Core 2 duo / FX-62 ?

Pagina: 1
Acties:
  • 72 views sinds 30-01-2008

• jllerk
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 23-05 23:07
hallo mense ik heb een paar vragen.. ik ben van plan om een zeer snelle game pc te maken maar ik wil graag weten wat de snelste cpu van dit moment is ik dacht fx-62 tot ik de info op tweakers erover las het schijnt dat de core2duo sneller is en minder stroom verbruikt. Bovendien het uitzoeken van een goed moederbord vind ik nogal lastig

iemand tips?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 10:52

--MeAngry--

aka Qonstrukt

jllerk schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 17:33:
hallo mense ik heb een paar vragen.. ik ben van plan om een zeer snelle game pc te maken maar ik wil graag weten wat de snelste cpu van dit moment is ik dacht fx-62 tot ik de info op tweakers erover las het schijnt dat de core2duo sneller is en minder stroom verbruikt. Bovendien het uitzoeken van een goed moederbord vind ik nogal lastig

iemand tips?
Vanaf de E6600 is de Core 2 Duo al sneller dan de FX-62, dus ik zou niet twijfelen aangezien de E6600 veel goedkoper is. :)

Tesla Model Y RWD (2024)

• MoiZie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16:08
Buiten je wat meer verdiepen in de Nederlandse taal, zou ik ook dit even doornemen als ik jou was: PMG FAQ

Deze FAQ staat vol geweldige informatie die je een heel stuk verder kan helpen op je zoektocht naar de beste cpu van dit moment.
Overigens, welkom op GoT, misschien dat je nog wel even een paar andere FAQ's kan doornemen, zodat je topicstarts in de toekomst van iets betere kwaliteit worden.

edit: Jezelf verdiepen in de Nederlandse taal heeft niet alleen met spelling, maar ook met grammatica en stijl te maken. Juist gebruik maken van de interpunctie is dus een noodzaak. Dit voor iedereen hieronder die mijn opmerking niet nodig vond.

[ Voor 22% gewijzigd door MoiZie op 01-10-2006 17:58 ]

• jllerk
MoiZie schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 17:35:
Buiten je wat meer verdiepen in de Nederlandse taal, zou ik ook dit even doornemen als ik jou was: PMG FAQ

Deze FAQ staat vol geweldige informatie die je een heel stuk verder kan helpen op je zoektocht naar de beste cpu van dit moment.
Overigens, welkom op GoT, misschien dat je nog wel even een paar andere FAQ's kan doornemen, zodat je topicstarts in de toekomst van iets betere kwaliteit worden.
nieuwelingen kleineren en naar de FAQ wijzen...

te triest gewoon je kan toch wel vriendelijk antwoord geven als meangry en dan zeggen dat dit vaak gevraagd wordt en faq linken en niet over mijn nederlands lopen te bitchen...

beetje jammer

• Kaspers
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 26-05 21:24
Buiten je wat meer verdiepen in de Nederlandse taal[..]
Ik vind dit toch echt mee-vallen, eigenlijk stel jij je je gewoon aan..

Verwijderd

Koop een mooie e6600, die is lekker snel en prijstechnisch gezien een uitstekende koop (rondom de 300 euro). Daarbij kan je hem ook nog lekker overclocken, de snellere versies zijn al gelijk ene heel stuk duurder en in mijn ogen niet de moeite waard.

• frankknopers
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-12-2025

frankknopers

Goud is geen geld

Ik moet wel opmerken dat de TS wel erg weinig informatie geeft en blijkbaar zelf niet veel inzet heeft getoond om zelf iets uit te zoeken. Dit gecombineerd met rommelig nederlands kan dus overkomen als gemakzucht.

Over de vraag: Er zijn zat benchmarks te vinden over deze 2 CPU's. De E6600 is standaard ongeveer net zo snel als de FX-62, waarbij de Core 2 Duo minder stroom verbruikt en nog lang niet op zijn max draait. Qua moederborden zou je kunnen kijken in het Core 2 Duo moederborden topic.

