Wie gelooft er in Electronic Voice Phenomena?

Pagina: 1
Acties:
  • 2.169 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Tha Ra
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 04-07 21:01
(omdat mijn vorige topicstart niet goed was probeer ik het nu op nieuw)

Hallo, mischien hebben somigen van jullie wel eens de film White Noise gezien, hierin wordt gecomuniceerd met de doen d.m.v. de ruis van electronische apparaten: Electronic Voice Phenomera
(EVP).

Er zijn mensen die beweren dat dat echt mogrlijk is.

Er zijn 2 veelgebruikte manieren om die "bandenstemmen" op te nemen:

1. met een microfoon (kan ook een computer mic van €3,50)

2. via een mw-radio (ik heb ook gelezen dat mensen het met een am-radio doen)

Je kan het opnemen op bandrecorder, tape of met de pc (adobe audition, cooledit)

Hier websites van mensen die beweren dat ze stemmen hebben opgenomen: (oordeel zelf)

WAARSCHUWING
Als je dit soort dingen eng vindt, raad ik je aan het niet te gaan beluisteren!

http://www.evp-voices.com

http://www.mivak.com

Verklaringen:

- Wetenschappers zeggen dat het komt als mensen iets vaags horen, er zelf stemmen in gaan zien
(verbeelding).

- Het zijn vaak Russische stemmen, dus mischien is het hoor je communicatie van ruimtestations
o.i.d.

- Stemmen van vliegtuigen en veerkeerstorens.

- Gewoon radio of TV ontvangst.

- Mischien van mobieltjes?

- Zendamateurs

- Politieradio

- Iets buitenaards..........??????

Maar wat denken jullie hier nou van; geloof je dit of vind je het onzin?

[ Voor 15% gewijzigd door Tha Ra op 30-09-2006 23:26 ]

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 22-06 20:35
Ik geloof er niet in maar toch denk ik dat er wel iets kan zijn. Zoals dat ze spreken op een ander soort toonhoogte dan wij zodat we het niet kunnen horen. Ik denk altijd er zal vast nog wel 'iets' zijn, waar dat is weet ik niet en hoef ik ook niet te weten :)

• Tha Ra
Tom G schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 22:40:
Ik geloof er niet in maar toch denk ik dat er wel iets kan zijn. Zoals dat ze spreken op een ander soort toonhoogte dan wij zodat we het niet kunnen horen. Ik denk altijd er zal vast nog wel 'iets' zijn, waar dat is weet ik niet en hoef ik ook niet te weten :)
En als er dan zo iets is, wat natuurlijk best mogelijk is, waarom zouden de doden met ons willen comuniceren?

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:47

Klippy

Still Game

Ik vind dat in de voorbeelden van de eerste site veel te veel geluid zit.
En de methode die hij gebruikt slaat ook nergens op. 't is gewoon een radio waarmee hij snel door de fequnties zit te draaien, de lucht zit vol met radiouitzendingen, toch niet zo gek dat je dan een hoop opvangt.

Sommige dingen zijn duidelijk herkenbaar, maar dat is ook duidelijk gewoon een radiozender oid en sommige dingen daar hoor je in wat je wil horen met wat fantasie.
Dat hij maar eens komt met een filmpje waarin hij die vragen stelt en dan laat horen dat er ook antwoorden komen. Dan ga ik er misschien serieus naar kijken, maar voorlopig is het grote onzin imo.

En waarom zou je overleden ziel opeens op AM band gaan uitzenden?

[edit]
Dat vind ik trouwens van die hele "geestenwereld", kijk regelmatig even naar Discovery enzo en nooit zie je nou echt een overtuigend bewijs van dat er iets is. altijd mensen die iets beweren, maar geen bewijs hebben. Allemaal leuk een aardig, maar je hebt er weinig aan. Want ik zou het best willen geloven, maar dan wil ik het ook zien en zolang ik dat niet doe... kan ik oo kniet zeggen of het waar is :)

[ Voor 22% gewijzigd door Klippy op 30-09-2006 22:53 ]

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

• Tha Ra
Klippy schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 22:51:
En waarom zou je overleden ziel opeens op AM band gaan uitzenden?
Weet niet, omdat niemand meer MW gebruikt. Mischien doen ze het binnenkort wel via webradio ;)

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 04-07 23:05

ralpje

Deugpopje

Klippy schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 22:51:

Dat vind ik trouwens van die hele "geestenwereld", kijk regelmatig even naar Discovery enzo en nooit zie je nou echt een overtuigend bewijs van dat er iets is. altijd mensen die iets beweren, maar geen bewijs hebben. Allemaal leuk een aardig, maar je hebt er weinig aan. Want ik zou het best willen geloven, maar dan wil ik het ook zien en zolang ik dat niet doe... kan ik oo kniet zeggen of het waar is :)
Helaas is dat ook zo met de meeste natuurkundige grondbeginselen: er is geen bewijs voor. Tuurlijk, ze zouden verklaren waarom dingen gaan zoals ze gaan, maar hard bewijs is er niet.

On-topic: ik geloof wel in 'iets'. Ik ken uit m'n nabije omgeving voorbeelden van dingen die zich niet laten verklaren, maar die wel gebeuren. Char-achtige praktijken, mediums die dingen over mijn overleden vader of oma kunnen vertellen, terwijl zij onze familie totaal niet kennen. Dingen die niemand kan weten. Mijn moeder die bij een 'medium' op consult was in verband met pijnklachten, waarna het medium zegt dat ze een man ziet staan, en vervolgens een éxacte beschrijving van mijn (toen al overleden) opa, van vaders kant, dus mijn moeders schoonvader, geeft. Dingen vertelde over de gezondheidstoestand van mijn vader die op dat moment onbekend waren (en in eerste instantie zelfs niet door de huisarts gediagnosticeerd werden), maar later wel correct bleken. Ik ben er dus van overtuigd dat het leven niet eindigt bij de dood. Waarom dingen als EVP dan gebeuren? Geen idee. Ik weet niet wát er is na de dood, en waarom overleden personen contact zouden willen zoeken. Onafgemaakte zaken? Onverwachte dood waardoor ze zelf nog niet eens doorhebben dat ze dood zijn? Geruststellende woorden aan famillieleden? Zeg het maar.....

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:47

Klippy

Still Game

Sja, die Char-achtige praktijken, zoals je het noemt. Dat zou best kunnen, laten we even stellen dat dat allemaal waar is. Dat die mensen echt wat 'opvangen', dan geloof ik nog niet dat het signalen zijn van overleden mensen. Misschien die mensen heel gevoelig voor gevoelens van mensen om hen heen, dat bijna een soort van gedachten kunnen lezen en zo beïnvloed worden. Althans dat is mijn theorie een beetje. Dat wil nog niet zeggen dat we allemaal nog blijven vorbestaan na onze dood.
Om het even poëtisch te zeggen: We leven voort in de herinnering van andere mensen. Er zijn zover ik weet weinig mensen die zomaar stemmen horen van voor hen onbekende "geesten" die contact proberen te maken een of andere familielid.

Zelfde met die EVP, volgens die site moet je vragen stellen waar je antwoord op krijgt en dan ben je bij voorbaat al beïnvloed doordat je op zoek bent naar bepaalde antwoorden. waardoor je een verwachting krijgt en die ook vaak zal horen, omdat je dat wil horen.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ralpje
  • Laatst online: 04-07 23:05

ralpje

Deugpopje

Klippy schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 00:15:
Er zijn zover ik weet weinig mensen die zomaar stemmen horen van voor hen onbekende "geesten" die contact proberen te maken een of andere familielid.
Mwa, daar ben ik nog niet zo van overtuigd hoor. Mijn vrouw is laatst bij zo'n avond geweest. De dame in kwestie stond een beetje op papier te krabbelen, en uiteindelijk kwam daar dus een tekening uit. De tekening was een portret, die bestond uit een linker en een rechterhelft. Twee personen dus, in één tekening. Let op: hierbij wordt niets gevraagd of verteld, en er zitten zo'n twintig man in de zaal. De tekening die uiteindelijk te voorschijn kwam (en ze maakt er meerdere op zo'n avond) bestond voor één helft uit een portret van mijn vader, en voor de andere helft uit een portret van de oma van mijn vrouw. Allebei een portret van toen ze ongeveer 30 jaar oud waren, omdat "je na je dood terugkeert naar die verschijningsvorm", volgens die dame.
Mijn punt: mijn vrouw kent mijn vader niet toen hij 30 was, en heeft daar ook nooit foto's van gezien. Hell, mijn vader was al in de dertig toen ik geboren werd, dus zelfs ík ken hem niet op die leeftijd. Om over de beeltenis van haar oma nog maar te zwijgen. Beïnvloeden was dus gewoon niet mogelijk. En al was dat zo: mijn vrouw had er op geen enkele manier aan gedacht dat ook haar oma zou 'verschijnen'. Er zijn de laatste 5 á 6 jaar redelijk wat sterfgevallen in onze omgeving geweest, en oma is al (veel) langer dood. Domweg 'niet aan gedacht' dus, dus beïnvloeding was wat dat betreft ook niet mogelijk.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-03-2024

Confusion

Fallen from grace

Tha Ra schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 22:34:
- Wetenschappers zeggen dat het komt als mensen iets vaags horen, er zelf stemmen in gaan zien
(verbeelding).
En dat is experimenteel grondig onderbouwd. De menselijke hersenen zijn de beste patroonherkenningsmachine die er op aarde bestaat, maar dat is ook een sterke beperkende factor: ze moeten en zullen patronen vinden in de inkomende informatie. Sommige optische illusies zijn gebaseerd op de neiging van de hersenen om altijd patronen te herkennen in visuele informatie... ook als die er niet is.

[ Voor 10% gewijzigd door Confusion op 01-10-2006 09:40 ]

Wie trösten wir uns, die Mörder aller Mörder?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeatRider
  • Laatst online: 08:39

SeatRider

Hips don't lie

Tha Ra schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 22:34:
2. via een mw-radio (ik heb ook gelezen dat mensen het met een am-radio doen)
Newsflash: mw, of middengolf, is hetzelfde als AM.

Nederlands is makkelijker als je denkt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 69767

Confusion schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 09:39:
[...]

En dat is experimenteel grondig onderbouwd. De menselijke hersenen zijn de beste patroonherkenningsmachine die er op aarde bestaat, maar dat is ook een sterke beperkende factor: ze moeten en zullen patronen vinden in de inkomende informatie. Sommige optische illusies zijn gebaseerd op de neiging van de hersenen om altijd patronen te herkennen in visuele informatie... ook als die er niet is.
Dat is hetzelfde als dat experiment met TV? Dat ook al staat de TV uit en je vraagt mensen bijvoorbeeld 5 minuten naar het zwarte scherm te gaan staren ze toch (om wat voor reden dan ook) er zelf beelden in gaan zien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Technicality
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 05-07 23:18

Technicality

Vliegt rechtsom...

Tha Ra schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 22:54:
[...]

