheinz op 01-10-2006 21:17 ]

Pagina: 1