[ Voor 40% gewijzigd door frankknopers op 01-10-2006 17:54 ]

Goud is geen geld

• jealma
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

jealma

Jesus is Lord!

(overleden)
Buiten je wat meer verdiepen in de Nederlandse taal, zou ik ook dit even doornemen als ik jou was:
Ah, dat valt wel mee. Ik ben blij dat we niet van die BrEaZaH TaAL hebben hier, da's pas verrot 8)7 |:(

Avalon, Fireflight, Gaither, Point of Grace, Third Day
C2D E6400 @ 3GHz - Zalman CNPS8000 - GA-P35-DS3 - Corsair 2GB ram - Asus 9400GT - OCZ Vertex 30GB
Archlinux 64-bit + Awesome

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Het hangt ook maar net van je budget af. De E6600 is niet de snelste processor die er te krijgen is, maar je moet er ook maar net het geld voor over hebben. De Pricewatch in combinatie met benchmarks is de ideale combinatie om de processor te kiezen die jij wil hebben :)

Verwijderd

oeh wat zuur ben jij zeg. Misschien is zijn topicstart niet de meest geweldige, je kunt het ook op een een stuk minder cynische manier zeggen en hem helpen in plaats van in de grond boren.

De e6600 core 2 duo is inderdaad al sneller dan de fx-62. Dus je zit met een e6600 al gebakken. Je kunt natuurlijk ook nog een e6700 of x6800 kopen. Deze zijn qua prijs/kwaliteit wat minder interessant.

Voor een moederbord zou ik de aus P5b deluxe of de P5W DH Deluxe halen. Het zijn allebei goed moederborden je kunt er ook nog eens lekker mee overklokken. De P5B is het best voorbereid op de core 2 duo, maar kan volgens mij geen SLI/Crossfire of is dit inmiddels al opgelost en kan het wel. De P5W kan wel crossfire, maar schijnt iets minder overweg te kunnen met de core 2 duo. Zo veel zou het niet uitmaken, dit zijn trouwens niet mij eigen ervaringen, dit heb ik vernomen van andere mensen op GoT. Dit zijn trouwens ook wel bordjes voor overclockers. Er zijn goedkopere alternatieven, maar gezien het toch een high-high-end systeem gaat worden, kan dit er wel vanaf neem ik aan.

Qua geheugen zou ik als je niet gaat overclocken A-merk pc4200 CL4 geheugen halen. Als je wel wilt overclocken zou ik pc6400 nemen hiermee kun je al een overclock van 50% mee halen. Je kunt natuurlijk nog extremer geheugen gaan halen of je geheugen overclocken.

Nou nu zijn we weer rond. We hebben alles besproken processor moederbord en geheugen. Ookal heb je niet eens om geheugen gevraagd je krijgt het er gratis bij van mij.

• niels88
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
jllerk schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 17:44:
[...]

nieuwelingen kleineren en naar de FAQ wijzen...

te triest gewoon je kan toch wel vriendelijk antwoord geven als meangry en dan zeggen dat dit vaak gevraagd wordt en faq linken en niet over mijn nederlands lopen te bitchen...

beetje jammer
Tsja, je doet jezelf van nieuweling echt eer aan. Eigen onderzoek is 0. De startpost is waardeloos, en dan nog wil je dat je geholpen wordt. |:( Wat the F*CK verwacht je |:(

En zowieso hoort in topic ergens anders, maar je hebt de FAQ niet gelezen dus weet je dit ook niet 8)7

[ Voor 8% gewijzigd door niels88 op 01-10-2006 18:04 ]

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
Het antwoord op je vraag is stukken sneller te vinden dan de tijd die het kost om je hier te registreren.

Er zijn 100en benchmarks van de snelste AMD's tegen de snelste Intel's en bij allemaal is de conclusie het zelfde.