Weet niet, omdat niemand meer MW gebruikt. Mischien doen ze het binnenkort wel via webradio ;)
Multicast :')

Ik geloof trouwens niet dat er 'iets' is. Sorry, maar er is voor mij geen enkele reden om aan te nemen dat er wel iets is, dus waarom zou ik?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tha Ra
Anoniem: 69767 schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 11:02:
[...]

Dat is hetzelfde als dat experiment met TV? Dat ook al staat de TV uit en je vraagt mensen bijvoorbeeld 5 minuten naar het zwarte scherm te gaan staren ze toch (om wat voor reden dan ook) er zelf beelden in gaan zien?
Ik denk van wel, mensen zien en horen alleen wat ze willen zien. Dus als ze in een zwart scherm beelden willen zien of in een ruis stemmen willen horen, dan zien of horen ze die ook daadwerkelijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Opi

Een aantal posts is verwijderd omdat de posts niets bijdragen tot de discussie. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JER00N
  • Niet online
Volgens mij zijn geesten (of hoe je het ook wil noemen) niet fysisch, aangezien ze dwars door muren kunnen enzo. Iets wat niet fysisch is kan dus ook geen elektromagnetische golven maken (wat radio is) en dan óók nog eens op een bepaalde frequentie in de AM-range (600 tot 1600 kHz geloof ik) én daarop amplitudemodulatie toepassen 8)7 Je gaat mij niet vertellen dat de gemiddelde overledene weet hoe dat in z'n werk gaat.

Het 'feit' dat je 'ze' alleen op de AM-band hoort komt doordat je op AM naar meerdere zenders tegelijkertijd kan luisteren, bij FM is dit niet het geval (dan geldt het recht van de sterkste zender) en kan je dus meer mysterieuze stemmen van gene zijde door elkaar horen.

Verder: AM, of radio in het algemeen, bestaat nu zo'n 100 jaar, hoe communiceerden ze daarvoor als ik vragen mag?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik heb die stemmen ook gehad en kan met goedkope natuurkunde wel de verklaring geven. De draden naar de boxen functioneren als antenne, dat gebeurt met apparaten af en toe. Ook de taperecorder en andere meuk kan dat. En zo wordt door deze geimproviseerde antenne een slecht radiosignaal van vage bron opgepikt en door je boxen weergegeven. En of je PC aan of uitstaat, dat gebeurt gewoon met deze goedkope meuk.
De oplossing van bij mij 1 of 2 ringkernen om de draden wikkelen en de Russische bekeerzender was verdwenen.

Om eerlijk te zijn vind ik de verklaring 'dode mensen' en andere paranormale meuk aardig vergezocht als de draden zelf in essentie hetzelfde zijn als antenne's. En deze verhalen doen ook al ruim 20 jaar de ronde. Zeker in combinatie van Confusions aangehaalde overactieve patroonherkenning kan ik mij wel voorstellen dat zulke mythes ontstaan.

Geesten.... als er onstoffelijke wezens bestaan mag iemand mij wel uitleggen waarom ze op aarde voorkomen als de aarde met de snelheid van 100.000 km/u door de ruimte scheert, al rondjes draaiend om de zon/melkwegkern.

[ Voor 11% gewijzigd door Delerium op 01-10-2006 23:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-03-2021
Ecteinascidin schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 23:25:
Geesten.... als er onstoffelijke wezens bestaan mag iemand mij wel uitleggen waarom ze op aarde voorkomen als de aarde met de snelheid van 100.000 km/u door de ruimte scheert, al rondjes draaiend om de zon/melkwegkern.
Wie zegt dat geesten niet gewoon ook net als jij en ik "blijven plakken"?

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 03-07 13:19

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Er zijn vele duizenden radiozenders op aarde waar spraak mee wordt uitgezonden, een luidspreker met een antenne is al genoeg om sommige signalen op te vangen, afhankelijk van je positie en atmosferische omstandigheden kun je vele zenders ontvangen van duizenden kilometers afstand, maar waarbij wel een deel van het signaal verloren gaat en er dus ruis ontstaat.

De kans dat je met een analoge radio ook signalen die niet van Nederlandse radiostations komen is dus heel erg groot. Conclusie: het zijn dode mensen die via de radio tegen jou willen praten 8)7

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Ik heb er een paar beluisterd en had echt moeite om mijn lachen te houden, er draait iemand aan een afstemknop van een oude radio, er wordt onverstaanbaar gebrabbel hoorbaar van een of andere zwakke zender: "bmaaai ziiie ek angaaeee" dat blijkt tante Jo te zijn: "blijf niet te lang alleen"
Bedankt voor het nuttig advies tante, volgende keer graag de lotto balletjes ;)

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dido
  • Laatst online: 06-07 17:44

Dido

heforshe

Mr_Atheist schreef op maandag 02 oktober 2006 @ 00:07:
Wie zegt dat geesten niet gewoon ook net als jij en ik "blijven plakken"?
Waarom zouden ze, als ze onstoffelijk zijn? Om zwaartekracht er grip op te laten hebben is wat massa toch wel fijn.

Wat betekent mijn avatar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 0rbit
  • Laatst online: 18-03-2021
Dido schreef op dinsdag 03 oktober 2006 @ 17:02:
[...]

Waarom zouden ze, als ze onstoffelijk zijn? Om zwaartekracht er grip op te laten hebben is wat massa toch wel fijn.
Wie zegt dat ze onstoffelijk zijn? Hoe kan iets onstoffelijks zoiets als een radio of een microfoon bij een waterkraan beinvloeden? :P

Ik ben geheel voldaan, dank u wel!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Als ze stoffelijk zijn kunnen ze niet door muren en deuren zweven.

't is of het 1 of het ander, niet beide.

[edit]
Ecteinascidin in "Onzin opsporen"
1,2,4,5,6,7 en 10 zie ik in dit topic terugkeren. Dikke onzin dus.

[ Voor 39% gewijzigd door Delerium op 05-10-2006 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• defiant
  • Laatst online: 08:39

defiant

Moderator General Chat
Confusion schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 09:39:
En dat is experimenteel grondig onderbouwd. De menselijke hersenen zijn de beste patroonherkenningsmachine die er op aarde bestaat, maar dat is ook een sterke beperkende factor: ze moeten en zullen patronen vinden in de inkomende informatie.
Dat niet alleen, de patronen die men zou moeten horen staan zeer open voor suggestie. Vandaar dat in dit soort situaties altijd de nadruk wordt gelegd op bijvoorbeeld overleden personen, maar hetzelfde effect zou je bereiken door te vertellen dat iemand de aanbiedingen van volgende week bij Super de Boer al weet.

Een mooi voorbeeld hiervan zijn de z.g.n. achterwaartse teksten in muziek. Als je ze beluistert zonder dat je weet wat er zogenaamd wordt gezegd dan kan je er meestal geen kaas van maken, maar als de zogenaamde tekst voor je krijgt dan krijg je meestal het 'ohja' effect. Je hersenen weten nu wat ze moeten horen, en de volgende keer hoor je wat je is aangereikt als suggestie.

Climate dashboard | “Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away.”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 12-02-2017

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 167426

Hoezo photoshop :X

nou, ik geloof wel dat er iets is, maar dit vind it té overdreven :p

[ Voor 65% gewijzigd door Anoniem: 167426 op 05-10-2006 21:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guru Evi
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 06-07 15:02
Ik heb eventjes gekeken op die sites en verder dan 2-3 seconden tekst kun je verder niets herkenbaar horen. Daarbij zijn al die stemmen vervormd, kan het zijn dat je 2 of 3 verschillende stemmen hoort en een reeks russisch erdoor binnen dezelfde zin.

Volgens mij is een stem niets anders dan een reeks frequenties die met fourier analyse in een oneindig aantal frequenties kunnen gesplitst worden. Ons brein heeft de mogelijkheid om heel snel verschillende stemmen als een bepaalde taal te 'herkennen'. Als je dus tegelijkertijd 25 nederlands en 5 belgische zenders ontvangt (AM, MW, CB), deze allemaal combineert en er 24 uur naar luistert kan het inderdaad zijn dat je opeens 2 of 3 woorden herkent na elkaar die iets van een zin vormen.

Als je dus rond 6u 's avonds naar zo'n mix van zenders luistert in een stad zoals Brussel of Amsterdam, dan kun je waarschijnlijk wel snel iets oppikken zoals: "poeweeeeei-Al-Qaida-wieeeet-ga-tpioew-jefssscch-aanvalleuhn-krrrrr"

Ik geloof in EVP (Electronic Voice Phenomenon) en het is ook wetenschappelijk bewezen dat een Electronische Stem Fenomeen bestaat, we pikken allemaal onze telefoon op of luisteren naar de radio/televisie en.... er komt een stem uit<sarcasme>, fenomenaal hoe dat werkt. Het effect dat je hoort in die geluidstukjes is gewoon het principe van zenden-ontvangen en superponeren van verschillende frequenties op elkaar, zoals een electronische stem vanuit je computer dit kan.

Ik denk dat zulke fenomenen eerder in psychologie zouden passen zoals die prenten: wat herken je hier in. Het probleem met de meeste foto's, geluiden, video's is dat om het te herkennen je ofwel vrij creatief moet zijn of iemand moet je zeggen waar je naar luistert of wat je zoekt. Hetzelfde gebeurt met stemmen die gehoord worden als muziek achterwaards gespeeld wordt (zoals in Stairway to Heaven) en soms gebeurt het ook dat mensen/artiesten dat als de grap doen (zoals Pink Floyd en Weird Al).

Stuur voor de grap eens een willekeurige gecombineerde storing naar die-hard believers (een 15-minuten stukje zal wel genoeg zijn) en laat ze maar eens zeggen welke 'waarschuwingen' of 'communicaties' ze horen. Als je het zendt naar 10 verschillende 'gelovers' dan ga je waarschijnlijk een stuk of 20 verschillende stukjes tekst oogsten van je oma tot JFK.

[ Voor 9% gewijzigd door Guru Evi op 06-10-2006 18:23 ]

Pandora FMS - Open Source Monitoring - pandorafms.org

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 25534

E.V.P is in mijn ogen wel degelijk een feit.
Het feit dat de meeste mensen die hier laconiek op reageren ook nog eens psychologies sausje er over heen willen gooien, zegt natuurlijk genoeg over zijn of haar kennis met dit onderwerp.

Het hele geesten wereldje past met gemak in de wetenschappelijk wereld. En het is net alsof mensen dat beangstigd.
Einstein had het al over dimensies.
We weten dat stemmen werken op frequenties.
Temperatuur schommelingen worden waargenomen op zogenaamde "haunted spots".

Allemaal onverklaarbare dingen, die toch wel degelijk, een in mijn ogen logische verklaring heeft.
Geesten is natuur.
Net zoals planten die doodgaan, recyclen ze.
Alle atomen in de wereld hebben een verbintenis. Geesten zijn een pure energie vorm, welke in de 3e dimensie (zonder instrumenten) niet zichtbaar zijn.

