MoiZie schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 17:35:
Buiten je wat meer verdiepen in de Nederlandse taal, zou ik ook dit even doornemen als ik jou was:
PMG FAQ
Deze FAQ staat vol geweldige informatie die je een heel stuk verder kan helpen op je zoektocht naar de beste cpu van dit moment.
Overigens, welkom op GoT, misschien dat je nog wel even een paar andere FAQ's kan doornemen, zodat je topicstarts in de toekomst van iets betere kwaliteit worden.
oeh wat zuur ben jij zeg. Misschien is zijn topicstart niet de meest geweldige, je kunt het ook op een een stuk minder cynische manier zeggen en hem helpen in plaats van in de grond boren.
De e6600 core 2 duo is inderdaad al sneller dan de fx-62. Dus je zit met een e6600 al gebakken. Je kunt natuurlijk ook nog een e6700 of x6800 kopen. Deze zijn qua prijs/kwaliteit wat minder interessant.
Voor een moederbord zou ik de aus P5b deluxe of de P5W DH Deluxe halen. Het zijn allebei goed moederborden je kunt er ook nog eens lekker mee overklokken. De P5B is het best voorbereid op de core 2 duo, maar kan volgens mij geen SLI/Crossfire of is dit inmiddels al opgelost en kan het wel. De P5W kan wel crossfire, maar schijnt iets minder overweg te kunnen met de core 2 duo. Zo veel zou het niet uitmaken, dit zijn trouwens niet mij eigen ervaringen, dit heb ik vernomen van andere mensen op GoT. Dit zijn trouwens ook wel bordjes voor overclockers. Er zijn goedkopere alternatieven, maar gezien het toch een high-high-end systeem gaat worden, kan dit er wel vanaf neem ik aan.
Qua geheugen zou ik als je niet gaat overclocken A-merk pc4200 CL4 geheugen halen. Als je wel wilt overclocken zou ik pc6400 nemen hiermee kun je al een overclock van 50% mee halen. Je kunt natuurlijk nog extremer geheugen gaan halen of je geheugen overclocken.
Nou nu zijn we weer rond. We hebben alles besproken processor moederbord en geheugen. Ookal heb je niet eens om geheugen gevraagd je krijgt het er gratis bij van mij.