• jllerk
hehe sorry niels ik had e FAQ wel bekeken nog niet doorgenomen. ik weet dat het niet de beste post was en ik weinig onderzoek had gedaan maar daar ben ik nu aan bezig door de bomen zie ik het bos niet meer zeg maar :P nu weet ik iig dat ik voor intel moet gaan :D super post trouwens benny! *zoekt meteen een online shop op om de prijzen te bekijken :P

ik ben van plan 1500 euro er aan uit te geven. Ik wil hem zo kaal mogelijk kopen zonder dvdbrander en dergelijke want dat heb ik nog allemaal in me andere pc

Verwijderd

jllerk schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 18:16:
hehe sorry niels ik had e FAQ wel bekeken nog niet doorgenomen. ik weet dat het niet de beste post was en ik weinig onderzoek had gedaan maar daar ben ik nu aan bezig door de bomen zie ik het bos niet meer zeg maar :P nu weet ik iig dat ik voor intel moet gaan :D super post trouwens benny! *zoekt meteen een online shop op om de prijzen te bekijken :P

ik ben van plan 1500 euro er aan uit te geven. Ik wil hem zo kaal mogelijk kopen zonder dvdbrander en dergelijke want dat heb ik nog allemaal in me andere pc
En je kan nog steeds geen nederlands. En nog verwacht je dat je geholpen wordt 8)7 .

Kijk hier eerst eens.

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 13:29
Welke videokaart ben je van plan te kopen?

[ Voor 82% gewijzigd door Fleximex op 01-10-2006 19:06 ]

• jllerk
pff veel aardige gasten hier maar ook Heel veel whiners ik denk dat dit toch wel me laatste post wordt hier,,,

• Peter
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 10:30
jllerk schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 19:05:
pff veel aardige gasten hier maar ook Heel veel whiners ik denk dat dit toch wel me laatste post wordt hier,,,
Met zo'n instelling verdien je imo een regelrechte ban }:|

• danielkraak
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 13-05 16:38
Op zich heeft hij wel gelijk maar aangezien het forum anders vol zou staan met vragen die je zelf op kunt zoeken is het toch terecht om zulke regels te doen :)

• DeArmeStudent
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22-05 13:25
Over het algemeen zijn de posters hier wel aardig, maar je hebt precies inderdaad een paar whiners te pakken...

Daarbij is 1500 euro een mooi budget om een goeie snelle game pc van in elkaar te zetten, kijk even op tweakers.net naar de Pricewatch (links in beeld), want daar kan je de beste prijzen vinden voor de onderdelen die je zoekt. Ook kun je je afvragen of je er wel goed aan doet om er geen DVD-RW in te stoppen...die dingen kosten tegenwoordig niets meer...(40 euro) maar zorgt er wel voor dat je van een cd windows kan opstarten, en een DVD'tje kan fikken.....

• nFo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06:38

nFo

Tweakers.net Best Buy Guide: editie september 2006 :)

[ Voor 5% gewijzigd door nFo op 01-10-2006 19:24 ]

Verwijderd

.Peter schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 19:12:
[...]
Met zo'n instelling verdien je imo een regelrechte ban }:|
offtopic:
Oi Peter :)

Inderdaad, tot nooit meer ziens en veel plezier met je C2D.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:06
Ik vind het vreselijk jammer dat dit topic op zo'n manier moet ontaarden. Nu is de topicstart inhoudelijk onder de maat, maar sommige reacties zijn nog meer onder de maat :/ Het is een kleine moeite _niet_ te reageren en dit gewoon kenbaar maken via een Topicreport (waar er overigens meerdere van geplaatst zijn :) ).

Wat de vraag van de topicstarter betreft; er zijn extreem veel reviews te vinden op het net waarin deze cpu's langs de lat worden gelegd, doe er je voordeel mee. Hier lukraak deze vraag stellen is niet de bedoeling.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.