Net zoals er in de ruimte donkere materie is.
Het is er, we zien het niet maar weten van het bestaand.

Waarom als het om de ruimte gaat is alles mogelijk, en zijn er de wildste theorie'n ontstaan.
Maar als we het hebben over iets waar je constant mee geconfronteerd wordt, zoals de dood, krijgen we ineens een tunnel visie. We roepen woorden als hocus pocus, en trekken links met oude culturen, gezien die ook daarin geloofde, en gezien wij nu (in het heden) leven en de oude culturen vroeger, wij slimmer zijn. En logischer denken, en daardoor ook weten.
We kunnen niet meer buiten het doosje denken. En klampen ons vast aan orthodoxe denk wijzes.

En mensen die dat wel doen worden voor gek verklaard door mensen die het allemaal perfect weten, en in de naam van hun geschoolde opleiding praten.

E.V.P. is met toeval ontdekt, door een vogelspotter die na het beluisteren van zijn tape, het geroep van zijn naam door zijn (overleden) vader hoorde. En DE manier om in contact te komen met de energie van overleden mensen. Hoewel hun lichaam er niet meer is, is hun 'geest/energie/hun zijn' er nog wel.
Deze zal mogelijk ooit weer terug komen in een nieuwe lichaam. Mijn theorie daarover is nog in ontwikkeling O-) .
Zoals we het hondenfluitje kennen, welke niet met het oor te horen is, is het ook hoogst waarschijnlijk dat zij wie geen vaste (waarneembare) vorm hebben, ook op een andere frequentie praten dan ons. De mensen in de 3e dimensie.

E.V.P is onder te verdelen in 3 soorten. A,B,C.
Waar een klasse A adres een zuiver antwoord is, zoals je die van je buurman aan de telefoon kan verwachten, laat een klasse C opname de luisteraar vooral hun eigen fantasie gebruiken.

Aan wordt genomen dat iedereen contact kan leggen met de andere zijde.
Wat wel nodig is, is de tijd om regelmatig in een kamer te zitten en vragen te stellen met tussen pauzes, zodat er op antwoord gewacht kan worden.
De 1e keer zal misschien niet gelijk iets worden waar genomen. Maar daar waar regelmatig contact gezocht zal worden, zal de activiteit toenemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Security is not an option!

@Ticker: Ontopic en dan toch offtopic... Het spijt me... maar ik ben door de wetenschap geindoctrineerd. Ik 'geloof' er dan ook niet in...

De actuele opbrengst van mijn Tibber Homevolt

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 30-03 14:35

_the_crow_

Rare vogel

Anoniem: 25534 schreef op maandag 09 oktober 2006 @ 14:30:
Het feit dat de meeste mensen die hier laconiek op reageren ook nog eens psychologies sausje er over heen willen gooien, zegt natuurlijk genoeg over zijn of haar kennis met dit onderwerp.
Wat versta jij onder 'kennis van dit onderwerp hebben'? Ik denk dat experimenten hiermee vaak genoeg gedaan zijn en dat er tot nu toe nog geen duidelijke resultaten uit gekomen zijn. Daarmee bedoel ik overtuigende resultaten. Geen klasse C resultaten (zoals jij ze verderop noemt), waarbij alles te horen is, zolang je maar genoeg verbeelding hebt.
Het hele geesten wereldje past met gemak in de wetenschappelijk wereld. En het is net alsof mensen dat beangstigd.
De stelling dat het 'geesten-wereldje' met gemak in de wetenschappelijke wereld past, is een uitspraak die je waarschijnlijk op persoonlijke basis doet. Daarnaast heeft Einstein niet zo gek veel met het principe 'dimensies' te maken. Je noemt ook nog dat stemmen werken op frequenties. Dat lijkt me vrij logisch aangezien alle geluiden een bepaalde frequentie hebben. En jouw laatste bewering lijkt me ook niet erg wetenschappelijk onderbouwt. Dus waar jij die directe link tussen wetenschap en 'de geestenwereld' vandaan haalt, is mij een raadsel.
Allemaal onverklaarbare dingen, die toch wel degelijk, een in mijn ogen logische verklaring heeft.
Geesten is natuur.
Alle atomen in de wereld hebben een verbintenis. Geesten zijn een pure energie vorm, welke in de 3e dimensie (zonder instrumenten) niet zichtbaar zijn.
Logisch misschien in jouw ogen, maar in de mijne pure speculatie. Leuke theorie, maar als geesten bestaan zit het waarschijnlijk toch anders in elkaar.
Weten we 100% zeker van het bestaan van geesten? Volgens mij zijn wetenschappers daar nog niet helemaal uit. ;)
Waarom als het om de ruimte gaat is alles mogelijk, en zijn er de wildste theorie'n ontstaan.
Is vaak ook pure speculatie. Wat niet wil zeggen dat er geen potentiële ideeën/theoriën uit voortvloeien.
Maar als we het hebben over iets waar je constant mee geconfronteerd wordt, zoals de dood, krijgen we ineens een tunnel visie. We roepen woorden als hocus pocus, en trekken links met oude culturen, gezien die ook daarin geloofde, en gezien wij nu (in het heden) leven en de oude culturen vroeger, wij slimmer zijn. En logischer denken, en daardoor ook weten.
We kunnen niet meer buiten het doosje denken. En klampen ons vast aan orthodoxe denk wijzes.
Noem het vastklampen. Het lijkt me niet meer dan logisch dat sommigen daar een wetenschappelijke bevestiging van zien.
En mensen die dat wel doen worden voor gek verklaard door mensen die het allemaal perfect weten, en in de naam van hun geschoolde opleiding praten.
Mensen die zulke dingen waarnemen, zijn vaak onbetrouwbaar en hebben weinig kennis van wetenschappelijke zaken. Waardoor ze bepaalde verschijnselen niet goed kunnen plaatsen. En ze onder de noemer 'geesten' scharen.
E.V.P. is met toeval ontdekt, door een vogelspotter die na het beluisteren van zijn tape, het geroep van zijn naam door zijn (overleden) vader hoorde.
Ik kan mezelf niet van het idee ontdoen dat zoiemand in een emotionele staat verkeerd. Misschien heb ik het fout, maar zo sec is dit 'feitje' vrij weinig waard in mijn ogen. :)
E.V.P is onder te verdelen in 3 soorten. A,B,C.
Waar een klasse A adres een zuiver antwoord is, zoals je die van je buurman aan de telefoon kan verwachten, laat een klasse C opname de luisteraar vooral hun eigen fantasie gebruiken.
Waarschijnlijk doen de C-klasse-gevallen zich 99% van de tijd voor. ;)
Wat wel nodig is, is de tijd om regelmatig in een kamer te zitten en vragen te stellen met tussen pauzes, zodat er op antwoord gewacht kan worden.
De 1e keer zal misschien niet gelijk iets worden waar genomen. Maar daar waar regelmatig contact gezocht zal worden, zal de activiteit toenemen.
Heb je dit uit eigen ervaring ondervonden of heb je dit van horen zeggen? :)

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

Het zegt waarschijnlijk ook genoeg over jouw openheid van geest dat je het noodzakelijk vind iedereen die het met je oneens is al vantevoren af te schilderen als onkundig?
Het hele geesten wereldje past met gemak in de wetenschappelijk wereld.
Helaas beargumenteer je dat in je hele postje niet.
Een bekende tactiek van mensen die hun onzin aannemelijk willen maken is het vermelden van irrelevante feiten tussen verder onbeargumenteerde claims. Je doet met deze twee opmerkingen verder niets.
Je presenteert dit als feit, maar waar is de onderbouwing?
Geesten is natuur.
Je slaat wartaal uit. Deze zinnen zijn stuk voor stuk krom, betekenisloos of wilde claims en dat ligt niet aan je taalvaardigheid, maar aan je logische vaardigheid.
Mijn theorie daarover is nog in ontwikkeling O-) .
Zolang je er niet in slaagt je theorie coherent en in begrijpelijke taal te formuleren zitten we er hier niet op te wachten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73593

Geesten zijn een pure energie vorm, welke in de 3e dimensie (zonder instrumenten) niet zichtbaar zijn.
In welke dimensie dan wel? En als ze met instrumenten wel waar te nemen zijn, waarom hebben ze dan geen significant effect op eeuwen van gedocumenteerde waarnemingen? Wat voor 'pure energievorm' zijn ze eigenlijk? Licht? Warmte? Of iets anders, wat zich nog nooit heeft laten zien?
Het is nog helemaal niet zeker dat dat er is. We zien het wel, omdat het een effect heeft op onze waarnemingen dat met de huidige theorieen niet verklaarbaar is. Zo'n indirect effect hadden geesten ook al lang moeten laten zien, als ze uberhaupt enig effect op "deze zijde" hebben.
Mijn theorie daarover is nog in ontwikkeling O-) .
En gaat deze theorie in de huidige wetenschap passen? Of is dat te "orthodox" en "binnen het doosje"?
Zoals we het hondenfluitje kennen, welke niet met het oor te horen is, is het ook hoogst waarschijnlijk dat zij wie geen vaste (waarneembare) vorm hebben, ook op een andere frequentie praten dan ons. De mensen in de 3e dimensie.
De termen "dimensie" en "energie" betekenen niet wat jij denkt dat ze betekenen. Daarnaast kunnen wij een hondenfluitje prima waarnemen met apparatuur die uitgevonden is op basis van wetenschap.
Net zoals een stel apen uiteindelijk wel eens de bijbel zal herschrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Anoniem: 73593 schreef op dinsdag 10 oktober 2006 @ 14:41:
Net zoals een stel apen uiteindelijk wel eens de bijbel zal herschrijven.
HEY! Das kansberekening en gewone, reguliere wetenschap!

(zie sig :+)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Ik vind het een beetje erg uit de hoogte om te zeggen dat wij nu al de meet technieken hebben om 'elke' vorm van energie e.d. waar te nemen, dat is net zoiets zeggen als dat een reis naar een ander zonne stelsel nooit en te nimmer mogelijk is.

Sommige mensen zouden eens wat beter op hun woorden moeten letten, en niet zo moeten steunen op alles in de naam van de huidige wetenschap.

Wetenschappers 200 jaar geleden zouden felle discussies hebben met wetenschappers van nu.
Toch zal het meeste kloppen wat de wetenschapper uit deze tijd te melden heeft.

Wetenschap is ook maar iets wat relevant aan de tijd en kennis is. Dat snappen we zelf toch ook wel, of zijn we te koppig om dat toe te geven zolang we leven? Dat lijkt trouwens haast wel het motto van menig persoon welk praat 'in naam van de wetenschap'.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Anoniem: 25534 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 09:25:
Ik vind het een beetje erg uit de hoogte om te zeggen dat wij nu al de meet technieken hebben om 'elke' vorm van energie e.d. waar te nemen, dat is net zoiets zeggen als dat een reis naar een ander zonne stelsel nooit en te nimmer mogelijk is.
Moah, dat is niet helemaal waar. Ik zal niet stellen dat we alles weten, maar we hebben de randen van de wetenschap tegenwoordig stukken beter in beeld dan 200 jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Opi
  • Niet online

Opi

Anoniem: 25534 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 09:25:

Sommige mensen zouden eens wat beter op hun woorden moeten letten, en niet zo moeten steunen op alles in de naam van de huidige wetenschap.
Alles bij voorbaat naast je neerleggen en openstaan voor elk idee, zijn twee uitersten. Er is nog genoeg ruimte tussen.

