Toon posts:

Problemen afspelen filmpjes ingame (oorzaak cpu,ddr, mobo?)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Als ik verscheidene games opstart en de filmpjes beginnen te lopen, is mijn harde schijf als een gek aan het laden. Dit terwijl de filmpjes naar mijn inziens niet bepaald zwaar hoeven te zijn.
Toen heb ik Windows XP eraf gegooid en opnieuw erop gezet. Het probleem blijft.
Alle ingame filmpjes lopen enorm hakkelig en de harde schijf rateld als een idioot. Ik weet voor 100% dat het niet aan drivers/software ligt, maar wel aan de hardware.
Ik heb memtest gedraait met de losse DDR modules en die geven geen fouten. HD progje geeft ook geen fouten. Voor mijn gevoel zit 't 'm in het moederbord of de cpu. Maar de vraag is, kom je hier ooit achter. Ja, als je nieuwe hardware test maar die moet ik dan eerst kopen :/ .
DVD's en divx materiaal in Windows loopt wel goed. Games op zich doen het ook prima. Het zit 'm puur in de filmpjes ingame.

• PD2JK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:43

PD2JK

ouwe meuk is leuk

Klik eens:

Deze Computer -> Eigenschappen -> Hardware -> Apparaatbeheer -> IDE controller(s)

Staat één van de controllers op PIO modus? Dan lijkt het erop dat je de chipsetdrivers niet goed geïnstalleerd hebt.
Zit je harde schijf té vol?
Defragmenteren?

Kijk anders eens hier: OM FAQ / Beleid
Spyware? Virussen?

Toen waren beige computers heel gewoon.

Verwijderd

Topicstarter
Prutz0r schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 03:30:
Klik eens:

Deze Computer -> Eigenschappen -> Hardware -> Apparaatbeheer -> IDE controller(s)

Staat één van de controllers op PIO modus? Dan lijkt het erop dat je de chipsetdrivers niet goed geïnstalleerd hebt.
Zit je harde schijf té vol?
Defragmenteren?

Kijk anders eens hier: OM FAQ / Beleid
Spyware? Virussen?
Nee geen PIO mode, 100% zeker. Zoals ik al aangaf staat Windows er net op. Dus geen virussen of andere troep. Windows geinstalleerd, nieuweste catalyst driver soundkaartdrivers, dual core patch van AMD. Games direct getest en de ingame filmpjes hakkelden allemaal en de hd sloeg op hol. Toen nieuwste nforce drivers geinstalleerd --> probleem blijft.
1 geheugen module eruit gehaald --> probleem blijft.
Geluidskaart uitgeschakeld ---> probleem blijft.

:'(

• Visgek82
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 16:44
Verwijderd schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 03:36:
[...]

Nee geen PIO mode, 100% zeker. Zoals ik al aangaf staat Windows er net op. Dus geen virussen of andere troep. Windows geinstalleerd, nieuweste catalyst driver soundkaartdrivers, dual core patch van AMD. Games direct getest en de ingame filmpjes hakkelden allemaal en de hd sloeg op hol. Toen nieuwste nforce drivers geinstalleerd --> probleem blijft.
1 geheugen module eruit gehaald --> probleem blijft.
Geluidskaart uitgeschakeld ---> probleem blijft.

:'(
Zet je swapfile eens op een fixed nummer (bijvoorbeeld 1GB minimaal en 1GB maximaal).. probeer system restore eens uit te zetten op alle drives, en kijk even of je niet toevallig automatische updates hebt draaien (omdat windows net nieuw erop gezet is), je kan deze ook ff handmatig compleet uitschakelen.

Oh, en installeer ff een codec pack...

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
bij welke spellen gebeurt het?

Verwijderd

Topicstarter
Compagny of Heroes, Secret files: Tunguska.

• Moning2
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 26-05 15:25
http://www.free-codecs.com/download/FFDShow.htm

wel een degelijke codec pack, wil wel eens helpen :)

• DECOY88
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 16-07-2015
(overleden)
ik heb dit probleem ook bij company of heroes. mijn tijdelijke hulp is meteen esc drukken als een filmpje begint
Pagina: 1