Asrock ConRoe945G-DVI met 24pin ATX voeding

Pagina: 1
Acties:

• freeco
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22-05 22:06
eerst en vooral, ik las dit stukje in de FAQ al over 20pin en 24pin ATX, maar er rest me toch nog een vraagje:

Ik ga voor mijn zus een nieuw surf-PC'tje samenstellen, want haar huidige (2de hands) Pentium II heeft toch wel z'n beste tijd gehad.
Ik heb haar oa een Asrock ConRoe945G-DVI mobo voorgesteld met een AOpen QF50D case.
Op de mobo-pic tel ik een 20pins ATX aansluiting, en AOpen gekend zal er aan de bijhorende voeding wel een 24pins connector hangen, dus klein technisch probleempje.

Kan iemand met dit moederbord me vertellen of de connector zonder problemen over de aansluiting gaat. Die chip erboven lijkt me riskant, of is ie plat genoeg?
Ik laat liever geen stanleymes los op de aansluiting, dan liever een convertortje erbij kopen. Maar als ik 'm uiteindelijk niet nodig heb, is het ook maar weggesmeten geld...

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
AOpen gekend hebben ze daar goed over nagedacht en hebben ze dus een 24Pins connector erin gezet waarvan je de laatste 4 pinnen eraf kan schuiven zodat je een 20Pins connector overhoud.
/me P43000 kijkt even in z`n kastje en verrek, tis nog waar wat ik zeg ook ;)

dat mobo gaat dus prima samen met die kast

• freeco
da's misschien met jouw AOpen voeding wel het geval, ik kan je al zeker 2 voorbeelden geven waarbij het niet zo is:
* H600B (mijn eigen case): ik gebruik een convertor omdat er een connector vlak naast de ATX aansluiting van mijn Asus A8V Delux mobo zit
* QF50C black: vaste 24pin connector, maar bij het gebruikte mobo zat er niks in de weg rond de ATX aansluiting

en ik veronderstel dat ze in de QF50D wel dezelfde voeding stoppen als in de QF50C

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
De eerste ATX2.0 voedingen die AOpen meeleverde met haar kasten hadden inderdaad een vaste 24-pins connector. Nu hebben ze een afschuifbare stekker :) In ieder geval in de QF50D toch. Misschien dat het nog niet het geval is als je een kast koopt uit een oudere voorraad. Overigens denk ik wel dat een 24-pins connector mooi gaat passen op dat bord. Ik denk dat er genoeg ruimte is.

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 08-05 14:19
freeco schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 17:28:
da's misschien met jouw AOpen voeding wel het geval, ik kan je al zeker 2 voorbeelden geven waarbij het niet zo is:
* H600B (mijn eigen case): ik gebruik een convertor omdat er een connector vlak naast de ATX aansluiting van mijn Asus A8V Delux mobo zit
Vaag, mijn H600B heeft toch echt een afschuifbare stekker...
* QF50C black: vaste 24pin connector, maar bij het gebruikte mobo zat er niks in de weg rond de ATX aansluiting
Mijn QF50B heeft dezelfde aansluiting als mijn H600B, afschuifbaar dus.....
en ik veronderstel dat ze in de QF50D wel dezelfde voeding stoppen als in de QF50C
Ik ook, afschuifbaar dus ;)

Niet om je te flamen natuurlijk, maar ik denk dat jij gewoon een oudere voeding hebt waardoor je dit niet wist :)

• freeco
p43000 schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 18:02:
Niet om je te flamen natuurlijk, maar ik denk dat jij gewoon een oudere voeding hebt waardoor je dit niet wist :)
yep, dat zal het wel zijn: mijn H600B is nu zo'n 2 jaar oud en die andere is toch ook al van een jaartje geleden.
Bedankt voor jullie hulp :) Weer iets bijgeleerd }:O
Pagina: 1