Jij stelt dat EVP een feit is en je stelt dat temperatuur schommelingen waargenomen zijn op "haunted spots". Als het een feit is, dan is het niet raar dat mensen vragen om onderbouwing van je standpunt en in geval van een feit bewijzen willen. Waarom vind je dit niet noodzakelijk?

Maar zou je kunnen verklaren welke dingen onverklaarbaar zijn en waarom het bestaan van geesten hiervoor een noodzakelijke voorwaarde is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zandor
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 11-03 23:22
Ben wel benieuwd naar een klasse A gesprek met de doden uit een betrouwbare bron.
Heeft iemand een linkje?

Als het geloofwaardig is ga ik het zelf proberen, anders niet.

edit: Heb ook nog ff op youtube gezocht, maar wordt niet overtuigd door het gevonden materiaal.

oh ja, ik kom erachter dat de draaischijfmethode ook veelgebruikt is. dat lijkt mij helemaal vreemd. volgens mij is dat een zwengel aan de draaischijf waarbij de radio over bestaande zender heen racet. sorry maar dan is het toch niet raar dat je flarden van stemmen hoort. sry maar als er iets is lijkt mij dit niet de manier om het te vinden.
waarom niet stilzetten tussen twee zenders met weinig of een constante ruis. Dan geef je de geest echt de gelegeheid af te stemmen op jouw tussenfrequentie. :P lijkt mij het recept voor een beter gesprek. :)

[ Voor 72% gewijzigd door Zandor op 13-10-2006 11:07 ]

E8400, P5K EPU, patriot extreme 800 4GB, EN9600gt, hoontech dsp24v, samsung F1 1TB, dell 2407wfp, canon LBP5200
Canon 50D, 17-85IS, 28-135 IS, 100-300mm, 50mm 1.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Resistor
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Ik heb hier een test cd liggen van Quad Maximus, 1 van de tracks is zogenaamde 'pink noise', ik neem aan dat ze zeker weten dat ze daarvoor echt zuivere ruis gebruiken, dus niet een radio pakken, die naast een zender afstemmen en daarvan de ruis opnemen, maar gaan afstemmen op een frequentie waar een radiozender helemaal niet _mag_ zitten, maar ik hoor toch duidelijk stemmen. Het lijkt wel een Engelstalige radiouitzending, maar ik versta de woorden toch niet.

Doet mij een beetje denken als het achtergrondgeluid van de beursinformatie van RTL-Z: het klinkt als een zaal vol mensen, je hoort ze af en toe lachen, maar toch versta je er geen woord van.
Als je vatbaar bent voor suggestie kan je er hele woorden uit halen, terwijl die er toch niet zijn (was een of ander programma die die geluiden maakte, wel het klankgebied van de menselijke stem nemen, maar geen woorden maken.

Mijn conclusie: er zullen vast wel woorden gesproken worden, maar omdat je ze niet kan verstaan gaan je hersenen de ontbrekende stukken zelf invullen, waardoor je gaat horen wat je wilt horen.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

Geesten zijn een pure energie vorm, welke in de 3e dimensie (zonder instrumenten) niet zichtbaar zijn.
Gek dat ze dan wel door een radio worden waargenomen?
E.V.P. is met toeval ontdekt, door een vogelspotter die na het beluisteren van zijn tape, het geroep van zijn naam door zijn (overleden) vader hoorde. En DE manier om in contact te komen met de energie van overleden mensen. Hoewel hun lichaam er niet meer is, is hun 'geest/energie/hun zijn' er nog wel.
In hun hoofd, in hun hart is de overleden persoon nog steeds bij hun, dat is het proces van rouwverwerking.Iemand waar je van hield, valt plotseling weg en dat heeft een enorme emotionele impact op je.Ik heb net iemand verloren die me zeer dierbaar was en wat zou ik toch graag willen dat ze er nog was, dat ze iets tegen me zei.Het is dus niet onlogisch om te veronderstellen dat iemand die kort geleden iets soortgelijks beleefd heeft of er nog grote moeite mee heeft, willekeurige patronen in een bandopname gaat interpreteren als de stem van de overledene.Net als de vogelspotter dus.

[ Voor 38% gewijzigd door blobber op 13-10-2006 13:28 ]

To See A World In A Grain Of Sand, And A Heaven In A Wild Flower, Hold Infinity In The Palm Of Your Hand, And Eternity In An Hour

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Anoniem: 25534 schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 09:25:Ik vind het een beetje erg uit de hoogte om te zeggen dat wij nu al de meet technieken hebben om 'elke' vorm van energie e.d. waar te nemen, dat is net zoiets zeggen als dat een reis naar een ander zonne stelsel nooit en te nimmer mogelijk is.
Nogal aanmatigend, je doet namelijk dezelfde beweringen maar onderbouwt deze verder niet. Tevens poneer je een andere stelling waar ook de onderbouwingen ontbreken. Eventuele alternatieve verklaringen zoals hersenpatroonherkenning enzo worden nog selectief achterwege gelaten ook.
De wetenschap heeft dan iig e en beter en controleerbaar verhaal + standaard meetlat om hun beweringen te onderbouwen of die van jouw af te schieten. De losse opmerking dat mensen op hun woorden moeten letten kan net zo makkelijk teruggezet worden.
Wetenschappers 200 jaar geleden zouden felle discussies hebben met wetenschappers van nu.
Toch zal het meeste kloppen wat de wetenschapper uit deze tijd te melden heeft.
Goed dat je de huidige wetenschappers nog volmondig gelijk geeft, misschien hebben ze de afgelopen 200 jaar werkelijk progressie gemaakt en zuivere wetenschap uitgevonden.
Wetenschap is ook maar iets wat relevant aan de tijd en kennis is. Dat snappen we zelf toch ook wel, of zijn we te koppig om dat toe te geven zolang we leven? Dat lijkt trouwens haast wel het motto van menig persoon welk praat 'in naam van de wetenschap'.
Uiterst goede opmerking, het kost tegenwoordig ongeveer 25 jaar hard doorleren om de frontline van de wetenschap te bereiken. Hoe kom je op het idee dat je al halverwege een oordeel kan fellen over deze wetenschappers? Wat maakt jou nou zo betrouwbaar? Laat de mensen die de 25 jaar hebben afgelegd iig in hun waarde en respecteer dan eens wat ze vertellen. Ga niet met louter twijfel (=drogreden) deze mensen lastig vallen want daar zit geen vooruitgang in verborgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suepahfly
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-06 15:47
Op die Mivak site staat een verhaal van iemand die in de tweede wereld oorlog door de Russen naarbij Minks om het leven is gebracht. Volgens de entiteit is hij met een Kashnikov door het hoofd geschoten.

Deze bestonden ten tijde van WO2 echter niet.
http://www.mivak.com/onde...s/Hans_Kennis/evphk02.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Makkelijk
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 21:18
(jarig!)
Anoniem: 167426 schreef op donderdag 05 oktober 2006 @ 20:55:
Hoezo photoshop :X

nou, ik geloof wel dat er iets is, maar dit vind it té overdreven :p
Die bollen lijkt me geen photoshop, eerder een vage reflecite in de lens. (de foto's zijn opzettelijk verneukt he ;))
Misschien dat iemand met meer kennis van fotografie dit kan verklaren

Badieboediemxvahajwjjdkkskskskaa

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Suepahfly schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 17:57:
Op die Mivak site staat een verhaal van iemand die in de tweede wereld oorlog door de Russen naarbij Minks om het leven is gebracht. Volgens de entiteit is hij met een Kashnikov door het hoofd geschoten.

Hehe tja, zegt veel over het gemiddelde IQ van die persoon.
(Of dit te veralgemenen valt naar alle EVP-believers laat ik subtiel in het midden.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brons
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 01-07 14:52

Brons

Fail!

ralpje schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 09:33:
[...]

Mwa, daar ben ik nog niet zo van overtuigd hoor. Mijn vrouw is laatst bij zo'n avond geweest. De dame in kwestie stond een beetje op papier te krabbelen, en uiteindelijk kwam daar dus een tekening uit. De tekening was een portret, die bestond uit een linker en een rechterhelft. Twee personen dus, in één tekening. Let op: hierbij wordt niets gevraagd of verteld, en er zitten zo'n twintig man in de zaal. De tekening die uiteindelijk te voorschijn kwam (en ze maakt er meerdere op zo'n avond) bestond voor één helft uit een portret van mijn vader, en voor de andere helft uit een portret van de oma van mijn vrouw. Allebei een portret van toen ze ongeveer 30 jaar oud waren, omdat "je na je dood terugkeert naar die verschijningsvorm", volgens die dame.
Mijn punt: mijn vrouw kent mijn vader niet toen hij 30 was, en heeft daar ook nooit foto's van gezien. Hell, mijn vader was al in de dertig toen ik geboren werd, dus zelfs ík ken hem niet op die leeftijd. Om over de beeltenis van haar oma nog maar te zwijgen. Beïnvloeden was dus gewoon niet mogelijk. En al was dat zo: mijn vrouw had er op geen enkele manier aan gedacht dat ook haar oma zou 'verschijnen'. Er zijn de laatste 5 á 6 jaar redelijk wat sterfgevallen in onze omgeving geweest, en oma is al (veel) langer dood. Domweg 'niet aan gedacht' dus, dus beïnvloeding was wat dat betreft ook niet mogelijk.
Dit is heel simpel te verklaren. Dit soort mensen (oplichters naar mijn mening) gebruiken standaard kenmerken die erg vaak voorkomen. Dit plus het feit dat je iets wil herkennen maakt het jouw vader en de oma van je vrouw. Waarom jouw vader en de oma van je vrouw? Wat hebben die met elkaar te maken?

Dit gebruiken ook de mediums die contact hebben met een dode en die je iets gaan vertellen over jezelf. Ze gebruiken standaard, zinnige, vragen en doormiddel van je reactie (antwoord of gezichtsuitdrukking) kunnen ze een profiel van je samenstellen. Op deze manier komen ze telkens meer te weten en kunnen ze heel verstandige dingen over je zeggen.

Hier zijn complete boeken over geschreven en met een beetje leren en gezond verstand valt het binnen relatief korte tijd te leren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-07 16:05
JER00N schreef op zondag 01 oktober 2006 @ 23:20:
Volgens mij zijn geesten (of hoe je het ook wil noemen) niet fysisch, aangezien ze dwars door muren kunnen enzo. Iets wat niet fysisch is kan dus ook geen elektromagnetische golven maken (wat radio is) en dan óók nog eens op een bepaalde frequentie in de AM-range (600 tot 1600 kHz geloof ik) én daarop amplitudemodulatie toepassen 8)7 Je gaat mij niet vertellen dat de gemiddelde overledene weet hoe dat in z'n werk gaat.

