Tekst toevoegen in bestaand mpeg bestand

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:03
Ik hoop dat ik deze vraag hier behoor te stellen en ik heb wel even gezocht, maar kon waarschijnlijk geen goede omschrijving vinden om al een bestaand topic te vinden.

Wat ik wil is doormiddel van een freeware programma (liefst al met download link) van een mpeg bestand er tekst op het video bestand zetten. Hoe kan ik dit realiseren?

LOETKE

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Je moet de mpeg in elk geval opnieuw encoden. Je kan mpeg nl. niet zomaar bewerken. Je kunt hem bijvoorbeeld openen in Virtualdubmod en bewerken. Ik denk dat er wel een plugin is om er tekst op te zetten. Hierna kun je de video opslaan met een andere codec en hierna weer encoden naar mpeg met b.v. TMPGenc.

• RudyL
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 15:03
Ik kan er geen mogelijkheid in vinden om in de film tekst te zetten. Iemand die weet hoe dit werkt?

LOETKE

• Pastinakel
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 23-02 08:09

Pastinakel

Zwammen en kwazoedels

Je kan toch zelf wel nagaan dat "tekst in een film zetten" hetzelfde is als de film bewerken en dat je dus met een video editor aan de slag moet? Of bedoel je iets anders?

Ik kan je niet helpen. De frutsel is warrig en niet knopig. Bovendien heb ik maar één kant | Scrobblernakel

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tekst in video met virtual dub?

Het kan natuurlijk ook met Premiere of Pinnacle Studio, maar dan heb je geen freeware oplossing.

Windows Moviemaker schijnt het ook te kunnen, alleen zit je dan vast aan het WMV formaat.
Schelte schreef op dinsdag 20 april 2004 @ 21:28:
Dit kan zelfs met Windows Movie maker.

- Importeer de film in WMM
- Extra > Titels en verantwoording
- bijv: Titel op de geselecteerde clip in de tijdlijn toevoegen
- Pruts hier wat mee om en het zal wel lukken denk ik ?

[ Voor 58% gewijzigd door Noork op 29-09-2006 01:11 ]