Na schone installatie, Nero zeer traag bij branden DVD

Pagina: 1
Acties:

• Danny the dog
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 20:08
Ik heb een heel vaag probleem...

Heb net een nieuw systeem (Core2Duo E6300, 1GB RAM, 2 x 250 GB SATA2 WD's) en daar mn oude BenQ dvd-brander ingestopt, omdat ik mn nieuwe brander nog niet had...

Die brander kan max 8x branden. In mijn oude systeem brandde ik altijd op 4x, maar ok, te traag systeem ook.

Nu wil ik echter na een schone installatie op 8x branden met Nero, maar dit lukt niet!
Nero geeft wel aan dat hij op 8x brand, maar hij doet er wel een half uur over! (2x ofzo)

Ik dacht, het is vast mis met Nero 7, dus weer terug naar 6.... nog steeds hetzelfde probleem!

Intussen mn nieuwe brander binnen, de Samsung S182M (18x DVD+/-R) en nog steeds hetzelfde probleem!

Nou heb ik al wat gezocht en de volgende dingen zijn uitgesloten / van belang:

- Ik ga niet flashen, de brander is splinternieuw en er is niks mis mee. De oude brander deed het ook altijd goed en geeft het probleem nu ook.
- Instellingen staan op Ultra-DMA, dus niet op PIO
- Nero versie die nu geinstalleerd staat is 6.zoveel, geleverd bij de brander.
- De pc is absoluut niet te traag.
- Ik gebruik 8x Platinum DVD+R schijfjes. Al tig stuks van verstookt.
- Het kan bijna niet aan Nero liggen, ik heb het altijd probleemloos gebruikt op hogere snelheden...
- Brander is slave en hangt aan einde IDE kabel, Lezer is master, midden IDE kabel.

Neem aan dat het geen probleem is dat de slave aan t eind van de kabel hangt, het is immers geen cable-select.... (Ook al moet volgens mij de slave in t midden en de master officieel aan t eind, toch?)

Dus.... Wat zou het kunnen zijn??
Hopelijk kent iemand het probleem en heeft een goede oplossing...

Thanx in advance ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Danny the dog op 29-09-2006 20:28 ]

Dat is mijn uitspraak en daar moet u het mee doen....

• MidiMaze
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-02 10:18

MidiMaze

Doe iets goed, of doe het niet

Heb je Alcohol120% al es geprobeerd om de dvd vol te pompen?

blabla

• Danny the dog
MidiMaze schreef op vrijdag 29 september 2006 @ 23:10:
Heb je Alcohol120% al es geprobeerd om de dvd vol te pompen?
Nee, dat niet. Ik had geen image beschikbaar, enkel een Video_TS map... en Alchohol brandt alleen images. Toch?

Het ligt niet aan Nero... kan ik me niet voorstellen. Ik heb altijd met hogere snelheid in Nero gebrandt. (No offence)

• Danny the dog
Nou breekt mn klomp....

Heb vanmorgen de brander en lezer van plek gewisseld. Dus de master (lezer) aan het eind van de IDE kabel en de slave (brander) halverwege de kabel.
Vervolgens nog ff in de Bios gechecked of alles goed stond, stond allemaal op auto...
Voor de zekerheid DMA mode op "UDMA2" gezet en PIO op auto laten staan.

Image gezocht, gebrand via Alchohol en het ging probleemloos in 8 minuten! (8x dus, heb ff geen snellere schijfjes)

Nou... hopen dat t ook via Nero werkt, dan zijn we klaar :)

• Richub
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 19:45
Bij 80 draads IDE kabels moet de master op het uiteinde, en de slave in het midden, voor 40 draads kabels geldt hetzelfde.
Daar kan het euvel dus in hebben gezeten... :)

Edit:
Even gecorrigeerd... :+

[ Voor 64% gewijzigd door Richub op 30-09-2006 11:12 ]

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:30
Richub schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 11:00:
Bij 80 draads IDE kabels moet de master op het uiteinde, en de slave in het midden, bij 40 draads kabels precies andersom.

Daar kan het euvel dus in hebben gezeten... :)
Volgens mij is het altijd het beste (ook dus bij 80 draads kabel) om je master aan het einde te zetten.
Want het BIOS doet namelijk als je alles op cable select zet ook het apparaat wat aan het einde zit op master.

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• Richub
Cable select werkt niet lekker op 40 draads kabels, eigen ervaring... En inderdaad, op 40 draads kabels ook de master op het einde... Heb ik dus al jaren fout zitten doen, lol. 8)7

Quote uit de FAQ:
Kabels: gebruik je 80 polige kabels bij ATA66 apparaten en sneller? Bij 40 polige kabels is de snelheid gelimiteerd op UDMA33. Verder moet je bij 80 conductor kabels opletten of de connectoren op de juiste plaatsen zijn aangesloten: blauw op moederbord, grijs op slave en zwart op master. En bij 40 polige kabels: midden op slave, de daarvanuit dichtstbijzijnde uiteinde op master en de verste uiteinde op moederbord.
Ook kan het voorkomen dat de performance omlaag gaat en/of er veel schrijf/lees fouten optreden wanneer de kabels rot cq van lage kwaliteit zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door Richub op 30-09-2006 11:14 ]

• Danny the dog
Thnx voor de replies.

Nero brandt nu ook fatsoenlijk.

De kabel is nieuw. Die zat bij het moederbord (Asus P5LD2).
Het is een 40-polige kabel.

Ik vraag me echt af wat nu het probleem was, als jij (Richub) net als ik voorheen, ook altijd de slave en master willekeurig aan de kabel hebt gehangen, zonder problemen.

Raar, maar t is opgelost.

BTW:

BenQ is gestopt met het maken van DVD-branders, even ter info :'(
Ze gaan zich volledig richten op Blu-ray....

anders had ik me wel de BenQ DW1655 aangeschaft. Maar ik moet zeggen dat de Samsung S182M ook wel leuk is met zijn 18x DVD+/-R, 12x DVD-RAM en lightscribe :)

• Richub
Danny the dog schreef op zaterdag 30 september 2006 @ 10:47:
Heb vanmorgen de brander en lezer van plek gewisseld. Dus de master (lezer) aan het eind van de IDE kabel en de slave (brander) halverwege de kabel.
Dit was dus de oplossing, je gaf het zelf al aan.

In de FAQ die ik aanhaalde kon je ook lezen dat de setup zoals hij was niet helemaal goed was.

En ik sloot niet random apparaten aan op kabels, ik sloot dus altijd de master aan in het midden, en de slave aan het uiteinde... Precies verkeerd dus.

Anyway: Problem solved, door jezelf! :+

• Danny the dog
Dit was dus de oplossing, je gaf het zelf al aan.

In de FAQ die ik aanhaalde kon je ook lezen dat de setup zoals hij was niet helemaal goed was.

En ik sloot niet random apparaten aan op kabels, ik sloot dus altijd de master aan in het midden, en de slave aan het uiteinde... Precies verkeerd dus.

Anyway: Problem solved, door jezelf! :+[/quote]

Yep :) Problem solved!

If you want something done right, you gotta do it yourself 8)
[/Arrogance mode]

Topic mag dicht :*)

Pagina: 1