Het 'feit' dat je 'ze' alleen op de AM-band hoort komt doordat je op AM naar meerdere zenders tegelijkertijd kan luisteren, bij FM is dit niet het geval (dan geldt het recht van de sterkste zender) en kan je dus meer mysterieuze stemmen van gene zijde door elkaar horen.

Verder: AM, of radio in het algemeen, bestaat nu zo'n 100 jaar, hoe communiceerden ze daarvoor als ik vragen mag?
ik geloof ook niet in de geestenwereld, maar het bandbereik van Am bestaat natuurlijk altijd al. net zoals (UV) licht, rontgenstraling e.d. alleen hebben we pas sinds 100 jaar apparatuur om deze te ontvangen/vullen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 14:41
Suepahfly schreef op zondag 15 oktober 2006 @ 17:57:

Hoeveel nederlanders hebben er eigenlijk aan het oostfront gevochten?
Of kunnen duitse geesten ook gewoon nederlands?

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jmderonde
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 04-07 16:05
Rey Nemaattori schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 19:06:
[...]

of nederlandse luisteraars duits 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_gadget
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 06:59

Mr_gadget

C8H10N4O2 powered

Iemand een link naar zo'n geluidsbestand van iemand?

Ik geloof er zelf niet in maar vind het wel interessant. Ik ga ook meer uit van een normale verklaring, herkenning van iets dat er niet is door je hersenen of ruis van een andere zender...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Mr_gadget schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 10:40:
Iemand een link naar zo'n geluidsbestand van iemand?

Ik geloof er zelf niet in maar vind het wel interessant. Ik ga ook meer uit van een normale verklaring, herkenning van iets dat er niet is door je hersenen of ruis van een andere zender...
Zie links in openingspost.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ecteinascidin schreef op vrijdag 13 oktober 2006 @ 13:11:
[...]

Nogal aanmatigend, je doet namelijk dezelfde beweringen maar onderbouwt deze verder niet. Tevens poneer je een andere stelling waar ook de onderbouwingen ontbreken. Eventuele alternatieve verklaringen zoals hersenpatroonherkenning enzo worden nog selectief achterwege gelaten ook.

[...]

De wetenschap heeft dan iig e en beter en controleerbaar verhaal + standaard meetlat om hun beweringen te onderbouwen of die van jouw af te schieten. De losse opmerking dat mensen op hun woorden moeten letten kan net zo makkelijk teruggezet worden.

[...]

Goed dat je de huidige wetenschappers nog volmondig gelijk geeft, misschien hebben ze de afgelopen 200 jaar werkelijk progressie gemaakt en zuivere wetenschap uitgevonden.

[...]
Uiterst goede opmerking, het kost tegenwoordig ongeveer 25 jaar hard doorleren om de frontline van de wetenschap te bereiken. Hoe kom je op het idee dat je al halverwege een oordeel kan fellen over deze wetenschappers? Wat maakt jou nou zo betrouwbaar? Laat de mensen die de 25 jaar hebben afgelegd iig in hun waarde en respecteer dan eens wat ze vertellen. Ga niet met louter twijfel (=drogreden) deze mensen lastig vallen want daar zit geen vooruitgang in verborgen.
Ik snap je post eigenlijk niet?
Ik bedoel we discussieren hier toch over EVP, of is zo'n topic eigenlijk bij voorbaat al gedoemd op een forum als Tweakers, waar menig persoon (lees: nerd ;) ) zich krampachtig vastklampt aan de huidige wetenschap en zijn maatstaven.
Als ik zoiets post, is het echt niet zo dat ik alle wetenschappers op de wereld aanval, en dat ik nu beweer dat het beter zou zijn als priesters de dienst zouden uitmaken. Net als vroeger...

Ik zeg alleen.. en dit is nu de laatste keer dat ik het zeg, en nee ik ga hier geen onderbouwing aan geven, want de zin spreekt opzichzelf al: De wetenschappers van tegenwoordig hebben niet of nauwelijks ruimte over om opties over te laten, die niet meteen wetenschappelijk onderbouwt kunnen worden.
De geesten wereld, oftewel wat er ook gebeurt met ons(de ziel ? ) als wij komen te overlijden, is nog nooit goed onderzocht.
Menig wetenschapper durft zichzelf hier niet in te verdiepen omdat hij met de nek wordt aangekeken door zijn collega-wetenschappers.
Het bewijs vult zich alleen al in dit topic op, door semi-wetenschappers die de koek niet slikken zonder dat er hier een "bewijs" op tafel wordt gelegd.

Ik vind dit jammer, want daardoor worden onderwerpen als dit nooit serieus genomen, en bestempeld met pseudo-wetenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Anoniem: 25534 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 12:25:
De wetenschappers van tegenwoordig hebben niet of nauwelijks ruimte over om opties over te laten, die niet meteen wetenschappelijk onderbouwt kunnen worden.
Dat is juist het hele punt van wetenschap. Wetenschap claimt ook niet alle antwoorden in pacht te hebben. Het waarom is dan ook niet het terrein van wetenschap, maar van filosofie of religie.
De geesten wereld, oftewel wat er ook gebeurt met ons(de ziel ? ) als wij komen te overlijden, is nog nooit goed onderzocht.
Eer is ook nog nooit bewezen (laat staan wetenschappelijk gedefinieerd) dat er zoiets als een ziel bestaat. Je kan dus ook niet onderzoeken wat er mee gebeurt als we dood gaan.
Menig wetenschapper durft zichzelf hier niet in te verdiepen omdat hij met de nek wordt aangekeken door zijn collega-wetenschappers. Het bewijs vult zich alleen al in dit topic op, door semi-wetenschappers die de koek niet slikken zonder dat er hier een "bewijs" op tafel wordt gelegd.
Zoals al eerder gezegd, je mag je als wetenschapper overal mee bezig houden (ok, er zijn wat prestigieuzer en minder prestigieuze onderwerpen) maar zolang je maar bewijs op tafel slingert. Dat is een fundament van de wetenschap namelijk.
Ik vind dit jammer, want daardoor worden onderwerpen als dit nooit serieus genomen, en bestempeld met pseudo-wetenschap.
Het IS ook pseudo-wetenschap.

pseu·do-
1 ter aanduiding dat genoemde slechts lijkt op wat het tweede lid noemt

we·ten·schap (de ~ (v.), ~pen)
1 het systematisch geordende geheel van het weten en van de regels waarmee verdere kennis verkregen kan worden

Dingen waar geen bewijs voor zijn passen niet in het systematisch geordende geheel en is dus geen wetenschap. Met Intelligent Design en al die dingen meer proberen ze het op wetenschap te laten lijken. Maar dat is het niet. Dus pseudo-wetenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_DH schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 12:52:
[...]

Dingen waar geen bewijs voor zijn passen niet in het systematisch geordende geheel en is dus geen wetenschap. Met Intelligent Design en al die dingen meer proberen ze het op wetenschap te laten lijken. Maar dat is het niet. Dus pseudo-wetenschap.
Even voor de duidelijkheid, Intelligent Design, heeft totaal niets te maken met E.V.P.

Daarnaast probeert iedereen mij uit te leggen wat wetenschap inhoud. Ik denk dat ik dat toch echt wel begrijp. Mijn probleem bij wetenschap is, dat toen er nog gezegd werd dat de aarde plat was, werd de theorie dat de aarde een bol was, ook onder de noemer 'pseudo-wetenschap' gegooit.

Dus in hoeverre mag ik een in mijn ogen natuurlijk verschijnsel als de dood, en het hiernamaals wat (ik herhaal, in mijn ogen) gelijk staat aan een verplaatsende energie, zien als pseudo-wetenschap.

(aub niet weer komen dat ik een theorie, als het verplaatsen van energie na de dood, moet onderbouwen met wetenschappelijke termen en feiten. Anders heeft een disussieforum ook geen nut meer, en kunnen we net zo goed alleen maar "feiten" neer kwakken)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DieterVDW
Anoniem: 25534 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 12:59:
[...]
Daarnaast probeert iedereen mij uit te leggen wat wetenschap inhoud. Ik denk dat ik dat toch echt wel begrijp. Mijn probleem bij wetenschap is, dat toen er nog gezegd werd dat de aarde plat was, werd de theorie dat de aarde een bol was, ook onder de noemer 'pseudo-wetenschap' gegooit.
Ja maar door wie? Niet door de wetenschappers zelf...
Beter voorbeeld is de theorie dat de zon het middelpunt van het heelal was en niet de aarde.
De wetenschappers stonden open voor deze theorie, maar ze werd verbannen door de kerk (hét instituut van de pseudo-wetenschap bij uitstek imo).

Een wetenschapper staat in principe open voor alles.
Een wetenschapper die een theorie afkeurt puur op vooroordelen of omdat het niet strookt met de huidige ideëen is geen goede wetenschapper.
Een wetenschapper zal een stelling objectief onderzoeken en proberen bewijzen te vinden die de stelling bevestigen of ontkennen.

Neem nu bvb (ongerelateerd aan EVP) de stelling: "er bestaat zoiets als gedachtenlezen".
Deze stelling kan waar zijn of onwaar zijn. Dan zal de wetenschapper dmv van proefondervindelijk onderzoek proberen te onderbouwen dat de stelling klopt, of net omgekeerd. Dat hebben wetenschappers al geprobeerd, maar zonder enig resultaat.

De wetenschap probeert net dingen aan te tonen op een manier die ontdaan is van alle bijgeloof, psychologische beïnvloeding, dogma's, en die dus puur objectief is.

Als je wetenschap afkeurt, dan ben je eigenlijk tegen logica en gezond verstand.
Dan kan je inderdaad alles beweren. In een wereld zonder logica zijn alle stellingen waar en vals tegelijkertijd.

Het probleem wat ik heb met EVP is dat er objectief niks te vinden valt.
Als je EVP serieus neemt, neem dan een aantal opnames van ruis en laat dit dan aan een groep mensen horen en vraag als ze er iets in horen, en indien ja dan wat.
Als er een trend te vinden valt in de antwoorden dan is dit al een goeie aanwijzing dat er zoiets kan bestaan.
Als ik echter de opnames beluister, dan vind ik de zinnen die de personen horen in de ruis flink bij het haar gegrepen, en kan ik minstens 20 andere zinnen bedenken die er ook wel 'een beetje op lijken', waardoor ik denk dat hetgene wat gehoord wordt voor 90% uit de psyche van de luisteraar komt.

Maar, mezelf als wetenschappelijk mens beschouwend, sta ik ervoor open.
Er zijn echter geen wetenschappelijke bewijzen (de opnames op bovenstaande sites zijn dit dus NIET), en het hele verhaal vind ik bijzonder ongeloofwaardig,
waardoor ik denk dat de kans dat het bestaat bijzonder klein is.
Maar aub, overtuig mij van het tegendeel.

