Toon posts:

Bios detecteert nieuwe HD niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gisteren mijn nieuwe HD ontvangen.
Het gaat hier om een Maxtor DiamondMax 320GB IDE HDD 16MB model 6a320y0. Bij het aansluiten heb ik geen problemen ondervonden. Dat wil zeggen, de jumpers heb ik geplaatst zoals beschreven.
Bij het opstarten leek het goed te gaan, Windows herkende direct de nieuwe hardware en deze was gereed voor gebruik. Echter, bij mijn computer stond er geen nieuwe schijf bij. Na gekeken te hebben, bleek dus dat de Bios hem niet detecteert, ook niet wanneer ik hem als enige op master zette.
Het lijkt dus dat het probleem in de Bios ligt. Alleen ik weet niet hoe ik dit evt op zou kunnen lossen.

Ik heb een Dell Dimension 8250 (kan me dus voorstellen dat dat het probleem is :P )

Gaarne jullie hulp. Als het kan in makkelijke stappen, aangezien ik weinig tot geen affiniteit heb met dit soort dingen :)

Bvd

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 21-02 23:14

job

Probeer het eerst eens zonder jumpers, met alleen die HD aangesloten aan je pc.
Druk de ide kabel nog eens goed aan, druk de powerstekker nog eens goed aan en probeer het dan eens zo..

Hoor/voel je de HD wel opspinnen?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd om hem als enige HD te gebruiken, daarbij heb ik inderdaad de jumper op master gezet. Toen moest ik dus windows opnieuw installeren en die had dus 0,0 ruimte.

Denk je dat hij het zonder jumpers wel kan doen? Ik moet namelijk mijn hele zooi loshalen en uit elkaar halen, wil ik dat proberen :P

• grolo2010
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 18:35
Je ziet hem niet in de verkenner omdat de schijf nog niet geformateerd is, dat moet je bij schijfbeheer doen. Als windows hem wel herkend doet je bios er niet meer toe, tenzij je van deze harde schijf wilt opstarten zoals je hebt gemerkt. ;)
En dit staat allemaal in OM FAQ / Beleid
Vooral Mijn nieuwe HDD staat niet in Deze Computer, wat nu?

[ Voor 7% gewijzigd door grolo2010 op 29-09-2006 11:33 ]

Verwijderd

Topicstarter
Dat klinkt in ieder geval al positief grolo ;) Bedankt voor de links, ik ga nu een beetje aanmodderen met de info :P

• E-Vix
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16:28

E-Vix

Nu met sneeuw!

Dell gebruikt volgens mij Cable Select. Je moet je harde schijf dus op Cable Select in stellen in plaats van op master of op slave. Daarna zou hij ook in het bios herkend moeten worden.

Failed opening '/home/users/7942/signature.inc' for inclusion (include_path='.:') in /home/www/got/userstats.php on line 25

Pagina: 1