[XP] Windows hangt 2 mins bij startup*

Pagina: 1
Acties:

• DeRRudi
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16-02 17:01
Hi,

Sinds een week ongeveer heb ik het probleem dat mijn windows ongeveer 2 minuten blijft hangen tijdens het opstarten. Op dat moment is mijn desktop al zichtbaar en zijn er al een aantal programmas en processen gestart. Ik kan alleen niet vinden waar hij op blijft hangen.

Eerst dacht ik dat het NOD32 zou zijn, aangezien het splash scherm van NOD ook zolang zichtbaar is. Maar na verwijderen van NOD32 geen verbetering.. dit was het dus niet.

Is er een manier om te zien wat er nou precies hangt. want gedurende die 2-3 minuten kan ik helemala niks doen. de process explorer geeft aan dat er bijna aldoor 99% system idle is en geen overtollig gebruik van geheugen. Hoe kan ik vinden waar dit aan ligt?

Greetz

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 20:05
Wat voor windows? Al de FAQ doorgelezen? :z

• .Tom
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 08-03 11:47
Even een tweak gevonden, maar dan moet je wel een AMD proccesor hebben en een AGP graka.
Als je problemen hebt met je pc, dat hij dus op eens hangt en niets meer doet en je beschikt over een AGP video adapter en een AMD Athlon processor, dan is dit de oplossing.

Verander het onderstaande in je register:
Registry Editor
Key: HKEY_LOCAL_MACHINESYSTEM/CurrentControlSet/
Control/Session Manager
Value Name: LargePageMinimum
Data Type: REG_DWORD
Value: 0xFFFFFFFF in Hex / 4294967295 in Decimal

• DeRRudi
Ik heb een windows XP Pro. Met een Asus A8N-E moederbord, een Athlon 64 3500+ processor en een leadtek winfast px6600GT videokaart. Geen AGP dus.

Ja, heb de FAQ gelezen, maar dit probleem wordt hier niet benoemd.

Iemand eerder zoiets gehad? Is erg vervelend, kan ook niet vinden welk proces er blijft hangen.

Groeten

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

In dezelfde FAQ die je hebt gelezen staan wat programma's waarmee je kunt zien wat er zoal wordt opgestart. Dit zou iets meer duidelijkheid kunnen geven.

SysInternals' AutoRuns
Startup Control Panel
Startup Inspector
Kaspersky's Trojan Finder
Hijackthis / StartupList

ARME AOW’er

• DeRRudi
Goed, na lang zoeken en puzzelen ben ik eigenlijk nog niet veel verder.
Met die startup-software programmatjes kan ik geen 'vreemde' dingen vinden. Heb hitman pro nog maar eens gedraaid, in de hoop dat dat iets zou opleveren.. maar niets.. natuurlijk wel spyware gevonden, maar geen verbetering t.o.v. opstarten. Any next steps? Het 'hangen' duurt nu tussen de 2 en 4 minuten :S

[ Voor 7% gewijzigd door DeRRudi op 11-10-2006 08:46 ]

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Kijk eens bij de instellingen van Norton of er geen scan na startup wordt uitgevoerd. Kwam ik laatst ook bij iemand tegen en dat duurde behoorlijk lang.

ARME AOW’er

• DeRRudi
Natuurlijk maak ik geen gebruik van Norton :+ Ik heb als virusscanner: NOD32 (dat is heel iets anders, maar stukken beter) en als firewall: Outpost. Beide zijn (redelijk) recente versies.

• Guardian Angel
  • Niet online

Guardian Angel

Ik neem dan maar aan dat je ook naar NOD32 hebt gekeken wat betreft de instellingen en dat die juist staan. :)

ARME AOW’er

• DeRRudi
Guardian Angel schreef op woensdag 11 oktober 2006 @ 08:52:
Ik neem dan maar aan dat je ook naar NOD32 hebt gekeken wat betreft de instellingen en dat die juist staan. :)
Zoals ook in mijn openingstopic staat, heb ik zelfs NOD32 compleet verwijderd om te kijken of het daar aan ligt.

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Heb je een wireless kaart? Het doet me een beetje denken aan het probleem waar ik gister een topic over opende:
[XP] Workstation Service hangt enkele minuten bij opstarten

Kijk eens of het ook bij jou de workstation service is die blijft hangen...

Please do not contact me telepathically.

• DeRRudi
Heb inderdaad een wireless kaart. Een vaste IP instellen is dus een oplossing? gelukkig gaat het niet om een labtop :)

• Squee
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 07-06-2025
Ik zou het in ieder geval eens proberen! ;)

Please do not contact me telepathically.

• DeRRudi
Thanx! een vast ip-adres deed het! Wel een beetje apart dat hij daarover valt, maar ok. Het werkt allemaal weer naar behoren! Mijn dank is groot!
Pagina: 1