[ Voor 36% gewijzigd door DieterVDW op 18-10-2006 13:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

[...]

Mijn probleem bij wetenschap is, dat toen er nog gezegd werd dat de aarde plat was, werd de theorie dat de aarde een bol was, ook onder de noemer 'pseudo-wetenschap' gegooit.
Wetenschap is niet wie gelijk heeft en wie niet. Wetenschap is een proces waarbij je tot feiten probeert te komen van alles om ons heen. Dat de kerken niet geloofden dat de Aarde rond was, en mensen die dit claimden daarom verketterde, betekent niet dat het geen wetenschap was.

Het proces om tot de constatering te komen dat de Aarde rond is, is wetenschap.
Dus in hoeverre mag ik een in mijn ogen natuurlijk verschijnsel als de dood, en het hiernamaals wat (ik herhaal, in mijn ogen) gelijk staat aan een verplaatsende energie, zien als pseudo-wetenschap.
Je mag alles wat je bedenkt zien als pseudo-wetenschap. Daar zal niemand iets tegen hebben. Pas als je gaat claimen dat het wetenschap is, ga je bij mensen hier op de tenen staan.

Sorry, maar IMHO begrijp je echt niet wat wetenschap is. Je ziet wetenschap als iets dat lijnrecht tegenover religie of geloof staat (in de zin dat jij gelooft in geesten en overdracht van onmeetbare energie). Dat is niet waar. Wetenschap kan heel goed samen gaan met geloof. Je krijgt alleen een probleem als je gaat stellen dat dingen 'wetenschap' zijn, die daar in werkelijkheid niets mee te maken hebben...

[ Voor 38% gewijzigd door JackBol op 18-10-2006 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Ik snap niet precies wat Ticker met dimensies en energie bedoelt, misschien moet je de definities daarvan eens opzoeken.

Verder, tja, een willekeurig geluidsbestandje: http://www.evp-voices.com.../henkmaakjechakraopen.mp3
"Henk maak je chakra open"? Dacht het niet... Alleen als je dat heel graag wil horen...

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • 0 Henk 'm!

_DH schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 13:40:
[...]
Je ziet wetenschap als iets dat lijnrecht tegenover religie of geloof staat (in de zin dat jij gelooft in geesten en overdracht van onmeetbare energie). Dat is niet waar. Wetenschap kan heel goed samen gaan met geloof. Je krijgt alleen een probleem als je gaat stellen dat dingen 'wetenschap' zijn, die daar in werkelijkheid niets mee te maken hebben...
Wetenschap zou goed samen kunnen gaan met geloof. Maar dat doet het compleet niet. Het staat wel degelijk tegenover elkaar.
Geloof en religie, en dan neem ik als algemeen geloof het christendom en de islam, steunen in hun geheel op het idee dat er een GOD is wat alles geschapen heeft, en dat wij naar zijn wil moeten leven.
Wetenschap verwerpt dit idee, en we zijn ondertussen allemaal bekend met de oerknal. Zo zijn er tallose andere voorbeelden te noemen, die in de bijbel worden verteld als feiten, maar die de wetenschap op een geheel andere manier verklaard.
In welk opzicht overlapt wetenschap zich dan met geloof?

En begrijp me trouwens niet verkeerd, denk je dat ik overal in hoor wat er op die sites geschreven staat. Maar mij gaat het erom dat als zo'n klasse A geluidsfragment, waar je dus een zuiver gesprek in hoort, daadwerkelijk uit het niets op de band komt te staan. En antwoord weet te geven op een gestelde vraag, waardoor de mogelijkheid dat het van de radio afkomstig is te verwerpen is. Waar komt zoiets dan vandaan?
Misschien is dit boek wel een aanrader. Staat bij mij nog op de verlanglijst van boeken die ik nog wil lezen. Geschreven door ex-nasa mederwerker, welke onderzoek deed naar spraak.

[ Voor 27% gewijzigd door Anoniem: 25534 op 18-10-2006 14:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

Anoniem: 25534 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 14:07:
En begrijp me trouwens niet verkeerd, denk je dat ik overal in hoor wat er op die sites geschreven staat. Maar mij gaat het erom dat als zo'n klasse A geluidsfragment, waar je dus een zuiver gesprek in hoort, daadwerkelijk uit het niets op de band komt te staan. En antwoord weet te geven op een gestelde vraag, waardoor de mogelijkheid dat het van de radio afkomstig is te verwerpen is. Waar komt zoiets dan vandaan?
Is zo'n zuiver antwoord (als zich dat voorgedaan heeft) ooit goed onderzocht? Zo nee, dan lijkt me het een zinloze vraag 'waar' het vandaan komt.
Misschien is dit boek wel een aanrader. Staat bij mij nog op de verlanglijst van boeken die ik nog wil lezen. Geschreven door ex-nasa mederwerker, welke onderzoek deed naar spraak.
Dat boek is nog speculatiever dan wat jij hier allemaal verteld. :X
Van die pagina quote ik even een samenvatting van de inhoud:
This takes in beliefs from Christianity to Taoism, from Spiritualism to the Kaballah. After comparing EVP, Near Death Experiences, Black Holes and Wormholes, MacRae goes on to present incredible ideas for the future of EVP and "Designer Bodies."
Dus hij gooit EVP, bijna-dood ervaringen, wormholes bij elkaar, terwijl dat allemaal niet gecontroleerde dingen zijn. Het zal vast een vermakelijk boek vol met 'mogelijke theoriën' zijn, maar waarschijnlijk niet meer dan dat. Het feit dat het van een ex-NASA medewerker komt, maakt het voor mij in ieder geval niet geloofwaardiger.

Schrödingers cat: In this case there are three determinate states the cat could be in: these being Alive, Dead, and Bloody Furious.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blobber
  • Niet online

blobber

Sol Lucet Omnibus

[...]
Mijn probleem bij wetenschap is, dat toen er nog gezegd werd dat de aarde plat was, werd de theorie dat de aarde een bol was, ook onder de noemer 'pseudo-wetenschap' gegooit.
Het is precies andersom.Veel eerder hadden de oude Grieken al aangetoond dat de aarde rond was met perfecte wetenschappelijke methoden en zelfs de omtrek berekend.(Men kwam uit op 40000km :) ) Maar de beschaving in Europa viel terug en men ging weer geloven in geesten, heksen en huilende Christus beelden.(En nu zijn er mensen die de stemmen der doden op cassette opnemen ;) )Galilei en Copernicus wisten ternauwernood de brandstapel te ontlopen omdat zij op wetenschappelijke manier aantoonden dat de aarde niet in het middelpunt van het zonnestelsel stond.En je hoeft maar een schip over de horizon te zien verschijnen om op zijn zachtst gezegd grote vraagtekens te zetten bij het verhaal van de platte aarde, wat ongetwijfeld veel mensen waar en wanneer dan ook, gedaan hebben :)
Wat voor energie?
Als je het leven ziet als energie, moet je er ook bij vertellen dat er een lichaam voor nodig is om die energie in stand te houden en vooral: brandstof :) Hoe blijft die energie bestaan na het overlijden?Zelfs als er een mysterieuze energievorm is (niet door wetenschappelije meetmethoden geregistreerd, maar gek genoeg wel door een doodgewone tape of radio ), dan nog zal deze energie zich verspeiden.Net als je een kaarsvlam uitblaast.Wat jij beweert is dat de energie van de kaarsvlam in een andere vorm blijft bestaan en nog in geconcentreerde vorm kan worden opgevangen.Maar die straling is allang verspreid en oneindig zwak geworden (boloppervlak etc).
(aub niet weer komen dat ik een theorie, als het verplaatsen van energie na de dood, moet onderbouwen met wetenschappelijke termen en feiten. Anders heeft een disussieforum ook geen nut meer, en kunnen we net zo goed alleen maar "feiten" neer kwakken)
Goed, mijn theorie is dat we na de dood terugkeren als teletubbies, aub niet vragen om dit wetenschappelijk te verklaren en onderbouwen ;)

[ Voor 15% gewijzigd door blobber op 19-10-2006 20:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Goeie post.

Ik zal mijn mening nog eens herzien, en een keer er wat dieper in de materie ingaan.
Of misschien wat meer onderzoeken naar mensen die zich al wat in het onderwerp hebben verdiept.

Over het verhaal van de grieken die al wisten dat de aarde rond was.. dat is een andere verhaal, maar als je het mij vraagt wisten zelfs de Sumariers dat al O-)

[ Voor 63% gewijzigd door Anoniem: 25534 op 19-10-2006 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73593

Anoniem: 25534 schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 14:07:
Maar mij gaat het erom dat als zo'n klasse A geluidsfragment, waar je dus een zuiver gesprek in hoort, daadwerkelijk uit het niets op de band komt te staan. En antwoord weet te geven op een gestelde vraag, waardoor de mogelijkheid dat het van de radio afkomstig is te verwerpen is. Waar komt zoiets dan vandaan?
Van de radio, ruis, en hersenen die er patronen in zoeken. Pareidolia dus. Ik heb eens tijdens een stage een paar dagen achter elkaar 8 uur per dag in een serverhok gezeten. Daar stonden 30 servers heel erg veel herrie te maken, terwijl ik documentatie door zat te lezen. Ik hoorde in de ruis van die typische 538-achtige dj's praten. Ik hoorde niet wat ze zeiden, en ze zeiden waarschijnlijk niets nuttigs, maar zo klonk het. Een paar keer probeerde ik te horen wat ze zeiden, maar dan ging de illusie weer weg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 73593 schreef op donderdag 19 oktober 2006 @ 23:31:
[...]

Van de radio, ruis, en hersenen die er patronen in zoeken. Pareidolia dus. Ik heb eens tijdens een stage een paar dagen achter elkaar 8 uur per dag in een serverhok gezeten. Daar stonden 30 servers heel erg veel herrie te maken, terwijl ik documentatie door zat te lezen. Ik hoorde in de ruis van die typische 538-achtige dj's praten. Ik hoorde niet wat ze zeiden, en ze zeiden waarschijnlijk niets nuttigs, maar zo klonk het. Een paar keer probeerde ik te horen wat ze zeiden, maar dan ging de illusie weer weg.
Sorry hoor... maar ik moet toch zeggen dat dit 'behoorlijk raar' klinkt.
Menig TBS'r zal deze ervaring met je delen.

Ik persoonlijk heb nog never nooit bewust iets ergens anders in gehoord. Ik vind het eigenlijk ook beangstigend als ik mijzelf wijs moet maken, dat wat ik hoor.. er niet is.

Eigenlijk ook raar dat veel hier zich zo bewust zijn van hun psychische fantasie. 8)7

Zo zie ik Pareidolia als iets wat pas zich pas gaat vormen, als je er bekend mee bent.

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 25534 op 20-10-2006 09:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-06 01:46

DeMoN

Pastafari

CodeCaster schreef op woensdag 18 oktober 2006 @ 14:02:
Ik snap niet precies wat Ticker met dimensies en energie bedoelt, misschien moet je de definities daarvan eens opzoeken.
http://www.tenthdimension.com/

Overigens ben ik het best wel met Ticker eens. Er zijn gewoon nog _zoveel_ dingen waar wij helemaal geen weet van hebben en het voorbeeld van donkere energie vond ik dan ook een best goed voorbeeld.

Wat idd altijd jammer op tweakers is, is dat de mensen hier (te) erg down-to-earth zijn.
Als het over meer dan 3 a 4 dimensies gaat dan gaat het vaak al te ver en is het pseudo-wetenschap. Imho is dit zwaar overtrokken want hier zijn de meest vooraanstaande wetenschappers langzamerhand toch een andere kijk op aan het krijgen.
Er zijn waarschijnlijk gewoon zat dimensies die wij normaal gesproken niet kunnen ervaren, waarom zou daar dan niet nog wat meer te halen zijn?
Het zou iig wel in een klap veel wazige verhalen over geesten en ruimteschepen e.d. verklaren die mensen toch zweren te hebben gezien of op een andere manier hebben ervaren.

Recent nieuws trouwens van een toch behoorlijk geleerd iemand ;)
http://science.slashdot.o...06/10/15/1743210&from=rss

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drooger
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02:37

drooger

Falen is ook een kunst.

Titel klopt niet, het is Electronic Voice Phenomena i.p.v. Electronic Voice Phenomera.

Ikzelf ben veel te nuchter om erin te geloven, dit is volgens mij gewoon ruis wat je krijgt door crosstalk(of hoe dat ook heet). Als mensen iets meemaken wat ze niet kennen, gaan ze er gelijk hele vreemde ideeën op losgooien, terwijl het vaak iets simpels is.

“A single person acting without integrity could stain the whole cause and damage everything we hope to achieve.” ― The Precipice

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _the_crow_

_the_crow_

Rare vogel

DeMoN schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 09:35:
http://www.tenthdimension.com/

Overigens ben ik het best wel met Ticker eens. Er zijn gewoon nog _zoveel_ dingen waar wij helemaal geen weet van hebben en het voorbeeld van donkere energie vond ik dan ook een best goed voorbeeld.
We weten inderdaad weinig tot niets van donkere materie. Maar de effecten van iets wat wij 'donkere materie' noemen, zijn zichtbaar. De effecten van geesten e.d. zijn,in mijn ogen, daar nog te weinig voor onderzocht om aanneembaar te zijn.
Wat idd altijd jammer op tweakers is, is dat de mensen hier (te) erg down-to-earth zijn.
Als het over meer dan 3 a 4 dimensies gaat dan gaat het vaak al te ver en is het pseudo-wetenschap.
Ik zie niemand beweren dat meer dan 3 a 4 dimensies pseudo-wetenschap is. Maar om alle verschijnselen gelijk op een nieuwe dimensie af te schuiven is veel te makkelijk.
Imho is dit zwaar overtrokken want hier zijn de meest vooraanstaande wetenschappers langzamerhand toch een andere kijk op aan het krijgen.
Er zijn waarschijnlijk gewoon zat dimensies die wij normaal gesproken niet kunnen ervaren, waarom zou daar dan niet nog wat meer te halen zijn?
Het zou iig wel in een klap veel wazige verhalen over geesten en ruimteschepen e.d. verklaren die mensen toch zweren te hebben gezien of op een andere manier hebben ervaren.
Het zijn inderdaad wazige verhalen imho. Altijd slechte foto's, slechte geluids- en filmopnames en halfbakken verklaren van ooggetuigen. Ik hoop dat je begrijpt dat ik daar een bepaalde sceptische houding door krijg.
Het zijn altijd overleden familie-leden, het gaat altijd goed met ze, de overledene wil altijd sorry zeggen of excuses aanbieden, het nog levende familielid moet verder gaan met z'n leven etc. Het is allemaal té gemakkelijk. Ik denk, dat als er zoiets zou zijn, dat het een stuk gecompliceerder is dan altijd beweerd wordt. Maar dat is ook pure speculatie van mijn kant. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Dit is een erg slechte site en zeker pseudo wetenschap. De 5-11e dimensie zijn opgerold en hebben niets te maken met de uitleg die op deze site gegeven word. (Check de documentaire The Elegant Universe van PBS als je een beetje wetenschappelijk verantwoorde voorlichting blieft)
Weet blij dat er mensen zijn die nog rationeel kunnen nadenken. Daar mist het bij veel mensen tegenwoordig aan.
Als het over meer dan 3 a 4 dimensies gaat dan gaat het vaak al te ver en is het pseudo-wetenschap.
In W&L zal niemand zeggen dat >4 dimensies pseudowetenschap is. Maar vergeet 1 ding niet. Omdat de wetenschap 11 dimensies nodig heeft om iets te kunnen verklaren, betekent het niet dat deze in het echt ook bestaan. Deze 11 dimensies zijn wiskundige trukjes om de cijfertjes goed uit te laten komen.

Kijk bijv. als voorbeeld naar de zwaartekracht. In de 17e eeuw dacht newton dat massa elkaar aantrok en gaf dit als wetenschappelijke verklaring voor de aarde, de maan en appels.

Het proces om tot deze conclusie te komen was wetenschappelijk (emperisch bewezen met appel, komt overeen met waarnemingen in de ruimte). Toch weten we dat deze verklaring tegenwoordig niet meer klopt. Massa trekt elkaar niet aan, massa vervormt de space-time fabric, waardoor er andere natuurkundige effecten gaan optreden, waardoor het LIJKT dat massa elkaar aantrekt.

Dat betekent niet dat Newton het fout had. Zijn verklaring kwam overeen met de werkelijkheid, totdat er een betere verklaring kwam (Relativiteitstheorie) die iedereen vervolgens aannam.

Zo is het nu dus ook met de 11 dimensies. Deze geven een verklaring van de wereld om ons heen. Of deze werkelijk bestaan, is dus maar helemaal de vraag. De grootte van deze dimensies is nl. zo klein dat we ze never-nooit-niet kunnen waarnemen. Maar of ze nu bestaan of niet, ze verklaren dingen om ons heen (totdat er ooit een betere verklaring komt).
Onzin. Geesten, ruimteschepen et al. kun je niet afschuiven op deze dimensies. Mensen probleren hun ideeen te verklaren door er wetenschappelijke zaken bij te halen die niets ermee te maken hebben, maar door moeilijke zaken wel interresant klinkt. Hence, pseudo-wetenschap.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Dit mond uit in een welles/nietus spelletje. Waarbij het 'nietus' kamp zich verschuilt achter wetenschap, en het welles kamp zich slecht staande houd door gebrek aan feiten.

Helaas... topic is (hier) verder nutteloos lijkt het.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Wetenschap is geen wellus/nietus spelletje, wetenschap is iets heel anders. En het afdoen als een gelijkspel is een vorm van remise die niet opgeeist kan worden door de claimende partij.

Sowieso dat in dit topic wederom het individuele kennistekort gebruikt wordt om een soort systematische onwetendheid aan te tonen. Aangezien er geen onderbouwing van de EVP-claim die overeind blijft is dat juist meer de kant waar niets te vinden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ecteinascidin schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 12:53:
Wetenschap is geen wellus/nietus spelletje, wetenschap is iets heel anders. En het afdoen als een gelijkspel is een vorm van remise die niet opgeeist kan worden door de claimende partij.

Sowieso dat in dit topic wederom het individuele kennistekort gebruikt wordt om een soort systematische onwetendheid aan te tonen. Aangezien er geen onderbouwing van de EVP-claim die overeind blijft is dat juist meer de kant waar niets te vinden is.
offtopic:
No offense, maar praat jij serieus zo, of alleen in boeken en op forums?

Het komt namelijk over alsof je expres in mooie woorden wil gaan praten om te laten zien dat je hebt genoten van een bepaalde opleiding

Voornamelijk omdat ik van mijn kant een discussie laat doodbloeden, en jij eist nu een soort van 'gewonnen' gevoel op. Hmm.. misschien is dit precies wat ik bedoelde met de koppigheid van wetenschappers of cq. mensen die praten in de naam van..

[ Voor 24% gewijzigd door Anoniem: 25534 op 20-10-2006 13:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Delerium
  • Niet online

Delerium

Mythology

Ik meende waarschijnlijk onterecht dat mensen ook op W&L kwamen om iets te leren. My bad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

ik leer... niets meer te posten totdat ik met wetenschappelijk bewezen argumenten kom! O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 25534 op 20-10-2006 13:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Confusion

Confusion

Fallen from grace

DeMoN schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 09:35:
Als het over meer dan 3 a 4 dimensies gaat dan gaat het vaak al te ver en is het pseudo-wetenschap. Imho is dit zwaar overtrokken want hier zijn de meest vooraanstaande wetenschappers langzamerhand toch een andere kijk op aan het krijgen.
Wetenschappers hebben het al ruim twintig jaar over meerdere ruimtelijke dimensies. Dat is niet iets dat 'nu langzamerhand...'. Het is prettig voor jezelf om de skeptische houding van anderen af te doen als 'jullie zijn gewoon niet zo vooruitstrevend als ik; wetenschappers komen nu eindelijk tot de inzichten waar ik al jaren mee rondloop', maar dat levert je wel 40 punten op de crackpot index (puntje 36) op.
Omdat de natuurwetten die voor de drie bekende ruimtelijke dimensies gelden ook voor die andere dimensies gelden. Geen van de bovengenoemde wetenschappers zal de suggestie steunen dat in een 'andere dimensie' opeens van alles mogelijk is dat in de bekende drie niet mogelijk is.
Dat zou het niet. Dat zou het alleen voor mensen die zich teveel door het gebruik van 'dimensie' in SciFi, waaronder waarschijnlijk stripverhalen, laten meeslepen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Confusion schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:16:
[...]

Wetenschappers hebben het al ruim twintig jaar over meerdere ruimtelijke dimensies. Dat is niet iets dat 'nu langzamerhand...'. Het is prettig voor jezelf om de skeptische houding van anderen af te doen als 'jullie zijn gewoon niet zo vooruitstrevend als ik; wetenschappers komen nu eindelijk tot de inzichten waar ik al jaren mee rondloop', maar dat levert je wel 40 punten op de crackpot index (puntje 36) op.
Dat 'nu langzamerhand' gebruikte ik expres om het wat geloofwaardiger en sarcastischer over te laten komen. Had ik gezegd dat ze er al ruim twintig jaar mee bezig waren (met veel meer dimensies) dan hadden de meeste dat niet geaccepteerd of hadden ze mijn post minder serieus genomen, aangezien het voor een mens al best moeilijk is je een hogere dimensie dan de 4e voor te stellen.
Omdat de natuurwetten die voor de drie bekende ruimtelijke dimensies gelden ook voor die andere dimensies gelden. Geen van de bovengenoemde wetenschappers zal de suggestie steunen dat in een 'andere dimensie' opeens van alles mogelijk is dat in de bekende drie niet mogelijk is.
Waar kan ik dit lezen? Klinkt interessant :)
Staat dit niet recht tegenover wat er hier o.a. besproken werd?
Regering VS ontwikkelt hyperspace technologie
Daar hebben ze het toch echt over sneller dan het licht gaan in een andere dimensie.
Of wordt dat mede veroorzaakt door de magnetische en anti-zwaartekracht technieken die ze daarvoor gebruiken, denk je?

"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 183094

Bij deze even een ervaringsdeskundig verhaaltje.

Als voormalig psychiatrisch verpleegkundige en als voormalig psychiatrisch patient weet ik dat de menselijke hersenen tot veel in staat zijn. Waandenkbeelden, auditieve en visuele hallucinaties zijn mij niet vreemd.
Overgevoeligheid voor prikkels kan leiden tot de hier besproken fenomenen en zijn voor degene die ze ervaart levensecht. Daar worden vaak conclusies uit getrokken die niet overeenkomen met de werkelijkheid die wij met elkaar als werkelijk ervaren. Daarop volgt dan ook vaak een proces dat de betreffende fenomenen moet kaderen in de fysieke werkelijkheid zoals bijvoorbeeld hier met EVP gebeurt.

Bij schizofreniepatienten komen prikkels van binnen én van buiten zo hard binnen dat zij niet te overtuigen zijn van het feit dat dat niet voor iedereen geldt. Stemmen horen bijvoorbeeld lijkt bij deze mensen sterk samen te hangen met de aansturing van de stembanden. Dwz, uit tests is gebleken dat zij op het moment dat zij stemmen horen er ook aansturing vanuit de hersens richting stembanden is. Schizofrenie is natuurlijk een organische afwijking aan de hersenen net als epilepsie wat ook tot bijzondere ervaringen kan leiden. Toch zijn dit soort aandoeningen bij uitstek geschikt om te leren hoe de hersenen informatie verwerken.

Als ervaringsdeskundige en geinteresseerde leek ben ik ervan overtuigd dat er massa's mensen rondlopen met een overgevoeligheid voor prikkels en een levendige fantasie die leiden tot bovengenoemde fenomenen. Sterker nog, de meeste mensen zijn IN MIJN OGEN psychiatrisch patient en onvoldoende in staat het mechanisme van hun eigen hardware te onderkennen.

Gelukkig functioneren de meeste mensen prima en zijn zij geen gevaar voor zichzelf of hun omgeving maar blijft het leuk om te zien dat overgevoeligheid en beinvloedbaarheid gepaard met een levendige fantasie kan leiden tot allerlei fenomenen als EVP, mediums, godsopenbaringen et cetera.

Uiteindelijk hebben we allemaal een keuze (mits er geen organische afwijking is of middelenmisbruik) om te geloven of om te weten wat we ervaren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rey Nemaattori
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-06 14:41
DeMoN schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:47:
Waar kan ik dit lezen? Klinkt interessant :)
Staat dit niet recht tegenover wat er hier o.a. besproken werd?
Regering VS ontwikkelt hyperspace technologie
Daar hebben ze het toch echt over sneller dan het licht gaan in een andere dimensie.
Of wordt dat mede veroorzaakt door de magnetische en anti-zwaartekracht technieken die ze daarvoor gebruiken, denk je?
Dat is geen andere ruimtetijd dimensie. Ze gebruiken (kunstmatige) zwaartekracht om andere dimensies(die er nu ook zijn maar te klein om invloed uit te oefenen) uit te rollen en er doorheen te glippen om elders het omgekeerde te doen en 10.000km verder op te eindigen :P

ALS je dat al als bron aandraagt, doe dan iig de moeite om um eerst te lezen.

Laten we eerlijk wezen, denk je nou echt dat de doden hyperruimte technologie gebruiken om ons lastig te vallen 8)7

Speks:The Hexagon Iks Twee Servertje

"When everything is allright,there is nothing left."Rey_Nemaattori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DeMoN

DeMoN

Pastafari

Rey Nemaattori schreef op dinsdag 24 oktober 2006 @ 10:57:
[...]

Dat is geen andere ruimtetijd dimensie. Ze gebruiken (kunstmatige) zwaartekracht om andere dimensies(die er nu ook zijn maar te klein om invloed uit te oefenen) uit te rollen en er doorheen te glippen om elders het omgekeerde te doen en 10.000km verder op te eindigen :P

ALS je dat al als bron aandraagt, doe dan iig de moeite om um eerst te lezen.

Laten we eerlijk wezen, denk je nou echt dat de doden hyperruimte technologie gebruiken om ons lastig te vallen 8)7
Nee, dat wist ik niet, daarom was mijn laatste zin ook in vragende vorm gesteld :)
Als ik alleen je eerste alinea nu zou lezen (Dat is....te eindigen) zou ik het kunnen zien als antwoord op die vraag. Waarvoor bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JackBol
  • Niet online

JackBol

Anoniem: 25534 schreef op vrijdag 20 oktober 2006 @ 13:08:
ik leer... niets meer te posten totdat ik met wetenschappelijk bewezen argumenten kom! O-)
Of het onder de noemer Levensbeschouwing te scharen ipv. Wetenschap.

Als je zegt het is mijn levensbeschouwing dat de doden met ons commmuniceren via geavanceerde ondetecteerbare energie via de radio, dan valt niemand je zo hard aan.

[ Voor 24% gewijzigd door JackBol op 24-10-2006 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Laatst online: 04-07 15:47

Karel V

Een simpele ziel

De stemmen kunnen worden gevormd door het aanbieden van bouwmateriaal wat je het beste kan zien als verschillende radio fragmenten, met allemaal een verschillende frequentie, wat hun in staat stelt de door ons gevraagde dingen te kunnen beantwoorden, dit bouwmateriaal is nodig omdat de overledenen in tegenstelling tot ons niet meer hun strottenhoofd en hun stembanden meer hebben.
Wij op aarde kunnen deze bandstemmen alleen verstaan als wij de overledenen een "bron" geven, Dit kan een Radio, een Televisie,of een ruisgenerator zijn (iets anders mag ook) 
Maar het is in ieder geval aan te raden dat (wanneer je de normale opneem methode gebruikt) je geen Nederlandse zender opzet, ook geen muziek maar echt een spraak programma, de AM en LW golf is meestal spraak en weinig muziek, maar ook op de televisie zijn er zat praatprogramma's te vinden die niet nederlands zijn, dus bij barend en van dorp als voorbeeld zal het wel lukken maar de stemmen onderscheiden van wat er gezegdt wordt door hun of door de overledenen zijn dan niet te herkennen, zeker in het begin is dit moeilijk.
''dit bouwmateriaal is nodig omdat de overledenen in tegenstelling tot ons niet meer hun strottenhoofd en hun stembanden meer hebben''.

Dit is nogal een vreemde conclusie. Een levende mens heeft toch ook een geest? Imho, mij zijn geen verhalen bekend dat een geest onstaat plots nadat iemand sterft. Daaruit denk ik dat gerust gesteld mag worden dat ieder levend mens een geest bezit.
De geest is het denkende, voelende en willende in een mens. Een onstoffelijk persoonlijk wezen, aldus Prisma woordenboek. Als de geest het denkende, voelende en willende is, dan is dat blijkbaar niet het tastbare maar het ontastbare. Het onstoffelijke gedeelte van onze persoonlijkheid. Dus als ik denk met mijn verstand zou dat mijn geest zijn. Mijn geest is blijkbaar wel gebonden aan mijn lichaam, omdat het visuele wat mijn lichaam waarneemt omgezet wordt naar het denken van mijn verstand.

Maar de doden waarover EVP spreekt, blijken dus geesten te zijn zonder lichaam. Het verbaast mij enorm dat zo'n gestorven geest niet met mijn geest kan praten zonder gebruik te maken van techniek. En dat terwijl zo'n geest niet gebonden is aan een lichaam en overal doorheen en in zou kunnen dringen... Dus ook in mijn lichaam en daar mijn geest bereiken.

Ik vind het nogal een zeer voorbarige conclusie van EVP om te beweren dat er een radio nodig is met alstublieft buitenlandse zenders om de stem van de gestorven geest te horen.
En waarom zou dat een overschot geest moeten zijn van een gestorven lichaam? Waarom niet een of andere geest die al bestaat zonder ooit een lichaam te hebben gehad?
Ik vind dat EVP nogal uitgaat van vage conclusies, vaagheid lijkt de troef bij uitstek...
Gebed
We vragen het universele bewustzijn dat de hoogste spirituele macht bezit van kennis,wijsheid,en waarheid om ons te beschermen terwijl we met onze gidsen en geesten in de Geesteswereld communiceren en de wijsheid van het Universum aanboren.

We respecteren deze gelegenheid en nemen de volledige verantwoordelijkheid op ons om die niet voor ons ego te gebruiken of om macht over anderen uit te oefenen maar met de zuivere bedoeling om liefde uit te dragen en het leven te helen op deze aarde en daarbuiten
Uit dit gebed blijkt wel dat dit niets anders is dan een of andere vage spiritualiteit.

Het universele bewustzijn?
Heeft de hoogste macht? Hoogste kennis? Hoogste wijsheid? Hoogste waarheid?
Om ons te beschermen??
De wijsheid van het universum aanboren?

De bedoeling? Liefde uitdragen en het leven te helen op deze aarde en daarbuiten...

De Hoogste Waarheid is niets anders dan God. Omdat het begrip God kenmerkend is voor iets dat zich niets hogers denken laat. EVP maakt God tot een of ander vage spiritualiteit die ons moet beschermen met gidsen en geesten om in de geestenwereld te communiceren en de wijsheid van het universum aan te kunnen boren. Maar moeten wij voor die wijsheid dan niet bij de hoogste Wijsheid zelf zijn? Moeten wij dan niet bij God zijn i.p.v. dwaze geesten die niets beters te doen hebben dan onze naam roepen?

En nu de vraag van de TS:
Maar wat denken jullie hier nou van; geloof je dit of vind je het onzin?
Ik vind EVP een waardeloze spiritualiteit. Het woord godsdienst niet waardig. Ze proberen een geestelijke wereld te ontdekken met materiele hulpmiddelen. Blijkbaar is de menselijke geest niet in staat dat onstoffelijke te bereiken en een radio wel.
Ze komen nog met een gebedje om het allemaal wat spiritueler te maken, maar het bied geen enkele zekerheid. Je moet het hebben van een paar keer je naam horen roepen. En daar zou je je leven op moeten bouwen...
Dan zie ik liever een godsdienst dat zich uitlegt in schriften, die zekerheden bied en die je kunt geloven of verwerpen. Je weet waar die mensen voor staan en wat hun God wil.
Een atheist geeft ook duidelijkheid, God bestaat niet, klaar uit. Aan zekerheden hebben wij veel meer dan aan vage theekransjes rond de radio.
Rey Nemaattori schreef op maandag 16 oktober 2006 @ 19:06:
[...]

Meer info

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Pagina: 1